G: Kellä oli viime yö karsein?
Meillä: menin nukkumaan aikaisin, jo ysiltä koska on tullut univelkaa parina yönä. En saanut unta, vaikea sanoa kauanko pyörin.
Mies tuli nukkumaan yhden maissa. Heräsin siihen, valvoin ties miten kauan, vähintään tunnin. Yritin lukea ja heti rupesi nukuttamaan. Mutta kun laitoin kirjan pois, en saanut unta. Lopulta nukahdin.
Kello 3 jotain lapsi herää, menee käytävään itkemään ja koska huutelen että nyt on yö ja nukutaan, saa raivarin ja rupeaa heittelemään tavaroita huoneessaan. Selvitän tilanteen, uhmis nukahtaa. Valvon. Yritän lukea, ei auta. Syön jotain. Viimeksi katson kelloa 5.17.
Miehen kello herättää 6.02. Valvon taas, kunnes nukahdan. Herätys 7.30. Väsyttää. En saa mitään aikaan.
Kommentit (13)
kannoin kantoliinassa koliikkivauvaamme (2kk) klo 21-04 välisen ajan. nukahdimme vierekkäin sänkyyn 4:30 tissille.
Esikoinen ´(3½v) tli 5:20 ja ilmoitti että oli oksentanut sänkyyn.
Siitä asti olen siivonnut vuoron perään esioisen ja keskimmäisen lapsen oksennuksia.
unta tuli siis vajaa 1h viime yönä...
nyt vauva nukkuu ja isommat lapset katsovat piirrettyä elokuvaa, enää eivät oksenna.
Minä kiukulla tuijotin telkkaria puolille öin. Menin sänkyyn ja mies siirtyi sohvalle. Juuri kun olin nukahtamassa kuului vaingahdus ja kissa sai hiiren saaliiksi. Sitten se tuli sen siimahännän kanssa meijän makkariin. Huusin ja häädin sitä sen elukan kanssa pois. Vihdoin lähti ja meni miehen viereen olohuoneeseen josta kuului sama möykkä ja kissa häätäminen. Loppu yönä en meinannut saada unta kun vitutti mies ja koko ajan kuvittelin kissan tulevan hiirulaisen kanssa.
6kk ikäisen vauvan takia. Hän on kipeänä, nenä mm. aivan tukossa. Levotonta oli, jospa jo ensi yö olisi parempi. Mutta kyllä tuntui yö niiiiin pitkältä.
Menin sänkyyn 22.30, luin lehteä puolisen tuntia ja sammutin valot. Heräsin kellon piippaukseen kuudelta, sammutin sen ja havahduin hetken päästä, kun taapero kömpi viereen. Hävisinkö?
Nyt rojahda itsekin sohvalle ja nuku, jos kerran isommtakin on vaiennettu telkan ääreen.
En kyllä pysty kilpailemaan teidän kanssa. Minä en meinannut saada illalla unta ja valoin varmaan yhteen. Neljältä taas heräsin ja valvoin tunnin.
Harvinaisen hyvin nukuttu yö, kun yleensä nukun maksimissaan 4 tunnin pätkissä. =)
Temppiä kaikille väsyneille!
Useimpina muina päivinä olisin tosi vahvoilla, olen kuitenkin kahden huonounisen lapsen (1 ja 3 vee) yh. Mutta juuri viime yö oli aika siedettävä. Vain esikoinen könysi vieressä levottomana. Kun aamulla kysyin, miksi tulit yöllä mun viereen, se vastasi että " koska minä rakastan sinua" :)))) Kritisoi siinä sitten toista, että pitäisi pysyä omassa sängyssä!
kello kuusi heräsin ja lapsi heräsi myös. Kymmenen tuntia!
otin illalla 600 mg Buranaa ja nukahdin, heräsin tuskaiseen oloon noin klo 2, kävin vessassa, otin lisää Buranaa, koitin nukkua, kävelin ympäri kämppää, koitin nukkua, lapsi huuteli äitii missä sinä olet, katselin kelloa, aamu 5 nukahdin, herätys klo 7.
Nukutettiin siis 4 tuntia. Klo 01.30 en ollut vielä nukahtanut, kun 1,5 v alkaa itkemään. Ei saatu tolkkua, mikä oli. Kannettiin, syliteltiin, annettiin kipulääkettä, pullo...huuto jatkoi 04 asti. Sitten nukuttiin 10 asti. Eli hyvin meni!
Raskas yö henkisesti ja fyysisesti. Väsymys ja huoli painaa. Samaan syssyyn itse kuumeessa ja kipeänä.