Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rytmihäiriöistä! Heräsin yöllä siihen että sydän muljahti.

Vierailija
13.12.2007 |

Yritin nukahtaa mutta taas sydän muljahti. Aloin tunnustella sydämen rytmiä kaulavaltimosta ja se meni jokseenkin näin: Muljahduksen jälkeen normaalirytmi, sen jälkeen rytmi hidastui, sitten iso muljahdus ja taas alusta. Tätä jatkui pitkään. Nyt edelleen sydän välillä muljahtelee tosi inhottavasti!

Viimeksi vastaavaa on ollut satunnaisesti kun odotin kuopustani joka on nyt 2-vuotias. Keskimmäinen on kohta 4-vuotias ja vanhin lapsi 6v.

Olen itse 35v enkä tietääkseni sairasta mitään. Stressiä kotona ja töissä on nyt ollut ja lisäksi on huolettanut esikoisen terveydentila (on tutkimuksissa erään fyysisen ongelman vuoksi, ei liity sydämeen hänen vaiva).

Pitäisikö mielestänne mennä tutkimuksiin vai onko stressin yhteydessä (tai raskauden) esiintyvät satunnaiset rytmihäiriöt ihan ok eikä yleensä vaarallisia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaava kausi menossa, olen masentunut ja kärsin univajeesta.

Oireet tulevat aina sellaisessa elämäntilanteessa.

En tiedä pitäisikö sinun mennä lääkäriin mutta kannattaa ainakin soittaa jos huolestuttaa.

Kysyminen ei ole koskaan haitaksi!

Vierailija
2/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaaratonta muljahtelua satunnaisesti (itsellä ehkä kerran vuodessa), mutta sinuna menisin lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

USEIMMITEN rytmihäiriöt ovat vaarattomia. Stressi voi aiheuttaa niitä ja väsymys.

Sitten taas SAATTAVAT olla sellaisia, joihin tarvitaan jotain hoitoa (lääkitys, tahdistin). Kannattaa varmaan käydä lääkärissä, jos nuo jatkuvat. Yksi yö ei vielä mitään merkkaa.

Vierailija
4/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää nyt lähteä töihin ja viemään lapsia hoitoon mutta palaan myöhemmin lukemaan vastauksianne! Eilen oli töissäkin erityisen stressaava päivä, kuin myös tuon esikoisen vaivan vuoksi eli yhdistän nämä oireet nyt selkeästi stressiin. Nukkunutkin olen liian vähän.

ap

Vierailija
5/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sanottiin että tulla sitten kun on häiriö päällä, mut eihän niitä kiinni saa aina ehtii loppua ennen ekg:tä...

mut mun miehellä on pahemmat rytmihäiriöt, kerran jäi niin päälle et piti mennä sairaalaan ja ne nukutti hänet muutamaksi minuutiksi ja pysäytti sydämmen ja käynnisti sen uudelleen niillä sätkyillä :)

mä säikähdin ihan hirveesti ku kuulin tosta toimenpiteestä,mutta se on kuulemma tosi yleistä, muutenkin nuo rytmihäiriöt..

Vierailija
7/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyt lähivuosina käynyt lääkärissä, mutta joskus aikoinaan kysyin työterveyslääkäriltä asiasta (muistaakseni siinä yhteydessä kun yötöiden takia paloin loppuun ja hain sairaslomaa).

Hän sanoi että on ihan normaalia että ihmisillä tulee rytmihäiriöitä stressin seurauksina ja silloin ainakaan ei tarvinnut hoitoa.

Vierailija
8/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähäinen suolan määrä elimistössä aiheuttaa rytmihäriöitä ja pidemmän päälle on hengenvaarallinen tila.

Vierailija
9/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on juuri tuoolaisa muljahduksia välillä juuri stressin aikaan etenkin. Mutta jos et ikinä ole ollut tutkimuksissa niin kannattaa käydä niin ei tarvi murehtia, yleensä ne on vaarattomia.

Vierailija
10/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tuollainen ole tosi harvinaista...? En usko että Suomalaislla on vaaraa liian vähäisestä suolasta.. Vai mihin perustuu tuo kommenttisi.?

Vierailija
11/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utsellä meni kesällä överiksi tuo vedenjuonti kun en yhtään sitä tarkkaillut.... Join vaan kun janotti niin meni vissiin lopultas viitisenl itraa päivässä ja alkoi tulla pahoinvointikohtauksia.....

Ja ruokasuola jota suurin osa syö ja jota eineksissä on täysin puhdistettua eikä sisällä anoatakaan mineraalia. Toisin kuin merisuola ja vuorisuola jotka sisältävät kymmeniä elimistölle elintärkeitä mienraaleja jotka mm. säätelevät sydämmen toimntaa... Suolaa tarvitaa sähköiseen toimintaan ja siihenhän tuo sydämmenlyönti perustuu :)

Vierailija:

eiköhän tuollainen ole tosi harvinaista...? En usko että Suomalaislla on vaaraa liian vähäisestä suolasta.. Vai mihin perustuu tuo kommenttisi.?

Vierailija
12/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen menemään lääkäriin tutkittavaksi. Vasta sitten kun tutkimukset osoittavat sinulla rytmihäiriöt vaarattomiksi voit olla huoletta. Mut rytmihäiriöitä on myös vaarallisia.

Vierailija
13/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 litraa on sopiva määrä nestettä, sehän tiedetään että tuollainen määrä eli 4 tai 5 litraa on aivan liikaa. Ja kuten sanoit tuo ei aivan tavllista ole.