Onko Iso-Britannia niin masentava maa kuin kuvittelen?
Tiedän toki, että " tosi-tv" -ohelmista ei kannata hirveästi johtopäätöksiä vetää, mutta minusta kaikki, mitä brittein saarista tiedostusvälineissä lukee tai näkee, on masentavaa ja negatiivista.
Ensinnäkin, jos näytetään videokuvaa kyseisestä maasta, siellä sataa AINA. Talot ovat aivan kammottavia, ihmiset rumia (jopa heidän ns. julkkiskaunottarensa, esim. Victoria Beckhmam ja malli Jordan), ihmiset aivan hirveän huonokäytöksisiä ja heidän kakaransa vielä toistavat vanhempiensa esimerkkiä, luonnollisesti.
Te, jotka olette maassa käyneet tai asuneet, kertokaa onko siellä niin kamalaa kuin annetaan ymmärtää?
Kommentit (18)
Nöyrin anteeksipyyntöni. Olen maalta.
8.
Vierailija:
Viimeksi launantaina tormasin metrossa suomalaisiin miehiin, jolloin taas muistin minka takia olen Suomesta pois muuttanut!!!
Toki muuttoon oli silloin aikoinaan muut syyt, kuin suomalaiset juntit, mutta esim. nyt ei tulisi mieleenikaan seurustella suomalaisen miehen kanssa. En vaan pysty.
Mä oon siis niiiiin samaa mieltä. Toista se on suomalaiset naiset!
Keskimäärin brittikulttuuriin kuuluu kuitenkin Suomea enemmän puhuminen ja pussaaminen, huumorintaju, kohteliaisuus (ainakin pinnallinen sellainen).
ainakin täällä meillä päin kiittää bussinkuljettajaa kyydistä.
Perinteet, historia, kulttuuri, tekniikka ja tiede vie Saksaan.
Asuin Iso-Britanniassa 10 vuotta ja no joo, osa havainnostasi on ihan tosia..
Sanotaan näin, että Briteissä kaikkeen vaikuttaa paljon sulla on rahaa. Jos on paljon rahaa, voit asua KIVOILLA asuinalueilla, KIVOISSA taloissa, jotka ovat huomattavasti hienompia kuin tavis Suomi talot. Englannissa ihmisillä on ihan erilainen suhtautuminen rahaan kuin suomalaisilla, en ole koskaan tavannut pihiä englantilaista... ne tosi tv sarjat, mitä Suomessa näytetään ovat useimmiten working class ihmisesitä eli siitä alemmasta yhteiskunta luokasta, jotka asuvat council houseissa (=kaupungin vuokratalot) ja joiden penikat ovat kyllä aika karmeita. Toista se on kun menet ns paremmalle alueelle, ei sen paremmin käyttäytyviä lapsia olekkaan, paljon kohteliaampia kuin suomalaiset lapset..
Englannissa ei sada aina, mä ainakin rakastin sitä leutoa ilmastoa ja auringonpaistetta tammikuussa. Viime kesänä Lontoon alueella oli jopa water shortage eli vetä ei todellakaan satanut.
Ihmiset ehkä voivat luonnostaan olla piirun verran rumempia kuin suomessa, mutta naiset ainakin osaavat käyttää aikaa ja rahaa vaatteisiin, kenkiin ja meikkiehin ja ovat yleisesti ottaen paljon huolitellumpia kuin Suomen tuulipuku kansa..
Briteissä on huonot ja hyvät puolensa, ei kuitenkaan kannata luottaa tosi tv-ohjelmiin :)
muutamaan otteseen siellä matkaillut olen. Kaiken lisäksi olen ollut keski-euroopassa brittifirmassa töissä pari vuotta, eli katson tuntevani brittien sielun suht hyvin.
Minä en ole brittifani. En väitä, että se on masentavampi maa kuin Suomi, mutta sen väitän, ettei takuulla ole " parempikaan" .
aika laaja alue tuo Iso_Britannia. Sentään Englanti, Irlanti, Skotlanti ja Wales. Luulis noista löytyvän erilaisia. Irlantia sanovat aikalailla suomen tapaiseksi. Ainakin dokaavat samaan tyyliin! Maantieteelleen saari ei kai paljoa voi, niin että jos lounais Englantiin aikoo, niin varmaan pitää vaan ilmasto kestää.
Ja on taalla hyvaakin. Tosin galaksin rumin kansahan tama on.
Mina pidan englantilaista vieraanvaraisuudesta, kultturista ja perinteista. Britit osaa pitaa hauskaa. Eika taalla aina sada. Viime kesakin oli kuumin sataan vuoteen.
Lapset ovat yleensa kohteliaita. Taalla sanotaan pliis, thank you ja mr./miss etc.
Tottakai tama on suuri maa ja taalla on 60 miljoonaa ihmista. Kylla taalla omat Kontulat on.
Eipä Etelä-Suomen ilmasto parempi ole nykyisin kuin Briteissäkään. Ihmiset siellä on paljon kohteliaampia kuin Suomessa. Ulkonäöstä en osaa sanoa, mutta paremmin pukeutuvat ja kantavat itsensä. Ennemminkin kammoksun jenkkilää, minusta muoviset barbiet ja kenit vasta rumia on..
Ei siellä sada aina ja joka tapauksessa vähemmän kuin suomessa. Talot on oikein kauniita, kerrostalot tosin on rumia. En mä kiinnittäny sellaseen huomiota että ihmiset ois rumia, ainakin naiset panostaa ulkonäköönsä enemmän kuin suomalaiset. Mutta tuota ulkonäköseikkaa on vaikea kommentoida. Minun tapaamani lapset olivat kauniskäytöksisiä ja kilttejä. Mutta tosiaan niinkuin joku aiemmin kirjoitteli, alemman luokan perheiden lapset tuskin ovat. Ihmiset olivat kyllä hyväkäytöksisiä ja ystävällisiä, ainakin Suomeen verrattuna. Esim. bussilla liikkuessa huomasi:aina huikattiin kuljettajalle kiitos, kun jäätiin pois bussista ja jos vaikka horjahdin bussin käytävällä, niin heti joku läheltä kysyi:onks kaikki ok, eihän sattunu?
Hyvät ja huonot puolensa maasta löytyy. Itse inhosin noita luokkaeroja ja sitä kuinka selkeästi ne vielä näkyvät. Ja muutenkin se konservatiivisuus ärsytti. Uskomattoman vanhanaikaista monessa asiassa, ei uskoisi että eletään 2000-lukua.
...meillä on siellä aina ihanaa! Maaseutu on todella kaunista, aina vain uusia postikorttinäkymiä. Kartanoita on paljon ja monia pääsee pällistelemään. Seutu on vauraan näköistä, mutta myös vanhat teollisuuskaupungit ovat pittoreskeja. Siellä harrastetaan paljon patikointia, eli kävelypolkuverkostot ovat kattavat. Ja sopivin välimatkoin on tietysti pubeja, joissa saa myös ruokaa. Edes se paljon haukuttu brittiruoka ei oikeasti ole huonoa - ainakin tuttumme laittaa aivan ihanat brittiklassikot kuten shepherd' s pien tai paahtopaistin. Siellä kuuluu asiaan keskustella henkevästi, käyttää sanaleikkejä ja laukoa sarkastista huumoria. Kaverimme ovat äidinkielenopettaja (siis englannin) ja atk-tyyppi eli tavallista keskiluokkaa, yksityiskoulun käyneitä kuitenkin, muttat sehän ei siellä ole harvinaista.
Mua ei ainakaan siellä masenna!
Ei kovin totuuden mukainen, sellaisia ihmisiä varmasti on suomessa mitä noissa leffoissa näytetään mutta antaisihan se väärän kuvan meistä kansana. Onko kaikki italialaiset sellaisia kuin Kummisetä leffoissa? Kaikkeen mitä medioissa näytetään pitäisi suhtautua varauksella.
Vierailija:
aika laaja alue tuo Iso_Britannia. Sentään Englanti, Irlanti, Skotlanti ja Wales.
Ei edes Pohjois-Irlanti, joka kylläkin kuuluu Yhdistyneeseen kuningaskuntaan. Koko Irlannin saari kuuluu kylläkin Brittein saariin.
:-)
ja aina ollut hyvä reissu. Ihanat pubit ja hyvää olutta ja maisemat mitä upeimmat. Ihmiset olleet aina mukavia ja kohteliaita. Tykkään todella paljon.
Nytkin on kaunis aurinkoinen ilma, viikonloppuna oli vahan pakkastakin. Ja mita parasta, taalla ei tarvi karsia Suomen loska keleista ym. tylsista ilmoista. Myos ihmiset ovat mukavia ja kauniita, ainakin minun half british daughter ja mahtava lover from Yorkshire.
Masentavaa on se, kun nakee suomalaisia turisteja pyorimassa kartat kasissa. Viimeksi launantaina tormasin metrossa suomalaisiin miehiin, jolloin taas muistin minka takia olen Suomesta pois muuttanut!!!