***JOULUKUISET***
Kommentit (28)
Yhtenä kappaleena täälläkin vielä ollaan, vaikka en ole moneen päivään kirjoitellut. Ei mitään uutta, ei sitten minkäänlaisia merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Olen vielä suhteellisen kärsivällinen, kun laskettuun aikaan on vielä viisi päivää, mutta voin kuvitella, että sen jälkeen olen kuin tulisilla hiilillä. Esikoinen syntyi kaksi päivää ennen laskettua aikaa, joten lähipäivinä voisi alkaa tapahtua... Lohduttaudun sillä, että esikoisestakaan ei ollut mitään merkkejä siitä, että synnytys alkaisi pian, illalla kaverille valitin, että varmasti menee vielä pari viikkoa, ja sitten yöllä meni vedet, samantien alkoivat säännölliset supistukset ja limatulppakin hulahti pönttöön, ja aamulla poika oli maailmassa. Neuvolantäti sanoi tänään kun siellä kävin, että mun kroppa ei ilmeisesti vaan lähettele mitään ennusmerkkejä etukäteen. Toisaalta ihan kiva, kun ei esim. ole kivuliaita supistuksia päivä- tai viikkotolkulla etukäteen, niin yritän ajatella...
Neuvolassa oli kaikki muutenkin ihan kunnossa, vauvan pää on viikossa kuulemma laskeutunut ihan alas eli siinä mielessä tositoimiin voi päästä koska vaan. Yritän nyt nauttia jokaisesta päivästä esikoisen kanssa ja keksiä ohjelmaa, etten vallan pitkästy pelkkään odotteluun. Tänäänkin käytiin neuvolan jälkeen kirpparilla, ja ihania vauvanvaatteita tarttui taas mukaan, mm. sellaiset ylisöpöt, pehmeäpohjaiset " kengät" tai tossut. Esikoisen kanssa ollaan lueskeltu kirjoja, ulkoiltu, piirrelty jne. oikein varastoon, kauan ei tuo äitin sylivaavi enää ole se pienin...
Tulipas taas omanapaista tekstiä, mutta loppuun vielä onnittelut kaikille vauvan jo saaneille ja tsemppiä meille muille vielä loppumetreille, varsinkin ja erityisesti niille, jotka ovat jo ohittaneet lasketun ajan ja/tai kärvistelevät kovien supistusten, liitoskipujen tai muiden ongelmien kanssa. Itsellä olo on ihan hyvä edelleen.
Minttuli79 ja Paketti 39+2
Mulla on taas kaikenlaisia " oireita" , alavatsalla ja selässä polttavaa särkyä ja suppareita tullut aika paljon nyt illasta. Toiveikkaana varmaan meen nukkumaan ja aamulla herään ihmeissäni ja olo on loistava, kun ei raskaana oliskaan...!
Lainasin kirjastosta kirjan synnytyskivusta ja kivun hoidosta ja nyt oon ihan täpinöissä tästä koko synnytyksestä ja tiedän, että putoon taas kovaa ja korkealta kun laskettu aika tulee ja menee!!
Päivä kerrallaan. Sympatiat tosiaan yliviikkoisten puolella.
Sintagma illan ratoksi 38+0
Tänään on kyllä paljon supistellu, kivuttomasti, mutta supistellut kuitenkin. Eipä oo tähän mennessä näin paljoa vielä supistellutkaan. Ei siis kirvestä vielä kaivoon tarvinnut heittää:-) Ei se lähtö kuitenkaan lähellä vielä ole
Rintapumppua kävin katsomassa, sitten loppu voimat. Ehkäpä tilaan netistä, oli nimittäin edullisempi. Saa nähdä..
Supparirikasta yötä tulin toivottamaan
P-M
Tunnin verran supisteli pari tuntia sitten, mutta sellaisia lyhyitä (20sek) eikä kovin napakoita, en edes viitsinyt kellosta väliä katsoa (5-10min?). Mutta hyvä kun harjottelee, ehkä kohdulle muistuisi mieleen miten synnytetään...
Jatkaisi harjoituksia ja aamulla voitaisiin lähteä :)
Mutta turha kuvitellakaan, kunhan tässä turisen pinon nostamiseksi.
Hyviä illan jatkoja. Menen katsomaan isin ja tyttöjen kimble -peliä (sohvalta käsin, tyyny selän taakse)
Doshijas, vielä 8pv l.a:han...
eli netti toimii...
ihan ensimmäosenä supersuuret onnittelut maricalle ja voikun tuli itku kun luin synnytystapahtuman, ihanaa kuitenkin että pikkumies toipuu hyvää vauhtia, mutta onhan ollut kokemus.
sunnuntain jälkeen en oo ehtiny pinoja lukemaan joten muitten tapahtumista en ole perille. vaan kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti onnea.
meidän taistelu homeitiöitä vastaan tässä asunnossa alkaa olla loppusuoralla, onneksi. remontista ei oo tietoakaan että koska alkaa ja edelleen suurin osa huonekaluista on siellä, mutta se on sitten sen ajan murhe mitä niille tapahtuu. laskin ettäviime viikon aikana tein muuttoa, pesin pyykkejä, siivosin ja desinfioin 88tuntia, arvatkaa vaan onko täällä norsutautia. maanantain neuvolassa olikin painoa tullu+2kg/vk ja terkka kysy että onko sulla ollu poikkeuksellisen raskas viikko, meinasin nirhata sen...
suppareita ihan muutama ollut tänään aistittavissa mutta poraa tuonne alasppäin mitä esikko ei tehny ja kokoajan tunne että nyt se tulee. eieln jo piti uudelleen pakata synnärikassi että jos lähtö tulee, mutta täällähän sitävielä ollaan. pinnasänky menee uusinta hankintaan, että toivon todella että vauveli saapuu vasta ensi vuoden puolella. vaikka tämä olotila ei mikään kamalan mukava olekkaan...mutta jos ehtisi vaikka levätäkkin ennne synnytystä, terkka meinas laittaa jo vuodelepoon mut lupasin ottaa rauhallisemmin ja olen sen lupauksen pitänytkin.
omanapaista tekstiä, yritän huomenissa päästä jyvälle ketkä kaikki täällä vielä piinailee :)
tamatu rv 37+5
Sen aamun jälkeen ei tullut yhtään supistusta,vaikka olin taas menossa koko päivän. Mutta nyt kun tulin tähän koneelle,alkoi taas supistelemaan,muutama on tullut 15min. välein,eivät kyllä mitään kipeitä ole,muttei kivuttomiakaan. Nyt ajattelin yrittää mennä nukkumaan,olisi kiva saada vähän levättyä,jos vaikka se lähtö tuleekin tänä yönä,olen kuitenkin ollut hereillä puoli viidestä asti.
En mä kyllä kovin toiveikas ole sen lähdön suhteen,mutta ajattelin kuitenkin sen sairaalakassin viimeinkin pakata ennen nukkumaan menoa.
Katsotaan vaan niin mä olen taas aamulla täällä voivottelemassa tätä ylipitkää raskautta.
Tää raskaus on kyllä oikeasti tuntunut niin pitkältä,mulla kun siirrettiin np-ultrassa laskettua aikaa lähes kolme viikkoa eteenpäin,juuri kun luuli,että oli päässyt sen kriittisen 12rv:n ohi,niin taas oltiinkin viikolla 9,ja nyt sitten mennään kahdeksatta päivää yliajalla.
Mutta nyt sinne nukkumaan.
Himpula edelleen 41+1
Vihdoin säännöllisiä supistuksia :). Koko päivän on supistellu enemmän ja vähemmän ja nyt tässä samalla saa kellotettua ja 10 min välein tuntuis tulevan. Tuntuvat ihan kivasti reisissä ja alaselässä. Toisaalta tänään olen ollu koko päivän menossa joten mieluummin nukuisin yön ja sitten huomenna tositoimiin kuten joku muukin oli ajatellut, saa nähdä toteutuuko toive.
Toivottavasti mariadeellä on kaikki hyvin ja vauva kainalossa. Itsekin nieleskelin kun tytölle lauloin iltalauluja ja peittelin sänkyyn. Tyttö on oppinu sanat suurinpiirtein ja laulaa mukana ja ajattelin että jos huonosti käy niin toivottavasti äidin laulut säilyy mielessä... Taas pistää herkäksi...
Nyt unta yrittämään...
Päkis rv 38+5
Täällä kanssa samaa vaivaa. jalat ja sormet on pahimmat, eikä siihen mikään auta. Lisääntyy vaan. Sormet välillä ihan kipeet ku niin turvottaa ja jalat oli eilenki ku räpylät. :)
Mutta se on taas näitä ihania tähän vaiheeseen ihan normaalisti kuuluvia juttuja. Niinku terkka mulle lohduttavasti totes.
Ja edelleen odotellaan...