Mikä voisi olla syynä 3v tytön pyllyn kutinaan? ov
Osaisikohan täällä kukaan auttaa? Meidän 3-vuotiasta tyttöä on noin viikon päivät kutittanut pyllyä, mun mielestä lähinnä peräaukon seutua. Kutina on pahinta yöllä. Olen yrittänyt taskulampun kanssa kurkkia, mutta ainakaan mitään kihomatoja en ole löytänyt. Iho näyttää ihan hyvältä, aluksi punoitti, mutta on sinkkivoiteella tullut kuntoon.
Mitään muuta muutosta en keksi tässä lähiaikoina, kun että hän oppi kakkaamaan pönttöön parisen viikkoa sitten, sitä ennen kakkasi vaippaan. Pesuaineet on pysyneet samana ja pylly ollaan pesty aina kakan jälkeen.
Pitäisikö vaan seurata tilannetta ja rasvata, vai antaa varmuuden vuoksi " matokuuri" ? Luulisi, että jos meillä on kihomatoja, niin meillä aikuisillakin olisi oireita?
Kommentit (4)
Tyttö on kotihoidossa, joten mistähän tuo olisi niitä matoja saanut? Mistä ne ylipäätään tarttuvat, paitsi muista lapsista?
jos ne elävät viikkokausia huonekaluissa ja leluissa? Pitääkö mun nyt desinfioida koko koti? Hyi hitto... On tämäkin, lapsi oli tarhassa 1,5 vuotta ja mitään vastaavaa ei ollut ja nyt sitten tämmöistä. Eikö ihan oikeasti mitään muuta syytä ole kenelläkään ollut kutinaan?
Eiköhän nuo matoja liene