3 ja puoli vuotiaan jatkuva laulu/höpötys jne..
onko muilla samanlaista? Musta tuntuu että hermot menee (vaikka onneksi silti aika harvoin..) kun koko ajan laulaa, juttelee, leikkii ääneen jne.. siis ei ole hetkeäkään hiljaa. Eikä niissä jutuissa oikein ole päätä eikä häntää.. No, huolissani en ole, sillä tyttö on fiksu ja keskustelee kun on muiden vieraiden ihmisten seurassa.. mutta mitä tämä on? Onko muilla samanlaista?
Kommentit (12)
Meillä 3v1vk ikäinen poika ja on äänessä oikeastaan kokoajan kun on hereillä. Joskus tosin puhuu unissaankin ja silloin tuntuu, etten tiedä itkiskö vai nauraisko...
Mutta normaalia se on!
Laulaa, höpöttää jne koko ajan. Suloista. Kova halu saada itseään esille. Välillä ihan ottaa pattiin, kun tekisi mieli olla hiljaa. No se menee ohi. Teininä saa vetää sanoja varmaan sitten tosissaan irti:)
nyt on flunssassa ja ääni hieman käheänä, yritä siinä saada lapsi olemaan vähän hiljempaa välillä ettei rasita kurkkua :-)
Meillä vielä laulamisen ja höpöttämisen lisäksi tulee eläinten ääniä (tyttö leikkii milloin mitäkin eläintä).
näin vähän arvelinkin.. mutta kun ei sitä tiedä koskaan..
ole nyt HETKI edes hiljaa! Siis silloin, kun itsellä päänsärkyä tms, tuo jatkuva kälätys ja höpötys ottaa korviin!
Se saattaa syödessäkin, suu täynnä ruokaa, laulaa, silleen hyräillä niinkuin on mahdollista vaikka suussa olisikin syötävää samaan aikaan =)
-äiti mihin ihminen kuolee?
-äiti miksi ihmisellä on mahaportti?
-äiti käykö enkelit töissä
-äiti miksi mulla ei ole tumma tukka?
Ei koskaan ISÄ, miksi sitä sun tätä!
hyvä ihminen edes hetken hiljaa.. äiti ei halua kuulla yhtään kysymystä vähään aikaan.."
ja arvatkaa mitä tyttö teki..? Oli ehkä 5 sek. hiljaa ja kysyi sitten" äiti, kuinka pitkä se vähään aikaan on..?"
arvaa vaan repesinkö! :)
sellaista itsekseen höpötystä leikkiessään. Hyvä, että puhuu.
Mä totesin tytölle yksi huono aamu, että sovitaanko niin että nyt ei kysytä yhtään kysymystä ennen päiväkodin pihaa! siihen tyttö sanoi että " äiti mä vaan haluan tietää asioita. eikö se ole hyvä että olen kiinnostunut? "
Niinpä sai taas tämä huono äiti opetuksen.
Mutta meillä menee suvussa tällanen puheripuli ja vielä kova ääni kaupan päällisenä... Tavallaan en pysty sanomaan lapselle, et ole välillä hiljaa, kun oon ite ihan samanlainen.
Täällä kyselinkin jokin aika sitten, että pitäskö mun rajottaa tota sen höpötystä. Kun bussissakin koko ajan kommentoi " setä jää pois kyydistä, äitillä on pipo, valot on päällä, onko tädillä kassi, oho rekka piippaa..."
Nyt on alkanut kommentoimaan muita ihmisiä, ja se vähän pelottaa. Saattaa kadulla kysyä ohikulkijalta, että " saako tyttö tulla tädin kotiin kylään?" tai selittää vaan jollekin vieraalle, " kato, mulla on hieno reppu" . En millään haluaisi, että tuosta pitää alkaa kieltämään, tai että se menee siihen pisteeseen, että alkaa saada negatiivistä palautetta...
ap
Välillä sais olla kyllä hiljaakin, mutta suurimaksi osaksi naurattaa tytön jutut=))