Apuja/kokemuksia Helsingin päiväkodeista kaipailen.
Hei!
Olen äiti Pohjanmaalta, joka on muuttamassa kevään aikana Helsinkiin 3 lapsen yksinhuoltajana. Työni on ihan tavallista päivätyötä, mutta tarvitsen silloin tällöin vuorohoitoa työmatkojen takia 1-2 päivää kerrallaan. Olen laittamassa päivähoitohakemusta sisään ja olen ajatellut seuraavia päiväkoteja, joiden yhteydessä siis myös vuorohoito:
1. Nestori/Oulunkylä
2. Strömsinlahti/Roihuvuori
3. Takatasku/Malmi
Olisiko jollain kokemuksia noista päiväkodeista ja " paremmuudesta" . Entä millaiseia ko. alueet ovat asua? Minkä iasuinalueen/päiväkodin tse valitsisit ja miksi?
Vai olisiko mahdollista valita joku muu päiväkoti, minkä yhteydessä ei vuorohoitoa ja viedä lapset vuorohoitoon vain silloin kun sen tarve on? Toisaalta tämä malli ei minua kiinnosta, koska silloin lapsien tarvitsisi taas tottua uuteen paikkaan. Joten ehkä päiväkodin pitäisi olla sama eli siis sellainen, jossa on myös vuorohoitoa tarjolla.
Olisin kiitollinen avusta ja mielipiteistänne. Tiedän, että on myös palsta päiväkoti-keskustelulle, mutta siellä on niin hiljaista, että päätin kirjoittaa tänne. Kiitos!
Huonompi juttu on että talo menee joulusta remonttiin ja evakkotiloihin 1,5 vuodeksi (kahteen paikkaan). Aivan upea henkilökunta, lasten eteen tehdään todella paljon extraa yms. Loistava päiväkoti ja sitoutunut henkilökunta. Ei vuoropäiväkoti vaan normaali päiväaikaan toimiva.