Mies syyllistää kaikesta.
Miehelläni on tapa purkaa pahaa mieltä syylistämällä minua kaikenlaisista jutuista. Esim siitä ettei ole yhteistä aikaa. Nyt päätimme myydä asuntomme, koska minun työmatkani on niin hankala, että tarvitsen jatkuvasti autoa. Miehen työmatkaan muutto ei vaikuta mitenkään. Nyt on jatkuvasti kiukutellut koska minä tarvitsen auton. Kun olimme tehneet päätöksen myydä kotimme ja ostaa toisen asunnon, siis yhdessä, mies alkoi mököttämään ettei haluaisikaan muuttaa. Hän ei siivoa, vaikka on näyttö tulossa jne. Koko homma siis kaatuu mun niskaan. En tiedä ymmärtääkö kukaan. Musta tuntuu että olen aina se " paska" tyyppi.
Kommentit (7)
Voit koittaa keskustella asiasta, mutta älä sinäkään tuohon syyllistämiseen sorru keskustellessasi. Se ei vie mihinkään asettele siis sanasi taidolla.
on se jota aina ihmettelen miehessäni. Ikään kuin toimisin vain tuottaakseni hänelle vaikeutta. Kuin oltaisiin " eri puolilla" vaikka yhteistä perhe-elämää tällä muuttoratkaisulla pyritään helpottamaan.
Siltikin liian myöhään ei ihmissuhteet onnistu, en voi luottaa kenenkään enkä siedä yhtään komentelua, en niin mitään!
jos miehesi toimet kuullostavat kirjassa kuvatulta käytökseltä lopeta suhde ja nopeasti. Empatiakyvytön ihminen kääntää tilanteen aina itselleen tapahtuvaksi vääryydeksi. Jopa kivat asiat saattaa olla hetken päästä hänestä henkilökohtaisia loukkauksia ja tahallista kiusantekoa.
Kokeile mitä tapahtuu kun lopetat syyllistymisen. Esim nyt kun mies kiukuttelee talon myynnistä, sano _rauhallisesti_ että no mitäs nyt sitten tehdään? Perutaanko myynti? Anna hänen päättää. Pakota hänet ottamaan vastuu omista sanomisistaan/tekemisistään.
Noissa on suomenkileinen teksti:
http: //www. healingeagle. net/Fin/Irene/verbal1. html
http: //www. healingeagle. net/Fin/Quotes/NarcisChar. html
Älä ota vastaan sitä vastuuta. Voit todeta, että sovitte yhdessä talon myymisesta. Jos hän yrittää sinua siitä syyllistää totea, että mitä hänestä sitten asian kanssa tehdään? Jos hän alkaa sekoilla vastauksissaan on kyseessä narsistinen persoonnallisuushäiriö, joka haluaa syyllistää kumppaniaan omista mokistaan. Sellaisen kanssa ei kannata elää, koska he eivät kykene/halua muuttua, koska eivät tunne empatiaa.