Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin, että olen NARSISTI :-((

Vierailija
12.12.2007 |

Viime aikoina on lehdissä kirjoiteltu paljon narsistisista ihmisistä. Lehtijuttujen perusteella luin muutaman kirjan aiheesta, ja tajusin, että minä olen juuri sellainen kamala ihminen, joista nuo kirjat kertovat. Olen siis narsisti, eikä taudista voi kai parantua.

Hoitoon en haluaisi hakeutua, mutta voikohan tämän kanssa oppia elämään paremmin tai parantua kotikonstein?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun isäni oli narsisti ja ainut oikea paikka sille olisi ollut terapia.

Mutta alku sekin jos hyväksyy että itsessä on vittumainen puoli. mutta suraava askel kohti paranemista onkin sitten se terapia.

Vierailija
2/11 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo sillä perusteella että et KOSKAAN näe tekemääsi virhettä omanasi, syy on aina toisessa.

Millasia huonoja puolia sitten olet huomannut itsessäsi?

Hyvänä ja vastuullisena ihmisenä tosin olet ne huomannut. Ihminen tekee virheitä, mutta itseään voi aina muuttaa!

Vierailija
4/11 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin tunnistan omat narsistiset piirteeni, vaikka en siis mikään patologinen narsistinen persoona olekaan.

Ap. voi aloittaa vaikka sillä, että ihan oikeasti miettii, tykkäisikö itsensä kaltaisista ihmisistä, mitä arvoistaa, millainen haluaisi olla jne.

Vierailija
5/11 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää taitaa olla joku muotijuttu täällä nykyisin...

Kaikkien ukot, jotka ei miellytä vaimoa tai tee niinkuin sanotaan ovat heti narsisteja ja vaimot niiden uhreja... Vaimot ei tietenkään ole ;-)

Vierailija
6/11 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vaan mieleen että äitiyslomaileva narsisti... sopis hyvin.

Vierailija
7/11 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan narsismia. Sitä ei narsisti itse huomaa.

Kerro nyt ne piirteet jotka narsisti itse huomaa?

5

Vierailija
8/11 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan viralliset paperit asiasta.

todella kamala mies. piinaa ystävääni vieläkin, keksii juttuja, keksii oikeuskanteita, uhkailee henkeä, yhteisen lapsen henkeä..

ja todellakin sanoo että narsisti on ylivertainen ihminen tavalliseen tallaajaan verrattuna.

8

Vierailija
9/11 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen miettinyt samoja omalla kohdallani viime aikoina paljon. En siis ole mikään täysin kahjo narsisti, mutta minulla on paljon sellaisia piirteitä - varsinkin kun suutun. Ja minähän saatan huonoina päivinä suuttua ihan turhasta, kun kaikki ei mene juuri niin kuin olin sen aiemmin ajatellut. Hyvinä päivinä joustan paljonkin. Terapiaa olen silti pohtinut

Vierailija
10/11 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se joka häntä uskaltaa sellaiseksi epäillä niin on hoidon tarpeessa. Noin se pääasiassa menee.

Luulen että olet, ap vaan havainnut itsessäni joitakin narsistisia piirteitä mutta se että tiedostat ne itse jo kertoo sen että et ole " täysipäiväinen" narsisti. Nyt kun tiedostat ns. heikot kohtasi voit tsempata ja kehittää itseäsi parempaan suuntaan.

Vierailija
11/11 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tavallaan osa ihmisyyttä. Ihailee joskus itseään vähän liikaa, suhtautuu ylimielisesti muihin, päästää valkoisen valheen, syyttää toisia asioista joihin itselläkin on osuutta jne.

Itse ainakin myönnän olevani ajoittain narsistinen. Mutta olenko narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivä? En usko.

Entinen mieheni taas on; hän valehtelee kroonisesti, eikä koskaan kadu valheitaan. Ne tulevat hyvin helposti pienistä ja suurista asioista. Hän tekee pahaa muille, käyttää toisia siekailematta hyväkseen, eikä ymmärrä yhtään aiheuttavansa pahaa. Hän ei ymmärrä muiden tunteita, eikä kykene alkeellisimpaankaan empatiaan. Hän on aina muiden yläpuolella, oman käsityksensä mukaan ylempää kastia kuin kukaan muu. Älykäs hän on, ja korvaa älyllään monia tunnemaailman puutteitaan. Hän manipuloi muita, ja katkoo välit jos ei saa tahtoaan läpi tai tuntee joutuvansa kaltoin kohdelluksi. Hän hylkää helposti rakkaankin ihmisen, eli on tuskin tuntenut tätä ihmistä kohtaan yhtikäs mitään - vaikka tietenkin puhuu kaikkea muuta.

Kyllä oikea narsisti on ihan helposti tunnistettavissa... ja kuten täällä on todettukin, narsisti ei ikinä myönnä olevansa narsisti, vaan loukkaantuu verisesti kaikista " diagnooseista" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi