Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetin valtion paskatyöpaikat!!! Nyt menee HERMO!

Vierailija
14.12.2007 |

Olen nuori ja koulutettu nainen. Olen nyt puolisen vuotta soitellut ja laittanut meilillä työhakemuksia alani pomoille valtiolla. Kukaan, juuri kukaan näistä pässinpäistä ei vaivaudu edes vastaamaan. Ihan erilaista yksityisellä puolella, jossa ollaan todella kohteliaita ja aina vastataan tieduteluihin!

Yksi pomp valtiolta soitti ja oli todella miellyttävä ja kohtelias. Olen ylikoulutettu.... Mikä parempaa valtiolle kuin palkata nuoria ja koulutettuja ihmisiä nostamaan profiilia!! Ei väkisin sitten, pitää mennä paremminpalkattuihin hommiin kun ei valtiolle kelpaa... Ihme juttu!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati tule kirjettä, että kiitos mielenkiinnostanne.

Olen todella ymmälläni! Mitä ihmeen salatiedettä tuo valtion touhu on? Sinne on mahdotonta päästä?!

ap

Vierailija
2/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut moneen valtion hommaan haastattelussa, enkä ole saanut ikinä paikkaa. Aina kun on tullut ilmoitus siitä, kuka paikkaan on valittu, se on ollut joku ennestään valtiolla/samassa paikassa töissä oleva. Suhteilla ne varmaan menee kaikki, enää en jaksa hakea...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein salaista touhua, mikseivät edes vastaa!!???

ap

Vierailija
4/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattavat haastatellakin, mutta oikeasti se menee hukkaan. Täälläpäin ainakin Kela toimii niin, oli haastattelu ja sitten sanottiin suoraan, että paikka on jo täytetty... törkeää mun mielestä.

Vierailija
5/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska palkat. Hakekaa yksityiselle.

Vierailija
6/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastata jokaiselle, joka summamutikassa hakee työtä. Vastaaminen on ajanhaaskausta. Eri asia, jos paikka on laitettu hakuun.

Ylikoulutettua ei palkata, koska semmoinen tähyää kohta koulutustaan vastaavaa työtä. Eli halutaan ottaa mieluummin pitkäaikainen työntekijä, jonka koulutus vastaa työpaikkaa.

Tämän tiedän, koska on kokemusta.

Vierailija
7/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain niihin missä haku on ollut auki, tulee " kiitos mutta paikka on täytetty ohessa todistusjäljennöksenne" .

Jos lähettää hakemuksen summassa, voi vain olettaa että se menee mappiin josta joskus katsotaan kenelle voisi soittaa näistä kesätöistä.

Jos haluat että saat vastauksen, SOITA jonkin ajan kuluttua sille kenelle osoitit kirjeen.

Oikeasti minä kyllä soitan ENNEN kuin edes laitan kirjettä, kysyäkseni onko mitään paikkoja, joskus sanotaan että laita hakemus niin voimme ottaa yhteyttä jos jotain ilmaantuu. Usein sanotaan että nyt ei kyllä ole mitään, joten en edes laita papereita.

Oletko koskaan ennen hakenut töitä kun et ole tottunut tällaiseen?

Vierailija
8/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kuin joku salavirasto jonne ei pääse mitenkään. et saa mitään kontaktia koko paikkaan...

Vierailija
9/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi ilmi, että vakipaikat oli käytännössä pedattu jo viraston sisällä oleville määräaikaisille. Määräaikaista ei voi vakinaistaa, ellei virkaa pistä hakuun!

Vierailija
10/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Määräaikaista ei voi vakinaistaa, ellei virkaa pistä hakuun!

Vierailija
11/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä että jotkut voi kuvitella, että itse on ainoa pätevä ja kaikki muut on jotain pomon kavereita.

Mulla kesti valmistumisesta lähes 10 vuotta saada vakipaikka (kunnalla), mutta en missään vaiheessa ollut niin naivi että olisin kuvitellut että kaikki jo töissä olevat on siellä peruskoulupohjalta. Kyllä niillä on ylempi korkeakoulututkinto kaikilla.

Ihan oikein jos tulee nimitetyks virkaan viimein, jos teet samassa paikassa ensin vuosia pätkää.

Vierailija
12/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saada jalka oven väliin? Opettele lukemaan..

Vierailija
13/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se nyt musta niin ot ollut.

Vierailija
14/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis virkoja tavoittelevan henkilön tietävän miten nää lain mukaan menee.. On olemassa kelpoisuusvaatimukset ja nimitysperusteet ihan laissa määriteltyinä!

Jos sinne palkattais epäpäteviä niin sinähän voit niistä valittaa! Turha sitä on itkeä!

Ne määräaikaset on suostuneet siellä tekemään pienellä palkalla, jopa palkattomana ehkä ahkerasti hommia ja saavat sitten viran! Ei sitä koulunpenkiltä valmiina tulla vaikka ne kuinka niin uskottelis!

Vierailija
15/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselet siis työpaikkaa? Vittuako niitä salavirastolaisia kiinnostaa sun työnsaantisi. Sori, kun sanon tylysti.

Muuta tyyliä. Kerro olevasi kiinnostunut työskentelemään heillä ja haluaisit tietää juuri ko. henkilön mielipiteitä työstä, juuri hänen asiantuntemustaan. Ihmiset yllättävän helposti haluavat jaaritella omasta osaamisestaan ja työstään:D Samalla sinusta jää positiivinen kuva, jos hyvin käy, niin jäät mieleen hakemuksinesi toisessa yhteydessä. Joka tapauksessa sinulle kertyy tietoa tästä ko. organisaatiosta. Kenties soitat puolen vuoden päästä uudestaan, kun sinne tulee joku paikka hakuun.

Ala luomaan suhteita, jos ei muuten niin ainakin päästä vähän sisälle alalle.

Tsemppiä!

Vierailija
16/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältäpäin homman hakeminen on paljon helpompaa. Kuka nyt ostaisi sikaa säkissä?

Vierailija
17/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkupalkan täytyy vähintään 3000 euroa maisterilla olla, vai mitä.

Vierailija
18/18 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten jatkaa erilaisissa määräaikaisissa projekteissa tai vuorotteluvapaasijaisena tai whatever tilapäisjärjestelyillä. Sitten jossain vaiheessa kun joku virka tulee hakuun, niin haet. Tuttu naama vakinaistetaan helpommin kuin täysin ulkopuolinen (jos siis pätevyys on periaatteessa sama).

Tosin nyt kun on tuottavuusohjelma, niin määräaikaisia pestejä on vaikeampi saada.