Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua mikä ongelma... NYT TARVITSEN TUKEA TEILTÄ av-mammat!

Vierailija
14.12.2007 |

Eli tilanne tämä...

Olen 30 v. ja olemme suunnitelleet lapsen yrittämistä miehen kanssa jo pitkään. Lopetin pillerit 3 kk sitten em. tarkoituksessa ja nyt on naamani, selkäni ja päänahkani järkyttävässä kunnossa! Täynnä kipeitä finnejä ja jatkuvasti sen näköinen kun olisin kastanut pääni öljysaaviin... jos kärjistys sallitaan.

Nyt sitten ihotautilekuri ehdotti Roa-kuuria (suoraan, koska sanoi että antibiootit ei välttämättä pure näin pahaan akneen), jolloin lapsihaaveet on tietysti haudattava vähäksi aikaa. :( Käytännössä joutuisimme lykkäämään lapsen yritystä n. vuodella. En haluaisi, mutta nämä finnit pilaavat sosiaalisen elämäni ja vetävät mielen matalaksi kun en halua näyttäytyä missään...

Mitä tekisitte sijassani? Asiallisia vastauksia kiitos!

Mitä tekisitte tilanteessani?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja finnien tapossa? Ethän syö suklaata?

Vierailija
2/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se tosiaan tepsii.. mut voiko olla sitten että sitten kun raskaus alkaa niin tää iho homma alkaa uudestaan kun joskus raskaus saattaa puhkaista näitä piileviä juttuja....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ulisee? Läskärit jalassa ja seksiä ei isukin kanssa oo enää vuosiin ollu vai?

Vierailija
4/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olit juuri lopettanut pillerit??? Tuohon finni+hiustenrasvoittuminen on tyypillinen reaktio kun kehosi yrittää sopeutua " pillerittömään" aikakauteen. Se menee aikanaan ohi, ja siitä vaan lasta pykäämään!

Vierailija
5/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on AV-MAMMA??

Vierailija
6/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vastauksia kiitos! Mitä teen? /ap

Vierailija
7/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pidemmittä puheitta, ehkä hoitaisin ihoni ensin kuntoon, jos tilanne todella on tuollainen kuin kuvailit. :/

Vierailija
8/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä olet av-mamma ja mä kans. hui kauhistus!

Vierailija
9/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammojahan me ollaan kaikki, eiks nih? ;)

Vierailija
10/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kärsinyt koko ikäni karseasta aknesta, siihen ei kosmetologikäynnitkään auttaneet. Minulle akne on tullut perintönä, joten tulen kärsimään siittä koko elämäni.

Esikoista aloin odottamaan 23-vuotiaana ja ai että, ihoni oli kaunis! Monet huomasivat (tietenkin!) muutoksen ja ihmettelivät, että minkä hoitomuodon olen nyt keksinyt ;) Raskauden! Synnytyksen jälkeen ihoni oli edelleenkin hyvä ja tulin uudelleen raskaaksi vuoden jälkeen synnytyksestä. Iho oli edelleenkin kaunis ja heleä.

Pillerit aloitin (Diane Nova) 3kk synnytyksen jälkeen, kaikki hyvin. Ajattelin pitää hetken tauon pillereissä ja huh, ihoni tuli järkyttävään kuntoon! Isoja märkiä finnejä ja tunsin, että olen palannut takaisin helvettiin (teini-ikään). Aloitin pillerit uudelleen ja pikkuhiljaa on ihoni alkanut taas menemään parempaan suuntaan.

Kyllä minä yrittäisin sitä lasta, se on vain hetki elämässä kun joudut kärsimään finneistä. Tiedän mitä koet, tsemppiä!

Vierailija
11/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos finneistä tahtoo eroon, niin aloita mielummin ne pillerit uudelleen, meinaan Roacutan on paljon suurempi rasite elimistölle.

Vierailija
12/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit ei ole vielä oikein mukana muutoksessa.

Sitten ajattelin samaa kun pari edellistä, eli raskausaikana iho voi olla loistokunnossa.

Mun mielestä vuoden lykkäys on pitkä aika. Ja sä olet kuitenkin jo 30v. Jos lykkäisit vuodella olisit 31 ja kun lapsi syntyisi ehkä 32 vähimmillään.

Joten mä sietäisin finnejä nyt. Raskauden jälkeen sitten arvioisin uudelleen tilanteen. Vaikka silloinhan hormoonitasot romahtavat ja taas ei tiedä mikä on edessä.

Vierailija
13/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena aika paha akne, joka jätti arpiakin. Kosmetologit ja syväpuhdistukset olivat yhtä tyhjän kanssa, ei mitään apua.

Käänne parempaan tapahtui, kun ihotautilääkäri määräsi antibiootteja. Ainoastaan ne auttoivat, ja kyse oli niin ikään hormonijutuista. Myöhemmin söin vuosia Dianea. Mainitsemastasi kuurista en tiedä mitään, mutta jos päätät olla aloittamatta sitä, ota ihmeessä antibiootit käyttöön. Ne voivat hyvinkin tehota, vaikka lääkäri ei ollut varma. Ainakin minä kokeilisin.

Vierailija
14/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans ollut iho aina ihan kamalassa kunnossa, paitsi silloin kun syön pillereitä. Mulla ensimmäisen vauvan " teko" kesti 3kk, ja heti raskauduttuani parissa viikossa iho parani, kahden kuukauden päästä se oli jo todella kaunis, heleä. Ei edes mustapäitä tullut!! Myös imetysajan iho voi hyvin, ja sen jälkeen aloitinkin pillerit. Toista lasta teimme vain 1kk ajan, joten iho ei ehtinyt edes mennä juurikaan huonoksi siinä ajassa.

Mä ymmärrän paremmin kuin hyvin mitä sä ap tunnet ja koet huonon ihosi vuoksi!!!! Saat ihan täydet sympatiat!! Mutta sinuna mä kokeilisin vielä muutaman kuukauden tulla raskaaksi (ovistikut avuksi!!), ja jos ei onnistu, niin lähtisin vasta sen jälkeen hoitaan ihoa kuntoon.

Ikävä on olla pitkään huonoihoisena, mutta ihan yhtä ikävä on kärvistellä pitkään vauvakuumeessa. Varsinkin kun hyvin monilla huonoihoisilla ja aknesta kärsivillä iho raskauden aikana on todella mahtavassa kunnossa! Saisit kaksi kärpästä yhdellä iskulla, hyvän ihon ja vauvan ;)

Vierailija
15/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa ensin odotat raskausajan (= uusia hormonaalisia muutoksia) ja imetysajan (= uusia hormonaalisia muutoksia). Ja sitten hoidat lääkkeillä ihosi. Koska Roa-kuuri on tosi tiukkaa tavaraa, mutta silti raskaushormonit voi sekoittaa kaiken.

Sun pitää valita:

- ensin vauva, sitten iho

- ensin iho, sitten vauva (ja mahd. taas uudestaan iho)

Vierailija
16/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulle kävi samaten. Jätin pillerit pois (diane/yasmin) lapsentekomielessä ja iho RÄJÄHTI. Yritin vain sinnitellä Dalacin-liuoksen/Skinorenin/Avitcid-voiteen (joka muuten sisältää samaa ainetta kuin Roaccutan) avulla. Tulin raskaaksi ja pikkuhiljaa raskauden aikana iho lähti paranemaan. Jätin tietenkin Avitcid-voiteen pois raskauden ajaksi. Dalacinia ja Skinorenia käytin tarvittaessa. Teratologisesta tietopalvelusta saa hyvin tietoa näistä asioista. Tietävät paremmin kuin läääkärit, kun heillä on viimeisin tutkimustieto käytössä. 2-3 kk synnytyksen jälkeen iho paheni taas, mutta jaksoin sinnitellä. Nyt lapsi on reilu 1v. ja iho ehkä alkaa tasoittumaan. TOki näppyisestä ihosta kärsin jonkin verran koko loppuelämäni (jonkun mielestä ehkä ihan karsee iho vieläkin), mutta takaisin en pillereihin enää varmaankaan lähde, kun tuntuu, että se " säilöö" finnit johonkin selkärankaan, josta ne sitten lähtee liikkeelle lopettamisen jälkeen. Ja kun geeneilleen ei voi mitään. Sitä paitsi rasvainen iho rypistyy myöhemmin!

Vierailija
17/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katsoa ihoa sen jälkeen. Vuosi on aika pitkä aika, ja eihän sitä välttämättä heti raskaudu. Koita ajatella et se huono iho on merkki siitä että kehosi alkaa toimia luonnollisesti pillereiden jälkeen. Voithan vauvan jälkeen aloittaa pillerit uudestaan, jos tarvii.

Vierailija
18/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan käynyt mahdollisesti Suomen parhaimmalla ihoklinikalla ihotautilääkärillä. Hänen mukaansa antibioottien ongelma on nimenomaan se, että ne tehoavat usein hitaasti tai sitten kaikilla eivät ollenkaan. Lisäksi ne laittavat suoliston bakteerikannan ihan sekaisin ja saattavat lisätä hengitystie- ym. infektioita. Kuulemma Roalla on turhan hurja maine, kyse on kuitenkin yhdestä tutkituimmasta lääkkeestä joka on ollut markkinoilla yli 20 v. Jos sitä käyttää ohjeiden mukaan, se on turvallinen ja tehokas lääke. Siksi kuulemma mieluummin se kuin antibiootit.

Huokaus... omaa ikääni minäkin mietin. Vaikka eihän se ihmisen keho katso päivämääriä sikäli, että tietäisi tarkalleen olenko nyt 31- vai 32-vuotias. Aika yksilöllistähän sekin on miten hedelmällisyys säilyy.

Ihana kuulla että teillä raskaus on auttanut akneen! Olen kuullut että imetysaikana monella menee iho kamalaan kuntoon... kiva kuulla ettei kaikilla.

Tämä akneasia on minulle todella kova paikka. Kyse ei kuitenkaan ole mistään pikkunäppylöistä, vaan kunnon pateista, joista todennäköisesti tulee jäämään myös arvet... :(

Vierailija
19/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolistosi bakteerit eivät menisi niin sekaisin antibioottikuureista, jos niihin päädyt...