Kuvaile miehesi alkoholinkäyttöä. Olisi kiva tietää, onko mun mies normaali juomisensa suhteen.
Eli miten usein juo ja kuinka paljon? Onko humalahakuista? Häiritseekö sinua?
Kommentit (43)
Vai oletteko ohjanneet hoitoon, uhannut erolla tai muuten valistanut miestä muuttumaan?
Ehkä kerran kuukaudessa käy joko kaverilla istumassa iltaa tai baarissa. Silloin ottaa mitä ottaa... ... en tiedä määriä mutta on kunnossa seuraavana päivänä klo 12 mennessä.
Kesälomalla ottaa usein muutaman oluen/siiderin päivässä janojuomana eikä tunnu niistä humaltuvan yhtään, iso mies kun on.
Juo puoli pulloa punaviiniä viikossa (ja minä sen toisen puolen). Tämä on vakio ympäri vuoden.
Kesäkuumalla voi juoda olutta 2-3 tuoppia kerralla, lomalla.
Olemme olleet naimisissa 17 vuotta, joten kaikkea erilaista on tultu nähtyä. Mutta ikää myöten tuo alkoholin käyttö on vähentynyt. Hän on hyvin harvoin humalahakuinen.
etelässä lomalla; joi ruoan kanssa oluen iltaisin. Poikamiesvuosina sai riittämiin opiskelijariennoista ja baaripörräämisestä.
tölkki olutta joka ilta ja kolmesti vkos saunareissulla noin kuus tölkkiä.
otetaan viiniä yhdessä illalla. Ei ole kännissä, mutta jos viikossa kuluu 12 olutta, niin se on musta liikaa. Nyt on vähentänyt juomista. Olen kyllä itsekin huomannut, että siitä iltaoluesta tulee helposti tapa. Vähitellen alat ottaa kaksi illassa jne. Pitää olla tarkkana, ettei mopo karkaa käsistä. Olin kyllä yllättänyt siitä, että suurimman osan vastanneista miehet juovat todella kohtuudella.
Kesällä satunnaisesti saunaoluet tai siiderit ja joskus käydään terassilla. Humalahakuisesti olen nähnyt hänen juovan kerran, siitäkin on 15 vuotta ja hänellä oli silloin oikein hyvä syy purkaa vähän paineita.
Juo viiniä ja olutta kotona kerran viikossa sivistyneesti jos on vieraita tai pari saunakaljaa.
pari kertaa pienen pienessä hiprakassa.
Välillä juo useamman kerran viikossa pari-kolme olutta, välillä on viikkoja juomatta yhtään mitään.
Normaalina pidän.
Kesällä saattaa grillatessa juoda enemmän kun lapset ovat mummolassa. Mutta nyt esimerkiksi syyskuussa kaverin tuoma kaljalaatikko jossa on 24 tölkkiä seisoo puolitäynnä kaapissa vielä. Mies tarjoaa kavereilleen välillä yhden.
Juhlina meillä ei juoda.
Loka-marraskuussa kertyi kolme viivaa joka päivä, ja sitten parissa pikkujoulussa kunnon kännit.
Pikkujoulujen jälkeen totesi, ettei ollut huomannut juovansa noinkin paljon ja ilmoitti pitävänsä vuoden tauon. Siitä on nyt pari viikkoa, ja sen aikana on juonut yhden alkoholittoman oluen päivässä lenkin jälkeen.
Totesi myös, että ensi vuonna säästyy 2500 euroa johonkin muuhun, kun ei tarvi kaljaa kantaa kotiin.
Mies ei ole ollut kännissä kahteen vuoteen. Ei siis juo viina,vain olutta.
Duuni todella rankkaa, ja pitkät päivät. Ei vaikuta ku rauhottavasti. Välillä juomatta pitkiä kausia, ja tällästä on ollu yli 10 vuotta.
juodaan viiniä ihan kotona. Juo humalaan ehkä 5krt/vuosi ja yleensä " poikien mökkikeikan" yhteydessä (tietää etten tykkää kännäyksestä, joten en häntä näissä tilanteissa edes näe) Joskus työpaikan illanvietoissa ottaa myös humalaan asti, mutta onneksi aika harvoin.