Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

William?? :)

15.12.2007 |

Heips! Mitäpä mieltä ootte jos kaksi ihan supisuomalaista haluaisi antaa pojalle nimeksi William? Ja se lausuttais tietysti et viliam. Et onko liian erikoinen nimi.... Me ollaan vähän kahen vaiheilla et voiko tommosen antaa. velipoika on Julius. :)

Kommentit (10)

1/10 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta William sopii hyvin Juliuksen veljelle ja on paljon miehekkäämmän näköinen nimi kuin Viljam. Enemmän ja enemmän sitä tottuu, että on ulkomaalainen etunimi ja suomalainen sukunimi. Onhan Luca-nimikin viime aikoina nostanut suosiotaan, samoin esimerkiksi Noel, ja tytöillä Stella ja Neela, jotka eivät mikään ole perisuomalaisia nimiä.

Vaikka lapsi syntyy Suomessa ja supi-suomalaisille vanhemmille ei se tarkoita, että poika koko ikänsä asuisi Suomessa! (minäkin tätä kirjoitan Suomen ulkopuolelta maasta, jossa asun vakituisesti.)

Pojan vanhemmat varmaan antanevat anteeksi, jos joku sanoo Williamin nimen englantilaisittain, ennenkuin teiltä kuulee miten te sen sanotte.

Vierailija
2/10 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julius on ihan eri asia koska se lausutaan kuten kirjoitetaan. Tiedan yhden Richardin suomalaisperheessa ja he yrittivat sita lausua englanniksi mutta itse aansivat vaarin mika minulle Englannissa asuvana oli kiusallista eika heille voinut sanoakaan.

Mina itse pidan William nimesta mutta Suomalais-englantilaiselle pojalleni harkitsin hollantilaista nimea Willem (mutta hanesta tuli Lucas) ihan siksi etta tamakin nimi on ihana mutta suomalaisille paljon helpompi lausua kun on lahempana Villea. Hollannin ulkopuolella se olisi kiva ja piristava. Julius ja Willem?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isopappani on ollut nimeltään William/Villiam Matias,sittemmin kyllä vain Viljo Matti...Mutta ihana nimi tuo William,omalle pojalle voisi kyllä harkita!Ehkäpä kylläkin vähän ulkomaalainen,mutta...

Ehdottomasti Williamin kannalla!!:)

Vierailija
4/10 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset nimet on yleistyneet suomalaisissa perheissä. Miksei Williamia voisi laittaa? William on myös hyvä toisena tai kolmantenakin nimenä.

Vierailija
5/10 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meilla on ihana poika jonka nimi on William. Tosin mieheni on ulkomaalainen, mutta asumme Suomessa. Kyllahan sita ihmiset, varsinkin jotka meita ei tunne hyvin, pyrkivat vaantamaan Viljamiksi, mutta ei se ole mua viela kauheasti hairinnyt. Jos nyt joku toistuvasti sanoo virheellisesti niin korjaan. Itse lausun nimen jotakuinkin Viliam ja niin suurin osa Suomessa, jos esim. nakevat sen kirjoitettuna. Mieheni lausuu englantilaisittain eli kaksoisvee kuuluu. Joka tapauksessa minusta William on kaunis, klassinen ja historiallinenkin nimi. Olen ollut tosi tyytyvainen valintaamme.

Vierailija
6/10 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kun pilaan haaveitasi, mutta työssä tulee noita tuon tyylin nimiä vastaan valitettavasti narkkareilla ja muilla luusereilla. Joillakin se on ollut jo ristimänimenä (ja usein vanhemmilla alkoholismitaustaa), toiset taas ovat vaihtaneet sen rötöstetyään edellisen nimen piloille. Sitten otetaan hienolta näyttävä ulkomaalaisperäinen nimi (esimekkinä tämä kohta vapautuva Nikita Fouganthine alias perussuomalainen nimi).

Eli minun silmissäni (ja monen tutun) tuontyylinen nimi on negatiivisesti leimaava. Voi olla että ne yleistyvät vähitellen ja kymmenen vuoden päästä on eri tilanne, mutta rehellinen Ville tai Viljami antaa paljon paremmat mielleyhtymät.

Vierailija
7/10 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mältä eli en itse laittaisi.

Olen tarkka siinä, että etu- ja sukunimi on yhtä paria ja kaikki nimet ovat samalta aikakaudelta / kieliryhmästä.

Suomalaisiin sukunimiin on tarjolla minusta monta kaunista vaihtoehtoa, vaikka unohtaisi kaikki vierasperäisiä kirjaimia (varsinkin C,, F, Z, W, X) sisältävät nimet.

Viljami on kaunis suomalainen vastine Williamille!

Vierailija
8/10 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs Villiam. Ystäväni nimi kirjoitetaan näin ja sanotaankin kuten kirjoitetaan. Tuntuu ainakin näin tottuneena ihan " suomalaiselta" nimeltä.

Vierailija
9/10 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyviä muitakin ehdotuksia tuli... Onneksi tässä on vielä reilusti aikaa miettiä :)

Vierailija
10/10 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikaystävä [olen itsekkin poika] on William joten hyvä  nimi🏳🏳🌈

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä