Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin joulujuhlassa kellään pojalla ei ollut juhlavaatteita,

Vierailija
11.12.2007 |

tytöillä taas kaikilla oli. Mistä tämäkin kertoo?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei synttäreitä, ei joulua, ei uutta vuotta, ei pääsiäistä, mitään näitä ei juhlita? Eikä tietenkään järjestetä koskaan mitään " ylimääräisiä" juhlia tai saada kutsua häihin/ristiäisiin/syntymäpäiville/pikkujouluihin,ym? Eikä muutenkaan käydä kylässä tai hienommissa ravintoloissa, jossa vähän juhlavampaakin vaatetusta voisi tarvita?

Täytyy sanoa: olette erikoisia ja kenties erakkoja!

t. sammaritakkisen kummasteleva äitee :)

Vierailija
22/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöllä oli sukkikset ja pitkähihainen mekko, jossa kirjaltuna pari kukkaa. Hyvin yksinkertaiset, mutta siistit vaatteet, jotka päällä voi olla koko päivän. Pojalla kauluspaita ja tummat farkut. Kauluspaidassa oli pystyraitoja, joista osa hopeisesti kimalteli.

Osa lapsista oli mm. tonttupuvuissa. Meidän tarhassa juhla on puurojuhla, jonne saa tulla haluamassaan asussa. Juhlassa kaikki saavat päähänsä tarhan puolesta tonttulakin. Yhdessä lauletaan ja leikitään, päälle syödään riisipuuroa. Kaikilla oli kivaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se joku statusjuttu, kun toiset pukeutuvat paremmin joulujuhliin ja toiset eivät? En minä ainakaan yritä todistaa lasteni siistillä pukeutumisella mitään sen kummempaa. Juhla on juhla ja niitä kuuluu kunnioittaa pukeutumalla juhlan vaatimalla tavalla.

Voihan sitä kaikkia tekosyitä keksiä, miksei viitsi Erkki-Niilon hiuksia kammata, ei edes vaivautua laittamaan päälle puhdasta ja ehjää... Minusta kuuluu kasvatukseen jo se, että tietty asu kuuluu tiettyihin tilanteisiin.

Vierailija
24/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuohon nyt juu ei voi vedota, kun Suomessa ei edes ole näitä tosirikkaita. Englannissa heitä on jonkin verran. Silti englantilainen hyvin koulutettu, hyvin toimeentuleva väestö pukeutuu hyvin. Suomalaisesta en tiedä.

Vierailija
25/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja meillä on siis lapsia kumpaakin " merkkiä" , mutta minä ainakin olen resupekka ihan luonnostaan. En ole koskaan tykännyt kampauksista, hienostelevista vaatteista tms. Usein olen vanhoissa ja virttyneissä kirppilöydöissä. Toki puen lapset siististi ja juhlaan laitamme siistimpää kaikki. Mainittakoon, että minulla oli peräti hame ja korkkarit puurojuhlassa. Mieheni on aina siisti ja hän tykkää panostaa pukeutumiseensa, lasten vaatettamisen minä hoidan ja mieheni onkin aina ollut siihen tyytyväinen.

Vierailija
26/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset puen samalla tyylillä. Jos on kyse pienemmästä juhlasta, kuten päiväkodin joulujuhlasta laitan tytölle esim. kauniin samettisen liivimekon, siihen sointuvan paidan ja sukkahousut. Pojalle vastaavasti samettihousut, kauluspaidan ja slipoverin. Jos on häät pukeutuu lapset taas tyyliin: Pojalle puku ja tytölle hieno juhlamekko.

Niin yksinkertaista. Tilannepukeutuminen on kaiken a ja o.

Pojalle saa vaikka erikoisliikkeestä sammarit ja kauluspaidan kolmellakympillä jos kattoo vähän tarjouksia eikä osta kalleinta merkkiä. Sammareita voi käyttää monessa tilanteessa. Ainakun jotain siistimpää tarttee laittaa...

Joskun muuten olen kattonut juorulehdistä miten kuuluisuudet pukee lapsiaan. Huhuhuh aika rötkyihin pukeevat.

Vierailija
27/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla niin moukka? Juhliin laitetaan juhlavaatteet ja arkeen arkivaatteet. mitä epäselvää tässä on?

Lastenjuhlavaatteita saa taas alessa 10¿:lla housut ja paidan, joten av-mammatkin voisi ostaa ensi vuotta ja juhlia ajatellen.

Vierailija
28/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ymmärrä, mitä lasten puurojuhlassa pitäisi kunnioittaa? En minä ylipäänsä ehkä kovin hyvin ymmärrä koko kunnioittamisen käsitystä.

Meille juhla on jotain arjesta poikkeavaa, jotain, mitä odotetaan ja josta riemuitaan. Haluamme juhlistaa hetkiä toistemme kanssa. Pukeutuminen kuuluu tähän juhlistamiseen. On kiva vähän panostaa ja katkaista tämä harmaus.

Vierailija
29/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saimme sen käsityksen, että lapsi pitää pukea tonttumaisesti. Kutsu oli tonttujen puurojuhlaan tms. Lapselle laitettiin siis punainen collegepuku ja tonttulakki. Toivottavasti muiden lasten vanhemmilta ei mennyt ihan koko joulu pilalle tämän pukeutumismokan takia. Emme kylläkään olleet käsityksessämme yksin, mutta vähemmistössä toki. :)

Vierailija
30/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meille juhla on jotain arjesta poikkeavaa, jotain, mitä odotetaan ja josta riemuitaan. Haluamme juhlistaa hetkiä toistemme kanssa. Pukeutuminen kuuluu tähän juhlistamiseen. On kiva vähän panostaa ja katkaista tämä harmaus.

Mutta ilmeisesti et tajua, että päiväkodissa sitä arkea katkaisee JOULUJUHLA!!!!

Vierailija
31/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lasten päiväkodissa on puurojuhla. En ymmärrä, miksi sinä tätä tosiasiaa yrität huutamalla muuksi muuttaa?

Ja kyllä, minä puen lapseni siistimmin päiväkodin puurojuhlaan, koska tilaisuus on lapsilleni tärkeä. Sillä katkaistaan päiväkodin arki. Sinne kutsutaan vanhemmat kuulemaan hienoja lauluesityksiä. Kyllä mekin osaamme juhlia ja juhlistaa, mutta se ei tapahdu, mistään kummallisesta kunnioituksesta, vaan vilpittömästä halusta nauttia elämästä.

Vierailija
32/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ainakin meidän pojat ovat niin kamalia riehujia että vievät vanhemmilta kaikki voimat - emme enää jaksa panostaa pukeutumiseen."

Vierailija
33/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta esim. pienellä pojalla solmio/kravatti ja slipoveri ovat jotenkin liian aikuismaiset ja oudon näköiset. Itse laittaisin pojalle vaan siistin kauluspaidan ja sammarit, ja siistit kengät ns. tavallisiin juhliin.

Vierailija
34/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 poikaa ja yks tyttö. nyt ostettiin vanhimmalle pojalle ihan kunnollinen musta juhlapuku. se jää sitten seuraaville eli ei mene meillä ainakaan hukkaan. Ja tytön vaatteet menee siskoni lapselle.

Vierailija
35/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

22

Vierailija
36/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän samalla kasvatetaan lasta siihen, että juhliin on tapana pukeutua.

Meidän lasten joulujuhlassa (joka oli muuten eilen illalla) oli kyllä kaikilla lapsilla, niin tytöillä kuin pojilla tosi nätit vaatteet ja tukat kammattuina.

Vierailija
37/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tytöt sitten näyttävät juhlavammin pukeutuneilta, koska tyttöjen vaatteisiin voi tunkea kaikenlaista hörhelöä ja blingblingiä. Itse kävin juuri ostamassa joulunajan juhlia ja kyläilyjä varten pojilleni uudet vaatteet. Kaapissa on juhlavaatetta ennestäänkin, (EI niitä ukkomaisia prässihousuja ja valkoisia paitoja) mutta en halua pukea poikiani joka juhlaan samalla tavoin. Tulen todella yllättymään, jos meidän päiväkodin joulujuhlassa muut pojat eivät ole siististi pukeutuneita, sillä niin hyvin pukeutuvat ja itsestään huolehtivat äidit heillä on.

Vierailija
38/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta esim. pienellä pojalla solmio/kravatti ja slipoveri ovat jotenkin liian aikuismaiset ja oudon näköiset. Itse laittaisin pojalle vaan siistin kauluspaidan ja sammarit, ja siistit kengät ns. tavallisiin juhliin.

Ja linja pitää myös tytön kohdalla. En minä häntäkään pue kuten pientä aikuista, kyllä ne mekot ovat ihan selkeästi tyttömäisen lapsellisia. :-) Pojalle laitan siistit sammarit tms. ja kauluspaidan.

Mutta " ongelma" on muuallakin kuin meissä äideissä. Eilen etsin kaupasta 1,5v pojalleni siistiä kauluspaitaa, ei liian kirjavaa/arkista yms. Kauppa oli täynnä tytön hametta ja röyhelöä, pojalle ei ainuttakaan kauluspaitaa tai siistimpiä housuja! Uskomatonta!

Vierailija
39/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt saavat päälleen vaikka mitä ihanaa, joka kimaltelee ja on pitsiä ja tylliä ja sifonkia ja samettiruusuja. Pojille on kauluspaita, slipoveri ja sammarit. Missä mielikuvitus poikien juhlavaatteissa?

Jos saisin tilata, niin tilaisin pojalleni suorat housut, joiden lahkeiden helmoissa ja taskunpielissä olisi paljettinauhat ja väristys oli beessiä ja oliivinvihreää. Paidaksi joko kauluspaita railakkailla napeilla ja kalvosinnapeilla, ehkä joku " mitalli" kaulukseen. Paidassa saisi olla vaikka samettipainatus. Väri voisi olla joku vaalea (esim. vaalea harmaa tai ruskea) ja napit oranssit/kirkkaan vihreät. Jos vielä laittaisi slipoverin voisi siihen olla neulottu joku upea kuvio, johon olisi kirjailtu paljeteilla päälle. Väriltään vaikka ruskean sävyissä. Kaiken kruunaisi komea hattu, jossa olisi pieni kultainen kruunu kiinni edessä.

Ok, oli aika överi, mutta pojille ei oikeasti ole mitään :(

Vierailija
40/40 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanat kullanväriset liivit ja roikkusolmiot pilkkahintaan laajasta valikoimasta viime kerralla Englannissa käydessämme. Sieltä löytyy vaikka mitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän