Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN helmet vko 46**

10.11.2008 |

Ja uutta pinoa kehiin..

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en koonnutkaan viime viikolta kysymyksiä, kun ei niitä näemmä pahemmin ollut :D Keräilen sitten taas kun tulee..

Aamulla heräsin viestiin, että nyt sitten ent. työpaikastani rakas ystäväni on myös potku-uhan alla.. Jne.. Raivostuttaa niin paljon se työpaikka. Toivonmukaan ystäväni kuuluu nyt liittoon, en ole tavoittanut vielä häntä.

Kamala kun on sellainen tunne, että tekisi mieli huutaa koko maailmalle, että älkää kukaan koskaan menkö sinne työpaikkaan. Kun ei kellekään voi haluta sellaista kohtaloa minkä siellä tulee saamaan.. *huoks*

Tuossa pitäisi kolmen tunnin päästä soitella sokerirasituksen tulokset. Juuri miettisin, että jos ne on koholla ja sitten pittää alkaa syömään terveellisesti jne. Niin ei meillä ainakaan ole yksinkertaisesti varaa sitten, että syödään se puoli lautasellista vihanneksia ja salaattia päivässä ja muutenki millon lihaa, kalaa, kanaa.. Kaikki ruoka ja etenkin vihannes/salaatti/hedelmä puoli on niin kallista nykyisin! Siis kyllä me nyttenkin yritetään syödä terveellisesti. Mutta joskus menee yksinkertaisesti makarooni/ranskalaiset linjalle, ku on pakko pärjätä koko kk.. :( Voi kun sitä joskus tienaisi hyvin TaI voi kun ruuan hinta joskus laskisi..

Eikös ruuan hinnan pitänyt nyt syksyllä laskea? Kesällähän siitä tuli uutisissa. Kun sanoinkin että nehän nostaa nyt eli kesällä hintoja ja syksyllä kun ne laskee niitä niin ne on samalla kalliilla tasolla. Ja niin on tainnut käydä...

Kolmen tunnin päästä pitää myös lähteä ensimmäiseen iltavuoroon. Ja suoraansanottuna mua ei kiinnosta nyt ei pätkän vertaa. Mutta siis todella todella paljon mieluummin tuonne menen kuin et olisi vanhas työpaikassa. Mut jotenkin, kun ei jaksa. Tämä väsymys ei helpota lainkaan mun kohdalla raskauden aikana näemmä. =(

En silloin tuonne hakiessani sanonut olevani raskaana. Enkä tiedä nyt miten toimisin.. Kun ensimmäinen sopimus on joulukuun ekan viikon loppuun ja siitä sitä olis sitten tarkoitus jatkaa taasen.. Niin kerronko tämän ekan jakson aikana vai sitten kun sitä jatkettaisiin vai annan niiden huomata?

Mitä mieltä olette?

Sitten tällaisesta kysäsen kuin oliko se nyt vauva vai kaksplus lehdest kun luin.. Tällainen nettiosoite kuin www.simplygood.biz niin siellä on "monikäyttöinen mato, pehmeä kangasmato." Mikä käy pinnasängyn pehmusteeksi ja samalla imetystyynyksi. Niin en tuolta sivulta löytänyt jälleenmyyjiä niin oletteko kukaan törmännyt tuollaiseen? Ja ylipäätään mistä imetystyynyt saa ostettua?

Kun tuo olis kätevä ku tulis kaks kärpäst samal iskul. Ja kuitenki imetystyynyn tulen varmasti tarvitsemaan nivelieni takia.

Siinä oli varmaan mun asiani tältä aamulta :D

Voimia ja jaksamisia kaikille!

Verticia & masukkiasukki Rv 17+3

Vierailija
2/41 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa listasin että mitä vauval pitää ostaa ja kun veronpalautusrahoista näitä ostetaan ja rahat tulloo jo kk päästä.. Niin..

Mistä kestovaippoi voi ostaa? Siis ihan liikkeitä, myykö lastenvaateliikkeet tai esim lastentarvike? Ku prismois ja tällasis aika vähä viel vissii on..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiko kukaan muu Hesarin kuukausiliitteen juttua Kaksi taistelua? Ei olisi pitänyt lukea - liikutuin niin että itkin. Esikoinenkin tuli kyselemään että mikä äidillä on hätänä :-( Muutoin viikonloppu sujui mukavan rauhallisissa merkeissä.

Odottelen tässä vain ensi viikon ultraa. Olen päättänyt että jos silloin on kaikki kunnossa niin sitten kerron raskaudesta laajemmaltikin. Housut ovat alkaneet kiristää, joten alkaa olla korkea aika kertoa ennekuin kaikki arvaavat. Mieskin eilen jo silitteli vatsaa ja sanoi että onhan tuo jo kasvanut. Ensi viikolla pitäisi sitten myös käydä ostelemassa äitiysvaatteitakin.

PötsiPamela: Oli tosi kiva kuulla että molemmat pikkuiset olivat hyvässä vedossa. Mietit sitä sydänäänien kuuntelua ja minä olen ollut siinä käsityksessä, että niitä sydänääniä kuunnellaan vain jos ei ultrata. Jos ultrataan, niin se sydämen toiminta näkyy hyvin siinä ultrassa. Minullakaan ei olisi kuunneltu sydänääniä tähän mennessä kuin kerran ellen olisi pari viikkoa sitten käynyt oma-aloitteisesti avoneuvolassa. Ultrassa olisin nähnyt pikkuisen vain kerran, ellen olisi käynyt alkuvaiheessa tarkistuttamassa että kohdussa on vauvan alku ja toisaalta sitten myöhemmin osallistunut vapaa-ehtoiseen tutkimukseen.

Verticia: Loistavaa että sait noin nopeasti uuden työpaikan. Toivottavasti paikka on mukavampi kuin entinen ja ehkä se väsymyskin helpottaa kun viihdyt työssäsi. Väsymys kun voi oikeasti johtua stressistä tai työpaikkakiusaamisesta eikä lainkaan raskaudestasi. Kestovaippakysymykseesi en osaa muuta vastata, kuin että eikös niitä voi ostaa ainakin netistä? Eikun googlettamaan vaan. Yksi kaverini myös kertoi ostaneensa huuutonetistä käytettyjä. Luin myös jostain, että kannattaa alkuun ostaa pienempi määrä kestovaippoja ja ostaa sitten lisää omien kokemusten perusteella. Kestovaippoihinkin kai pätee vanha sanonta, että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Itse olen edelleenkin ajatellut olla laiska ja käyttää kertiksiä.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Juliaana ja työnimetön 19+3

4/41 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taasen

Meillä on kylppäriremppa venynyt ja vanunut - ja ollaan viimeiset pari viikkoa oltu evakossa milloin missäkin. Nyt himassa pölyn keskellä odottelen, milloin ees vessassa voi käydä. Sitkeä flunssa vaivannu viikon. Toivottavasti menisi kohta ohi, eikä ainakaan tulis jälkitauteja.

Hyvä Verticia, et sait vaihdettua työpaikkaa! Mä jo jossain vaiheessa mietin, että sinuna olisin jo lähtenyt. Toisaalta, mä olenkin skorpioniluonne ja niin lopen kyllästynyt siihen, että nuorten naisten yli kävellään työelämässä, etten jää sitä pitkäksi aikaa kattelemaan vaan lähden nostelemaan. Viimeksi lähdin viime työpaikasta, kun mulle tarjottiin kuudetta määräaikasta sopimusta, epämääräistä määrää töitä ja sitoutumista puoleksitoista vuodeksi. No ei tää työttömän elämäkään niin auvoista aina ole, mutta aika aikaa kutakin, töissä olisin vain katkeroitunu. Piti mennä syksyllä muualle töihin, mutta tää raskaus "pikkuisen" haittaa työnsaantia eikä lamakaan sitä edistä. Ehkä olen muutenkin sellaista yksityisyrittäjätyyppiä.

Imetystyynyä on kaikki tutut suositellu. Kestovaippoja saa esim. Ruohonjuuri-kaupasta. Katsoisin myös huutiksesta, siellä usein myynnissä uusiakin. Ja äitiyspakkauksessa on pari kokeilujuttua.

Vastaan vielä viime viikon gallupiin itseäni koskevin osin.

Tunnetteko potkut vatsan sisällä vai kun pitää kättä alavatsan päällä?

Mä tunnen vatsan sisällä. Olen kyllä tuntenut jo aikaisemmin, en vaan tajunnu, että ne on niitä liikkeitä ennen kuin viime perjantaina. Sanoin miehelle, et nyt se riehuu ja sekin tunsi liikkeet vatsan päältä. Oli aika hassua.

Muilla mieli superherkkä?

Ei tavallaan. Olen aika itku- ja nauruherkkä muutenkin. Ehkä niissä puuhissa on hitusen enemmän draamaa mukana.

Oletteko pysyneet savuttomina tai miten homma etenee?

Nyt kaksi viikkoa oon ollu ilman (lukuun ottamatta toissalauantaita 3 tupakkaa ja viime perjantaita, puolikas). Oli sitten yllättävän helppoa, kun liikkeet alko tuntua ja tuli masuprotestia (tai ehkä se vaan heräs ;)) Raskauden alussa sain vähennetty siihen 0-3/pv, joten mitään pahoja vieroitusoireita ei ollut. Jonkin verran oon käyttäny noita nikotiinivalmisteita. Pidetään peukkuja, että loppuaika sujuu hyvin.

Supisteleeko kellään jo?

Mulla on myös supistellut. Hassuinta ehkä oli yks aamu, kun koko masu oli kivikova ja siirtyny oikealla puolelle. Painoin sitten supparin lopettua masun takaisin kekelle. Noi kovettumiset on kivuttomia, mutta välillä juilii ikävästi alavatsaa.

Särkeekö muilla jatkuvasti pää?

Mulla särkee päätä aika usein ja pitkiä aikoja. olen ottanu särkylääkkeen. (nyt ehkä 1,5 pakettia mennyt). Samoin iskias-särky on ajoittain erittäin tuskallista.

Ja painajaiset :( ei huvita nukkua, kun joka yö on kauhuleffameininki.

Oletteko käyneet ilmaisissa hammastarkastuksissa sinä tai lapsen isä?

Kävin ennen raskautta YTHS:llä, koska sain vihdoin ajan tarkistukseen. Kaikki oli ok, mutta sanoivat, että voisin vähän useammin käydä (edellisestä kerrasta oli 8 vuotta).

Tuleeko kellään oksettava olo omia hampaita pestessä?

Mulla tulee joskus ihan normioloissakin.

Tippuuko tulot vai pysyykö samana kun jää äippälomalle?

Hmm. tätä en tiedä. Saattavat noustakin, jos äippäraha tulee vahvistetun verotuksen mukaan tai ehkä pysyvät suunnilleen samoina, yhtä pieninä

Mun masu alkaa olla jo aika iso, selkeästi raskausmaha (vaikka viikko sitten ystävä sanoi saunassa, että näyttää, kun mä oisin vetänyt viime aikoina urakalla bisseä. No en ole ;) Sinänsä jotenkin kiusallista ja hämmentävää, kun ihmiset on ylikiinnostuneita mahasta ja kattelevat, läpsyttelevät ja kommentoivat sitä. Painoa on tullut ainakin 5 kiloa.

Isänpäiväksi ostin tulevalle isille ton Meriläisen ja Frangenin Nollasta Ykköseksi, joten voi isikin henkisesti valmistautua, vaikka myöntänyt onkin, että on aika pihalla siitä, mitä täällä tapahtuu.

Hups, tulipa pitkä vuodatus, mutta ymmärtäkää. Toi remppamies on tossa puuhastelemassa eikä oikein viitti paljon muuta hommailla.

Kohta lähden kävelylle, kun Helsingin taivaalla näkyy mainio valoilmiö.

Kivaa odotusviikkoa teille kaikille,

Sande + Nyytti 18+6

Ps. Perjantaina sitten rakenneultra. Kivaa!

Vierailija
5/41 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa nyt kirjoittaa kun kerrankin olisi ihan aikaakin siihen:)

Kerran oon aiemmin tänne kirjoitellut mutta siihen se sitten jäikin, muuten vain käyny lueskelemassa.. Mukava kyllä lueskella toisten raskausjuttuja ja verrata niitä omiini! Mulla alkuraskaus meni tosi hyvin, välillä etoi ja kahvinlipittäjän piti jättää aamukahvi pois kun etoi niin paljon, mutta nyt voidaan taas kahviakin juoda! :) Pari viikk oa sitten oksensin töissä ekaa kertaa, onneksi sattui sinä aamuna olemaan tilitystä(asiakaspalvelu työ) niin ei ainakaan tarvinnut asiakkaille alkaa selittelemään "sori, nyt pitää mennä oksentamaan" :) Hurjaa vauhtia menee nämä viikot:) masu pullahti esiin ihan vähän aikaa sitten, työhousut alkaa kiristämään jo niin paljon vaikka nappi on auki ja vetskarikin melkein puolivälissä:D Ja eilen tunsin ensimmäistä kertaa vauvan liikkeet:) Menin ihan hämilleni että mitä tuo oli, mutta toisen kerran tajusin että siellähän se vipeltää ja itkeähän siinä sitten piti:) Esikoista siis odottelen niin kaikki on uutta ja jännää:)

Mua on vaivannu koko raskausajan kamala ihottuma, selässä enimmäkseen, mutta nyt levinny jo muuallekin kroppaan.. Myös mahaan:( Lääkäri määräs antibioottikuurinkin mutta eipä tepsinyt. Ja kortisonipohjaista voidetta, se kyllä auttaa mutta en uskalla käyttää sitä kuin ihan vähän kun ei kortisonia raskaana olevalle oikein suositella... Hankalaa kun puhkeaa tälläisiä ja tuo raskaus sitten vaikuttaa siihen mitä lääkkeitä saa käyttää ja mitä ei.. Ei auta ku marssia uudestaan työterveyslääkärille. X-(

Huh! tulipas kirjoitettua! :) hyvää vointia kaikille!

Mirru + Iivari tasan 17:)

Vierailija
6/41 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sande75 tuo remonttiväsymys kuulostaa tutulta. Meilläkin on kylpyhuoneremontti meneillään. Taitaa tosin vihdoin olla loppumassa ja pääsemme ehkä jo tällä viikolla omaan suihkuun. Viimeisen 1,5 kk:ta olemme käyneet suihkussa kuntosalilla ja naapureilla.

Verticia, toivon sinulle voimia uudessa työssäsi. Jos työsuhde kuitenkin on määräaikainen, niin kertoisin raskaudesta mahdollisimman pian. Sitten sinun ei tarvitse salailla väsymystäsi ja voit keskittyä paremmin työhösi eikä sinun tarvitse tehdä vauvalle haitallisia töitä.

Omalla työpaikallani en ole vielä kertonut muille kuin esimiehelleni. En halua, että minusta tulee se "raskaana oleva nainen joka jää kuitenkin pian äitiyslomalle" vaan haluan keskittyä työntekoon. Onneksi 95% työntekijöistä on miehiä, joten heillä kestänee kauemmin hiffata miksi vyötärönseutuni on muuttanut muotoaan ;). Kauan tämä salailu ei varmaan enää onnistu, koska masu alkaa olla jo sen verran iso, että sitä ei voi piilotella löysillä vaatteilla ja jakuilla. Jakun napit kun eivät enää mene kiinni ja virallinen raskaus kauluspaitanikin alkaa uhkaavasti täyttyä.

Olimme vko:n loppuna kylpylässä viettämässä isänpäivää. Se oli todella virkistävää. Itse lilluin vain lämpöisessä lastenaltaassa 3v:ni kanssa ja välttelin vauhdikkaita liukumäki, joihin 5v:ni halusi mennä. Onneksi oli siis mies mukana viihdyttämään tuota vauhtipetoa.

Tunnen olevani hieman epäsosiaalinen. Ihmisten tapaaminen ei oikein innosta. Haluaisin vain oleilla kotona ja lukea kirjaa. Liekö raskausoire vai syysväsymystä?

Masu voi hyvin. Seuraava neuvola on jo ensi viikolla ja rakenneultra sitten joulukuun eka päivä. Kieltämättä tuo rakenneultra jännittää hieman. Toivottavasti kaikki on kunnossa. Lisäksi haluaisin kovasti jo tietää odotammeko tyttöä vai poikaa.

Aiotteko muut kysyä lapsen sukupuolta rakenneultrassa?

- Minä siis aion

Särkeekö kenenkään muun alaselkä/häntäluu?

-Mulla on alkanut jomotus häntäluunseuduilla. Muistaakseni aikaisemmissa raskauksissa tämä vaiva tuli vasta paljon myöhemmin.

Entä se äitiysjooga, onko muita faneja tai harkitsijoita?

-Kyselin tätä jo viime viikolla, mutta kukaan ei vastannut, eli eikö täällä siis ole muita siitä kiinnostuneita?

T:candelafi ja Alien

Vierailija
7/41 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tultiin just äsken rakenneultrasta, ja siellä kaikki näytti siltä kun piti. Alitajusesti nyt vähintään oon pelännyt että lapsessa olis vikaa, mutta sellasta ei ainakaan näkynyt. Eihän ultrassa kaikkea löydetä, mutta kyllä tää helpotti. Kysyttiin sukupuoli, ja kyllä se kätilö kerto miltä lapsi sen mielestä näyttää. Nyt laitetaan miehen kanssa kerrankin kunnon illallinen kahdestaan ja ruvetaan nimiä miettimään...

Juliaana, luin sen Hesarin jutun, ja itkin. Mutta loppu hyvin kuitenkin.. Verticialle onnea uuteen duunipaikkaan, tässä tapauksessa voi varmaan sanoa et onneksi sait potkut! ;) Kenenkään ei pidä suostua kiusatuksi.

Sonja rv 18+5

Vierailija
8/41 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piitkään aikaan en ole saanut riviäkään kirjoitettua ja niinhän nuo salasanat ja kaikki oli jo unhoittunut. Mutta lukemassa ole kyllä käynyt ja mukavan aktiivisia olette jaksaneet olla..

Täällä raskaus lähenee puolimatkan etappia ja niin kiireistä tämä arki 1 ja 3 vuotiaitten pojankolttosten kanssa ja kahden koirankanssa on ja keikkatöitä tehden ja harrastaen ettei oikein edes muista olevansa raskaana eikä ehdi omia tuntemuksiaan pahemmin kuulostella, viikot vain kuluvat ja nopeasti; ihan turhankin nopeasti minun mielestäni..

Ensi viikolla on rakenneuä ja kyllä minäkin sitä sukupuolta aion tähyillä ja kysyä sitten.

Vertician juttuja olen erityisesti seurannut ja ollut hengessä mukana hänen taistelussaan siellä työpaikkakiusaajien armoilla. Mikäli olen oikein ymmärtänyt on kyse hoitoalasta ja kyllä alan ihmisenä ihmetyttää miten tänä työvoimapulan aikana jossain on vielä varaa kohdella työntekijöitään noin... Onneksi sait potkutm näin uskon että paha asia kääntyy voitoksesi sinulle ja pikkuisellesi.

Lisäksi Vertician juttuihin sen verran kommentteja että imetystyynystä ei ainakaan minulle ole ollut mitään hyötyä, Jos ystävilläsi moinen kapistus on niin pyydä ihmeessä lainaksi ja kokeile ensin auttaako se sinua ja pientäsi. Toinen juttu mihin on ihan pakko kommnetoida on tuo pelkäämäsi ruokaremontti.. Itselläni on kyllä päinvastainen kokemus että terveellinen lapsiperheen kotiruoka tulee huomattavasti edullisemmaksi kuin ainakin se meidä ennen lapsia harrastama eines, pizza, pikaruokakulttuuri. Paitsi en kyllä tiedä mihin itse vertaat tuota mahd. tulevaa muutosta.

Tuli hälytys, moikka

Vierailija
9/41 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää viikon alkua vaan kaikille!

Mulla on ollut loppuviikosta alkaen aika säännöllisiä hassuja tuntemuksia vatsassa. Kun käden laittaa vatsalle niin hyvin monesti tunnen siellä oikein kunnon möhkylän. Välillä se on vatsassa poikittain aika alhaalla. Ekaa kertaa ajattelin, että jospa se olisi istukka. Yhden kerran kun olin suihkussa niin se olikin pitkittäin toisella puolella vatsaa. Voisiko olla mahdollista, että lapsi tuntuisi välillä muka niin hyvin?! Tosi hauskalta kyllä tuntuu ja nyt on yllättävän pajon tuntunut muutenkin tota liikehdintää.

Voi kun tuo ultra tulis jo. Ei millään nyt jaksais odottaa. Näin jo untakin että synnytin pojan. Jotenkin se tuntuu nyt aika itsestään selvältä (tuskin lie sitä kuitenkaan on). En halua, että sukupuoli selvitetään. Tässä asiassa varmaan otetaan vielä viimeinen matsi ultaajan pöydällä mieheni kanssa. Ajattelin olla nyt jäärä ja pitää omasta mielipiteestäni kiinni.

Muuten on nyt ollut ihan hyvä olo pari päivää. Viime viikon lopussa oli aika moinen työtsressi ja kun se sain mielessäni selvitettyä niin olo on ollut parempi. En siis kyllä yhtään ihmettele, että huono olo voi pitkittyä ja pahentua työstressistä. Minullakin se oli poikkeuksellista kyllä tällä kertaa henkilöstö asioihin liittyvää mikä tuntuu rasittavan jotenkin vielä enemmän kuin ihan tekniset työongelmat.

Positiiviseen mieleen tuntuu huimasti vaikuttavan kerrankin siisti koti. Uhrattiin isäinpäivästä monta tuntia mieheni kanssa siivoukseen ja kyllä kannatti.

Terveisin,

Päkkänä ja Saku 17 + jotain :-)

Vierailija
10/41 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään aikaan en ole kirjoittanu..

ihana kuulla teidän voinneista.

oma napa: eli nyt siin vaihees et se raskausajan diabetes todettiin ja nyt sit sain mittarin kotiin ja sit tässä seuraan siis arvoja kotona.

olo muuten ihan ok, näitä vaivoja lukuun ottamatta.. ja tuosta rahasta ja ruuasta minulla siis se ns. dietti päällä ja pakko vaan tinkii kaikesta muusta et on varaa osata kasviksia.. hedelmiä kun voi syödä päiväs vaan 3 huh niitä menny aika paljon tähän mennes.

olo energinen ja jaksaa tehä sit niin paljon kaikkee, lasteshuoneita olen repannu.. maalannu jne..

meillä neuvolassa ei ultra laitetta vaan sielä kuunnellaan sydän ääniä.. ne on ollut 132-142 luokkaa... rakenne ultra on joulukuun 9 päivä, sitä odotellessa :)

olen siis täällä taustalla koko ajan, luen juttuja aina kun ehdin...

ai niin mä oon huutanu huutonetistä poika vauvan vaatteita ;) mulla ei siis hajuukaan kumpi tää on masukki on ... et katsotaan miten mun käy hehn :D

Vierailija
11/41 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotetaan rakenneultraa myös innolla! Enää kolme yötä! :) Ja aiotaan kyllä kysyä vaavin sukupuolikin jos vaan se saadaan selville.

candelafi: Mua kans ois kiinnostanu äitiysjooga tosi paljon mut en löytäny kursseja kun helsingistä. Ite asun Järvenpäässä ja käyn Hyvikäällä töissä ni en viiti kyllä enää helsinkiin ajaa töiden jälkeen vaikka haluisinkin joogata. Työväenopiston äitiysjumpassa oon käyny ja aioin sitä jatkaa raskauden loppuun asti jos joogaa ei löydy... Tietääkö kukaan mikä seura niitä järjestä?

Terv.

Sirppu ja Itu 19+5

Vierailija
12/41 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä rakenneultrasta! Olisin tullut jakamaan kuulumisia jo illalla mutta meiltä oli sähköt poikki koko illan. Oli aika "erikoinen" ilta, ei telkkaria, ei tietokonetta, kynttilöitä vaan joka paikassa. Kerrankin mun kynttilä"fetissistäni" oli jotain hyötyä. Lapsista se oli tosi jännää. Sähköt palautui yöllä kahden aikaa, ei ollut kiva herätä kun sekä jääkaappi että pakastin alkoi piippamaan hälytystä, kun oli ehtinyt lämpötilat nousta...=(

Niin siitä ultrasta! Siellä neponen nakotti, pää alaspäin ja selkäranka mun napaa kohti, niin että gynellä oli täysi työ saada sydän, pallea ja vatsalaukku kunnolla kuvatuksi. Mutta kaikki oli ok, koko oli taas vähän pienempi kuin kuukautisten mukaan (olisi pitänyt olla 19+3, mutta mittojen mukaan oli 18+4 tai 18+5) niin että näinköhän meille tulee eka vauva joka antaa odottaa itseään yli lasketun ajan... Muut kun ovat syntyneet ennen la:ta.

Sukupuoltakin yritettiin gynen kanssa tiirata mutta tyyppi piti kyllä niin tiiviisti jalat ristissä ettei vahingossakaan vilauttanut haaruväliään (liekö olisi tyttölapsi ;)

No, 4D:hen ajateltiin mennä joskus joulukuussa, eiköhän se siellä sitten selviä!

Verticialle tsemppiä uuteen työhön! Minä toivon myös että väsymyskin helpottaa kun pääsee uuteen miellyttävään työympäristöön!

Minäkin olen pähkäillyt tuota imetystyynyä, josko siitä olisi jotain hyötyä kun mulla menee nuo niskat aina ihan jumiin imetyksen myötä. Viimeksi sain ihan 10x lähetteen fysioterapeutille kun jumittui niska/hartiaseutu niin pahasti että alkoi korvat tinnittämään ja otsaa vihlomaan (mä luulin jo että mulla on vähintään aivokasvain...)

Ei vaan, nyt täytyy alkaa hommiin=)

terkuin Helmielina ja neponen, 19+4

Vierailija
13/41 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Verticia, onnea uuteen työhön! Hyvä kun pääsit vaihtamaan paikkaa, vaikkakin pakon edessä. Uskon, että niin on parasta sulle ja vauvalle. Kerro ihmeessä raskaudestasi sopivassa tilanteessa, jos teet työsi hyvin, niin enpä usko, että se haittaa työsuhteen jatkamista. Jos ne työkkäristä asti hakee väkeä, tarve on oikeasti olemassa. Ja sit ei tarvi stressata uudessa työpaikassa tuon asian kanssa.

Ainoa mitä voit hävitä on, että sun työsuhdetta jatketaan vaan pienissä pätkissä, mutta tuskin sitä mitään vuoden pestiä muutaman viikon pätkän perään heti tarjottaiskaan. Ja jää sit hyvät välit työpaikkaan, jos vaikka hoitovapaalla haluat tehdä jotain keikkaa vaikka kerran viikossa tms. Ja helpompi päästä takas kun sit joskus on aika palata työelämään.

Candelafi oli kehitellyt gallupin tynkää:

- Mun tekis mieli kysyä sukupuolta, aiemmin en ole kysynyt. Pitää varmaan neuvotella miehen kanssa. Se on aina ollut jyrkästi kysymistä vastaan...

-Viime yönä alkoi särkeä häntäluuta ja ei ole vielä ainakaan lopettanut. Vähän joo aikaista munkin mielestä saada näitä loppuraskauden vaivoja, mutta koitetaan kestää.

-Joogaan ei ole aikaa, en käsitä missä välissä ehtisin. Pitäis varmaan suunnitella ajankäyttönsä paremmin!

Ja vielä kasvisten syönnistä, juu, on ihan sikahintaista. Vinkkinä: porkkanaraaste ja kaali (raasteena, vähän tölkkiananasta joukkoon)eivät vielä ole ihan järkyttävän hintaisia. Mutta äkkiä niihin kyllästyy. Itse syön työpaikkaruokalassa ja otan aina salaattia mahdollisimman paljon, niin ei kotona mene omaisuutta ruokaan...

Nyt töihin,

Tuuti, 16+

Vierailija
14/41 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verticialle onnittelut ja tsempit uuteen duuniin, elämä voittaa! :) Mulla oli edellisen raskauden aikaan tosi hankalaa duunissa ja se oli yhtä helvettiä.. Pitkä juttu..

Candelafi: Tutulta kuulostaa toi epäsosiaalisuus, tosin saikku ja kaikki krempat vaikuttaa vaarmasti myös ettei huvita kylillä ravata.

Apuva: Onko muilla ollut jo liitoskipuja? Muistelen että nämä olis niitä.. Särkee ja vihloo alakerran luita. Eilen niitä oli koko päivän, hyvin vi***maista :(

Mutta nyt lapsille ruokaa..

Jo-hanna ja Lupu 20+1

Vierailija
15/41 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt viesti vain täältä ansiotyön oravanpyörän keskeltä.

Santralle tsemppiä diabeteksen hoitamiseen. Hyvä asia on , et selvis mistä vaivat johtuivat. Kyllä muakin kiinnostais äitysjooga ja äitiysvatsatanssi ja mitä kaikkea niitä nyt isommissa kaupungeissa onkaan. Niin kuin olen jo monta kertaa jankuttanutkin, niin asun pikkukaupungissa ja täällä voi kyllä äitiysjoogat unohtaa ! Ei taida olla edes ihan tavallistakaan joogaryhmää. Onneks täällä on vissiin joku pikku allas jossain (ei ole uimahallia), että pääsee sitten sentään vauvauintiin, kun sen aika koittaa.

Nauratti vähän eilen, kun tossa Aihe vapaa -palstalla joku kommentoi, ettei kestä näitä Odotus-palstan ketjuja, kun on vaan pelkkää lässytystä ja liirumlaarumia ja on nimimerkkiä "äippyli sitä ja masuasukki tätä". Noh, ainakin meidän huhtikuisten ketjussa ei omien havaintojeni mukaan kovin paljon (ei yhtään?) näitä "lässyttäjiä" ole. Kyllä täällä prkl lentää ja myös sitä v-sanaa viljellään jos tarvetta on ! :D Täytyy sanoa, että tämä sopii mulle erittäin hyvin. Ihanaa, että meidän realistisessa porukassa puhutaan asioista ihan suoraan. Kaikki varmaan jo tiedämme, ettei tämä odotus nyt ihan pelkkää ruusuilla tanssimista ole ja pelkästään sitä se tuskin tulee olemaan meidän ryhmäläisten perheenlisäysten synnyttyäkään. Silti myös pieni lässytys on mun mielestä meille hormonihyrrille täysin sallittua, vai mitä ? ;)

Laitoin kyllä jo viikonloppuna tohon viime viikon ketjuun terveisiä meidän perjantaisesta rakenneultrakäynnistä. Mutta hyvin siellä meni, kummatkin tyypit oli reippaina liikenteessä ja aika saman kokoisia. Aivot, munuaiset, verisuonet sun muut oli kummallakin kuulemma tosi nätisti paikoillaan. Gynekologi, vanhempi naisihminen, oli tosi mukava. Raskaiden esineiden nostamisen kielsi, mutta muuten oli tosi rauhallisena ja positiivisena, että ei tämä kaksoisraskaus nyt niin erikoista ole. Siinä se menee kuin yksöisraskauskin. Olin nimittäin vähän odottanu "älä tee sitä, älä tee tätä" -litaniaa. Ja jotenki kaveripiirissä osa on ollu sitten niin maan perusteellisen kauhistuneita meidän tuplauutisesta.

Täällä aletaan voimaan muuten tavallisen paksusti. Maha on tullut nyt todella esiin. Vanhoista pökäleistä tällä hetkellä mahtuu enää kahdet (matala vyötärö), serkulta sain yhdet äityshousut ja niitäkin olen käyttänyt jo täysillä sillä leveimmällä kumilangalla. Mitenköhän isoks tässä vielä loppupeleissä kasvaa ? Kohta on sitten ihan oikeasti lähdettävä ostamaan housuja. Ei ainakaan töissä voi ihan college-housu-linjallekaan heittäytyä (vaikka mieli tekis). Onneks sitten ihan isoimmillaan sitä on jo vaan kotona ja käy kääntymässä lähikaupassa eli ihan sama, mitä rytkyjä päälleen vetää. Tai no, ei nyt ehkä ihan sama....

Rakkaat siskot, voin ilmoittaa ilosanomana nyt lähes virallisesti, että oksennuskauteni taitaa olla ohi. Viime viikolla 1 kerta ! Tällä viikolla ei vielä toistaiseksi kertaakaan. Ihanaa, leijonat, ihanaa ! Voitte uskoa, että revin tästä asiasta riemua. Alkaisko nyt olemaan niin, että meillä kaikilla huhtikuisilla on nuo sessiot muisto vain. Let's hope so.

Mutta ei tässä tosiaan ihmeempää. Jatketaan odottelua ja tsemppaillaan. Kestetään sateiset kelit nyt. Kun meidän vauvat syntyy, on onneks jo kevät pitkällä (toivon mukaan) ja aurinko paistaa ! Eipä tästäkään viestistä taas kovin lyhyttä tullu. Sori.

PötsiPamela + Package x2

rv 18+1

Ps. Joku saattaa muistaa (tai sit ei) et ihan alussa kyselin, miten raskaana ollessa voi lentää. Noh, meillä meni jäihin se meidän reissu, mikä piti tässä marraskuussa toteuttaa. Lennot peruuttiin jo viime kuussa. Harmittaa, mutta karu totuus on, että kun jo nyt vähän puuskuttaa tän vatsas kans, niin jos on 35 astetta varjossa, voi puuskutus olla vielä kovempaa. Ja oishan se pitkän pitkä lento ja perillä sapuska-puoli ollut kans riski. Lisäks kaksosuutisen jälkeen oli pakko alkaa laittamaan pennejä jonoon, koska hankinnat ainakin joltain osin tuplaantuu. Kummasti noi kylpylälomat kotimaassa alkaa tuntua varsin vaivattomalta vaihtoehdolta !! Ja nythän taloustaantuman aikana pitäis muutenkin panostaa just kotimaiseen :D

Vierailija
16/41 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Podenkin loppuviikon kotona flunssaa työterveyslääkärin määräyksestä. Tämä päivä oli kamala hässäkkä, joten olen vieläkin niin kierroksilla, ettei uni tule silmään. Ja sitä paitsi huomenna saa nukkua, kun saan olla kotona! Poskionteloista otettiin näyte; saa nähdä mitä sisältää. Nuhaa on ollut jo pari kuukautta. Saikkua sain lähinnä varmaan lähestulkoon kadonneen ääneni vuoksi.

Jee, liikkeet tuntuvat nyt jo kunnolla! Kyllä ne pari viikkoa sitten tuntemani möyrinnät ovat olleet sitä itseään, mutta jotenkin erilaisia ovat olleet kuin aiemmin. Nyt kyllä tuntuu jo käteenkin, kun pikkunelonen tekee kuperkeikkoja <3 Perjantaina käyn rakenneultrassa kurkkaamassa, mitä kohtuun kuuluu. Ja toivottavasti saisin tietää sukupuolen! Pitkään kestäneen pahoinvoinnin puolesta veikkaisin tyttöä, mutta finnit ovat miltei kadonneet eikä tukkakaan rasvoitu entiseen malliin, joten on varmaan poika. Tyttöraskaudessa olin varsinainen rasvaletti ja näppynaama. Eikös se niin ole, että poika kohtelee äitiään hyvin ja tyttö varastaa äitinsä kauneuden? :D Kyllä meille onkin tullut kaunis tyttö :D

Juliaana, luin sen kuukausiliitteen jutun ja itkin myös. Onneksi kaikki päättyi hyvin! Viimeinen lause kyllä räjäytti niagarat...

Verticia, hyvä kun sait toisen työpaikan. Kerro vain heti raskaudesta; et varmaan menetä mitään.

Työpaikan liikuntasetelit olen ajatellut käyttää uimahallissa, mikäli sinne joskus pääsisin yksin. Mihinkään varsinaiseen äitiysjumppaan tai -joogaan en taida mennä. Käyn kävelyllä sillä aikaa, kun joku lapsista on harrastuksessa minun kuskaamanani.

Sokerirasitusta on pitänyt kommentoimani. Kamalaa se oli taas kerran, mutta onneksi sokeriarvot olivat oikein hyvät. Toivottavasti pysyy raskausdiabetes poissa tällä kertaa (molemmista pojista on ollut sokerioireita). Olen mukana raskausdiabeteksen ehkäisytutkimuksessa, mutta valitettavasti jouduin verrokkiryhmään...

Imetystyyny on ollut ihan kiva silloin kun pitää istua ruokapöydässä vauva tissillä :D Meillä on mukava jenkkinojatuoli, jossa yleensä imetän, ja siinä en ole ikinä käyttänyt tyynyä. Aika vähälle käytölle on jäänyt meillä.

Pamelalle vielä kerran onnittelut hyvinvoivista kaksosista! Hyvä, että päätitte jäädä kotimaahan masua kasvattelemaan. Varmasti tulee tosiaan rahanreikiä kaikissa hankinnoissakin!

Mulla on maha ihan "yksöseltäkin" jo hurjan iso. Enää ei varmaan kenellekään ole epäselvää, että mukana on salamatkustaja, vaikka kuinka pidän löysiä tunikoita. Tiukkoja äitiyspaitoja en taida viitsiä pitää tässä raskaudessa, koska kommentit valtavasta vatsasta ärsyttävät. Pitäisi teettää sellainen paita, jossa lukee "älä koske mahaani äläkä kommentoi sen kokoa". Yksi tuttu jo ehti taputella, joten silitin hänen mahaansa takaisin. Saapa nähdä, koskeeko toista kertaa minua vatsaan...

Nyt yritän mennä unille. Voikaahan paksusti!

adelia rv 19+

Vierailija
17/41 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut jonkun verran keskustelua ja kyselyitä siitä 4D-ultrasta. Mä varasin sen eilen Lahdesta yksityisestä äitiysneuvolasta, ja siellä sanottiin että tehdään yleensä viikoilla 18-22. Hyvä että soitin eilen sillä eka vapaa aika meni joulukuun puolelle jolloin mulla on jo jotain 22+. Hinnasta sen verran että heidän hinnastonsa mukaan maksettavaa jää kelan korvauksen jälkeen 70€, mikä on musta aika vähän, kun täältä palstalta olen saanut lukea että 4d:t maksaisi 150-200€ jossain päin suomea.

nyt on jo kiirus=)

Helmielina kera neposen 19 ja risat

Vierailija
18/41 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pinoilen minäkin, sairaslomalla tän viikon kun olen niin on kerrankin aikaa. Ei meinaa aamuyön heräämisen jälkeen uni tulla ja olen useana yönä valvonut sitten aamuun asti, joten nyt oli pakko jäädä vähän huilimaan. Lapset on tarhassa joten onhan tämä aika harvinaista herkkua:)

Eilen oli rakenneultra ja meillä on täälläpäin niinkin hienot vehkeet, että rakenteet katsottiin pääasiassa perinteisellä ultralla, vanhemmille näytettiin sitten vauvaa 4D:llä ja kuvat on 4D-kuvia. Sukupuoli jäi vähän arvoitukseksi kun vauva oli mitä vilkkain ja kuvakulmat jatkuvasti kovin epäsuotuisat, mutta pojan puolelle kuitenkin kätilö kallistui. Ei nyt mitään hankintoja kuitenkaan tehdä ennenkuin varmistuu.

Huomenna ois sitten neuvola ja perjantaina jo puoliväli!

Nopeasti on raskausaika mennyt!

Joku kyseli häntäluukivusta. Mulla oli ekassa raskaudessa aivan tosi kipeä häntäluu, kuulemma jotain hormonaalista. Kuljin töissä sellaisen apuvälinevarastolta lainatun tyynyn kanssa ja herätin tietty hilpeyttä työkavereiden parissa:) Nyt kahdessa jälkimmäisessä raskaudessa ei ole häntäluu vaivannut lainkaan.

Liikkeitä tuntuu jo hyvin, lähinnä aamuisin ja iltaisin. Poikittain tuntuu vauva masussa viihtyvän ja samalta se näytti ultrassakin.

Täällä noita kestovaippoja myy Mukelomesta-niminen lastenvaateliike ja ovat kuulemma hyvin edullisia yleiseen hintatasoon nähden. Niillä on myös nettikauppa, josta pystyy tilaamaan.

Jep mutta nyt ei muuta, koitan olla hiukan aktiivisempi tämän kirjoittelun kanssa.

Aaku rv 19+5

Vierailija
19/41 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kerrankin aikaa kirjoitella töissä!

Verticialle onnittelut uuden duunin johdosta! Hyvä että kävi näin, mieti jos ne olisivat tarjonneet jatkoa sieltä paskapaikasta... Olen kanssa sitä mieltä, että raskaudesta kannattaa kertoa heti alkuun, niin säästyy masun kasvaessa juoruilulta ja tarvittaessa on hyvä syy jättää pois sellaiset hommat, joita ei raskauden takia voi tehdä. Toivottavasti viihdyt siellä!

Mä aion julkistaa tän pomolle ens viikolla kunhan rakenneultra on ohi. Tulis jo pian maanantai ja ultra! Näin jo jotain painajaista, ettei sydänäänet kuuluneet...mut meidän Öttis tuntuu heittävän sen verran kuperkeikkaa, että eiköhän sydänkin ole kunnossa =D Parasta on kun tyyppi ilmoittelee itsestään kun istun täällä töissä!

Ihanaa lukea ultrakuulumisia, PötsiPamela, Helmielina, Aaku05 ja Sonja80 (sori jos unohdin jonkun, pikaluen tässä aikaisemmin lukemiani viestejä)

Santra79:lle tsemppiä raskausdiabeteksen kanssa!

Hah, Adelia, toi paita olis hitti! =D

Me aiotaan kysyä sukupuolta. Mulla on sellanen fiilis, et Öttis on tyttö, mut enemmän jännittää et tuleeko terve lapsi kuin et kumpi se on. Peloista ei taida päästä eroon, eikä yhtään syntymän jälkeenkään... 4D ultraan ei mennä, sensijaan varasin paikan äitiysjoogasta. Alkaa vasta tammikuussa, jolloin mahakin on jo toista kuin nyt!

Mistä te uiskentelijat olette löytäneet uikkarit? Mun vanhat uikkarit on nyt niin pienet ja pornot ;) et uudet olis pakko hankkia. Tähän vuodenaikaan on aika huonot valikoimat. Joo ja alaselkä/häntäluukipua on tuntunut, mikäköhän jumppa siihen auttais? Ja vielä oman navan ympäriltä: uutena ongelmana ummetus... onko muilla vastaavaa? Onneksi pussillinen kuivattuja luumuja avasi "tulpan" mut pelottaa et mitähän loppuraskaus tuo tullessaan jos nyt jo näin... Täällä myös vaivaa tuo epäsosiaalisuus, mut varmasti tolla pimeydellä osansa kun ei huvita iltaisin muuta kuin käpertyä viltin sisään ja lukea vauvalehtiä...

Tosta ruokapuolesta. Itse törsään ruokaan aika paljon kun olen kasvissyöjä, kalaa syön myös. Mut hieman halvemmalla pääsee kun käyttää juureksia ja vaikka pakastevihanneksia ja pakastekalaa. Nyt talvella varsinkin tuoreiden vihannesten hinta-laatu suhde on surkea, vaikka järkevämpäähän olis syödä vaan kauden kasviksia (joo porkkana ja peruna...). Pakasteissa on se hyvä puoli, ettei tarvi käyttää kaikkea kerralla, niin ruokaa ei mene hukkaan. Tai sit voi tehdä ison satsin kerralla ja pakastaa annoksia, joita voi lämmitellä ranskalaisten sijaan sit kun rahat on loppu. Pavut on kans halpoja kun ostaa ne kuivamuonana, liottaa ja keittää kunnolla. Tai idättää!

Näin eilen tutulla sellaisen imetystyynyviritelmän, missä useampi normaalityyny oli kiedottu liinalla yhteen ja koko komeus laitettu isoon tyynyliinaan, hyvin toimi. Ehkä kannattaa odottaa siihen että tulee oikeasti tarve ja ostaa sitten jos kotikonstit ei toimi?

Ai niin vielä kysymys: oletteko käyneet jo perhevalmennuksessa? Mun mittaava-ei-neuvova neuvolantäti kun ei maininnut asiasta vielä mitään.

t.tsili&öttiäinen kai 20-jotain (no huh! en nyt jaksaa kaivaa nettilaskuria työkoneelle)

Vierailija
20/41 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän lomasta täälläkin kirjoitellaan :)

Mä en oo aikaisemmin ollut rakenneultrassa (v.2004 ei sellaista meidän paikkakunnalla tehty..), joten tosiaan kiva lukea muiden kokemuksia! Mulla ei oo vielä edes varattu aikaa, saan sen ens viikolla kun meen neuvolaan, mutta todennäköisesti se on viikolla 50, vasta... Miten taas siihen saakka jaksais odottaa, yhtä odotusta tää odotus ;)

Mä taisin viime viikolla kirjoitella, että mulla on jo nyt ollut supistuksia ja siksipä olinkin kotona viime viikolla muutaman päivän ja lepäsin. Nyt on ollut ihan hyvä olo, joten auttoi! Uskon, että mun kohdalla oli myös kyseessä työstressi. Ei varmaan olis pahitteeks, että jo tässä vaiheessa raskautta vois töissä ottaa hiukan rennommin. Motivaatiokin on välillä ihan hukassa, mutta koitan tsempata nää viime kuukaudet, tsemppiä muillekin!

tsili: Yhdet äitiysuikkarit oli ainakin Elloksen sivuilla, kun yks päivä katoin sieltä äitiysvaatteita. Mä meinaan kyllä käyttää ihan normia uimapukua, mahtuu ainakin toistaiseks ihan hyvin päälle.

Mä tunsin eilen eka muljahduksen masussa, jännää! Tunsin aikanaan poikaakin odottaessa jo viikolla 17 liikeet, joten osasin jo vähän odotellakin niitä!

Me taidetaan jättää väliin tuo 4D ultra, meidänkin neuvolassa on aika uudet ultralaitteet eli se riittää. Sukupuolen haluaisin tietää ja uskon että kysytäänkin. Meidän sukuun/kaveripiiriin ei oo syntynyt kuin pelkkiä poikia viimeiseen 11 vuoteen, joten tytölle olis tilausta! Toki terveys ennen kaikkea. Just kattelin viikonloppuna pojan vanhoja vaatteita ja totesin, että jos poika tulee niin eipä tarvii juurikaan mitään ostaa, kaikkea muuta on paitsi vaunut ja eka turvaistuin.

Mites muuten muilla tuo liikuntapuoli on hoitunut näin raskaana ollessa? Äitiysjooga kuulostaa tosi mukavalta, mutta eipä oo meidänkään pikkukaupungissa mahdollista. Itellä meni syys/lokakuu jossain puoliunessa pahoinvointia potiessa, etten liikkunut yhtään. Nyt oon koittanut käydä 3krt/vkossa edes kävelemässä, mutta en paljon muuta. Mä en todellakaan oo mikään syksy/talvi-ihminen ja tällaiset ilmat saa mut ihan latistumaan, ei huvittais mennä ulos ennen kevättä...

No tässäpä tuli taas tarinaa, vointeja kaikille!

T.Lumikide 16 tasan!