Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (41)

21/41 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana todella rankka viime viikko, siksi ei minustakaan ole täällä mitään kuulunut. Miehellä oli yksi yli-yön-hälytys alkuviikosta, joka vei koko perheen voimat loppuviikkoa kohti... ja seuraavana päivänä kivasti lapsilta meni päivähoitopaikka alta :( Oli siis kolmas paikka tälle syksyä, tosin tuttu viime vuodesta. Onneksi saavat nyt vielä viikon olla edellisessä paikassa, mutta sitten taas vaihtuu. Huh! JOuduin jo miettimään, että pitääkö sen takia jäädä sairaslomalle ja ottaa lapset kotiin... ja liki kyllä voimat loppui siinä sivussa. Tämä alkuviikko onkin tuntunut kovin helpolta viime viikkoon verrattuna :)

Meillä ei muuten ole televisiota ollenkaan. Jätettiin muuttokuormasta 2 vuotta sitten kun muutettiin okt:oon, sitä ennen oli vuoden päivät enkä ehtinyt katsoa kuin Lordin euroviisut, oli vielä vauvavuosikin. tuumasin että turhaa maksaa 200e parista hassusta ohjelmasta. Tietokoneella on dvd ja nykyään nettitv:stäkin näkee jotain, mikä on meille ihan kivaa vaihtelua. En ole kaivannut kuin linnanjuhlien aikaan, silloinkin voi mennä jommankumman vanhempien luokse. Voitte olla varmoja, että oppilaani kauhistelevat tätä ratkaisua, olen usein saanut kuulla että "kuinka teidän lapset selviävät ilman tv:tä?" :D Eivätpä ne juuri kinua ohjelmia, voi mennä viikkokin ettei yhtään lastenohjelmaa katsota dvd:ltä.

Oma napa on paisunut, tukivyö on kyllä tullut tarpeen. Tänään unohdin sen kotiin ja tuntui kuin vauva olisi halunnut tulla ulos tuosta alamahan kohdalta... Ensi viikolla lääkärineuvola, saa nyt nähdä passittaako saikulle, tällä hetkellä taas tuntuu että jaksankin töissä. Kilpirauhasarvot olivat vaihtuneet vähän liiankin hyviksi ja vähensin oma-aloitteisesti vähän "nappia" koska tuntui että yöllä valvoin ihan turhaan. Tosin edelleen pakkaan heräämään enkä saa unta tuntiin-pariin, mikä on tosi ärsyttävää.

Mutta nyt miehen avuksi laittamaan lapset petiin!

eikkuli 29+4

Vierailija
22/41 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin nyt se sit on taas mulla siis HIIVA tulehdus, joka raskaudessa tullut ja ärsyttää tosi paljon :(. Pojat flunssassa ja itsekin vissiin tulossa kipeäksi....

Ärtynyt lootuskukkanen ja Aada 30+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli paino laskenu viime perjantain jälkeen parisataa grammaa. Paineetki tullu hiukan alaspäin. Pissa puhdasta, hemppa 105. Huoli toksemiasta siis hieman laantui. Ens perjantaina uusiks sitte.

Nukkuminen ei onnistu edelleenkää. Onneks tällee päiväsaikaan saa nukuttuu ees hiukan... sen minkä malttaa koska tässä ehtii tehä kaikenlaista ku esikkoki on hoidossa. Me on sen rassukan kans tapeltu eile ja tänää aamul taas :( mä en vaa kestä yhtää poikkipuolist tai kiukutteluu siltä ku oon nii väsyny. Onneks me sovitaa aika pian ja halataan.

Tänää aamul oli kovasti ihmeissää ku oliki paketti sängyn vieressä ku hän heräsi :) Tottahan nyt lahja pitää saada ku silmänsä avaa, kolmonen on kuitenki jo aika iso numero :D

*Lootuskukkaselle* jaksamisii lentsuihi ja hiivaan, mikään ei melkee oo yhtä ärsyttävää :( Kaikil muilleki tsemii vaivoihi ja töihi! Meil on isäntä kuulema kans kauhees lentsus töissä, toivottavasti se jättää sen sinne ku tulee kotii...

Palaillaan,

Marlene ja massu 28+5

Vierailija
24/41 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia kaikille sitä tarvitseville!!

Marlenen poitsulle synttärionnittelut :)

ON:n kuuluu ihan samaa, kasvaa ja potkii! Sit supistellut nyt ihan selvästi, välillä tuntuu kipeemmin, mut yleensä semmosta kiristystä.

Nukkumisesta ollut puhetta, niin mun viime yö meni ihan plörinäks, tuli valvoskeltua.. mut taisin sitä miettiä, et uni ei tuu niin sit valvoin sen takii ;) No muuten on vie ihan hyvin yöt mennyt, mitä nyt vessassa ravaa pari kolme kertaa yössä ja sitten niskat ja selkä aamusta jumissa, kun ei oo kuin yks hyvä asento yössä.. mut kait se tästä.. enää n. 11 viikkoo ;D

Nyt syömään kanaa chilikastikkeella ja sitten närästää :/ Mut on niin hyvää.. yritän syödä vaan vähän.. joo ja onnistuu, heh.

Emmuli rv 29+0 (viikot paukkuu, pam)

Vierailija
25/41 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä itselle ihmeempiä.Yöt menee valvoskellessa...ja saatan vaikka siivoilla tai tehdä lahjalistoja

Joku mainitsi että 11 viikkoa vielä,minulla enää 7,ja jos tulee samoihin aikoihin kuin kuopus niin 5 viikkoa!!ja se on vähän se.Ostin jo pieniä vaippojakin valmiiksi,puuttuu vielä hoitoalusta,sitteri ja jotain ihan pikkujuttuja,ai niin ja pinniksen kunnostus on kesken eikä patjaakaan ole.

Joululahjat on melkein mietittynä,ja ekat valotkin laitoin jo ikkunaan.Seuraavaksi vois tehdä joulukortit...päivät kuluu tosi vikkelään,apua ja ihanaa=)

kimmi ja poju rv33

Vierailija
26/41 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha maassa. Mies lasten kanssa vielä harrastuksissa. Oli ihanaa kotiutua jumpalta tyhjään, hiljaiseen taloon, tämä siis harvinaista luksusta tällaisessa suurperheessä.

Sairastelijoille ja yökukkujille jaksamisia.

Synttärisankarille onnea. Meillä on perjantaina esikoisen 10-v kaverisynttärit.

Tiedossa siis vauhtia ja vaarallisia tilanteita kymmenen kymmenvuotiaan miehenalun voimin. Mies on onneksi lupautunut jäämään pitämään heille kuria ja järjestystä, joten minä häippäsen enemmän kuin mielelläni pienempien kanssa alta pois.

Ei olisi vissiin viimeviikolla pitänyt ryhtyä kehumaan tota mun oikean kintun oireettomuutta. Tänään heti aamusta asti on ollut taas sellainen pakotus ettei ole tosikaan. Nyt jumpalla tuntui, että kipu säteili ihan nilkkaan asti. Olen huomannut, että kovalla ja ylipäältään millään pitkään istuminen on se pahin juttu tolle jalalle. Nauroinkin töissä, että pitää vissiin ruveta syömäänkin seisoen kun meillä työpaikan kahvihuoneessa niin julmetun huonot ja kovat penkit. Jos nyt marraskuun pystyisi vielä töitä tekemään niin sitten joulukuussa työt vähenisivät jo huomattavasti ja voisi sitten tarvittaessa vaikka harkita sitä sairaslomaakin.

Muuten ON voi hyvin. Toivottavasti kamu vaan älyäisi jossain vaiheessa tehdä sen kuperkeikan raivotarjontaan niin ei tarttisi synnytystapaa arpoa. Jostain muistan vielä lukeneeni, että jos on etuseinäistukka (mulla siis on) niin kääntöyritystä en edes mielellään ryhdyttäisi tekemään. Onko jollain (Kimmillä kenties) parempaa tietoa asiasta?

Eipä tänne muuta. Poistun valmistelemaan lapsille iltapalaa.

Voimaa loppuviikkoon kaikille tasapuolisesti!

t:KainoElvi ja kamu 28+5

Vierailija
27/41 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille vaivoihin ja sairasteluihin ja huonosti nukuttuihin öihin ja mihin kukakin tarvitsee ;-)

Niin ne viikot vaan vierii, loppua kohden. Aatelkaas!

Mulla painonnousu nyt pysähtynyt, 11 kg on tullut mutta viimeiseen kahteen viikkoon ei mitään. Niin siinä on ennenkin käynyt. Masun kasvu on siis tasoittunut eikä enää ole viikkoihin nähden iso.

Joulua jo kovasti miettii ja kaikkea tulevaa. On kyllä hyvä, että La:han on vielä aikaa, en olisi vielä valmis vauvan tuloon. On ollu niin hektistä, ettei ole ehtinyt edes odottaa kunnolla.

Vauva on viime päivinä potkinut ja liikkunut tosi paljon!! Jotenkin entiseen rauhallisuuteen verrattuna älyttömästi. Yöt oon saanu nukuttua, tyyny jalkojen välissä. Liitoskivut on hallinnassa. Jonkun verran supistelee, töissä oon jaksanu vielä ihan ok.

Ei kai ihmeitä siis, jatketaan masujen kasvattelua ja eihän kukaan nyt vielä lähde synnyttämään. Ens kuussa vasta ekat, jookos!

T. Jaffa rv 28+3

Vierailija
28/41 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainoelvi tais kysyä siitä vauvan painoarviosta. Se on nyt 1,3 kiloa. Mutta toivottavasti vielä pysyy "kyytissä" ja ehtii kasvaa.

Tänään oli lääkärineuvola. Massaa on tullut tähän mennessä 7,3 kiloa. Saa nähä miten paljon loppuun mennessä ennättää kertyä. Helposti tulee mutta se poislähteminen on vähän kankeampaa, mulla ei oo ainakaan koskaan jääny sairaalaan ku muutama kilo.

Jouluostokset on lähestulkoon tehty. Jotain pientä vielä miehelle ja lapsille niin se on siinä. Vielä mietinnässä mitä itelleen toivos. Joulukorttihomma on tyystin tekemättä...

Töissä pitäs jaksaa vielä kolmisen viikkoa. Oon aatellu että päivä kerrallaan.

Hyviä vointeja kaikille!

Uglyduck 30+6

Vierailija
29/41 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva lukea pidempi pino - en ole ehtinyt (jaksanut) nettiin talla viikolla paljoa edes sen jalkeen kun tytto on mennyt nukkumaan. Paiva kerrallaan yritetaan taalla menna ja valiin onneksi sattuu ihan hyviakin paivia! Viikonloppuna minuun iski oikein kunnon mahatauti - onneksi oli kuitenkin viikonloppuna niin mies oli kotona, ne jatti mut vaan oksentamaan ja puuhasivat omiaan tyton kanssa 2 paivaa. Onneksi se meni sitten kuitenkin nopeasti ohi! Oksentaessa supisteli valilla kovastikin mika minusta oli outoa koska mun raskauspahointi ei ole sellasta aiheuttanut ollenkaan ja yha edelleen vahintaan kerran viikossa oksennan ihan kunnolla.

Marlenelle jaksamista huonojen younien kanssa! Tiedan milta tuntuu yrittaa sitten jaksaa paiva (melkein) kolmevuotiaan kanssa jos ei itse ole saanut nukuttua kunnolla. Onneksi minakin kuitenkin saan valiin ihan hyvat unet ja silloin on vointi muutenkin parempi ja voin olla kayttamatta keppejakin paivan jos tiedan etta ei pitkalle tarvitse kavella!

Minakin oon jouluostoksia ruvennut miettimaan ja yritan suurimman osan hommata netissa niin ei tarvitse keppien kanssa yrittaa kaupoissa kiertaa. Yksi kaveri on kylla tarjoutunut lahtemaan mukaan avuksi ja vaikka tyontamaan mua pyoratuolissa tarpeen vaatiessa ympari kauppoja, mutta en kuitenkaan itse halua sellasta kokeilla jos ei nyt ihan taydellinen pakko tule.

Unohdin jo nimen, olikohan Eikkuli joka sanoi etta lapsilta meni paivahoitopaikka - kyselen varmaan ihan tyhmia teidan Suomessa asuvien mielesta mutta miten sellanen voi tapahtua??

Huomenna mulla on taas laakarineuvola - mutta ei siella koskaan mitaan kummia tapahdu koska laakarit jattaa kaiken mun synnytyslaakarille jota naen sitten aina sairaalakaynneilla.

Hyvaa vointia kaikille!

Charlie rv 30+6

Vierailija
30/41 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa alkaa hengittäminen helpottamaan vai synnytykseenkö asti vauva painaa keuhkoja niin, että välillä hengitys kulkee heikosti? Yleeensä hengittäminen ei tuota tuskaa, mutta välillä on töistäkin lähettävä ulos käveleen, kun henki ei kulje kunnolla.

Mulle on nyt tullut pelko, että jos vauvalle tapahtuis jotain viime metreillä tai synnytyksessä, niin kuinka siitä selviäis. Sitä odottaa niin kovasti ja sitten jos menettäis lapsensa, niin se olis tosi kova paikka. Raskauden alussa sitä osasi odottaa, mutta nyt kun näin pitkälle on päässyt, niin ajattelee että kaikki menee hyvin.

Marie 29+3

Vierailija
31/41 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa. En ole lukenu pariin viikkoon teidän kuulumisia, ja ajattelin nytkin ilmoittaa itsestäni ensin ja sitten käyn lukemassa teidän kuulumiset, jos jaksan istua niin kauan.

Vietin viime viikonlopun sairaalassa. Pesin viime viikolla koko kodin ikkunat ja sitte vielä miehen kaa siivottiin viime torstaina koko kämppä. Perjantaina oli sitten kiire päivä, olin aamusta iltaan menossa. Illalla olinkin sitten tosi kipeä...mahaa vihloi ja kohtu meni välillä kovaksi...en tienny silloin, että ne oli ollu ennakoivia supistuksia, ku mistäs sitä ensikertalaisena tietää miltä ne tuntuu. Luulin vain, että muksu myllää vähän enemmän. Lauantaina olo ei ollu muuttunut miksikään vaikka lepäsinkin...soitin äitipolille ja käskivät käymään. Olin käyrällä siellä puolituntia ja ottivat sitten sisälle, ku käyrällä näkyi tasaisesti supistuksia. :( Antoivat tipalla nestettä ja piti juoda vielä lisäksi vettä kamalat määrät. On kuulemma ensimmäinen keino ehkäistä supistuksia. Sitten jouduin täyteen vuodelepoon. Vessaan ja suihkuun sai nousta. Kätilö katsoi kohdunsuun tilanteen ja ulkosuu oli yhdelle sormelle auki, sisäsuu kiinni. Lääkäri seuraavana päivänä ultrasi ja vauvalla kaikki hyvin, kuten myös istukka ja kohtu olivat "terveitä". Pääteltiin sitten lääkärin kans, että mun ikkunanpesut ym ollu vähän liikaa ja olen jonku oman vatsalihaksen venäyttäny ja siitä johtui kipeät vihlaisut. VIhlaisut tuntuu erityisesti, ku pikku-ukko potkii tiettyyn kohtaan. Ultrassa näkyi, että vauvan polvi on juuri siinä kohti, missä minä tunnen kivut joten se jyrrää siellä lihasta vielä hellemmäksi. :) pääsin sitten sunnuntaina omasta pyynnöstä kotiin, sillä ehdolla että vuodelepo sielläkin ja joku passaa mulle nenän eteen kaiken.

Nyt sitte tiistaina neuvolassa sain sellaiset ohjeet, että maata vielä tämä viikko ja sitten ku supistuksia eikä vihlontoja enää tule, niin saa alkaa vähän istumaan ja välillä kävellä ja tehdä jotain pientä kevyttä. Sitte ku olo on jo hyvä, niin saa alkaa elämään muuten normaalisti, mutta ei saa nostaa mitään, ei saa kumarrella, ei saa ponnistella, eikä haaveilla edes mistään joulusuursiivouksista. Eli tais jäädä osa komeroista mitä en oo vielä ehtiny käydä läpi niin miehen ja lähipiirin harteille. :) Nyt olen ollu yksin kotona, ku miehen piti lähteä töihin etelään ja olen vain maannut ja katsellut leffoja. Heti jos vähän enemmän on liikkeellä tai istuu niin alkaa tuntumaan kohdun kovettumisia ja tukalaa oloa. Ultrassa näkyi, että vauva on tosi alhaalla jo, mutta pää ei ole kiinnittynyt, eli levolla voi vielä nousta ylemmäskin.

Mutta kyllä minä säikähdin silloin lauantaina ku jouduin sisälle sairaalaan...luulin suurin piirtein, että nyt sitte aletaan synnyttään. :D Onneksi ei nyt ihan niin käynyt. Pitää nyt vaan olla hissukseen, ettei kohdun suu aukene lisää. Ja onhan monilla ollut paljon enemmänkin auki ja oikeitakin supistuksia jo näillä viikoilla ja aiemminkin, mut parempihan se on olla ylivarovainen kuin alkaa hötkyileen. Melkoista psyykkistä työtä saa vaan nyt käydä, ku ei mennyt nyt loppuraskaus ihan suunnitelmien mukaan... Sitte ku on 36 viikkoa täynnä saa kuulemma ottaa takaisin tätä makaamista, että sitte saa siivota vaikka komeroita jos siltä tuntuu. :) Saan omassa sairaalassa synnyttää, jos on 36 viikkoa täynnä, muuten pitää mennä Oyksiin. Onneksi mies tulee taas kotiin viikoksi sunnuntaina niin ei tarvi yksin kotona olla. Olen kyllä menossa äidilleni hoitoon viikonloppuna. Koko suku ihan vauhkona mun ympärillä nyt, että ei saa riehua ja ovat suurinpiirtein ovella jonossa, että kuka saa tulla auttaan mua kotitöissä. :D Jotain positiivista jos pitää tästä hakea, niin mies oppii ainakin kotitöitä ja minä opin antaa sen tehdä niitä. :)

Mut tällä hetkellä täällä voidaan ihan hyvin. Supistuksia ei oo tänään ollu. Jatkan silti nyt makoilua ja leffoja, sillä ei tää istuminen vielä kauhean kivalta tunnu.

Mukavaa jatkoa teille, käyn lukeen mitä teille kuuluu ja enköhän minä parin päivän päästä saa lopettaa jo tuon vuodelevon. Eli älkääs siis hötkyilkö tekään ja joulusiivoukset tehkää omaan tahtiin ja vauvan ehdoilla. :)

Anteeksi pitkä ja sekava kirjoitus. :) toivotaan, että poju pysyy kyydissä vielä pitkään...onneksi suhkot turvallisilla viikoilla ollaan jo.

Amelie ja Poju rv 31+2

Vierailija
32/41 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marie, mulla tuo hengenahdistus on helpottunut siinä vaiheessa kun vauva/vatsa ovat laskeuttuneet alemmaksi varmaan lähempänä viikkoa 35. Meitin kakkonen kyllä "viihtyi" perätilassa aina viikolle 37 asti ja vatsakin pysyi korkealla siihen asti, joten hänen raskaudessa tuo hengenahdistus jatkui siis melkein loppumetreille asti.

Charilielle jaksamista. On varmaan aika haastavaa pyörittää arkea yksin vielä vieraassa maassa kaikkien raskausvaivojen lisäksi.

Mulla tänään olo varsin mukava. Puoli tuntia olisi työaikaa jäljellä ja sitten alkaa viikonloppu (mulla siis pe vapaata). Huomenna meinasin lähteä koluamaan kauppoja, josko sieltä löytyisi ekat joululahjat kummilapsille ja jotkut pikkujouluhousut toivoisin löytytäväni itselleni. Lauantaina olisi nimittäin tiedossa ekat pikkujoulut tälle vuodelle ja jalkaan mahtuvat tällä hetkellä enää verkkari ja farkut.

ON voi hyvin. Kinttu temppuilee edelleen mutta kun pysyy pienessä liikkeessä niin sen kanssa pärjäilee.

Nyt jatkamaan töitä ja sitten päiväkodin kautta kotiin keittämään kahvia ja kaappiin taisi jäädä mua ilahduttamaa pala eilen leipomaani omenapiirakka.

Jaksamisia!

KainoElvi ja kamu 28+6

Vierailija
33/41 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassakin tuli käytyä. Vauva on jo pää alaspäin ja painaa inhottavasti. Jotakin hermoakin painaa, kun vetää oikealle puolella nivuseen, eikä oikea jalka meinaa edes nousta. Muuten kaikki hyvin. sairaslomaa oisin saanut, mutta halusin viä sinnitellä. On kuitenkin viä 4 viikkoa töitä edessä, että jos nyt viä jaksais.

Mä en oo mitenkään valmistautunut jouluun ja luultavasti menee aika viime tipoille. Töiden jälkeen en vaan yksinkertaisesti jaksa.

Mutta täytyy tästä ruveta painimaan vielä opinnäytetyön parissa, ettei mene taas koko yötä!

jaksamisia kaikille!

Vierailija
34/41 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yhtenä päivänä kirjottelin romaanin ja kun lähetin,niin heivas sen johonkin bittiavaruuteen. Kiireessä kirjotin, niin ei tullu sitten kopioitua sitä. Nyt on kyllä loppuviikko ollu muutenkin semmonen, että parempi olis ollu jäädä kotiin.. Eilen hajotin kopiokoneen ja myöhästyin pitämältäni oppitunnilta 10 min. Tänään olis ollu koulutuspäivä, mutta eipä sitten ollutkaan, kun se oli peruttu. Oli vaan sopivasti unohdettu asiasta informoida.

Maanantaina kävin neuvolassa. Kaikki suht ok. Painoa tullu alle 2 kg/kk. Alapaine vähän koholla ja RR pitää nyt sitten seurata. Hb sama ku kuukausi sitten. Sf muistaakseni n. 26cm. TSH oli n. 1,5 ja T-4V vähän yli 7!! Minun järjen mukaan ihan liian alhainen, mut terkka sano että ok. Kysyin meidän psykiatrilta asiasta, mut se ei osannu sanoa mitään. Aattelin tässä vielä joltakin lääkäriltä varmistaa asian kunhan sopiva käytävällä tai ruokalassa kävelee vastaan. Kahen viikon päästä seuraava ultra, kun työaikataulut ei mulla passannu aikasemmin. Taidan jäädä sitten sairaslomalle. Meidän psykologi aamulla paasas mulle, että pitäis heti jäädä muttei vielä anna työt myöten. Kuulemma autolla ajoa pitäisi muutenkin vähentää ja rajottaa raskauden aikana? Mulla tulee yli 1000km viikossa... Joopajoo. Hermo on tosi pinnassa ollu nyt viime aikoina eikä ollenkaan pinnaa löydy.

Aamuisin jalat on ihan punaset ja sattuu kävely tosi paljon jalkapohjiin, turvottaa. Työmatkat supistelee ja illat makaan jalat seinällä kun niin sattuu ja turvottaa.. Eilen yritin pyykkejä laittaa kuivumaan, niin sekin oli sitten jo liikaa kun supisteli. Vaikka olen koko ajan haukkunu miestäni, niin nyt ansaitsee kyllä erityiskiitoksen. On niin auttanu ja hoivannu minua tällä viikolla kun näkee että olen tosi kipeä iltaisin. Meillä ei enää edes imuroida, kun mulla ei perse ja lantio kestä ja miehellä viime viikot selkä ollu niin pahassa kunnossa ettei sekään pysty juuri liikkumaan. Pitäis varmaan nyt se siivooja viimeistään meille tilata. Jouluksi ei meillä tällä menolla ainakaan siivota. Vauvaa vartenkaan ei vielä ole mitään laitettu. Pitäis lipasto käydä nyt ostamassa että vois niitä vaatteita alkaa laittelemaan. Suunniteltiin semmosta muuramen leveetä, josta saa sen korkusen ku haluaa ja olis ihan kivan näkönen. Huomenna saadaan vissiin vaunut ja turvaistuin ja vaatteita. Ne on muutaman vuoden ollu varastossa, niin pitää kattoa että onko enää käyttökelpoisia vai homeessa.

Pakko jatkaa taas töitä että pääsee jossain vaiheessa viikonlopun viettoon. Tällä viikolla tullu jo yli työpäivän verran ylitöitäkin (kotona paperihommia tein myös) ja tänään tulee kans ainakin tunti.. Sitten makaan vaan illan ja mässään!

Onko muilla muuten ihan mieletön makeanhimo? Mulla haluttaa koko ajan jotain makeaa ja hyvää ja sen kyllä huomaa... Iltasin pitää pähkäillä että mitä herkkua nyt tehtäis..

Anteeksi romaanimittainen vuodatus. Yritän seuraavalla kerralla kirjotella positiivisemman viestin.. :D

Hömppä ja masu 29+0

Vierailija
35/41 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ite tulla murmuttaan ja lukee samalla, ettei se muillakaa aina nii herkkuu oo!

*Amelie*lle oli meinanu käydä köpsysti, otahan nyt rennosti ja huilaile ku siihen on mahdollisuus, joskus sitä oikeesti kaipaa vaikka nyt tuntuu ettei muuta teekkää.

*Hömppä* myös koittaa ottaa rauhallisemmin! Aloin heti pohtimaan alkavaa toksemiaa kun vaivoistasi luin, turvotusta joka sattuu, paineen nousua ym. Itelläni se alkoi tuollai. Ajattele ennemmin sitä masuasukkia ku niitä töitä ja jää hyvissä ajoin pois jos vähänkään siltä tuntuu. Kyllä ne hommat kai joku muukin voi tehä.

Kaikille jaksuja näihin viimeisiin rutistuksiin. Hassulta tuntuu kirjottaa noin kun vasta ollaan täällä tavattu :) niin se aika menee. Ja äkkemmin se menee ku huomasin jo telkkarista mainoksen jostai ohjelmasta ku alkaa tammikuussa :)

(.) samaa rataa. Eilen meni nilkka alta kävellessä ja kaaduin. Jalkaan sattu niin pirusti hetken mut sit meni ohi. Illalla alko särkee ja turpoo, enkä päässy enää kävelee. Oli pakko ottaa Panadol ja sitoo jalka. Yön aikana se on vähä rauhottunu ja pääsen jo käveleen, mut toivon ettei se ny mene sit iltaa kohden taas huonoks. Onneks äijä tulee tänää kotii.

Nyt tarvis alkaa leipoon huomista 3v juhlaa varten. Ajattelin valmiiks tehä kaikki pohjat ja huome aamul vaa paiskaa lisukkeet päälle... Ärsyttää ku kaikki ei oo ilmottanu että tuleeko vaikka pyysin. Aina sama homma. Mite se on nii vaikeeta vaikka eriksee aina mainitsen, että ilmoita tulostasi. (Märmäti märmäti)

Ihme kyllä mä oon nukkunu viime yön aika hyvin. Ajattelin kai alitajusesti tota jalkaa ja ettei sitä saa nyt liikutella liikaa. Edellisyö meil oliki aika kaamee: vähän ennen yhtä alko kauhee meteli jota luulin palohälytykseks tai jotai ja sit alko samas esikko huutaa hysteerisesti ja juoksi pitkin pimeetä huushollia ja mää perässä ottamaa sylii... Häne rakkain esine on isomummon vanha herätyskello, jonka pitää olla aina hänen sängyn vieressä... se alko päristään! Siis tiettekö sellane vanha metalline jossa se tikku hakkaa niitä kahta härpätintä siinä päällä. Maailman kamalin herätys ehkä, ihan hysteriaa ja kaaoottisuutta :(

Nyt uunin vieree höpisemästä.

Rattoisaa viikonloppua kaikille, koittakaa pysyy vaakatasos mahollisimman paljo!

Marlene ja massu rv 29

Vierailija
36/41 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko kirjoittaa, vaikkei juurikaan asiaa ole... ;) Mutta taisin äsken tuntea ensimmäisen kerran tytsyn hikan :). Jännä juttu! Taitaa olla edelleen pää alaspäin, kun tuolla ihan alhaalla tuntui. Eilen alkoi tuntua töissä, että selkä jumiutuu koko ajan. Pitäisi siis jaloitella aina sopivin väliajoin. Muutenkin kumma, kun ruokahalu tuntuu taas kadonneen johonkin. Ja se ei siis estä kuitenkaan luultavasti syömästä loppuja kovehteja tuolta laatikosta iltapäivän aikana (vaikkei kyllä ainakaan nyt tee yhtään mieli).

Joo, poskiontelontulehdushan tässä on mukavasti päällä ja kävin keskiviikkona lääkärissä ja tietenkin jouduin taas punkteeraukseen! Kuuri on sen lisäksi päällä nyt... Parempi olisi nyt mennä ohitse, kun ensiviikolla on tiedossa lento Helsinkiin. Muutenkin tuntuu kipeältä korvissa tuo lentäminen (tai siis lähinnä se laskeutuminen). Ja jos jatkan vaivojen luettelua, niin minullakin tuntuu loppuvan henki kesken nopeammasta liikkumisesta (johtuu luultavasti eniten huonosta kunnosta) ja kaikki kumarassa tekeminen on tuskaista jo nyt. Autossakin taas huomasin, että pikku jalka yrittää alkaa tunkemaan tuonne kylkiluiden alle... Muutenhan tämä on kaikenkaikkiaan ihanaa aikaa ;).

Hyvää viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille! :)

- Salsatar ja tytsy (?) rv 30+3

37/41 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ensin kirjoittaa tänne vain sen kunniaksi äkkiä, että tosiaan tänään tuo yksi rajapyykki eli 30rv:a tuli täyteen, mutta tulipa mmuutakin asiaa kun lueskelin tän ketjun toisen sivun :)

_Hömpälle_ ensinkin: TSH kuulostaa ihan hyvältä jo (1,5) mutta tuo T4V on kyllä huolestuttavan alhainen! Eli sehän kuvaa sitä, kuinka paljon kehossasi on sitä kilpirauhashormonia vapaana (tai sen yhtä muotoa, ja muistaakseni se on juuri sitä mitä purkista otetaan), TSH taas on aivolisäkehormoni jonka määrä kertoo, paljonko aivolisäkkeen pitää "käskyttää" kilpirauhasta. T4V:n pitäisi olla vähintään 14 näin raskausaikana. Labran alaraja taitaa olla jotain 9-10. Sinuna lisäisin edelleen vähän lääkitystä. Itsehän jouduin vähän vähentämään, kun TSH laski (itsekseen pykääntyi ilm. raskaushormonien yhteisvaikutuksesta) 0,32:een ja alkoi tuntua että vähän liian lujaa menee, T4V oli kuitenkin reilusti alle ylärajan. Mutta ei kun soittoa lääkärille!

Mullakin on jotain vaikeuksia hengittämisen suhteen, lähinnä siis makuuasennossa (sama onko sitten selällään vai kyljellään vai mitä), niin alkaa ahdistaa aika nopeasti ja asentoa pitää vaihtaa alvariinsa. Välillä kyllä löydän itseni nukkumasta liki mahallani yöllä, iiks...

Joku kyseli että kuinka päivähoitopaikan voi menettää, no siten, että kun lapset ovat olleet ns. varapaikassa syksyn hoitajan sairasloman takia, sitten vakihoitaja palasi töihin, mutta parin viikon päästä joutui uudestaan sairaslomalle eli ei ollutkaan työkykyinen, niin kun edelliset paikat olivat menneet toisille niin meille ei sitten oikeastaan ollut missään paikkaa ja lapset ovat olleet siellä täällä pari päivää aina :( tosi raskasta. Mutta eilen pilkahti aurinko tähänkin risuläjään, nimittäin kun vein heidät erääseen ryhmikseen eilen ja eteisessä aamulla lyhyesti millainen tilanne meillä on, sieltä soitettiin tunnin päästä ja kysyttiin, että voisivatko meidän lapset jäädä heille hoitoon loppuajaksi! Voitte kuvitella että melkein itku pääsi, kun joku tosiaan HALUSI ottaa meidän lapset hoitoon ja järjestivät todella vielä kaiken byrokratiankin kuntoon minun puolesta. Saavat tuonne mennä sitten myös synnytyksen ajaksi tammikuussa. Oli olo kuin lottovoittajalla, tässä päivähoitotilanteessa! Nyt tuntuu taas että jaksan vaikka loputkin 5 viikkoa töissä kun päivähoitoasiat on kunnossa :) Nyt tuntuu melkeinpä siltä, että sitten kun lapsia on 3, niin voisi olla kuitenkin tuollainen paikka parempi kuin hoitaja kotiin tai pph, kun siinä on kuitenkin kaikki yhden ihmisen varassa koko ajan ja tämmöiset tilanteet ovat ihan mahdollisia kun elämästä on kysymys.

Mutta nyt täytyy laittaa lapsille tomi traktoria koneelta kun menin jo lupaamaan... ja korkata joulusuklaarasia jonka ostin kauppareissulta :P

Viikonloppuja!

t. eikkuli 30+0

38/41 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että erikoisesti meillä menee nuo nla-käyntien välit, nimittän nyt kun mulla neuvolan mukaan ensiviikolla on nla + ylim. lääkäri 30+1 (oikeat viikot 30+6), niin sitten kuulemma 3 viikon välein 36 viikolle ja sen jälkeen 2 viikon välein. Outoa?! Aikaisemmin olen kyllä hypännyt siellä 2 viikon välein rv:sta 30 lähtien ja sitten 36 viikolta viikon välein. Mutta eipä siinä mitään jos ei ongelmia tule. Onko muilla näin vai jotenkin muutoin? Onkohan tämäkin juttu eri jälleen- kuin ensisynnyttäjillä?

Vierailija
39/41 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskinpa tossa aikani kuluksi teidän ikänne keskiarvon, tuloksena tuli 29v. :)

Itse huomasin olevani nuorin.

Joop, pitkään aikaan en olekaan tänne kirjoitellut, on ollut niin paljon kaikkea muuta mietittävää ja puuhailtavaa. :)

Eilen alkoi taas iskias vaivaamaan oikeeta jalkaa, hyvä kun pääsee ollenkaan kävelemään, kun meinaa kivusta mennä jalka alta..:/

Selkä myös alkanut vaivaamaan, ei taho oikeen löytää mitään asentoa, jossa olis hyvä nukkua.

Huomasin tossa about viikko sitten, että minulle on ilmestynyt masuun linea negra. ;D Tarkoittaakohan se, että olis poika tulossa? ;)

Noh, en nyt kirjottele enempää, tähänki asti suurin osa oli vain valittamista. :D

Jadmiras ja pikkunen 30+2

Vierailija
40/41 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta ikähaitarista sen verran, että minä taas taidan olla yksi vanhimmista, vaikka enhän minä aikuisen oikeasti mikään vanha voi olla:).

Kotiuduin juuri koulutuksesta (pumpin ja balancen jatkokoulutus) ja reilun tunnin päästä pitäisi olla tälläytyneenä "parhaampinsa" pikkujouluissa. Väsyttää vaan niin vietävästi kun valvoin viime yönä ihan ilman mitään selitettävää syytä pari tuntia joten noi pikkujoulut menevät tällä kertaa varmaan varsin lyhyellä kaavalla. Enkä edes eilen löytänyt mitään kivaa vaatetta itselleni (plääh). No onneksi löysin kaapista vielä yhdet päälle mahtuvat "bilefarkut " ja pidemmän mustan paidan joiden turvin meinaaan tämän illan pärjätä.

Kaikille vaivojen kanssa painiville toivottelen taasen oikein paljon jaksamisia. Mulla noiden vaivojen/liikkumisen suhteen on juuri toisin päin. Eli mitä enemmän liikettä teen sen paremmin jaksan. Paikalle jääminen ja varsinkin pitkään paikalla istuminen pahentavat kintun kipuja kaikista eniten. Vähän jo jännittääkin "miten äijän käy" kun jään äippälomalle ja liikunnnan määrä vähenee niin radikaalisti, että miten keho siihen reagoi. Pitää vaan vissiin yrittää pitää itsensä liikkeessä niin kauan kuin mahdollista on.

Eipä mulla muuta. Täytyy mitä ilmeisemmin vääntäytyä vähitelle suihkuun ja sitten valmistautumaan lähtöön.

Kaikille leppoisaa lauantai-iltaa!

t: KainoElvi ja kamu 29+1