Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammivuvat ja mammat 10.11. ->

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas kaverit.

No tulihan heti maanantain kunniaksi ketjun otsikkoon virhe ;)

Toivottavasti teillä kaikilla oli mukava isänpäivä. Meidän isänpäivä alkoi yöllä kun esikoinen tuli meiän väliin nukkumaan puoli kahden aikaan. Tuntia myöhemmin oltiin sitten molemmat pystyssä siivoamassa oksennuksia ja lakanoita vaihtamassa... Esikoisen oksentelu jatkui iltapäivä kahteen asti ja unta hän ei saanut enää puoli kuuden jälkeen, jolloin minäkin siis nousin raukkaa silittelemään. Kuume myös nousi niin, että eilen illalla oli 39 astetta korvasta mitattuna. Nukahtipa poika ainakin helposti, mitä ei yleensä tee!

Nyt on aamulla ollut vain 37,2.

Minuun iski kuitenkin myös viime yönä ripuli ja vaadin miestä jäämään aamuksi kotiin ja menemään töihin vasta käytettyään Mikaelin lääkärissä (kerran saatua neuvolalääkärin aikaahan ei peruta!).

Mikael kävi siis näppyjen takia lääkärissä ja nyt on sitten sekä Mikaelilla että minulla kielto maitotuotteisiin. Jos ei näpyt sen avulla häviä, poistetaan kananmuna ja sen jälkeen viljat ruokavalioista. Painoa Mikaelilla oli nyt 9,8 kg ja pituutta 73 cm, pipon kooksi mitattiin 46 cm. Painokäyrällä oli siis tipahtanut 0-käyrälle *(aiemmin yli +1 käyrällä). Lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä että kunhan ei paino lähde tippumaan aiemmasta niin ei ole syytä huoleen (nyt oli 2,5 kk:ssa tullut 720 g painoa).

Mikaelille annettiin myös eka flunssarokote pistos. 1-v neuvolassa seuraava.

Ei kyllä yhtään innosta olla ilman maitotuotteita, mutta mieluummin niin kuin, että Mikael kärsii allergiaoireista yhtään pitempään kuin on tarpeen.

Miukkis: Eipä meidän Mikaelkaan suhteessa Millaan niin kovin iso ole. Varsinkin kun ajattelee, että Mikaelilla on nyt enää 11 päivää siihen että täyttää 11 kk ja eikös pojat yleensä ole tyttöjä isompia?

No nyt heti kun aloin muiden juttuja kommentoimaan tuli meidän näppyläpoika tähän lahkeeseen kiinni ja haju on aikamoinen, joten jatketaan taas paremmalla ajalla!

Hyvää viikon alkua toivottaa

Emem ja Mikael 211207

Vierailija
2/28 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa Ememillä taas tautista meininkiä... Toivottavasti tuo näppyhomma selkenee ja saatte selvyyden mistä se johtuu. Ja toivottavasti vatsataudit kaikkoavat yhtä nopeasti kuin tulivatkin! Me olemme ihme kyllä välttyneet noilta vatsapöpöiltä, vaikka molemmat jätkät imuroi kaiken lian maailmasta suuhunsa...

Mikael on siis ruvennut laulumieheksi! Sisukin on alkanut jutella tosi paljon. Nyt on pari viikkoa huudellut ÄITI, ja sillä lailla voimakkaasti että äi-TI!. Ja yksi päivä tuli isi-isi. Edelleenkin Sisu murisee ja puree, mutta tuo puhe nyt selventää että kyseessä on tosiaan ihmislapsi :)

Ja olihan Frimmy ja Ohtokin taas vaihteeksi saaneet osansa taudeista. Kurjaa. Mutta tätä tämä on, tautia taudin perään... Minkä alan töitä Frimmy teet kun sanoit että keikkaa riittää? Onko hoitoala, siellä ainakin tuntuu olevan melkoinen pula ammattitaitoisesta porukasta. Toivottavasti uusi mieluisa työ löytyy. Meillä on sama juttu, että töissä on käytävä jos meinaa elää. Miehen palkalla ei yksistään meidän kuluja makseta. Minä säästin ennakkoon hoitovapaata varten, eli nyt pystyn olemaan kotona elokuuhun asti. Mutta sitten on aivan pakko palata työelämään.

Kuinkas Ametistin sukujuhlat menivät? Ilmeisesti ihan isänpäiväbileet vai oliko teillä jotkut muutkin juhlan aiheet?

Niin, noista vaaleista kun vielä mainitsitte... Ei mua enää harmita tuo varavaltuutetuksi jääminen. Tosin työtä siinäkin tuntuu olevan kun ryhmäkokouksissa pitää käydä ja varustautua menemään valtuustoonkin jos joku estyy. Suuressa ryhmässä on aina iso riski. Ja tietenkin lautakuntatyöt alkaa, enköhän johonkin sellaiseenkin nenäni laita. Mutta harrastukset kullakin, tämä on sellainen, jota harva haluaa harrastaa ;) Mutta minulle sopii.

Kiitos kysymästä: Tapaaminen Helsingin humussa meni hyvin. Paikalla oli viitisentoista entistä (ja pari nykyistä) työkaveria. Oli oikein mukava nähdä ja kuulla mitä kukakin tekee. Aika menee vaan niin kamalan nopeasti että kaikkien kanssa ei edes ehtinyt jutella kun piti jo kiiruhtaa vikaan (nopeahkoon) junaan. Olin kotona jo puoliltaöin. Onneksi ex-kollega tuli samaa matkaa asemalta ja lähtikin samaan aikaan, niin ei tarvinnut yksin siellä pimeässä kävellä.

Kyllä tuollainen ulkoilu tekee hyvää. Esikoisen synnyttyä mulla oli tosi vaikea katkaista napanuoraa ja lähteä mihinkään, mutta nyt ei mitään ongelmia olla erossa lapsista. Se on tervettä vähän päästää irti, isänsä hoitaa heitä hyvin, ehkäpä paremmin kuin minä :) Olen muutenkin sellainen menevä luonne ja paikalla pysyminen samoissa kuvioissa ei ole mun juttu. Mutta aika aikaa kutakin.

Mulla on yh-putki päällä. Kuten tiedätte, kun mieheni tekee töitä, niin hän todellakin on töissä eikä häntä näy. Nyt hänellä on 8 päivän työputki, ensi yönä ei tule edes ollenkaan kotiin. Muuten tulee 01 aikaan vuorostaan. Putki alkoi perjantaina ja päättyy pe-la yönä. Eli kun hänellä on eka vapaa putken jälkeen, niin minä häippäsen pikkujouluihin! No, sellaista se joskus on.

Sisu menee nyt sitten kuitenkin rokotetutkimukseen, sellaiseen, jossa saa varmasti sen influenssapiikin. Muu perhe meillä on jo rokotettukin. Josko nyt kaikista pahimmilta infektioilta selvittäisiin, pikkulunssat ei tunnu missään :)

ipu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ememille tuota kokoasiaa. Sisu taitaa olla porukan jätein, koska miehelle ei meinaa enää edes 80 cm kuteet mahtua. Meillä on 86 käytössä. Ja painoa arvelisin olevan täysi kymppi. Järkyttävän vahva poika, ihan eri kaliiberia kuin esikoinen.

Nomen est omen, vai miten se meni ;)

Vierailija
4/28 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ilmoittaudutaan. Mikael on unilla joten hiukan aikaa kunnes herää. On kauhea vauhti koko ajan eikä paikallaan pystytä olemaan. Saisi sille kurahousut ostettua niin voisi ulos laittaa kulkemaan. Kun tuota lunta ei ole lainkaan kun meni ja suli pois niin voisi olla apua niistä kurahousuista. olisiko teillä vinkkejä mistä saisi halvalla? huuto.netistä en ole löytänyt....

Hiukan haikealla mielellä ajattelin laittaa Mikael vaatteita myyntiin huuto.nettiin. Kunhan saan valokuvattua. Ei ole tuota säilytystilaa kauheana ja taas on venähtänyt niin että 74 koko on kohta historiaa. Kyllä se kasvaa..

Eikä rahatilanne ole hyvä kun miehen työt loppui perjantaina eikä uutta ole kuulunut. Uudet patjatkin pitäisi meidän sänkyyn ostaa kun molemmilla on selkä niin jumissa aamuisin että hengittäminen sattuu.

Mikaelilla on nyt kaksi hammasta alhaalla ja yksi ylhäällä. Toinen ylös on tulossa. Hirveänä juttelee ja vokaaleja ääntelee. Serkkupojalta Mikael sai sellaisen "rollaattorin" jossa on musiikkinappeja niin se tykkä ja jopa tietää että kun niitä painaa niin tulee musiikkia. Ja se jammailee sen tahdissa. Yleensä kävelee sen kanssa keskelle olohuonetta ja alkaa jamittelemaan. Ihmeellistä että miten noin pieni osaa muistaa että jostain napisa tulee musiikkia ja ääniä. Kävelee sen rollaattorin kanssa todella hienosti. Vauhti on vaan niin kova että seinä tulee vastaan äkkiä. Nauttii todella paljon kun mennään anoppilaan niin siellä on tilaa kävellä sillä kun on sellainen vanhan talon tupa.

Vauva kuume on kova mutta ehkä sitä on järkeä päässä myös minulla (!!) että seuraava jos tulisi vasta sitten kun on tästä kaksiosta päässyt pois.

onko muuten teillä ollut menkat millaiset synnytyksen jälkeen? minulla alkoi menkat ku mikael oli 4kk ja oli pari kk ihan normaalisti. sittenoli kierto 60vrk ja nyt on ollut pari kk normaalisi. alkio lauantaina ja on niin runsaat että yölläkin pitää side vaihtaa vaikka on ihan yöside. ja kipu on sietämätön.

pitää taas joutaa. nämä vapaat hengähdystauot on rajalliset...

MiiKaro + Mikael 310108

ps. onko teillä suunnitteilla vauvanäyttelyä joulukuulle? olemme silloin melko varmasti tulossa etelän suuntaan ja olisi kiva nähdä.

Vierailija
5/28 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa ei ole kotihurrikaani vauhdissa vaan ulkona on todella kova puuskittainen tuul. Oli heitellyt kottikärryä ka kukkaruukkuja.

Emem: Voi harmi mikä isänpäivän aloitus. Onneksi nuo normaalit vatsataudit menevät nopeasti ohi. Nyt oli onnistunut sähkäreiden lähettäminenkin.

Ipu: Onnea Sisun ekoista sanoista! Meillä O myös sanoo äiti ja yksi ilta ettu (kettu). Tämä vauvojen uusien taitojen oppiminen on hurjaa! Meillä oli lauantaina tädin (jonka asioita hoidan) synttärit ravintolassa. Koskaan ei olla oltu missään sukujuhlissa, että kaikki olisivat olleet paikalla. Nyt oli siis vain sukua. Oudolta tuntui, ollaan vissiin kaikki niin suuria staroja ja individuaaleja ettei sovita saman katon alle yhtäaikaa. Kaikki meni kyllä hyvin, oli ruoka ja ohjelmaa. Hermoja yh-arkeen!

Sisu on kyllä iso jässikkä. Meillä on käytössä 80cm vaatteet, housut pysyvät jalassa, koska on kestovaipat.

Frimmy: Onko Ohton nukkumiset parantuneet? Imettäminen ei nyt vielä loppunutkaan. Maitoa näköjään tulee luputtamisen tahtiin. Kuitenkin ollaan loppusuoralla.

Miikaro: Kokeile kuriksia huutiksesta muutamana päivänä, vauvalehden kirpparilla on myös ko. tavaraa. Etolasta saa aika halvalla samoin J&J kaupasta. Rassaako miehen työttömyys miten paljon? Mullahan on ollut menkat, sen keltarauhashormonikuurin jälkeen säännöllisesti 21 päivän välein. Eli melko jatkuvat pms-oireet ja menkkakivut. Lääkäri sanoi, että odotellaan hormonien tasaantumista vielä puoli vuotta.

Koska olet tulossa Helsinkiin, tiedätkö jo päivän? Voitais suunnitella uusia treffejä lauantaina mammanäyttelyssä :)

MAMMAnäyttely eli pikkujoulut on la 15.11 klo 18 Helsingissä ravintolassa. Ilmoittaudu: tilli@wippies.com tai siihen miukkiksen s.postiosoitteeseen!

Olavi nukahti äsken omaan sänkyynsä noin itsekseen. Hän siellä sängyssä huutelee unihuutoja ja sitten kuukahtaa. Nyt hän on nukkunut yöt putkeen! "Unikoulu" näköjään tehoaa ja kannattaa. Olavi syö ihan valtavia määriä ruokaa. äheltäen ryömii ja nousee välillä konttausasentoon. Hän haluaa myös tepastella, kun pidän käsistä kiinni.

Isänpäivä meni ihan OK. Perinteiset englantilaiset aamiaiset, cake, lasten lahjat, kortit ja laulut. Kävimme ukin luona syömässä.

Huomenna pääsen taas fyssarille, päiväunille ja illalla teatteriin oikein stattiin! Toivottavasti O nukkuu myös ensi yön kokonaan ja minä myös. Väsymys ei ole enää niin totaalinen kuin viime viikolla.

Voikaa hyvin!

Ikuisen yön keskeltä, Ametisti ja Olavi 13.1 (ylihuomenna 10kk)

Vierailija
6/28 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii! Iltavaapata on anottu ja se on myös saatu ;). Tulossa olen siis jos ei nyt jotain muulistavaa satu...

Meillä oli aika mielenkiintoinen isänpäivä...

Aamu meni ihan hyvin, tein aamupalat ja annettiin kortti ja lahjat jne.

Sitten lähdimme miehen isälle jossa oli myös ihan mukavaa.

Matkalla minun isäni luokse tajusin että olin unohtanut isäni lahjan kotiin!

Sitä kiroillessani mieheni tarjoutui heittämään minut lasten kanssa vanhempieni luokse, ja lupasi hakea lahjan. No heitti sitten meidät, ja tuli tunnin päästä takaisin, ilman lahjaa.

Miehen kotiavaimet oli unohtuneet mun taskuun!

No paska homma, mutta syötiin ja juteltiin siinä sitten ja mun vanhemmat naureskeli meille kun olemme miehen kanssa yhtä hajamielisiä molemmat.

No lähdettiin sitten iltasella kotiin ja huomasin että olin jättänyt mun hoitolaukun vanhempieni luokse, missä siis kaikki lompakot jne.

HUH HUH! Mikähän dementia mua oikeesti vaivaa? Onneksi nuo välimatkat on vielä kohtuu pieniä, muuten mä olisin hätää kärsimässä.

No joo sellaista.

Kuukautisista oli gallupin tynkää, ja mullahan ei oo niitä vielä tullut. Onneksi :).

Kosmolla on kaksi hammasta alhaalla ja äitiä huutelee ja kukkaa ja ei ei ja hei hei. Eräänä päivänä seurailin Kosmon puuhia, ja oli suloinen kun ryömi pistorasian luo, räpelsi sitä hiukan, sitten kielsi itseään ja jatkoi matkaa. Suloinen <3

Ametisti : ihanaa, teatteriin! Toivottavasti tulee ihana ilta.

Emem: toivottavasti teillä ollaan jo toipumaan päin!

Kaikille iloista mieltä

Mantelihammas ja Kozmo 4.1 (kohta nää on jo taaperoita)

Vierailija
7/28 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipäs nyt nostaa tämä pino, kun oli mennyt jo toiselle sivulle...

Ametisti muisteli kotikaupunkiamme; ollaan siis Tampereelta. Etelä-Suomeen muutto ei varmasti tule ihan äkkiä onnistumaan. Viikonloppuna oli toinen yleisesittely asunnossamme, eikä taaskaan ketään kävijöitä. Nyt päätettiin, että jätetään yleisesittelyt sikseen, ja odotellaan, jos joku haluaa itse päästä katsomaan asuntoa. Ei tarvitse sitten turhaan siivota kämppää, kun ketään ei käy edes katsomassa. Aika taitaa olla nyt huono asunnon myymiseen.

Ipun Sisun kanssa Aada kilpailee porukan jäteimmän vauvan tittelistä:) Käytiin tänään 10kk neuvolassa (tai Aada on nyt 10kk ja viikko). Mitat olivat 10,8kg ja 78,5cm, pää 47,3cm. Painoa oli tullut 8kk neuvolan jälkeen 700g ja pituutta 4,5cm. Meilläkin 86 vaatteita on käytössä, etenkin yläosissa, housuissa menee vielä 80 vaatteet, samoin ulkovaatteissa.

Aada otti viikko sitten ensimmäiset konttaus liikkeet ja nyt meneekin jo useinmiten konttaamalla. Tukea vasten seisoo paljon ja hieman ottaa siinä askelta sivulle. Ostettiin viikonloppuna Aadalle talvikengät. Päädyin Citymarketista löytyviin Pax merkkisiin punaisiin vedenpitäviin talvikenkiin. Kokoa noilla kengillä on 21. Ovat muuten tosi helppo pukea, kun on tarrakiinnitys ja sellainen pullea malli.

Uusi flunssa-aalto alkoi taas, edellinen oli viikko sitten. Nyt on taas pienet flunssassa, samoin isäntä...

T:vikli80 ja Aada 4.1.08

Vierailija
8/28 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään ei tahdo koneelle ehtiä. Töissä tietty istun ruudun edessä koko päivän, mutta on vähän turhan paljon hommia, jotka tarttis saada valmiiksi ennenkuin taas jään kotiin...

Neiti käytettiin myös 9kk iässä avoneuvolassa mitattavana. Viimeisen kuukauden aikana ei ollut saanut painoa kuin hitusen (50g) ja pituutta oli kertynyt 9mm (joopa joo) lisää. Emme huolestu kuitenkaan. Imetystä on vähennetty, Nania vähän lisätty, mutta ennen kaikkea tyttö konttaa, kiipeää ja puuhaa jotain koko ajan. Eihän siinä ehdi enää samaan tahtiin kasvaa kuin aikaisemmin. Luultavasti tulee kuitenkin seuraavalla kerralla passitus lääkärille, jos käyrät edelleen menee alaspäin. Muitakin lapsia on tosin kytätty kasvun suhteen ja ihan sopusuhtaisia vaikkakin keskimittaa pienempiä ovat.

Paljon on isoja ja pieniä ihmisiä kipeänä taas. :( Pikaista paranemista kaikille! Meillä pojat pikkuisen tukkoisia, mutta ei mitenkään pahasti. Vauva ei ole sairastanut lainkaan (koputtaa puuta).

Ametisti: Tämä meidän "sopuisa ja tyytyväinen" vauvamme on kyllä kaikkea muuta silloin kun jokin ei mene neidin mielen mukaan. Enimmäkseen on kyllä hyväntuulinen, mutta sitten kun ottaa kupoliin, niin sen kuulee koko kulmakunta. Neuvolan tätikin kommentoi tytön kantavaa ääntä. :) Meillä imetetään vain toiselta puolelta enää. Toinen tuli sammaksen takia niin kipeäksi, että vähensin siitä imetystä rajusti. Nyt kun se olisi kunnossa, niin tuotanto on enää niin vähäistä, että tyttö vaan katsoo ihmeissään, että mitä tällä pitäisi tehdä. Toisesta imettelen vielä aamuin ja illoin. Toivottavasti kelpaa vielä vaikka jouluun asti. Voisi niistä vähistä vasta-aineista kuitenkin olla jotain iloa.

Kyllä on isoja jätkiä Sisu ja Olavi! Ja Aadakin samaa kaliperia. Meillä on vielä 68 cm vaatteet käytössä. :D

Isänpäivää vietettiin meillä perinteisin kuvioin. Isä sai nukkua pitkään, herätä suloäänien laulamaan onnitteluun (jota oli edeltänyt mm. tietsikkavuoroja kinuava ja pari isän peiton alla tappelevaa poikaa), lasten tekemät kortit, pääsi valmiiseen aamiaispöytään. Mä leivoin miehen toivomaan herkkua, mutta ruokaa joutui perheen isä tekemään itse.

Eilen tosiaan tuuli reippaanpuoleisesti. Me saatiin naapurin mänty pihallemme. Onneksi ei tullut ihan taloon asti eikä muutenkaan ilmeisesti tullut isompaa vahinkoa. Yksi pihavalaisin ja jokunen kasvi saattoi ottaa damagea. Kävi tuuri. Viikonloppuna toivottavasti selkeämpää ilmaa, niin päästään moposahan kanssa siivoamaan. Pitää vaan olla tosi varovainen, kun runko on oksien varassa ja muutenkin epätasaisessa maastossa, joten kierähtää helposti syliin tai jaloille.

Jospa vielä menisi kaivamaan jotain herkkua syötäväksi ennen nukkumaanmenoa. Lauantaina nähdään ainakin joitain teistä, jee!

Strutsi ja neiti 31.1.

Vierailija
9/28 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...enkä sitten aiemmin ole päässyt jatkamaan juttua..

Esikoinen edelleen kuumeessa ja mulla ja Mikaelilla eka maidoton päivä takana. Esikoisen jatkuvan kuumeen takia jouduin perumaan tapaamisen opinnäytetyön ohjaajan kanssa. Yritän häntä päästä tapaamaan ensi viikon keskiviikkona.

Rupesi jo nämä seinät ahdistamaan, kun ei olla voitu lasten kanssa ulkoilla kolmeen päivään. Eilen sitten kun mies tuli öistä sanoin haluavani päästä kävelylle. Ihanan ymmärtäväinen mieheni oli samaa mieltä. Kysyin naapuria mukaan, mutta koska ilma oli huono hän ehdotti, että mentäisiinkin kahville. Sinne ja kaupoille mentiin ja olinkin poissa 2,5 tuntia. Kyllä teki hyvää! Esikoiselle tosin taisi kuume taas nousta ja lopuksi hän soitti itku kurkussa ja kertoi ikävöivänsä minua kovasti! Silloin oltiin onneksi jo kotimatkalla, joten pikkuinen potilas ei kauaa joutunut enää siinä vaiheessa odottamaan,

Vikli: Onnea asunnon myyntiin. Nythän kyllä ainakin isompien perheasuntojen myyntiajat ovat pidentyneet ja hinnatkin tainneet laskea, mutta kaipa asuntoja silti vielä ostetaan. Varmaan ihan hyvä veto jättää yleisesittelyt pois jos ei niihin kävijöitä riitä. Tosin viime su kun oli isänpäivä, niin ehkei silloin muutenkaan paljon porukkaa ollut liikkeellä.

Töiden perässäkö pääkaupunkiseudulle olisitte muuttamassa? Oletteko jo tarkemmin alueita miettinyt?

Strutsi: Tsemppiä viimeiseen työrupeamaan, ennen hoitovapaalle jäämistä! Onneksi ei puun kaatuminen aiheuttanut enempää tuhoja.

Frimmy: Toivottavasti voitte jo paremmin. Onnea myös työnhakuun, kerrothan sitten miten kävi? Minähän myöskin etsin töitä nimenomaan taloudellisen tilanteen takia. Kyllä me miehen mukaan tosin selvitään vielä vuodenvaihteeseen saakka hänen tuloillaan, kun on veronpalautuksia tulossa ;)

Justus: Toivottavasti pääsitte tänään altistukseen ja jotain selviää.

Miikaro: Toivottavasti miehesi pian löytää töitä. Meilläkin on sänkyyn patjanvaihto edessä, tiedän tunteen kun on selkä, niska ja hartiat ihan jumissa... Vaikka minä haluaisin käyttää veronpalautuksista toivottavasti yli jäävät rahat matkailuun..Pitänee ostaa halvemmat patjat ;)

Menkoista kyselit myös. Mulla on nyt ollut neljät. Ekat oli runsaat. Toiset tuli ajallaan, eikä ollut normaalia runsaammat. Kolmansia sain sitten odottaa noin kolme ylimääräistä viikkoa ja nyt viimeisimmät oli taas todella runsaat. Kipuja mulla on aina ollut eikä nämä nykyiset ole olleet sen kivuliaampia kuin ennenkään.

Ipu: Kiva, että irtiotto sujui hyvin. Voimia yh-putkeen. Saako kysyä mitä ihmeen töitä se sinun miehesi tekee kun tuollaisia työvuoroja on?

Todella mahtavan kokoinen tuo teidän Sisu! Onnittelut myös juttelusta. Mikael on nyt joka aamu jatkanut muumilaulua ja se on kyllä niin suloista kun hän pikku lurituksensa jälkeen katsoo hymyillen minuun ja veljeensä ja odottaa aplodeja.

Ametisti: Onnittelut unikoulun sujumisesta. Mahtavaa, että noin hyvin meni! Miten meni teatteri-ilta? Olaville onnittelut 10 kk päivän johdosta!

Mantelihammas: Minuunkin iski dementia esikoisen synnyttyä, eikä valitettavasti näytä parempaan suuntaan olevan menossa. Nykyisen höpisen ihan ihmeellisiä, varsinkin kun väsymys vaivaa. Tuntuu välillä olevan vaikeaa jopa löytää sanoja ja muodostaa ihan oikeita lauseita...

Toivottavasti nähdään lauantaina!

t: Emem ja Mikael 211207

Vierailija
10/28 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sit oltu tänäänkään maitoaltistuksessa, mutta lääkärissä kylläkin. Meidän koko perheellä on enterorokko! Tai siis vauvalla se vain todettiin, meillä muilla itse diagnosoin oireiden perusteella :). Vauvalla näppyjä kehossa, kurkku karseessa kunnossa (siis ihan lääkäri sanoi noin!) ja itkeskelee paljon. Esikoisella on vain syömättömyyttä ja sunnuntaina oli hetkellinen kuumeen nousu. Mulla oli tuo korkea kuume ja nurkkua jomottaa kummasti. Miehellä taas on sika kipee kurkku ja sylkeä tulee "ämpäri kaupalla", kuten vauvallakin.

Kyllä nyt alkaa olla jo takki tyhjä tämän meidän touhun kanssa! Mies kävi tänään terveydenhoitajalta hakemassa saikkaria ja hoitsu heitti jo, että meidän pitäis päästä johonkin lomalle. Niin totta! Mutta kukakohan meidän kodin sit sais valmiiksi? No, jos tän vuoden puolella päästäis lopulta muuttaan ja alku vuodesta lomailtais, ennen kuin palaan työelämään...

Ens tiistaina yritetään uudestaan maitoaltistusta. Tänään vaihdettiin soijamiato Almiron Peptiin.

Meillä ei juhlistettu isänpäivää, muuta kuin antamalla lahja. Ei saanu raukka nukkua edes pitkään, kun mä olin su:na vielä niin kipeä. Mummi teki kyllä kakun, että saatiin ees maistaa.

Viime syksynä päätin ottaa lapsille influenssarokotteen, mutta eipä sit otettukaan, kun koko ajan ollaan kipeenä.

Paljon olisi teidän juttuihin kommentoitavaa, mutta nyt on levättävä. Mulla oli tuossa monta kuumeetonta päivää, mutta tänään taas lämmöt noussu ja tietty mun pitäny juosta vauvan kanssa lääkärissä, yksin apteekissa ja kaupassa. Esikoinen on onneksi sukulaisella hoidossa, joten hän saa edes elää normaalia elämää. Ei millään kehtais kertoa tuolle sukulaiselle meidän rokosta, mutta pakkohan se on, jos tulee oireita. En olis vieny esikoista sinne, jos olisin tiennyt tästä rokosta aiemmin. Kyllä tämä sen verran kamala tauti on. Mutta nyt on enää myöhäistä perua.

Alkaa seinät kaatuun päälle. Ollaan oltu lasten kanssa yhdessä ulkona viimeks joskus 2vk sitten tai kauemminkin taitaa olla. Yksin en ole päässyt ruokakauppaa pidemmälle. Mutta nyt ei kaupassa käyntikään ole herkkua, kun on itsekin niin kipeenä. Eniten harmittaa, kun lauantainen pikkujoulu jää väliin!

Parempaa viikon jatkoa teille muille!

Justus & poju 14.1.

Vierailija
11/28 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia sormiruokavinkeistä!

Voimia Justus!

Täällä isänpäivä meni hieman krapulaisissa tunnelmissa. Hoidin silti kunniakkaasti kahvit sun muut kakut ja lahjat sänkyyn. Tämä tosin tais tapahtua puoliltapäivin.. Edellisenä iltana oltiin vuotusissa serkkubileissä tossa ihan naapurissa. Äite ja kummityttöni oli Pinjaa hoitamassa.

Aattelin laatia tähän väliin semmosen gallupin asioista mikkä kiinnostaa.. Ois tosi kiva jos vastailisitte! Eli:

lapsen nimi: Pinja

ikä: 9kk

pituus: 8kk neuvolassa 72cm

paino: 8kk neuvolassa 9150g

hampaita: 4, 5. ja 6. pilkottaa

ryömiikö: taaksepäin

konttaako: ei

istuuko: juu

seisooko: käsistä tukien

käveleekö: ei

syömiset: tissi nukuttaessa, aamu"kunnon"puuro ja luumusose, 2 liha-ateriaa, 1 hedelmäsose, ilta"jauho"puuro

inhokit: pikkukalastajan herkku, possukasvispata

lempparit: kuningatar, naudanliha

sormiruoat: väinämöisen napit, maissinaksut, porkkana, riisikakut

puhe: äiti, ei

pottailu: alotettu 8kk iässä, sujuu hienosti

imetätkö: kyllä

menkat: ei ( =(, tahtois raskautua..)

muistinkohan kaiken... saa tehä lisäyksiä!

Eko-osuus =):

ootteko kekeillu s-marketin naturecare-vaippoja? Täällä kyllä. Oikein hyviä musta! aioin käyttää jatkossakin vaikka onkin vähän kalliimpia. Yritetään sitte pottailla ahkerasti =).

Taidan jo lopetella kun aamulla on aikanen herätys. Mennään taas babybioon kaverin ja vauvakaverin kans. Oon tainnu sitä jo suositella mutta suosittelen uudestaan!

Heipsan

T: Xena ja Pinja 070208

[URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=3077859.jpg[/URL]

Vierailija
12/28 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin rauhallinen aamuhetki että joutaa jotain kirjoittelemaankin. Pienet vielä nukkuu, älkää katsoko kelloa!

Helmi oppi viime perjantaina ryömimään ja sitten maanantaina ajattelin että eipä ole tullut neitiä kokeiltua lattialle istumaan ja kuitenkin istuu sylissäkin tosi tukevasti vaikkei pidä kiinni. No osasihan tyttö istua myös lattialla pois tiehensä.

Ihana että viimein tulee edes jotain edistystä.

Minä toivon lunta, on taas niin pimeää kun kaikki lumet lähti pois. Mutta vettäpä taitaa täälläkin ripsiä. Eilen oltiin lasten kans ulkona ja kylläpä se piristikin. Meillä menee usein lapset yksin pihalle ja minä olen sisällä. Pitäs alkaa käymään lenkkeileen niin sais ne 3 kiloa pois. Kaikki "Helmin kilot" olen saanut pois ja yhden ylimääräisenkin, mutta nuo kolme vanhaa kiloa ahdistaa!

Menkoista oli puhetta. MInulla on ollut kolmet ja aika erilaisia kaikki ja eivät niin kovin säännöllisesti alkaneet. Olisin kyllä pärjännyt ilman niitäkin! Tottunut liian hyvälle raskausaikana kun ei niitä tarvi miettiä.

Ememillä ollut kyllä ihana herätys isäinpäivänä. Toivottavasti jo maidoton ruokavalio auttaa eikä tarvi sen enempää miettiä enää näppyjen suhteen.

Helmi kuuluu sitten varmaan joukon keijuihin. Terkka ei muistanut merkitä neuvolakorttiin tuloksia mutta 8kk neuvolassa H painoi 7,6 kg ja nyt vajaan 10 kk neuvolassa painoa ei ollut juurikaan tullut, ehkä sata grammaa. PItuutta oli 8kk 64cm ja muistelen että nyt oli jotain 65,5cm. Ja joitain 68 vaatteita on vielä käytössä mutta näyttävät kyllä vähän nafteilta.

Mantelihampaalla on ihan tutun kuulosta. Itse en enää edes huomaa olevani dementoitunut, mulla on varmaan kestodementia tullut kun olen tässä vauvaputkessa ollut vuosikausia. Mutta olen saanut sen jälleen karulla tavalla kokea että onkohan mamma vähän väsyksissä vai muuten vain hunningolla.

Viime lauantaina oltiin siskoni luona aika myöhään ja ajattelin vielä kotona että teen helmille puurot. Kello oli melkein 11. Vesi kiehui kattilassa ja minä nakkaan sinne pari mitallista kahvin pöönejä!!!

Sama oikosulku tuli maanataiaamuna. Ajattelin jo että saakohan näistä pööneistä tehtyä et pitäs varmaan laittaa lisää. No sit päätin et kyllä niistä justiin tulee ja olin kaatamassa ne kahvit sieltä purkista kattilaan kun leikkas et hei, väärä aine käsittelyssä!

Jonain aamuna varmaan hoksaan siinä vaiheessa kun alan sitä kahvia syöttämään tytölle!

Strutsi menetti sitten toisen maitohinkin, kyllä se oli vaarassa täälläkin ja on edelleen. En ymmärrä miten minulla meni taas rikki rinnanpäät, en ole enää löytänyt merkkejä sammaksesta Helmin suusta. Olivat viikon kunnossa. Ja kyllä olikin kovan työn takana saada ne parantumaan. Olis tehny mieli heittää jo pyyhe kehiin ja heipattaa tissitykselle.

Pitää yrittää vielä sinnitellä, kohta voi siirtyä lehmän maitoon. EI kannata enää alkaa vauvan maitoja kantamaan kaupasta. Kuinka moni muuten vielä imettää?

Välillä on itse jo niin kypsänä koko touhuun ja odottaa vaan "vapautumista".

Justus08, enterorokkoa on paljon liikkeellä, ja tartuntaa odotetaan myös meillä. Olimme siskon luona eräänä viikonloppuna kun heidän yhdellä pojallaan oli näppyä ihan joka paikassa. No, se kiva varmaan yllättää meidät sitten jouluna!

Nyt HElmi heräsi, täytyy mennä hakemaan.

Voikaa hyvin!

Iuiu ja kotikielellä "Hemppu"

Vierailija
13/28 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen nimi: Ohto

ikä: 9,5kk

pituus: 9kk neuvolassa 75,3cm

paino: 9kk neuvolassa 9510g

hampaita: yksi puolikas

ryömiikö: ei enää, kun osaa muita tapoja liikkua.

konttaako: joo

istuuko: juu

seisooko: tukea vasten jatkuvasti, jotain 20sek ilmankin. (eli kunnes huomaa ettei olekaan tukea)

käveleekö: tukia pitkin ja taaperokärryllä jatkuvasti, pari askelta ilmankin (vahingossa, kunnes huomaa ettei ole tukea)

syömiset: Aamupuuro+tutteli, lounas: lihasose+tutteli, välipala: hedelmäsose+vesi, päivällinen: lihasose+tutteli, iltapuuro+tutteli. Välillä syö todella hyvin, välillä ei juuri mitään.

inhokit: ei ole tiettyä. Välillä näköjään kaikki mikä lusikasta tarjotaan.

lempparit: Maissi, kala.

sormiruoat: väinämöisen napit, maissinaksut, ihan tavallinen leipä

puhe: Ei vielä tarkoituksellisia sanoja. Välillä luulin että sanoo "äiti", mutta sanoi sitä silloin kaikelle ja sitten lopetti sen kokonaan. Aika vähäpuheinen muutenkin.

pottailu: yritetty jo pari kk muttei vielä onnistuttu kertaakaan saamaan saalista.

imetätkö: en, loppui 2-3kk iässä

menkat: ei säännöllisiä, yhdet epämääräiset oli kesällä

Vierailija
14/28 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emem: Kurjastipa teillä alkoi isänpäivä. Meillä ei isänpäivää oikeastaan vietetty, ei huvittanut. Ei muakaan muistettu äitienpäivänä muutoin kuin suullisella toivotuksella. Ja siis muutenkin ei vaan huvittanut, väsytti. Käytiin me mun vanhempien luona kakkua syömässä kuitenkin, ihan molemmille isille mutsi oli sen tehnyt (siis sekä minun omalle, että ohton.)

Rankkaa varmasti joutua maidottomalle dieetille, mutta toivottavasti helpottaa.

Ipu: Kuinkas yh-putki on sujunut..? Meillä kans mies välillä tekee tiukasti töitä. Lisäksi se ei tietyistä harrastuksista (hirvenmetsästys) juuri tingi, joten su-ma se valvoi reilun 40tuntia putkeen. Ja nyt se on tänään aamuvuorossa, soitti juuri ja kysyi sopiiko jos hän menee illalla vielä yövuoroon...eli käy tänään kotona lähinnä vain nukkumassa. Lupasi kyllä aikaa Ohtollekin.. Mulle sitä aikaa ei varmaan enää riitä... (mutta itse mä olen halunnut niin. Oon aina sanonut että viis minusta ja kotitöistä silloin kun on kiireistä töissä, pääasia että Ohto saa siltä aikaa.)

Miikaro: Mäkin tänään juuri haaveilin kurahousuista Ohtolle. Tuolla on aina niin märkää ettei voi juuri maassa pitää. Olin ajatellut ettei me vielä niitä tälle syksyä hankita, kun talveksi saadaan serkulta sellainen kumi-alaosainen talvihaalari. Mutta tiedä miten pitkään tää syksy vielä venyy, niin ehkä ne kurikset olisi hankittava. Pitää katsella la kirpparilta, täällä on silloin semmoinen isompi lastenkirppis mikä järjestetään muutaman kerran vuodessa. (niin, meilläkin rahatilanne on sellainen että uusia vaatteita ei kovin osteta kun käyttöikä on vielä niin lyhyt..)

Menkoista... Mulla on ollut yhdet epämääräiset.. ööö..heinäkuussa! Ne oli kivuttomat, niukat, silleen epämääräiset että joinain päivinä vuosi vähän ja välillä ei, yhteiskesto pari viikkoa. Vähän jo alkaa huolettaa itseasiassa että onko tää normaalia. Mut voi johtua siitä että mä syön minipillereitä. Pitäisi varmaan lopettaa ne ja katsoa jos kierto palautuisi...ja siirtyä sitten tuttuihin ehkäisypillereihin, kun ei enää ole estettä niille.

ametisti: JEE! Kiva kuulla että teillä nukutaan. Meillä ei. Pahentunut on vaan uniongelmat tällä viikolla. Mä alan olla kohta jo aika epätoivoinen, mikään ei toimi! Aletaan olla takaisin siinä pisteessä missä ennen unikoulua pahimmillaan. Ja nyt alkaa olla taas itse niin väsynyt ettei enää jaksa mitään järkeviä juttuja toteuttaa öisin, vaan tekee itselleen karhunpalveluksia sortumalla yömaitoon ja viereen ottamiseen.. L

Mä oon huomannut että vaikka Ohto joskus hetken nukkuisi, mä oon jo ihan sekaisin. Luulen koko ajan nukkuessani että Ohto on vieressäni, hoivailen sitä siinä ja pidän kiinni ettei se tipu sängystä kun se olevinaan siinä mykeltelee...Sitten kun Ohto alkaa itkeä pinnasängyssään, herätän miehen ja pyydän pitelemään "tätä" kun pitää mennä Ohton luo...Sit mä tajuan. tai viimeistään sitten kun mies ihmettelee asiaa. Siis oikeasti tää toistuu nykyään joka yö monta kertaa, mies pitää mua jo ihan sekona. Paitsi nyt kun on ollut yöt kotona, sanoo kyllä ymmärtävänsä että ei tässä tilanteessa ihan täysillä käy..

Mantelihammas: Heh, hauska isänpäivätarina! Tuo on just sellaista mitä vois sattua meillekin..

Vikli: Voih, taas flunssaa.. Meillä (kop kop) näyttäisi olevan vihdoinkin ohi..

Onnea Aadalle konttauksesta. Meidänkin pitäisi muuten talvikengät ostaa, meillä ei vielä ole vaikka jätkä jo kävelee tukia pitkin (nolo).. Piru kun kaikki hyvänoloiset vaan on niin kalliita.. Pitääkin muuten käydä kattoo nuo mainitsemasi kengät (liekö kalliit?) jos löytyy, cittarin valikoimia en ole tutkinut. Prismasta en löytänyt kuin sikakalliita tai mahdottomia puettavia.

Strutsi: Huih, onneksi ei talon päälle tullut naapurin mänty. Me just vertailtiin vakuutuksia, oli puhe ettei kaikki korvaa jos puu kaatuu talon päälle ja ei ole myrskyn rajoja täyttävä tuuli. Siihen pitäis olla joku yllättävien tilanteiden turva. Just mietittiin että kuinkahan yleisesti puita kaatuu talojen päälle...kunnes sitten todettiin ettei omalla eikä naapureiden tonteilla ole puita jotka yltäisi meidän talon päälle.. Viime kesänä vielä oli, mutta ne kaadettiin.

Justus: Siis VOI EI. Teitä kyllä nyt koetellaan ihan urakalla. Voimia sinne!

xena: Itse en ole kokeillut niitä naturecare-vaippoja, meinasin kyllä ens kerralla ostaa kun tarviin kertiksiä. Kestojahan meillä pääasiassa käytetään, mut menee kertiksiä sillointällöin.

Kaveri oli kokeillut, puinkin kummitytölleni yhden sellaisen. Ihan ok kuulemma, aikoo ostaa jatkossakin. Ainoat miinukset ulkopinnan karheudesta, ja siitä ettei niitä saa hyvin "pakettiin" käytettynä kun ei teipit ei tartu joka kohtaan..

Iuiu: Onnea ryömimisestä ja istumisesta Helmille!

Jännää miten erikokoisia vauvat on jo tässä iässä.. Meidän on varmaan aika keskiverto-kokoa..

Siinäpä nuo kuulumiset taisi tullakin tältä kertaa.

Frimmy ja Ohto 250108

Vierailija
15/28 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen nimi: Kosmo

ikä: 10kk eli 4.1 syntynyt

pituus: jaa-a 74cm vaatteita käytämme, meillä oli viimeksi 8kk neuvola, seuraava on 1.v

paino: 10 kilon luokkaa

hampaita: kaksi alhaalla

ryömiikö: jep

konttaako: ei, molemmat päät nousee, muttei yhtäaikaa ;)

istuuko: istuu

seisooko: ihan lyhyita hetkiä

käveleekö: ei, töpöttelee vaan kiinnipitäessä, muttei varaa jaloille

syömiset: aamupuuro (ehkä), pari kasvis/liha-ateriaa, hedelmää tai marjaa välipaloiksi. Illalla puuroa. Syö mieluiten sormiruokaa, kaupan purkit ei uppoa. Aika vähälä ollut nyt kipeilyistä johtuen.

inhokit: kaupan mössöt

lempparit: Kaikki mitä saa itse jyystää, kirpeät maut kuten puolukka, tyrni jne.

sormiruoat: leipä, pinaattiletut,spagetti,herneet,marjat,luumut jne.

puhe: Äitiiii, hei,hei ja ei,ei sekä kukka,kakka.Välillä pölöttää ja välillä miettii.

pottailu: harvakseltaan, ei viihdy kun on muuta kiinnostavaa.

imetätkö: runsaasti

menkat: ei ole :)

Vierailija
16/28 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joudun perumaan osallistumiseni mammanäyttelyyn. Toissailtana iski ilmeisesti esikoisen tauti minuun ja mieheeni. Mies oli töistä tullessaan todella väsynyt ja valitti ruokailun jälkeen, että on huono olo. Mikaelille nousi myös kuume. Mies kävi esikoiselle lukemassa iltasadun ja oksensi. Kun mies oli ollut minun ja Mikaelin kanssa hetken olohuoneessa jouduin lykkäämään Mikaelin miehelle ja itse mennä oksentamaan... Mies ilmeisesti selvisi huonoilla yöunilla ja yön kestäneellä ripulilla, mutta mulle nousi kuume. Eilen en päivällä mitannut kuumetta kun oli veto niin pois, kävin vain Mikaelin kanssa päiväunille kahdesti ennen miehen kotiintuloa. Illalla otin pari panadolia mutta kuume oli silti 38 astetta.

Nyt heti aamulla toivoin jo tilanteen olevan parempi kun oli niin hyvä olo eikä kuumetta selvästikään ollut. Vaan noin tunnin pystyssä olemisen jälkeen oli kuumettakin taas 38,3.

Mikaelilla ei ainakaan vielä kuumetta ollut, mutta muutamia näppyjä on ilmaantunut reiteen, toivottavasti ei ole enteronäppyjä.

Tätäkään tautia ei kenellekään toivoisi, joten minäkin joudun jättämään huomisen illanvieton väliin.

Justus: teille myös paranemisia!

Kaiken lisäksi rintakehää ahdistaa ja yskä on tullut. Olisiko mulle tullut toinen tauti heti putkeen? Mene ja tiedä,,,,

Kamalan itsekeskeinen viesti, sorry, mutta nyt ei jaksa enempää.

Pitäkää hauskaa huomenna rakkaat ystävät!

Emem ja Mikael 211207

Vierailija
17/28 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emem: Harminpaikka ettet pääse! Olisi ollut kiva nähdä uusiakin kasvoja.On teilläkin ollut kyllä vipinää, voi sentään :/. Mun viestit on muuten varmaan aina itsekeskeisiä, koska nopeesti kirjotan, ja harvoin niin sitä ehtii just ja just vaan kertoo omat kuulumiset ja sit jo taas joku tilanne päällä. En mä ainakaan mieti onko jonkun viesti itsekeskeinen tai ei. Kivahan se on kuulla miten muilla menee!

Toivottavasti toivut pian, meilläkin on ollut flunssaa jo kolme vkoa, alkaa puuduttaa.

Ametisti: laitoin sulle viestiä siitä osoitteesta, onko tullu perille?

M&K

Vierailija
18/28 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kurkkua kaivaa ja Olavilla on nuha. Aion tulla kuitenkin huomenna mammanäyttelyyn, jos ei mitään muuta katasrofia synny.

Mantelihammas. Laitoin sulle s.postia.

Justus: Ei voi olla enää totta! Menee nuo teidän härdellit kyllä ihan överiksi. Kuinka voi olla, että saitte sen enteron. Ei muuta kuin ylimaallisia voimia sinne.

Emem: Kiitos s.postista. Harmi, että tulitte just nyt kipeiksi. Toivottavasti ei ole enteroa. Paranemisia.

Frimmy: Kyllä se teidän Ohto sitten joskus rupeaa nukkumaan. Toivottavasti jaksat valvoa ja hoitaa sitä "tyynyvauvaa " ja Ohtoa. Olavi nukkuu omassa sängyssä. Viime yönä ei herännyt vaikka on nuha. Ensin niistettiin nenä pikkunisstäjällä, sitten suolaliospräytä nenään ja vielä "nuhatippoja" ympäri sänkyä, että nenä pysyisi auki.

Strutsi: Kävipä säkä, ettei puu kaatunut talon päälle. Meillä yhdessä myrskyssä kaatui puu tien poikki ja naapurin aidan päälle. Pieni kirppunen on tuo teidän neiti. Muista palvella hyvin, ettei hänen tarvitse suuttua :).

iuiu: Onnea Helmin uusista taidoista.

Pikkasen väsyttää, joten lyhyesti nyt nämä kommentit. Olavi karjuu tuolla olkkarissa....

Ametisti ja Olavi 13.1 ( jo 10kk )

Vierailija
19/28 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justus: Voi nenä, että vielä enteronkin teille lykkäs! Toivottavasti olo helpottaa pian jokaisella.

Xena: Meillä on naturecare-vaipat yökäytössä tytöllä. Ihan päteviä ovat ja pitävät pissat, vaikka mies muistikin kaupassa tytön painon väärin ja osti vähän naftin kokoisia. Tyttö ei kuitenkaan syö enää öisin, siksi riittävät.

Iuiu: Sammas ei lukemani mukaan useinkaan näy lapsen suussa eikä rinnoissa vaan kipu voi olla ainoa oire. Eipä tuo toinenkaan enää hirmuisia mulla tuota. Nania on annettu päivällä lisänä. Tautisena aikana vaan haluan vielä yrittää joitain tippoja tarjoilla aitomaitoakin. Dementia muuten ei ole ainoastaan äitien etuoikeus. Mieheni yksi päivä laittoi kermaa tytölle tuttipulloon. Tajusi kuitenkin ennen tarjoilua, että Nan-purkki ei ole vihreä.

Kenkiä ja kuriksia ei ole meidän vauvalle hankittu. Veljien vanhat hyvin vähän kävellyt (eivät vielä ekana talvena osanneet kävellä, kontata vaan) kengät saattaa sopia, kai ne jostain löytyy. Ei tuonne märkään pimeyteen viitsi tyttöä viedä kun rattaissa, joten mitäpä niillä kengillä ja kuriksilla...

Frimmy: Voih, noita teidän öitä. :( Kaatuneitten puitten tuhojen korvaamisessa katsotaan myös sitä, että onko puu ollut laho. Jos on ollut laho, niin omistajan olisi pitänyt tietää ja kaataa pois, mutta jos ei ole laho, niin menee sen vakuutuksista, jonka päälle kaatui. Meillä nyt ei vahinkoa tullut ja naapurikin näemmä katsoi puun pois siivoamisen katsovan itselleen (ja/tai halusi sen polttopuiksi) ja on jo suurimman osan puusta pilkkonut pois ja siivosi oksatkin.

Hitsiläinen, että iski Ememiinkin tauti. :( Nähdään nyt kuitenkin joitakin huomenna. Nyt pitää taas mennä.

Strutsi ja neiti 31.1.

Vierailija
20/28 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mä en ehdi enää edes tänne kirjailemaan :(

Aloitin marraskuussa työharjoittelun JA opinnäytetyönteon. Ja käyn koulussa aina kun pakko. Mies isäkuukaudella ja siitä otetaan nyt kaikki irti. Eli käytännössä herään aamuisin klo 6, olen bussissa klo 6:40, töissä klo 7 jlk tai koulussa klo 8 jlk ja kotona illalla klo 17. Sitten pari tuntia Millan kanssa, nukutus, suihku ja kuolemanväsyneenä sänkyyn. Ihanaa. Mutta vain marraskuu aikaa... Onneks, koska jos tätä jatkuis pidempään tulisin hulluksi. Toisaalta sit joulukuusta-> pitää tehdä opinnäytetyötä (menee harjoitteluun samalla) iltaisin ja vkonloppuisin, joten en tiedä miten kivaa sekään on. No joo, oma vika...

Gallup:

lapsen nimi: Milla

ikä: 10 kk ja rapiat (3.1.)

pituus: 10 kk neuvolassa 67,5c m

paino: 10 kk neuvolassa 7198 g

hampaita: eka tulossa, pieni nysä näkyy!

ryömiikö: joo

konttaako: ei

istuuko: joo

seisooko: käsistä tukien

käveleekö: käsistä taluttaen

syömiset: aamulla puuro+marjasose, lounaalla liha/kala/broilersose, välipalaksi hedelmäsose/jogurttia/viiliä, päivälliseksi liha/kala/broilersose, illalla puuro+marjasose. Tissiä kun olen paikalla aamu- ja iltapuuron jälkeen sekä hedelmäsoseen jälkeen. Lounaan+päivällisen jälkeen vettä/korviketta.

inhokit: kaupan kalasapuskat, joissa jotain haisevaa kalaa (punakampela ok), kukkakaali

lempparit: spagetti+jauheliha, hedelmäsoseet, puuro, salmiakki (...)

sormiruoat: ja minähän en ruokaa itse suuhun laita, palvelua pliis!

puhe: jokeltelua, ei sanoja

pottailu: silloin kun äiti/isä muistaa, joskus tulee pisu

imetätkö: kyllä

menkat: joo, suht säännölliset, alkoi muistaakseni heinäkuussa?

Voimia kaikille sairastelijoille!! Ja unettomille (voi Frimmy parkaa! nyt se mies pois sieltä metsästä ja alatte nukkua vaikka vuorovedolla!!)!!!

Millalla oli alkuvkosta nuhaa ja nyt mulla :( Tulen mammanäyttelyyn, jos ei tuu kuumetta. Magda pyysi muuten ilmoittamaan, että se ei ehkä pääse, kun sen miehellä on ystävän 30-vee kemut. Yritin ylipuhua, että josko tulis "vaan" alkuillasta... We'll see. Onko pajunkukasta tietoa...??

Nyt tämä oma napa menee suihkuun ja nukkumaan...

Öitä ja nähdään huomenna!!!!

T: Miukkis&Milla-neiti 3.1.