Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiäidin elämää?

Vierailija
11.12.2007 |

Kyselisin onko täällä kuinka monia " oikeita" kotiäitejä? Siis äitejä, jotka hoitovapaan jälkeen jäävät kotiin hoitamaan lasta/lapsia.

Itsellä keväällä loppuu hoitovapaa. Lapsia kaksi, eikä toistaiseksi ole lisää tulossa. Kovasti haluaisin jäädä kotiin vielä siihen kunnes lapset ovat ainakin esikoulussa tai jopa koulutaipaleen alkuun asti.

Taloudellisesti olisi tiukempaa, mutta uskon vakaasti että se on sen arvoista. Asumme maalla, vuokra-asunnossa, etsimme kokoajan omaa taloa. Mies ihan tavallinen duunari, mutta vakityössä. Eli mahdolliseen asuntolainaan ei minun kotonaolo vaikuttaisi, meidän lainalyhennys olisi pienempi kuin tällä hetkellä maksamamme vuokra.

Lyhyt aikahan tuo on kun nuo tuosta kasvavat, kuopuskin menee kouluun neljän vuoden päästä.

Mies on onneksi samoilla linjoilla minun kanssani. Pitää nyt miettiä asiaa, onhan se 350¿ kotihoidontuen tippuminen sitten aika iso, mutta pihistää jostain.

Ja voihan sitä tiukan paikan tullen etsiä jotain osa-aikatöitä tai mies sitten tekee ylitöitä jonninverran.

Miten te muut pärjäätte jos äiti jää kotiin ilman mitään tuloja?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tulevat eläketulot (niiden vähyys) kuitenkin on itseäni jäänyt huolettamaan. Miten sä olet asian ajatellut? Oletko ajatellut ollenkaa, kun olet kotiäitiyttä miettinyt?

Vierailija
22/28 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan noita jos mitä eläkesäästö-ohjelmia. meilläkin pankissa kovasti niistä kertoivat kun laina-asioissa siellä oltiin. olen miettinyt sellaista, toisaalta olen ollut työelämässä jo liki 20 vuotta, että eipä tuossa tuo pari vuotta nyt niin tunnu.

ja kun maalla on tarkoitus asua jatkossakin, täällä on kaikki menot pienempiä kuin kaupungissa, joten sinänsä ei tulevaisuus hirveästi huoleta. esim. asuntolaina tullaan maksamaan pois max 15 vuodessa.

toki kannattaa kaikkia noitakin asioita pohtia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksatte kotona lasten kanssa? Itse ainakin kaipaan aikuista seuraa. Miten muut ehdittekö käydä ystävien luona ja onko teillä harrastuksia? Entä osallistuuko mies lastenhoitoon ja kotitöiden tekoon? Oletteko kaikki naimisissa?

Vierailija
24/28 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten on kiva tulla kotiin kun äiti on kotona,ja rahaakin on.

Vierailija
25/28 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jaksatte kotona lasten kanssa? Itse ainakin kaipaan aikuista seuraa. Miten muut ehdittekö käydä ystävien luona ja onko teillä harrastuksia? Entä osallistuuko mies lastenhoitoon ja kotitöiden tekoon? Oletteko kaikki naimisissa?

Vierailija
26/28 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on niin pieniä lapsia, jotka eivät vielä ole kerhossa tai koulussa? Minkä ikäisen lapsen olet laittanut kerhoon? Entä mitä omia juttuja teette lasten ollessa koulussa tai kerhossa? Miten olette varmistaneet oman tulonne, jos mies eroaa tai kuolee?

Vierailija
27/28 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörittämiseen......

Vierailija
28/28 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen eskarissa ja kuopus 5-v ja käy kolmesti viikossa kerhossa. Tällöin hoidan kaikki viikon asiat (kaupat, siivoukset ym. juoksevat asiat). Nautin tällaisesta elämästä suunnattomasti ja niin lapsetkin. Juuri äskettäin esikoinen huokaisi, kuinka ihanaa on, että olen kotona eikä heidän tarvitse olla hoidossa koko päivän. Itse olen aikanaan ollut 10 tuntia päivässä hoidossa, joten tämä on ihan valintakysymys.

Mies tienaa kohtuullisesti, joten tulemme ihan hyvin toimeen. Emme kuitenkaan omista isoa omakotitaloa, jonka varmasti tekisimme, jos minäkin olisin töissä ja olisi ainakin 2000 e kuussa enemmän rahaa. Joskus se harmittaa, kun ystävillämme on isot, hienot talot ja matkustavat parikin kertaa vuodessa ulkomaille. Mutta minä nautin arjesta, kun taas moni ystäväni elää vain niitä lomahetkiä tai viikonloppuja varten.

Ainakin pari vuotta olen vielä kotona ja sen jälkeenkin toivoisin löytäväni osa-aikatyötä.