Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No niin mammat! Kertokaapa syitä miksi minun KANNATTAISI lykätä lapsentekoa!

Vierailija
13.12.2007 |

Ts. miten pääsen eroon orastavasta vauvakuumeesta...

Olen 30 v. ja elämäntilanne on nyt sellainen, että kaiken järjen mukaan lapsenteon yritystä kannattaisi lykätä n. vuodella. Vakuuttakaa mut please siitä, ettei mulla ole mitään kiirettä yrittää saada lapsia!

Tämä on todella tärkeää, joten asiallisia vastauksia kiitos! :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vauva meinaa kökkimistä kotona, sen kanssa kun voi kulkea ja elää. Myöhemmin mennä ilmankin.

Vierailija
22/28 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä sitten näyttää, miten käy. Jos käy hyvin, molemmat asiat natsaa pian, ja ehdit olla töissä kuitenkin yli puoli vuotta, kun jäät kotiin. Jos jää kova hinku takaisin, ole vaikka kotona vähän lyhyempi aika (vuosi, puolitoista).

Miltä kuullostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja...

Ja osa niistä on aina vääriä.

Vierailija
24/28 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vakipaikan saaminen voi kestää useamman vuoden... minulla ei ole mitään alani työkokemusta toistaiseksi. Toisaalta olisi kiva olla raskausaikana vain kotona, kun eihän sitä tiedä millaisesta pahoinvoinnista joutuu kärsimään.

Äh, todellinen pattitilanne.

Ap

Vierailija
25/28 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun ole ollut puoli vuotta töissä, aloitatte vauvan yrittämisen. Silloin parhaassakin tapauksessa olet töissä ennen äitiyslomaa yli vuoden - se on ihan ok.

Et tule tippaakaan nauttimaan äitiyslomasta, jos nyt teet vauvan ja sitten KOKO AJAN stressaat, että löytyykö vielä töitä vauvaloman jälkeen. Kokemusta on. Olin todella tyhmä, kun annoin vauvakuumeelle periksi ennen kuin kunnon työpaikka alla. Meni vauva-aika stressatessa ja työpaikan löytyminen on kiven alla, kun lähdet äitiyslomalta sitä hakemaan.

Eli jäitä hattuun ja asia kerrallaan! Eri asia, jos olisi 25- vuotias, silloin sulla olis aikaa hakea sitä työkokemusta pikku hiljaa pätkissä, mutta vastavalmistuneella 30-vuotiaalla on kiire saada työelämästä kiinni.

Ja ÄLÄ kuuntele " elämä kantaa" ja " seuraa sydämesi ääntä" lässytyksiä. Minä olin niin tyhmä, että näin tein ja tosi koville ottanut päästä takaisin kunnon töihin. Ja minä valmistuin 28- vuotiaana YTM, olin tehnyt jo opiskeluaikoina oman alan projekteja, 5 vuotta työkokemusta alla, kun 30- vuotiaana jäin projektista äitiyslomalle eli ei ollut paikkaa mihin palata äitiysloman jälkeen. Ja tosi koville otti uuden paikan löytyminen.

Noin 30 + vuodet on ne keskeiset työelämän vuodet, älä hassaa niitä! Sun hedelmällisyydelle ei vuodessa tapahdu yhtään mitään, jos nyt vuoden kaks keskityt työelämään, niin varmasti ehdit lapsia saamaan. Aivan turhaa pelotellaan tuolla lapsettomuusjutulla - todella harvat jäävät kokonaan lapsettomiksi tätä nykyä ellei päälle 40- vuotiaaksi jätä yritystä.

Vierailija
26/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SK to

Vierailija
27/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana olevat naiset ovat rumia, alapää menee pilalle synnytyksestä, ja vauvojen äidit ovat noloja

Vierailija
28/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan uraputki on hyvällä mallilla siinä 35-40 vuotiaana, joten silloin kannattaa lasten olla ainakin 10+ vuotiaita. Ovat tällöin jo aika itsenäisiä ja voivat olla kotona koulun jälkeen pari tuntia yksinkin.