Äiti, jonka perhe ei vietä joulua vastaa kysymyksiin.
Kommentit (76)
Osa pistää välit totaalisesti poikki toiset eivät - on omantunnon kysymyksiä.
Milloin tämä asia on muuttunut että paratiisiin pääsee muitakin kuin Jehovan todistajia - ennen oli käsitys sellainen ettei sinne ole muilla mitään asiaa.
Kokouksissa kyllä olen kuullut että vain he ovat valittu kansa josta puhutaan Raamatussa.
Yksi usko vain voi johtaa pelastumiseen sanottiin aiemmin, se toki sanottiin ettei kaikki JiiTeet pääse sinne automaattisesti.
Vain Jumala tietää ketkä ovat valitut. Jehovan todistajat eivät jaa ihmisiä " vuohiin ja lampaisiin" .
Heti kun joku kyseenalaisti asioita siirtyi takavasemmalle.
Eikös netissä näistä asioista keskustelupalstoilla keskustelukin ole kielletty muistan näin kuulleeni ettei se ole soveliasta koska netissä on kaikenlaista porukkaa joka kyseenalaistaa uskon jne.
Joutuuko lapset selittelemään kavereilleen, että he eivät saa joululahjoja?
2
lasten kaikki ystävät tietävät vakaumuksemme. Toivottavat meille hyvää lomaa ja me heille mukavaa joulun aikaa. Lapset eivät tee asiasta numeroa, se on heistä hyvin luonnollista. Jos olemme kotona, lämmitämme saunaa, luemme kirjoja, teemme hyvää ruokaa, olemme perheen kesken jne
ap
Serkkuni perhe on jehovantodistajia ja heillä on kaksi pientä lasta, ja mietin että kun lasten luokka/tarhakaverit kuitenkin viettävät joulua ja koko ympäröivä yhteiskunta viettää sitä, niin miten lapset suhtautuvat? Pettymyksiä varmasti tulee, miten lievennätte niitä teidän perheessä?
Ja kuuluuko joulun aikaan teille kuitenkin rauhallista eloa ja oloa, kenties jouluruokien syöntiäkin..? Vai onko teillä ihan arkiarkea niin paljon kuin sitä voi olla koko ympäristön hiljentyessä joulun viettoon.
eivät osaa kaivata joulua. Meillä puhutaan kyllä asiasta paljon ja toisaalta iloitsevat ystäviensä puolesta, kun saavat lahjoja jne. Mutta toisaalta meillä pidetään ympäri vuoden juhlia (naamiaisia, ym lastenkutsuja, puutarhajuhlia, hääpäiviä jne), annetaan lapsille paketteja, järjestetään yllätyksiä jne. Voi olla, että kun lapset kasvavat pettymyksiä tulee eteen ja sitten toimimme tilanteen mukaan. Itse lapsesta asti Jehovan todistajana olleena en koe koskaan kaivanneeni joulua.
ap
Eihän lahjojen antamisen tarvitse liittyä siihen, että Jeesukselle annettiin lahjoja. Aika moni ateistiperhe viettää normaalia joulua joululahjoineen. Siihen jouluun ei vain kuulu Kristuksen syntymästä puhuminen.
miten usein käytte kokouksissanne ja miksi?
Miksi käytte tyrkyttämässä uskoanne muiden ovien takana?
Vierailija:
Eihän lahjojen antamisen tarvitse liittyä siihen, että Jeesukselle annettiin lahjoja. Aika moni ateistiperhe viettää normaalia joulua joululahjoineen. Siihen jouluun ei vain kuulu Kristuksen syntymästä puhuminen.
Juhla viettotapoineen on pakanallinen, emmekä halua osallistua siihen sen vuoksi. Emme ole ateisteja, uskomme lujasti Jumalaan ja Jeesukseen.
Kokouksissa käymme kolme kertaa viikossa, emme pakosta vaan omasta halusta. Ihmisten ovilla käymme kertomassa omasta uskostamme, emme käännyttämässä. Työ on vapaaehtoista. Lähetyskäsky löytyy Raamatusta.
ap
Matteus 28:19,20
" Menkää sen tähden ja tehkää opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä, kastakaa heidät Isän ja Pojan ja pyhän hengen nimessä ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikkina päivinä asiainjärjestelmän päättymiseen asti.¿
ap
että lapsilta vaaditaan niin paljon
aikuiset voivat poiketa tietyistä säännöistä työnsä vuoksi mutta lasten työ on koulu ja heillä ei ole oikeutta poiketa uskonnon määräyksistä
JT:llä on mahdollisuus tehdä joustoa oman omantunnon puitteissa ja siksipä toimintatavat eri tilanteissa ovat erilaisia eri ihmisillä ja ollaan selitysten mestareita miksi toimittiin niin tai näin.
Lapset eivät hallitse ja osaa näitä temppuja vaan toimivat kuten ohjelmoidut robotit