Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen huomauttaa toiselle lihomisesta?

Vierailija
17.12.2007 |

Olen masennuksen takia lihonut aika paljon viime vuosina. Olin juuri tilaisuudessa, jossa minulle 2 ihmistä katsoi asiakseen kertoa tämän tosiseikan. Asia on minulle äärimmäisen arka, kuten varmasti suurimmalle osalle ihmisistä samassa tilanteessa.

Sama se on anoreksian sairastaneen ystäväni kanssa. Hänelle tultiin muutamaan otteeseen huomauttamaan alipainosta (no vittu ihanko totta, Sherlock!). Siinä hoitovaiheessa se oli aivan järkkyä, kun toinen koetti ja koetti parantua. Muistan, kuinka hän itki kohteluaan.

Hei oikeasti, SUORAPUHEISUUTTANNE EI KAIVATA. Yläasteella yksi poika perusteli kiusaamistaan opettajalle, että " onhan se hyvä, että sitten tietää omat huonot puolensa" . Kypsään 35 vuoden ikään mennessä ne, kiitos vain, on kyllä yleensä muutenkin tiedossa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin tällöin että ookko vähä lihonut... se tuntui teini-ikäisenä tosi ilkeeltä..

varsinkin kun en ole lihava.. mutta kun satun olemaan 20cm pitempi kuin se niin sen mielestä mun kuuluis olla samankokoinen kuiteskin...

Vierailija
22/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai joka näppyä niin tarkasti. Kai se kiinni huomauttelijan huonosta omasta itsetunnostakin, saa jotain energiaa siitä, että saa ilkeillä ja latistaa muita. Sitten vielä ihmettelee, miksei ystäviä tai kavereita ole liiemmälti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eräs vanhempi nainen. Sukulaisen ystävä. Hän tapaa minut ehkä 1-2 kertaa vuodessa. Ja olen nyt muutamana vuotena ollut joko raskaana tai imettänyt lasta. Hän on ottanut oikeudekseen joko arvostella minua siitä miten lihon raskaana ollessani, tai sitten miten olen liian laiha kun imetän ja kehottaa minua lopettamaan imettämisen ehdottomasti kun lapsesta tulee rasvaisen rintamaitoni vuoksi liian lihava! Lapseni todella on pulska, mutta vain vauvapulska. Ja isommat lapseni ovat jo " laihtuneet" kun imetys on jäänyt ja ovat alkaneet liikkumaan.

Mutta minusta on tosi ärsyttävää olla aina silmätikkuna ja kauhistelun kohteena! Mitä helkuttia se kelleen kuuluu millanen mun kroppa on!!!!???

Olen tosi hoikka normaalisti, ja lihon aina sen 15-20kg raskauden aikana. Mutta mitä sitten!!??

Jos minä söisin ja liikkuisin huonosti, niin okei, olisi kiva jos joku laittaisi minulle potkua persiille ja mainitsisi minulle että olisi kiva jos tulisin esim uimaan tai lenkille hänen kanssaan ja innostaisi liikkumaan. Mutta en tykkää että toisen lihoihin puututaan. Se on jokaisen oma asia ja takana voi olla vaikka kuinka monta syytä miksi joku lihoo.

Nuoret on asia erikseen. Jos selvästi näkee että LÄHEINEN lihoo vain huonojen ruokailutottumuksien vuoksi. Neuvot voi olla paikallaan. Mutta nuorille pitää olla hienovarainen ettei taas aiheuta lisää ongelmia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi