Oonko mielestänne keskivertoa huonompi äiti?
Olen aika paljon netissä ja lapset 2v ja 4v leikkii silloin keskenään. Ulkoilemme kuitenkin joka päivä säästä riippuen 1-3 tuntia. Käymme paljon perhekerhoissa ja leikkipuistoissa, emme kuitenkaan joka päivä mutta useamman kerran viikossa. Joskus päivittäinkin.
En leiki lasten kanssa juuri lainkaan. En myöskään järjestä askartelutuokioita. Lapset katsoo liki joka päivä ainakin vähän videoita.
Ruoka on kotiruokaa mutta teen kerrallaan jättisatsit ja sulatan sitten pakastimesta.
Luen joka päivä lapsilleni ainakin puoli tuntia kirjoja.
Imuroin kerran viikossa ja järjestelen tavaroita joka päivä mutta silti täällä on aina enemmän tai vähemmän sekaista.
Kommentit (3)
Tosin leikin, askartelen ja maalaan jonkun verran lasteni kanssa. Syötän puolivalmisteita, luemme varmaan hitusen vähemmän, emmekä ulkoile ihan noin paljoa (tai riippuu säästä, kesällä " asumme" ulkona hereilläoloajan). Mielestäni lapseni ovat ihan perustyytyväisiä, eikä meillä ole mitään isoja ongelmia. Pidän itseäni sellaisena " kasin" äitinä. Mieheni on täyden kympin isä, joten minun ei tarvitse pingottaa :D
Askartelutuokiot ja leikkiminen ei tee sinusta huonompaa7parempaa äitiä. sinusta ehkä tekee paremman äidin juuri se, että tiedostat mitä et halua tehdä ja missä et viihdy. Tämä tunnelma välittyy jollakin tasolla nimittäin lapsille.
Positiivisia asioita kirjoituksessasi haluaisin korostaa etenkin nyky-yhteiskunnassa;
-kotiruoka
-ulkoilu
-vertaistuki sekä lapsille että sinulle, siis asukaspuistot
Tai ehkä ajattelen näin, koska olen hyvin saman tyyppinen äiti :). Itse pidän tärkeänä lukemista ja ulkoilua :)
En ole juuri koskaan leikkinyt lasteni kanssa. Nyt kun ovat isompia pelaamme pelejä ja kirjoja olen lukenut heille aina. Illalla ja päivällä.