En jaksa hoitaa mun lasta
Paskat on housussa, ulos vinkuu ja nälkäkin sillä taitaa olla. En jaksa, odotan et kello tulee puol kakstoista ja pääsee nukkumaan.
Kommentit (21)
Meillä tosin on kyse 4-vuotiaasta, joka hieman kokeilee äidin sietokykyä. Tyttö on herännyt tunti sitten, mut vaatteita ei ole vielä päälleen saanut, koska ei osaa tänään pukea päälleen... Olen sanonut että aamupalalle on turha tulla alasti. Tuolla se huoneessaan huutaa... mun pitäis mennä kattomaan kun tyttö pelleilee.
On taas tälläinen hieman hankalampi kausi 4 vuotiaan elämässä meneillään!
Vierailija:
Meillä tosin on kyse 4-vuotiaasta, joka hieman kokeilee äidin sietokykyä. Tyttö on herännyt tunti sitten, mut vaatteita ei ole vielä päälleen saanut, koska ei osaa tänään pukea päälleen... Olen sanonut että aamupalalle on turha tulla alasti. Tuolla se huoneessaan huutaa... mun pitäis mennä kattomaan kun tyttö pelleilee.
On taas tälläinen hieman hankalampi kausi 4 vuotiaan elämässä meneillään!
Älä vielä stressaa ulkoilusta. Nyt ensin siivoat lapsen pepun. Sitten onnittelet itseäsi tehdystä työstä. Katsot sitten ruokailua. Sen jälkeen lapsi jo pärjääkin jonkin aikaa, vaikket muuta jaksaisikaan - tai jos vaikka keittäisit itsellesi kupin kahvia.
pelkästä väsymyksestä, etsi joku joka ottaa lapsen vuorokaudeks että saat nukkua.
Ja lapsikin leikkii nyt ihan tyytyväisenä. Ulos mennään iltapäivällä, kunhan olen ensin saanut nukkua. Kai tässä jotenkin päiväuniin asti jaksaa. Ukko saa siivota tänään. ap
Mikä helvetin tarve sulla on vittuilla ihmisille?
Vierailija:
Ja lapsikin leikkii nyt ihan tyytyväisenä. Ulos mennään iltapäivällä, kunhan olen ensin saanut nukkua. Kai tässä jotenkin päiväuniin asti jaksaa. Ukko saa siivota tänään. ap
Käythän tk:ssa lääkärillä ja kerro, että sinua väsyttää. Ainakin kilpirauhasarvot kannattaa tarkistaa vajaatoiminnan varalta (kuulostat ihan vajaatoimintaiselta). Oireita ovat: väsymys (voisi nukkua kellon ympäri eikä sekään riitä), saamattomuus, aloitekyvyttömyys, ihon kuivuminen, painonnousu, ummetus, kuukautishäiriöt (harvoin ja paljon) jne. muitakin mahdollisia oireita kuten yöhikoilu ja rytmihäiriöt.
Tai lähestymistavaksi voit ottaa myös sen, että luettelet nuo edellä mainitut ja mainitset ohimennen, että jollain sukulaisella on vajaatoimintaa -> pääset ainakin verikokeisiin. Samoja oireita on masennuksessa, mutta aina kannattaa tarkistaa kilppariarvot ennen mahdollisten mielialalääkkeiden aloittamista.
kaikkeen. Lapsen isä ei halua edes yrittää hoitaa lasta. Mun pitää herätä joka helvetin aamu seiskalta arkena tai pyhänä. Onneksi lapsi vielä nukkuu päiväunet, muuten olisin hullujenhuoneella, kun en jaksa.
TSH:n yläraja (kansainvälinen suositus) on 2.5 ja T4V olisi hyvä olla 15-16 paikkeilla. Verikokeissa pitää käydä ennen kello 10 aamulla ja olla syömättä ja juomatta ennen niitä.
jätä mies, saat siitä vaan negaa elämääsi.
Monelta miehesi herää töihin? Kun kerran uhosit pistäväsi hänet siivoamaan?
ja sinun tehtäväsi on tällä hetkellä olla ÄITI, se tarkoittaa sitä, että sinä autat pukemisessa, etkä istu netissä, voi elämä, kaikki sitä sikiävätkin.
Onko sinulla univaikeuksia? Onko unesi kevyttä ja säpsähtelet monesti yössä hereille? Rauhoitatko omat iltasi ennen nukkumaan menoa?
Onko sinulla päivisin tarpeeksi virikkeitä, ettei elämä ole vain lapsen tarpeiden tyydyttämistä?
harrastatko riittävästi liikuntaa? Ulkoiletko riittävästi? Syötkö monipuolisesti ja terveellisesti? Syötkö paljon sokeria? Syötkö säännöllisesti?
Illat menee maatessa, ja karjun sohvalta ukkoa hoitamaan lasta, Mikään ei kiinnosta, paitsi nukkuminen.
Vierailija:
Illat menee maatessa, ja karjun sohvalta ukkoa hoitamaan lasta, Mikään ei kiinnosta, paitsi nukkuminen.
Väsymyksesi johtuu liikunnan puutteesta ja ruokavaliosta, jonka ansiosta koko kehosi energia menee epäterveellisen ruoan sulattamiseen. Muuhun ei jää virtaa.
Toisin kuin luullaan, masennus ei vaan " tapahdu" ihmiselle vaan on ihan puhdasta fysiologiaa. Samoin väsymys.
Nyt siis ruokavalio kuntoon ja lapsen kanssa ulos lenkille!
Itsellä häivisi masennus kun aloitettiin hoitamaan kilpirauhasen vajaatoimintaa, eli en koskaan ollut masentunut vaan johtui masennusoireet väsymys, saamattomuus yms kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Olen niin väsynyt, että en jaksa muuta kuin istua.