Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten helposti saa valvotut tapaamiset isälle ja lapselle?

Vierailija
24.10.2013 |

Harkitsen eroa miehestäni, ja meillä on 1-vuotias lapsi. En osaa viedä päätöstäni suuntaan enkä toiseen, koska en voi olla varma miten lapsen ja isän tapaamisten käy. Miehelläni on siis alkoholiongelmaa, hän on ns. tuurijuoppo. Tälläkin hetkellä on ollut pari päivää omilla teillään, en tiedä milloin tulee kotiin, ehkä huomenna. Välillä hän taas voi olla useita viikkojakin selvinpäin. Homma menee lähinnä niin, että sitten kun hän ottaa niin ottaa reilusti eikä pysty lopettamaan.

Miehelläni on myös edellisestä liitosta lapsi, jota hän on tavannut viikonloppuisin meillä. Tämä onkin syy, miksi pelkään, ettei valvottuja tapaamisia saada. Nämä tapaamisethan ovat menneet näennäisesti hyvin. Minä kuitenkin tiedän, että mies on ollut lapsen seurassa humalassa ja on mm. kerran matkustanut lapsen kanssa parin tunnin matkan ollen itse kännissä. Lapsen äiti tietää näistä tapahtumista, mutta ei ole tehnyt mitään.

Minä en pysty siis lainkaan luottamaan siihen, että mies olisi lapsen kanssa selvinpäin. Ehkä olisi, ehkä ei. Näin pientä lasta en voisi mitenkään antaa sellaisen ihmisen hoitoon yön yli, ja yökyläilyjä kuitenkin varmaan 1-vuotiaalle jo ehdotettaisiin.

Auttakaa, olen ihan jumissa. Käytännössähän tässä on minun sanani miehen sanaa vastaan. Mies tietysti tulisi olemaan sitä mieltä, että hän hoitaa lapsen hyvin. Varmaan uskoo siihen itsekin, mutta sitten kun viina vie niin se tosiaan vie, ja tätä tosiasiaa hän ei pysty itselleen myöntämään. 

En kaipaa kommentteja siitä, että pitikö tällaisen miehen kanssa tehdä lapsi. Rakastan miestäni kaikesta huolimatta, mutta ei tästä varmaan enää mitään tule.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helposti saa valvotut tapaamiset?

Vierailija
42/43 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helposti saa nämä valvotut tapaamiset? Mitkä syyt käyvät tähän tilanteeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa mitään ongelmaa ole. Työnnät niin monta lastensuojeluilmoitusta kuin huvittaa ja niin sakeaa tuubaa ex-miehestä kuin huvittaa - mitään seurauksia vääristä väittämistä ei tule. Samoin naisena saat olla luovuttamatta lasta isälle ihan kuinka huonolla sepitteellä tahansa - taaskaan ei tule kuin lähinnä yksinhuoltajuus.

Lastenoikeudet ovat lapsen pois ottamista vanhemmiltaan. Poisotto aloitetaan tilastollisesti aina isästä.

Ei haittaa vaikka lapsi sekoaisi kun prosessi on kerran saatu liikkeelle.

Näillä ohjeilla tehdään koulupudokkaita :) Onnea ja menestystä koulupudokkaiden tekoon :)