Apua! Mitä tapahtui miehelle, ja pitäisikö oikeasti huolestua (sitä teen jo) tai tehdä jotain?!?
Eli siis mies reissussa, melkein toisella puolella maapalloa (+ 6 h aikaeroa). Soitti tunti sitten (siellä kello siis puoli kolme yöllä) ja oli selkeästi humalassa. Sanoi itsekin heti kärkeen, että " sori, rakas, olen nyt vähän huppelissa" ...Pojat olivat kuulemma jääneet vielä baariin, mutta hän halusi lähteä hotellille (ja soittaa matkalla kotiin). Annoin puhelimen parin minuutin puhumisen jälkeen lapselle, sillä mies halusi puhua myös tämän kanssa. Kun ekaluokkalainen puhui miehen kanssa, yht' äkkiä linja katkesi. Kysyin lapselta, että miksi ei antanut luuria takaisin minulle, kun olin parikin kertaa sanonut, että haluan vielä jutella miehen kanssa. Oli kuulemma vain yhteys katkennut. Yritin soittaa takaisin miehelle, linja yhdisti,mutta ei vastausta.
Lähetin viestin: " Mihin katosit, olisin halunnut vielä puhua" ...Ei vastausta.
Lähetin toisen viestin: " Mitä, mihin katosit. Nythän huolestun, kun soitit humalassa (kaverit jääneet baariin), etkä enää ole tavoitettavissa" ...Ei vastausta.
Lähetin vielä kolmannen viestin: " Ihan tosi, ilmoita edes, että pääsit turvassa hotellille. Huolestun." Eikä vastausta.
Mies AINA vastaa viesteihin. Ja nyt siis itse tosiaan soitti minulle keskellä yötä paikallista aikaa, koska oli halunnut lähteä baarista hotellille (yksin!) ja halunnut puhua kanssamme. Yllättäen puhelu katkesi, eikä sen jälkeen ole kuulunut mitään. Pitäisikö huolestua? Akku ei varmaan loppunut, sillä viestinihän menevät perille ja puhelin hälyyttää.
Lisäksi hotellille ei ole kuin hetken kävelymatka ravintolakadulta, mies olisi jo kauan aikaa sitten ollut laturin äärellä. Huolestuisitteko te? Mitä tekisitte? Itse olen kauhean huolissani!
Kommentit (23)
Sillehän on voinut tulla vaikka kuinka monta puhelua ja ei edes jaksa tarkistaa keiltä kaikilta. Sen sijaan luulisi viestin lukevan, jos sallaisen huomaa jossain välissä tulleen.
Ymmärrän, että olet todella huolissasi, mutta todennäköisimmin asiaan on joku " vaaraton" syy. Koita jaksaa odottaa vielä hetki! =)
linjat ulkomailla VOI katketa kesken puhelun esim itselläni käynyt näin monesti ollessani mieheni kotimaassa esim viimeksi siellä sairastuttani kun piti soittaa koko ajan vakuutusyhtiön lääkärille niin linja katkeili usein tai suomeen töihin. Monesti en sitten enää saanut uutta yhteyttä, viestit jotka oli lähetetty edellisenä päivänä suomesta saattoivat tulla mulle vasta seuraavana päivänä.
Rauhoitu ja yritä vaikka uudelleen parin tunnin päästä, jos sulla aavistus hotellista et menetä mitään soittaessasi kyseiseen hotelliin ja kysy onko miehesi siellä asiakkaana
" ONKO xx teillä asiakkaana" tms! Vaan, että " Voisitteko yhdistää xx:lle?" Muuten saat todennäköisesti vastauksen, että hotelli ei paljasta asiakkaitaan.
Minulla mies oli vasta Milanossa ja syömässä maan alaisessa ravintolassa ja yhteyttä en saanut... ilmoitti kylläkin aamulla...
ja selittää tilanteen. He voivat varmaankin kertoa, miten kannattaa toimia ja kuinka kauan odottaa.
" rakas, rakas, juuri tuli loput pojat baarista ja heräsin siihen. Mä luulin, että te laitoitte poikki. Mun rakkaat..."
En tiedä, mitä kävi yhteyksille aiemmin, mutta mies siis kunnossa ja hotellissa..Huolehdin ihan turhaan. Typerä olo.
Anteeksi ja kiitos kaikille, jotka myötäelivät. Huomenna soitan miehelle ja keskustelen paremmin asiasta. Ja muutaman päivän päästä hän jo onneksi tulee takaisin...
ap
Pääasia, että kaikki oli kunnossa!
oon itsekin ihan samanlainen huolehtija, ymmärrän! Ja oon sellanen jo täällä kotosuomessa, voi vaan kuvitella et miten hysteerinen olisin ollu sun tilanteessa!
Tosiaan mulla oli tänään tilanne, että olin huolissani (vaikkakin turhaan), eikä kukaan kaveri ollut tavoitettavissa, ja tällä palstalla moni täysin tuntematon jaksoi jakaa huoleni ja osallistui ko. huoleen. Kiitos.
ap
Huolestuneenahan sitä täällä kulutaakin aikaa ja kysyy neuvoa elämäänsä av:ltä.. Juu-u.
Pitäsiköhän vastata, että miehesi pettää sinua. Sehän se vastaus taitaa täällä aina kaikkeen samantapaseen olla.
a myös muita samaa lajia harrastavia suomalaisia. Kyse siis harrastusreissusta, jossa ihmiset " tuntevat" toisensa vain lajin kautta, eivät henkillökohtaisesti. Ja tälle yhdelle oikealle kaverille yritin jo soittaa, mutta ei vastannut (kuuluu varmaan niihin " poikiin" , jotka jäivät baariin...Kyse on poikien vikasta vapaaillasta reissussa, joten mieheni päätös lähteä hotellille nukkumaan " jo" puoli kolme, oli varmaan aika yksilöllinen)...En tosiaan tiedä, kenelle enää soittaisin.
ap
ää, että " tämä ei oikeasti ole Porvoosta" ...Ja nyt olen itse samassa tilanteessa. Ja kyllä muuten on VITUN ärsyttävää. Yritin soittaa tietty ekana miehelle useamman kerran. Sitten yritin soittaa parhaalle kaverilleni, joka on firmansa pikkujouluissa, joten arvasin, ettei vastaa (eikä vastannutkaan).Sitten yritin soittaa toiselle hyvälle ystävälleni, jonka tiedän olevan lapsenvahtina tänään, mutta hänkään ei vastannut. Siinä välissä kirjoitin tänne palstalle. Sitten yritin vielä soittaa serkulleni, mutta hänelle puhelin ei yhdistänyt. Olen oikeasti yksin kotona lapsen kanssa ja aika huolissani, enkä tiedä mitä voisin tehdä. - Ilmeisesti en mitään ainakaan vuorokauteen.
Ihan sama, jos kaikki tämän ketjun lukijat eivät usko minua, mutta jos joku vaikka uskoo, on aika kiva, että edes joku " kuuntelee" , sillä huolettaaja mietittyttää ihan oikeasti. Itkettää jo. Eikä vissiin mitään voi tehdä juuri nyt.
ap
vähän välttää " tunnistamista" ). Eli siis ovat paikassa X, mutta liikkuvat siellä ympäriinsä harrastusmahdollisuukisien mukaan. Sijainnin (kaupungin) perusteella luulen tietäväni hotellin, missä ovat (ollaan oltu samassa paikassa yhdessä aiempina vuosina), mutta en tiedä varmana. Kuulostaa ehkä oudolta monen korvaan, ymmärrän, mutta mies siis reissaa kavereidensa kanssa pitkin ko. maata (saarta) ja minulla on tarkat tiedot vain lennoista ja niiden aikatauluista.
ap
sitten sä et voi tehdä varmaan muuta kuin odottaa että mies soittaa? Mä veikkaan että se on sammunu. Yritä nyt olla huolehtimatta ja luottaa että kaikki on kunnossa :)
Kun et ole saanut yhteyttä keneenkään...
Juuri ongelmatilanteiden vuoksi meillä on sovittu, että aina jätetään kulloisenkin hotellin yhteystiedot kotiin. Ja jos selviää paikan päällä, ne ilmoitetaan.
Eikö sinulla ole mitään tietoa hotellista?
Minä veikkaan, että yhteydet tosi huonot, jolloin puhelu on katkennut. Miehesi ei ole viitsinyt soittaa takaisin, koska oli jo kuullut että olette ok. Sitten rentoutunut, jäänyt ehkä hotellin baariin vielä drinksulle ja sitten nukkumaan. Toivotaan näin.
Ihan sydän sykyttää ja rintaa alkaa painaa. Mitä ihmettä mun olisi nyt määrä tehdä? Mies on oikeasti kadoksissa. Koska voin soittaa ja kenelle?
Ja siis tosiaan toivon, että huomenna voin tulla tänne kertomaan, kuinka mies oli vaan eksynyt viereiseen teguila-baariin ja kontannut kotiin edes vilkaisematta puhelintaan...
ap *todella huolissaan*