Onko pahaksi jos antaa lapselle vain yhden lämpimän aterian päivässä?
Meidän 4v on tosi huono syömään. Jos 2 ateriaa saa päivässä niin jompi kumpi jää aina, melkein kokonaan syömättä. Olenkin nyt ruvennut tekemään niin että saa odottaa ruokaa sinne 4 saakka, silloin maistuu kyllä hyvin ja lautanen tulee syötyä tyhjäksi. Onko väärin? Aamulla saa leipää tms että jaksaa.
Kommentit (29)
Ihan pienelle, juuri siis kiinteää syömään oppineelle, olen lämmittänyt ruokaa kahdesti päivässä, sillä söivät paremmin lämmintä kuin " kylmää" ruokaa, mutta jo n. 1½-vuotiaana ovat sitten siirtyneet muun perheen ateriarytmiin eli juuri tuollaiseen kuin 21 mainitsi:)
Vierailija:
Auts! Millainen ihminen haukkuu ruokia paskaksi?
Vierailija:Länsimainen lämmin ruoka on todella ravintoköyhää (ellei suorastaan paskaa) joten olen pikemminkin iloinen jos keksit jotain muuta tilalle. Esim kylmiä salaatteja hedelmiä. Maustamatonta jogurttia pakastemarjojen kanssa, manteleita, pähkinöitä...
Vierailija:
tänään on iltaruokana riisi-maissisekoitus ja kanankoipia, joissa mausteena soijakastiketta jne.
eilen illalla itsetehty " kiinalainen" , jossa possua suikaloituna, suikaloituja kasviksia ja nuudeleita sekaisin + mausteet.
syödään muita kasviksia esim. höyrytettynä tai wokkina. MOnenlaisia uuniruokia ilman perunaa/pastaa/riisiä. Kasvis-juusto-gratiinia. Lihaa. Kanaa. Tonnikalaa. Kananmunia. Pastaa tosi harvoin ja sekin esim. ruispastaa. Lapset syö ruisleipää ja puuroja. Välipaloina hedelmiä ja kasviksia (lasten suurin suosikki kurkut, porkkanat ja kukkakaalit ja dippikastike). Maitoa juodaan kaikki aika paljon.
niin esim. maissi ei oo kovin hyvä valinta korvaavaksi. Itse en tosiaan käytä juurikaan enää riisiä tai pastaakaan (tai nuudeleita).
no meillä ainakaan ei hiilarit pelota eikä olla vähentämässä, ei vaan tykätâ perunasta.
t. se joka antoi pari ateria-esimerkkiä ilman perunaa, esim. riisi-maissi.
ja hyvin lapset kasvaa :)
Tai syötän kunnon lämpimpän kaurapuuron aamulla ja vauvalle vielä illalla, mutta liharuokaa vain kerta päivässä ja ei meillä kitinöitä ruoissa.
Eikä paljoa herkkuja syödä ja karkkia vain harvoin!
on monesti ravintosisällöltään aika köyhää ( makaronilaatikko, peruna ja jauhokastike yms). Mä ainakin ymmärsin pointin, että joissakin tapauksissa olisi terveellisempää syödä välipalaksi hedelmiä ja vihanneksia kuin tuputtaa ravintosisällöltään huonoa lämmintä ruokaa.