Tunnetko ketään akateemista, joka olisi ns. käden töissä avuton?
Kommentit (8)
Kukaan ei tietenkään osaa ihan kaikkea, mutta hyvin on syntynyt tutuiötani rappusia, penkkejä, kakkuja, vaatteita, remontoituja koteja jne.
Vierailija:
Molemmilla on taustalla se, ettei kotona ole joutunut tekemään mitään: ei mitään kotitöitä, ei mitään korjaustöitä. Kai sitä tumpulaksi tulee vähemmälläkin.
Toinen on akateemisesesta perheestä, toinen duunariperheestä.
Pari sellaista kaveria jotka on tottunut suunnilleen siihen, että kun jokin asia menee rikki, niin sitten ostetaan heti uusi. Tai sitten joku muu tekee asialle jotain. Itse ei ole koskaan tehnyt mitään missä kädentaidot olisivat kehittyneet.
Lähes kaikki kaverini ovat enemmän tai vähemmän akateemisia.
Joskus tuntuu, tiedän eniten vaikka olenkin vähiten oppinut.
Onkohan se niin, että kun aivoja rasitetaan kaikenlaisella nippelitiedolla, niin maalaisjärjelle ei enää riitä kapasiteettia?
Vierailija:
Lähes kaikki kaverini ovat enemmän tai vähemmän akateemisia.
Joskus tuntuu, tiedän eniten vaikka olenkin vähiten oppinut.
Onkohan se niin, että kun aivoja rasitetaan kaikenlaisella nippelitiedolla, niin maalaisjärjelle ei enää riitä kapasiteettia?
Ajattelutapa vaan voi olla erilainen. Ja eniten varmaan riippuu persoonallisuudesta miten hyvin ottaa asioista selkoa ja miten lähtee ongelmia ja asioita tarkastelemaan ja ratkomaan.
Olen totaalisen akateemisesta suvusta:-) Ja kaikki ollaan yhtä tumpeloita, lukuun ottamatta ruuanlaittoa. Itseltäni sujuu myös askartelu. Musikaalisia olemme myös monet, jos nyt soittamista sitten voidaan kädentaidoksi nimittää.
Mutta varsinaiset korjaustyöt EI suju. En osaa vaihtaa renkaita, en ommella, en hoitaa puutarhaa, siivoamisenkin kanssa on vähän niin ja näin jne. Mutta asia ei häiritse minua oikeastaan lainkaan. Maailma on täynnä autohuoltamoita, siivoojia, ompelijoita ja muita ammattilaisia joille mielelläni maksan hyvin tehdystä työstä. Miksi kaikki pitäisikään tehdä itse?
Mieheni joskus huokailee, miten oikein saan tehtyä monimutkaisia töitä omassa työssäni, kun yksinkertainen siivous saattaa tuottaa minulle suuren ongelman.
ja yleni suurin piirtein päivässä joksikin pikkupomoksi koska hän oli ainoa joka osasi raksalla ajatella edes vähän nenäänsä pitemmälle ennen kuin rälläkkä raikui.
Veljeni on aika avuton, mutta onnistuu kyllä halutessaan kaikissa kädentäissä, mutta kun ei KIINOSTA.
Molemmilla on taustalla se, ettei kotona ole joutunut tekemään mitään: ei mitään kotitöitä, ei mitään korjaustöitä. Kai sitä tumpulaksi tulee vähemmälläkin.
Toinen on akateemisesesta perheestä, toinen duunariperheestä.