Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismussukat viikolla 50

11.12.2007 |

Heippa!

Ollaanpa me Maalismammat nyt hiljaisia! Taitaa synkät ilmat väsyttää ja vetää hiljaiseksi.

Tänne kuuluu ihan hyvää. Pari viikkoa vielä pitäisi jaksaa töitä pakertaa ja sitten alkaakin joululoma. Sit enää 1,5 kk töitä!

Potkut ovat viikon sisällä kovasti voimistuneet ja niitä on kiva kuulostella ja ottaa vastaan. Isukkikin on jo saanut osansa iskuista! : )

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Nakero08, 24+5

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olllut kurja syykin. Viikko sitten tuli verista vuotoa. Sairaalassa tutkittiin, ultrassa kaikki pienella hyvin, ei hematoomia, istukka paikallaan ja maha-asukki todella aktiivinen. Sisatutkimuksessa vuotoa havaittavissa, ja kohdun ulkosuu yhdelle sormelle auki. Ja suppareitakin on ollut jo muutamia viikkoja. Jos ei tota vuotoa olisi, niin ei tarvitsisi mitaan varotoimenpiteita (kun on tama jo kuitenkin 3. raskaus), mutta vuodon takia laakari maarasi mut ehdottomaan vuodelepoon taman viikon lauantain kontrolliin asti. Siis lahes 2vko:a vaan makaamista. Alan jo olla ihan mökkihöperö:-/ Ja KAIKKI jouluvalmistelut, lahjat ja leipomiset tekematta ja ostamatta. HARMITTAA!!! Nyt parina viime paivana olen hieman noussut valilla tahan koneelle...

Muuten kaikki hyvin seka maha-asukilla, etta mulla. Verenpaine meinaa vaan olla turhan alhaalla, ylapaine hadintuskin 100. Mutta maha-asukki kasvaa ja on aktiivinen paivisin, yölla antaa mun nukkua:-)

Nyt menen takaisin tuonne sohvalle lepailemaan...

Mukavaa viikkoa teille kaikille!

bucomama, " Lotta-pähkinä" rv 24+3, seka isot neidit 3v ja 6v

Vierailija
2/43 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävä kuulla Bucomama, että olet samassa tilanteessa kuin minäkin. Parasta tilanteessa on se, että mahassa tuntuu kaikki olevan hyvin (niin kuin meilläkin), mutta ikävää on se ettei verenvuodon syytä tiedetä (kuten ei meilläkään).

Meillähän diagnoosi oli reunaistukka, mutta viime perjantaina verenvuoto alkoi uudelleen ja silloin sairaalassa totesivatkin, että kyse ei ole reunaistukasta. Eli syytä ei täälläkään tosiaan tiedetä.

Mielenkiintoista kuitenkin on, että viimeksi verenvuodon jälkeen minut määrättiin myös lepoon, mutta tällä kertaa antoivat sen sairaalassaoloperjantain sairaslomaa ja sen jälkeen töihin vaan! Soitin kuitenkin neuvolaan, että onko tässä mitään järkeä, kun verta tulee vieläkin ja he määräsivät sitten sairaslomaa perjantaihin, jolloin on neuvolalääkäri. Ilmeisesti sairaalassa todettiin, että vuoto ei tule istukasta ja sen jälkeen eivät enää olleet huolissaan, kohdunsuukin on kiinni (olen ensisynnyttäjä).

Ihmeellistä näissä raskausasioissa mielestäni kuitenkin on se, että lähes kaikkeen raskausaikana tapahtuvaan voidaan todeta, että syytä ei tiedetä. Siksi tämä on mielestäni käsittämätöntä, että raskauksia ja synnytyksiä on ollut aina ja ei tämä nyt kovin monimutkaista ole ja silti tuntuu, ettei lääketieteellä ole vastauksia oikein mihinkään ja kaikki vain hyväksyvät sen!

Onneksi tai ikävä kyllä on myös kohtalotovereita!

Noh muihin asioihin: sokerirasitus oli eilen ja täällä ei ole raskausdiabetesta. Olin lähes varma, että raskausdiabetes löytyy, koska itse olen pieni ja sikiö on todella iso, lisäksi lapsivettä on normaalia enemmän, mikä sekin viittaa raskausdiabetekseen ja kohdun koko menee käyrien yläpuolella. Noh, kaikki arvot olivat kuitenkin kunnossa, eivät olleet edes lähellä rajoja, että kai täällä täytyy alkaa vain 4,5 kiloiseen vauvaan alkaa varautua, itse olen syntyessäni täysiaikaisena ollut 2,5kg...

Joulunodotusta toivottaen

Haltiakummi + tulokas vko 26+5 (?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma viestini joutui äsken bittitaivaaseen ja viime viikolla kävi samoin, en sitten enään intoutunut kirjoittelemaan uusiksi :(. Jospa nyt onnistaisi paremmin, pitää vaikka ottaa talteen teksti ennen lähetystä..

Bucomamalle kovasti tsemppiä! Onneksi Lotta-pähkinä voi hyvin!!

Itselläni odotus on mennyt hyvin. Meinaa vain painoi nousta kohisten, apua apua! Suklaaherkut maistuvat, välillä tulee oikein kunnon himoja. No, pitää vain yrittää sitten syödä vaikka tavallista ruokaa vähän enemmän.. Lenkillä ja jumppamistakaan en ole harrastanut kuin kerran viikossa, jospa niitä saisi lisättyä.

Eilen saatiin Kelan paperit ja lapsivakuutushakemukset postiin, jes! Saatiin myös maalattua lastenhuoneen seinät viikonloppuna, jännää :)!

Eilen kattelin ykköseltä dokumenttia, jossa kilon painoiset neloset leikattiin masusta. Alkaa olla omakin sikiö sen kokoinen, pikkuruisia ne olivat, poika saa vielä kovasti kasvaa!

Mutta, jaksamista ja jouluvaloa maalismasuille,

kohtahan se kääntyy voitoksi!

_tuikku_ ja poika rv 25+0

Vierailija
4/43 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kovasti odotellaan joululomaa, olen myös välipäivät lomalla ja uudenvuoden jälkeen onkin enää kaksi viikkoa töitä! (sitten reilu viikko talvilomaa, jonka jälkeen alkaakin jo talviloma)

Minä ehdin saada äippäpakkauksen juuri ennen jakelun keskeytystä. Vaatteet on mielestäni tänä vuonna kauniita, mutta joihinkin tarvikkeisiin olin vähän pettynyt, esim. " voiteita" oli yksi purkki perusvoidetta. Olisi kätevää, jos saisi vaikka useamman pienen purkin erilaisia vaippaihottumaan ja rintojen haavaumiin tarkoitettuja voiteita. Ja liivinsuojat olivat käsittääkseni kaikki kertakäyttöisiä, eikä niitä ollut montaa. No, ei pidä valittaa; jos pakkauksen olisi ottanut rahana, niin ei sillä rahalla olisi tuota määrää tarvikkeita ja vaatteita saanut..

Vuodelepoon joutuneille, toivottavasti vuoto loppuu ja pääsette pian liikkeelle! Kurjaa, jos ei voi edes leipoa tms. Se on ikävää, kun omalle kohdalle sattuu ongelma, johon ei löydy syytä. Itse terveydenhoitoalalla töitä tehneenä (en tosin mitään raskauksiin liittyvää) on joutunut huomaamaan, että valitettavasti kaikista asioita ei ole olemassa tarpeeksi tietoa, vaikka parhaat erikoislääkärit olisivat perehtyneet niihin vuosikausia. Koko ajan tutkimustieto lisääntyy, mutta silti on paljon ihmiskehoon liittyviä asioita, joita ei vielä ymmärretä ja tiedetä. Osittain tietysti voi olla kyse siitäkin, kenen vastaanotolle pääsee, mutta on myös ongelmia, joihin kellään ei ole vastauksia, eikä ole menetelmiä, joilla tutkia niitä. Tulipas paasattua nyt tästä..

Täälläkin vauva liikkuu kovasti ja on ilmeisesti sitä mieltä, että äippä ei olisi saanut tulla neljän päivän vapaan jälkeen töihin istumaan, kun potkii koko ajan virtsarakkoon ja palleaan, jos olen yhtään etukumarassa koneella tai asiakasta kohti. Pitäisi koko ajan nojailla taaksepäin. Välillä öisin tuntuu, että koko masu heiluu puolelta toiselle. Harmi, ettei yöllä näe, miltä se ulospäin näyttää :)

Työnteko kutsuu vielä hetkeksi..

Onnellista masun kasvattelua ja potkujen tunnustelua kaikille maalismasuille!

Mama 28+1 (taisin jo viime viikolla laittaa olevani 28, menee jo laskuissa sekaisin..)

Vierailija
5/43 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti siis kirjoittamani että reilun viikon talviloman jälkeen alkaa äippäloma.

Vierailija
6/43 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkiin aikoihin kirjoittanut tänne kun oman tietokoneen netti ei toimi..ja nyt pääsin toiselle koneelle...

vauva voi hyvin ja masu kasvaa.... Kovasti elämää siellä tuntuu olevan aina silloin kun istun tai nukun... hauskan näköistä katsoa kun potkun aikana näkyy aivan selvästi pikkujalka mahaa vasten.. kun maha nousee kivasti...

Vauvan potkuja ovat tunnustelleet jo äitini, veli ja tietysti tuleva isä.

Tavaroita on tullut hankittua jo tulevalle lapselle:vaunut, hoitopöytä ja vaatteita

Närästystä on nyt ollut joka ilta...toissailtana oli oikein paha...jouduin kokoajan käymään yönaikana yökkimässä pytyllä enkä saanut sitten kunnolla nukuttua, seuraavana aamuna odotti rankka työpäivä..ei ollut kivaa mennä töihin, mutts hyvin silti jaksoin huonosta yöstä huolimatta.

Äitiyslomaa odotellesssa olen töissä siivousfirmassa. Työ on rankkaa, siivoilla yökerhoa bileiden ja keikkaesiintymisten jälkeen yksin... Paljon lasinsirpaleitaja silloin tällöin oksennusta ja verta ....mhadollisimman hyvin yritän välttää saamasta pöpejä itseeni.. Yleensä työpäivä kestää 6tuntia mikä on kovaa siivoamista ja jynssäämistä ilman kummosia taukoja---kun on iso urakka takana niin kotiin päästäessä suoraan päiväunille..ihan itseni ja vauvani tähden

Kotonani vallitsee remppa...tarkoitus olisi saada kämppä kuntoon ennen vauvan tuloa..

avopuolisoni ahkerasti tekee remonttia...suurin osa on jo tehty mutta vielä on vähän jäljellä...laminaattilattian asennus taloon ja ulkoportaiden ja tuulikaapin rakentaminen....kiva ottaa vauva vastaan uuteen kotiin...

Kahdelle koiralleni pitäisi rakentaa eteiseen portti etteivät ne pääse vauvan tullessa ympäri huushollia ramppaamaan..

toisaalta en tykkää pitää koiria erillään mutta sitten ei ole karvoja ympäri kämppää ja vauva voi turvallisesti kellitellä lattialla..koirille se voi olla kyllä vähnä outoa etteivät enään olekkaan sitten huomion keskipisteenä

lintsu ja vauveli rv26+4

Vierailija
7/43 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ovella kolkuttaa ja meillä on jo kaikki lahjat hankittuna. Suosittelen netin kautta tilaamista niin säästyy ruuhkilta ja sinä, jolla vuodelepo määrätty voit sillä tavoin ehkä saada pikkasen tekemistä. Jaksamista sinulle.

Me käytiin viime viikolla 4 d ultrassa. Kulta ei vaan halunnut millään ottaa käsiä kasvojen edestä, oli päättänyt, että minuahan ei etukäteen kurkita. Toinen tyttö sieltä mitä ilmeisimmin on tulossa!

Esikoinen 1v 3kk pitää kyllä aktiivisena. Alan olemaan jo ihan epätoivoinen kun itsellä ei sitä extra energiaa ole juuri ja tyttö on päättänyt viimeiset viikot, että ylös noustaan joka aamu kl.5-5.30! Ja mä olen ollut ihan älyttömän väsynyt! Saatiin myös viime viikolla tietää, että tyttö saisi päiväkotipaikan (asutaan ruotsissa, täällä jos on vanhempainvapaalla itse, saa lapsi olla yht. 15 tuntia viikossa päiväkodissa, eli 5t kolmena päivänä viikossa). Alkuun ajattelin, etten raaski tyttöäni sinne laittaa, mutta mietittiin miehen kanssa, että se tosiaan on vain 5 tuntia päivässä kolmena päivänä viikossa, eli ei paljoa. Saa sitten tyttö seuraa ja virikkeitä kun itsellä se aika voi olla hiukan kortilla. Meillä ei ole yhtään mitään perheen ulkopuolista apua täällä. Eli ei koskaan mahdollisuutta apuun ja mies on pois arkipäivisin 7-18. Eli taidamme sanoa kyllä kiitos ja katsoa miten lähtee sujumaan, jos ei suju niin sitten saapi olla kotona myös.

Viime viikolla myös menkkakivut säikyttivät minut. Oli 3 äivää melkoinen jomotus alamahalla, meni ohi kun makasin sunnuntaipäivän vain sängyssä. Lääkärissäkin käytiin ja ei muutoksia kohdunkaulalla...siinä naureskelinkin, että no ei ihmekään kun viime synntyksessä vuorokauden 5min välein supistuksilla aukesin 2cm! Eli ei varmaan mulle menkkajomottelut vielä kummempia aiheuta.

Mä olen tehnyt viikonloppuisin keikkaa omalle vakityöpaikalleni, mutta nyt loppui se noiden supistelujen jälkeen. 2.1 mulla alkaakin jo uusi aikaistettu äitiysloma (mun oli tarkoitus palata toimeeni alunperin 1.1.) sitä voi hakea täällä fyysisesti raskasta työtä tekevät. Viime kerralla sain sen myös, alkaa aina 2kk ennen laskettua aikaa, parempihan se kuin sairasloma, itä se yleensä meikäläisen ammatissa on viimeiset ajat.

Kyllä on aika mennyt lujaa, kohta enää 2,5kk laskettuun aikaan. Meillä on jo tuplavaunut hankittuna. Pitäis vielä yrittää ostaa jatkettava sänky esikoiselle. Ajateltiin, että yritetään saada siihen nukkumaan kun ei viittis lyhyeks aikaa kahta pinnstä ostaa. Vaatteita on vuoden takaa esikoisen vauva ajalta kuin uusia vaikka kuinka paljon, juuri mitään ei tarvis hankkia, mutta täytyyhän sitä jotain, ainakin sairaalasta kotiutumisvaatteet.

Nyt menen pyykkäämään. Nyt tarvii kyllä meidän maaliskuisten tsempata kirjottaan ahkerammin!

Tähtinova 28+2 + tyttö 0906

Vierailija
8/43 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa painaa oikein kunnolla päälle. Vielä olisi viimeiset kolme koulutusta vedettävänä, joten lepäilen pari päivää, jotta välttyisin kovalta flunssalta.

Joulu tulla kolistelee, mutta en jaksa jotenkin kauheasti panostaa. Väsymys painaa kovasti... Viime yönä sain nukuttua yllättävän hyvin, mutta alkaa tuo kahden asennon repertuaari saada lonkkia kipeäksi.

Teitä joilla on pienet lapset, ei käy kyllä kateeksi tämän mahan kanssa. Niin hankalalta tuntuu auttaa tuon esikoisen housunlahkeita ym. päälle, kun vatsa ahdistaa jo tosissaan tiellä. Joudun sentään kumartelemaan aika vähän, kun tyttö on jo 4.

Eilen illalla nukkumaan mennessä onnistuin taas jo hysterisoimaan itseni, kun lapsi ei alkanutkaan touhuamaan totuttuun aikaan. Siinä sitten odottelin ja valvoin, kunnes potkut tuntuivat ja mieli rauhoittui, että kaikki on kunnossa.

Toivottavasti kaikki maalismussukat selviävät hienosti loppuun saakka, eikä kenelläkään ala vauvat ihan vielä syntymään. Onneksi kaikilla on jo hyvät mahdollisuudet selvitä, mutta koetetaan vielä pitää vauvat masuissa sinne helmi-, maaliskuulle.

Aatuska 26+4

Vierailija
9/43 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tahtoo olla näitä joulunaluskiireitä. Ensi kesän kesätyöpaikkoja jo käydään kyselemässä, tänään on talon joulujuhla ja joulukorttien ym. laittamista on riittänyt. Olo on ihan hyvä, mutta joskus tuntuu, että vauva saattaa olla jo aika alhaalla. Supistukset on ehkä lisääntynyt, kivuttomia ne on edelleen, mutta eilenkin jotenkin voimakkaampia kuin ennen. Tänään onkin iltapäivällä lääkärineuvola. Jännittää kyllä, mikä on tilanne. Henkisesti oon yrittänyt valmistautua ajatukseen, että tahtia joutuu ehkä hillitä. Alaselkäkin on kipuillut, ja se ei mulla koskaan ole ollut mikään hyvä merkki.

Joulumieli on mennyt lumien myötä. Toivottavasti saadaan vielä maa valkoiseksi, niin pääsis tunnelmaan paremmin. Itsenäisyyspäivänä leivottiin pipareita, ja esikoinen tykkäs hommasta kovasti. Se onkin leipomista odottanut koko syksyn.

Tsemppiä teille, jotka olette vuodelepoon joutuneet. Se ottaa kyllä koville, ja varmasti näin joulun alla etenkin. Toivottavasti kontrollin jälkeen saatte taas enemmän liikkua. Esikoisen odotuksen aikana jouduin kesähelteillä makaamaan viikon, ja olin ihan epätoivoinen. Seuraavassa kontrollissa sain sitten vapautuksen makaamisesta, ja viikot alkoi muutenkin lähestyä 34:ää. Onneksi on netti, niin pääsee edes jollain lailla ulkomaailmaan kiinni.

Terveisin popz (rv 26 + 1)

Vierailija
10/43 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihka ekaksi bucomamalle tsemppiä.

Ja sit tulee oikeestaan vaan omaa napaa.

Oltiin parivkoa sitten sielä 4d-ultrassa ja näyttäisi olevan poika tulossa, tosin sanoi ettei nyt kannata liikaa ostella sinisiä vaatteita. Painoarvio oli silloin 1040g ja käyrillä menee normaalisti vaikka sf-mitta kulkee alakäyrillä. Ei uskoisi mahan koosta :)

Vaavi jytää sen minkä kerkiää. Eilen olin neuvolassa verenpainemittauksessa ja pe meen uudestaan kun paineet on edelleen aikas korkeahkot. paino oli pudonnut 300g.

Töitä ei olekkaan enää montaa pvää kun jään äippikselle 3.1.08.

Mutta ei täs tän enempää, ilmoittelen kun on taas kerrottavaa ja tietoa...

t.Nia ja toukka 29+jotain

Vierailija
11/43 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä tosiaan kaikille, koitetaan päästä ainakin helmikuun alkupuolelle.

Oma tilanne jatkuu ennallaan, kohtu on todella supistusherkkä, mutta viimeksi kohdunsuuntilanne oli siis ok ja välitöntä uhkaa enenaikisuudesta ei ole. Neuvolakin oli eilen, painoa tullut liikaa, mutta onneksi lähtöpaino sen verta pieni ettei se vielä ainakaan haittaa. Verenpaineet hyvät, hempparikin pysynyt ennallaan ollen 122. Sykkeet kuului hienosti, siellä hän mennä jyttyytti masussa! ja tällä hetkeää ainakin pikkuinen on raivotarjonnassa, mutta mahtuu tisti vieläkin vaihtamaan asentoaan. vauvahikkakin on meneillään, tuntuu hauskalta! onko teillä kellään muuten tullut jo maitoa rinnoista? multa on nyt muutaman viikon ajan tullut, varsinkin kevyesti puristaen, mutta saunassa ihan saattaa valuakin. En muista tyttöjä odottaessani tällaista olleen ollenkaan...

Kampaajallakin kävin monen kuukauden pausiin jälkeen, oli niiiin piristävää! ja hiukset jäivät kyl sinne kampaamon lattialle, tosin leikkaus silti naisellinen, et ei nyt ihan poikatukka kuitenkaan. Mut mukavaa se oli,l hieroi päänahkaakin...

Itse olen onneksi tehnyt jo kaikki joululahjaostokset, kotikin on kokenut jo joulusiivouksen (kiitos äidilleni siitä!!!) ja saanut jouluisen ilmeen. ja onneksi menemme anoppilaan itse jouluksi ja pyhiksi niin siinäkin pääsen vähemmällä.

Marjainka rv 27+2

Vierailija
12/43 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan meitä normaalia vähemmän meitä maaliskuun odottajia vai muuten vaan laiskottaa:). Kuuluin aikanaan elokuun 06 odottajiin ja siellä sitä oli kuhinaa pinossa. Päivä pinot oli yleensä vähintään nelisivusia. No se taas oli ilmeisesti normaalia aktiivimpia ja oli meitä odottajiakin kyllä paljon.

Me asutaan Tukholmassa ja tänään oltiin tytön kanssa kaupungilla ihailemassa kaikkia joulujuttuja. Ajajttelin, että pakko käydä nyt kun vielä jalat jaksaa, viime raskaudessa viimeinen kuukausi alkoi jo olemaan aika tuskaa kaikkine vaivoineen + se hirveä kesähelle. Nyt kyllä tuntuu pääsevän paljon vähemmällä. Silloin kertyi nestettä ihan hirveesti...koputtaa puuta, ehtiihän sitä vielä! Helle vei multa kyllä sillon ihan kaikki voimat ja nyt on niin ihanaa kun on kylmä! Kävin myös muutamassa vauva/lastentarvikeliikkeessä ihastelemassa tyyriitä tavaroita. Tilasin itseasiassa toisen vaunukuosinkin tuplavaunuihimme.

Närästys vaivaa täällä jo aika lailla, päivässä menee jo monta rennietä muuten ei tule elämästä mitään! Maha alkaa olla kanssa tuon esikoisen hoidossa tiellä ja kumartelut ei ole enää kivoja nekään, tuon närästyksen takia. Kohtu taitaa jo olla aika korkealla kun tuntuu jo, että hengittäminenkin on työläämpää.

Eilen kaivoin esiin esikoisen vaatelaatikot ja koot 50-62. Kyllä meillä ainakin näyttäis olevan vaatteita ihan riittävästi, osa sellaisia jota ei juuri edes ehditty käyttää...hameita y.m. kun eipä sitä paljoa missään tule käytyä ekoina elinkuukausina ja kotona paras asu on kyllä bodyt ja puolipotkuhousut + sukat. Ainoa sitten on koko 68 mikä varmaan alkaisi kesällä olemaan hyvä, nimittäin sen kokoiset oli esikoisen talvikamppeet, eli kesävaatetta joutuu sitten hiukka hankkimaan.

No, taidanpa taas lähteä tästä höpisemästä joutavia! Kirjoitelkaahan muutkin, kun on niin kiva lukea muiden kuulumisia.

Tähtinova 28+4

Vierailija
13/43 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kiva" kuulla, että muitakin närästelee. Mulla oli närästystä alkuraskaudesta. Sitten tuntui, että se helpotti, ja nyt se on taas alkanut pahentua. Mua ei omasta mielestäni mikään ruoka ala närästää, vaan lähinnä se, kun maha alkaa tyhjentyä. Mutta oon kyllä huomannut, että rennie, tms. kannattaa ottaa, koska muuten se jää vaan päälle, vaikka söisikin. Kai tuo kahvin juonti pitäis lopettaa, mutta teen sen vissiin vasta, kun on pakko. : )

Närästystä lukuunottamatta kaikki on oikein hyvin. Yöt nukun hyvin ja päivät jaksan aika hyvin.

Kivaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
14/43 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans välillä inhottavaa poltetta, en oo kyllä huomannut, että se liittyisi tiettyihin ruokiin. Makuuasento ainakin närästystä lisää. Vielä en oo ottanut Rennietä, oon yrittänyt juoda tai syödä vähän jotain ja sitten van kärsiä. Ekassa odotuksessa närästys alkoi kans joskus tässä vaiheessa, tokassa sitä oli heti alusta asti ja nyt oon oikeastaa tähän asti taas selvinnyt ilman. Herääkin ajatus, että onko yhteyttä vauvan sukupuoleen (eka poika, toka tyttö, nyt ei tietoa)...

Viime viikonloppuna lähestyvä synnytys iski oikein tajuntaan ja hirveä pakokauhu, jännitys ja pelko tuli, että miten siitä taas selviää. Kai näitäkin ajatuksia on vaan pakko käydä läpi.

Keskiviikkona olin siellä lääkärinlassa ja onneksi kohdunsuun tilanne oli hyvä, kiinteä ja kiinni oli. Murheet oli turhaa, vaikka alaselkäkipuja onkin. Sf-mitta oli 21 cm, painoa nyt + 4,5 kg lähtötilanteeseen, hb 118 (aika huono mun mielestä mutta ei määrätty rautaa) ja verenpaine edelleen alhaalla. Vauva oli pää alaspäin, voi olla sattumaakin, mutta mulla on kyllä aiemmissa raskauksissa vauva sitten pysynytkin pää alaspäin koko loppuajan, vaikka on asentonsa tosi varhain ottanutkin. En kyllä tunne mitään kuperkeikkoja, niinkuin moni teistä, vaan potkuja ja punnaamista.

Mulle tuli reilu viikko sitten ilmotus, että äitiyspakkaus on myönnetty. Saa nyt sitten nähdä, kuinka kauan sitä lopulta pitää odottaa, kun jakelu on keskeytetty. Onneksi vauvatavaraa on jo ennestään, ettei sellainen kiire pakkauksen kanssa ole.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

popz (rv 26 + 3)

Vierailija
15/43 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on tosiaan hiljaista tässä meidän pinossa, mahtaako muitakin laiskottaa yhtä paljon kuin minua:) Joululoma alkaa onneksi jo ensi keskiviikkona ja töihin palaan vasta loppiaisen jälkeen. Sitten onkin enää kolme viikkoa töitä ja äippälomalle helmikuun alusta, jippii!!

Oma olo on ihan ok, hirmuinen väsymys vain vaivaa=( Kyselisinkin teiltä muilta, että miten usein teillä katsotaan hemoglobiini neuvolassa? Itselläni hemoglobiini on otettu vain ensimmäisellä neuvolakäynnillä, eikä sen jälkeen ole ollut puhettakaan sen mittaamisesta. Omassa mielessä vain on käynyt, että olisikohan laskussa, kun olo on kertakaikkisen väsynyt ja vetämätön vaikka nukkuisinkin yöllä (toisinaan yöt kylläkin unettomia)...

Toinen mieltä askarruttava asia ovat " melkein-pyörtymiskohtaukset" , jotka minua ovat vaivanneet kyllä aikaisemmissakin raskauksissa, mutteivät muulloin. Nyt niitä on ollut useamminkin. Kyse on siis siitä, että esim. kävely ylämäkeen, portaita tai muuten vaan reippaampi touhuaminen saa aikaan sen, että tunnen kuinka tajunta alkaa hämärtyä, pulssi tihenee, tulee huono olo, hengästyn ja koko kroppa menee ikäänkuin maitohapoille. Siis tulee tunne, että " pyörryn ihan just kohta" . Tuolloin on pakko päästä makuuasentoon ja nostaa jalat ylös ja sitten helpottaa. Minulla on luonnostaan matala verenpaine, mikä ei yleensä raskaudessakaan nouse ja olen ajatellut sen vaikuttavan jotenkin...Tiedä häntä sitten. Joka tapauksessa tuntuu siltä, että veri ei ikäänkuin jaksaisi kiertää ylös päähän asti vaan jämähtää alakroppaan ja sen takia makuuasento tuo helpotuksen...ymmärtääköhän kukaan mitä höpötän?

Tässä näitä tuntoja ja outoja vaivoja taas, onneksi ensi viikolla voi neuvolassakin avata näitä kummallisia tuntojaan;) Joka tapauksessa ihanaa, kun joulu on jo 10 päivän päästä ja luntakin pitäisi ehkä tulla ja lomakin alkaa pian!!!!Ihan mukavissa tunnelmissa siis täällä ollaan=)

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Terkuin Hattara rv 27+6 jo

Vierailija
16/43 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästystä siis, etenkin makuuasenossa. Rennie on ilmeisesti turvallinen? Kun pakkausselosteessa luki, että voi käyttää raskauden aikana mutta keskustele ensin lääkärisi kanssa. Oon kyllä popsinut ihan lääkäriltä kysymättä.

Erotatteko te miten hyvin vauvan asennon liikkeistä? Mulle lääkäri sanoi, että vauva on pää alaspäin, eikä välttämättä enää käänny; olin siihen asti luullut, että potkut alhaalla on tosiaan potkuja jaloista.. Välillä tuntuu joko potkuja tai nyrkin iskuja sivuilla, välillä taas ylhäällä, välillä melko alhaalla, mutta jospa se yltää huitomaan joka suuntaan, vaikka pää alaspäin onkin.. Mielestäni ei ole sillä tavalla myllertänyt, että olisi ihan täyskäännöstä tehnyt.

Oon nyt pari päivää saikulla. Olin alkuviikosta tosi flunssainen, vaikka kuumetta ei ollut, ja alkoi käydä töissä olo sen verran raskaaksi, että päätin olla eilisen ja tän päivän kotona, kun ei töissäkään hirmu kiire ole. Pitää nyt ajatella vauvaa ja omaakin jaksamista eri tavalla kuin ennen, ennen raskautta en kovin helpolla olisi ilman kuumetta osannut jäädä kotiin.

Vierailija
17/43 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin lääkäri sanoi, että imeskeltävät närästyslääkkeet ovat turvallisia eikä niistä jää elimistöön mitään. Vaikuttaa ilmeisesti vain paikallisesti. Lääkäri nimenomaan kehotti ottamaan närästyslääkettä, koska muuten maha vain tuottaa enemmän ja enemmän happoja. Itse olen ainakin huomannut, että lääke vaikuttaa tehokkaasti.

Kuka nyt puhuikaan tuosta pyörryttävästä olosta. Kaverillani on ollut istuessa vastaavaa ja syyksi on sanottu, että kasvava vatsa painaa isoja verisuonia. Parhaiten veri kai pääsee kiertämään kylkiasennossa. Tietty se matala verenpainekin voi pyörryttää rasituksessa.

Tulipa paasattua!

Vierailija
18/43 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse " löysin" tämän maaliskuisten palstan vasta nyt. Viikkoja mulla

29+6 ja la 1.3.08. Enpä ole täällä juuri käynyt, kun on ollut itsellä niin

epävarma olo miten raskaus ylipäänsä etenee. Odotin alunperin kaksosia joista toinen jouduttiin osakeskeyttämään vaikean (toisin sanoen ei korjattavissa olevan) sydänvian vuoksi. Nyt olen jännittänyt miten käy toisen kanssa, mutta ainakin tähän asti mennyt hyvin. Tietysti koko alkusyksyn tapahtumat pyörivät kauhutarinoina mielessä ja takaraivossa kolkuttaa koko ajan että loppukaan ei voi sujua hyvin.

Onneksi 4-vuotias poikamme pitää ajatukset muualla ja antaa voimaa odotukseen. Mulla myös supisteluja alkanut tuntua jonkun verran ja Naistenklinikalla sanottiinkin, et nyt pitäisi vaan ottaa rauhassa. Onneksi olen lomalla ja sitten tammikuun alusta alkaakin äitiysloma

varhennettuna. Hyvää viikonloppua!!

Vierailija
19/43 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lähtikin jo noin nopeaa :) Jospa minäkin tulisin mukaan tänne maaliskuisiin. Kuulun myös sinne maaliskuisten yhteisöön ja siellä ainakin näyttää juttua riittävän muilla (itsellä jäänyt jotenkin väliin kaikki:) Viime raskaudessa olin tammikuisten ketjussa ja se oli aktiivinen. Eilen olikin neuvolalääkäri ja siellä kaikki hyvin. 4kg tullut koko raskaudenajalta, ja toivossa on hyvä elää että ne jää sinne synnärille niinkuin noissa muissakin on käynyt. Mulla on nukkumis ongelmia! Heräilen mihin aikaan vain ja tunti on sitten valvomista ennen kuin uni tulee uudelleen. Viime yönä katsoin kelloa että jos se on tarpeeksi paljon voin nousta jo ylös, mutta klo olikin vasta 03.00! ja uni tuli uudelleen vasta neljän aikaan. Rasittavaa jotenkin valvoa yksin ja pyöriskellä sängyssä :( Mutta ei tämä ihan joka öistä ainakaan vielä ole.

M@m@ rv 25+2

Vierailija
20/43 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tänne taas kirjoittelen, olo on ollut niin väsynyt ettei sängystä aina olisi jaksanut nousta....

Mulla oli lääkärineuvola tuossa viime viikon alussa ja sain 2 viikkoa sairaslomaa, korkean yläpaineen ja unettomuuden takia. Onneksi molemmista ollaan toivottu hyvin, tiistaina päiväksi töihin ja sitten alkaisi talviloma ja takaisin töihin vasta ensi vuoden puolella.

Muuten eddie ja minä voidaan hyvin..

Eddie on kanssa jo kääntynyt pää alaspäin ja lääkäri arveli ettei enää käännykään ympäri.

Hyvin aktiivisesti 900g masukki mätkii mahassani, välillä tuntuu että siellä olisi muutama muukin mukana.

Sf-mitta oli 26, joka menee yläkäyrillä.

Painoa on tullut nyt vajaa 10 kiloa.

Enää ei tarvitsisi tulla montaa kiloa lisää... nyt kun on löytänyt kivoja äippävaatteita.

Mukavaa joulunodotusta kaikille =)