Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Heinähatut*** Vko 50 ma-to

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole jaksanut/kerenny käydä täällä vähään aikaan ja mitä sitä nyt juttua tyhjästä kirjotteliskaan, ku ei ole mitään kummempia tapahtunu.

maanantaina piti käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, koska pari viikkoa sitten niitä ei ekalla neuvolakkäynnillä kuulunut. noh, eipä kuulunut nytkään ja nauvolatäti siitä kyselemään josko olis vapaita ultra-aikoja samalle päivälle - ja olihan siellä yksi. kävin ronkittavana ja 1,6mm sinttihän se siellä lillui! on vaan pari viikkoa nuorempi, mitä oltiin luultu. olin jo valmistautunu siihen ettei siellä mitään olisi näkynytkään.

vlopun aikana on myös kerrottu molempien vanhemmille eli alkais olla homma hallussa paitsi että... pitää muuttaa tuossa kevään aikana, kun vielä kykenee. vihaan muuttamista. :( ja tietenki pitää toivoa, että kaikki menee niinku pitääkin.

laala 8+3

Vierailija
22/31 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtu mainita, että rv13 ultra olis sairaalassa 28.12.07, mutta nyt koska koko homma aikaistui kahdella viikolla, niin se pitäis varmaan siirtää..? noo, soittelen sinne ja kysyn, nii eiköhän sekin selkene.

neuvolalääkäri olis varattuna 3.1 08. täällä porvoossa on muuten hyvä, kun on 2 ultraa ja ensisynnyttäjille vielä kolmaskin!

oon kyl ihan varma, et jossain vaiheessa unohan jonku ajan enkä muista ilmaantua paikalle, ku saakeli koko ajan saa olla juoksemassa joka paikassa. :D

jees... eipä oikeestaan muuta oireilua kuin kipeä pää (johtuu varmaan jäykästä niskasta) ja suhteellisen tasanen kuvotus kaikkea ruokaa kohtaan. kyllä sitä silti aina saa jotain syötyä ja mieluitenhan sitä pitäs syödä usein ja vähän kerrallaan, mikä nyt onnistuu oikein hyvin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/31 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupu00 jaksamisia!! Olipas kuitenkin ihana juttu, että toinen pikkuinen ylläriksi löytyi:)!

Täälläkin päässä vähempi jaksanut koneella olla, kun paha olo vaivannut väsymyksen kera nyt tosissaan. Jossain vaiheessa kun oireita kaipailin, niin nyt kyllä ovat korkojen kera tulleet;) Pari viikkoa ovat enempi jyllänneet ja maanantaina tuli ylöskin pari kertaa, mitä ei ole aiemmissa 5. raskaudessa tapahtunut kuin yhden kerran aiemmin. Yleensä ovat helpottanett 12 viikon paikkeilla, saa nähdä miten nyt menee.

Sinuvi: Mullakin oli ihan alussa ja joskus 6 viikolla supistuksen kaltaisia tuntemuksia ja ihan maha kovettui ja kipuili kun jotain enempi touhusin, siivosin ym. Nyt ei kop kop ole enää oikeastaan ollut. Silloin ihmettelin myös, että mistä voi johtua. Ilmeisesti kohdun kasvusta vain?! Ultrassa kävin reilu viikko sitten ja pikkuinen siellä uiskenteli:) Joko kävit ultrassa?

Aika monella alkaa jo ultra ajatkin olla selvillä, itsellä vasta ens viikon pe eka neuvola:) Ultra varmaankin vasta tammikuun puolessa välissä..

Nyt pitää lähteä pojan kanssa päikkäreille:)

Mami@5 rv 8+5

Vierailija
24/31 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupulle rutistukset myös täältä ja otahan nyt rauhallisesti!

Teillä on lähes kaikilla ultra ajat selvillä, mulle selvinnee varmaan kans huomenna ekassa neuvolassa, täällä Turussa kun saa ultra ajan suoraan neuvolasta. Ens vuoden puolelle se mun kohdalla kuitenkin menee mutta neuvolalääkäriin saatan ehtiä jo tämän vuoden puolella. Olis ihanaa jos sydänäänet saatais jo kuuluviin, viimeksi mulla kuului tosi aikaisin jo viikolla 9...

Oma olo on kuin kirveellä hakattu (olipas outo kielikuva). Väsymys on aivan valtaisaa ja toimintakyky nolla. Yöllä en saa kunnolla nukuttua ja sitten päivällä väsyttää tautisesti. Täytyis koittaa tänään ulkoilla enemmän, jos se vaikka auttais.

Joulukortitkin on vielä kirjoittamatta ja paketteja pitäis paketoida...just kun ei olis yhtään ylimääräistä energiaa. No jostain täytyy koittaa sitä löytää.

Tälläinen valitusvirsi tänään.

Lazo 7+6

Vierailija
25/31 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun voi tänne tuntojaan tilittää, meillä kun ei kukaan tiedä koko raskaudesta. Nyt siitä kertomisen siirsi hamaan tulevaisuuteen.

Mulla on ultra-aika 3.1, mutta se pitäs nyt aikaistaa,kun sen kohtuun jääneen hematooman takia tarkastellaan tilanne kahden viikon välein.

Oli muuten jännän näköistä kun ultrattiin 3/4d laitteella, sellaisesta ei entuudesta kokemusta ole.

Tsemppiä kaikille erinäisten vaivojen kanssa kärvisteleville,lopputulos on sen arvoinen =)

pupu ja salarakas 10+3

Vierailija
26/31 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupulle tsemppiä. Toivotaan jarrusukkia vauvelille:)

Omassa olossa ei muutoksia. Ensi viikon neuvolaa odottelen kovasti. Pääsee sitten papusen näkemään ja toivottavasti tulee selvyyttä näihin viikkoihinkin. Vaikka toisaalla mitäs väliä nuilla viikoilla on. Vauvahan syntyy sitten kun sitä huvittaa:)

Mulla on ollut vatsa ihan kauhean kipeenä pitkän aikaa. Mietin jo että onkohan vakavaa tai vauvasta johtuvaa, mutta luulenpa että laktoosi on vaan pahentunut hurjasti. Ei voi enää edes suklaakonvehtia syödä, kun niin kipeetä tekee:(

Taidanpa jatkaa juttua toisella kertaa, kun täytyy lähteä pesemään tyttöjen hampaat!

Pricilla ja Muru 8+3

Vierailija
27/31 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh! kohta on tenttiviikko läpäisty suht hyvällä menestyksellä,vaikka lukemaan en ole ihan kamalasti ehtinytkään,esikoisella on nyt jokin äiti-vaihe,eikä kukaan tai mikään muu kelpaa hälle. huomenna enää pahin,nimittäin matematiikka jäljellä,sitten alkaa 3viikon loma :DD

esikoisella on tosin heti pe sen mun tentin jälkeen aika poliklinikalle korvien tarkastukseen ja jos korvat näyttävät todella huonoilta (mitä vähän pelkään..) ,ottavat heti sairaalaan sisällä ja pääsee sitten päivystyksessä sinne putkitukseen. muuten joudutaan odottaa se viikko vielä sitä oikeaa leikkausaikaa ja saadaan pelätä koko se aika,ettei tulehdus vaan pahene kuumeeksi asti,jolloin leikkausta ei voi tietenkään tehdä.. toivon kyllä,että tämän tulevan pikkukakkosen kanssa ei tule yhtä suurta ongelmaa korvista kuin nyt. kamalaa on katsoa toisen kipuilua,kun ei voi edes tehdä mitään asialle..:/

oma olo parempi.nyt ei enää niin okseta. kouluun jo kerroin heinävauvasta opolle ja suunniteltiin opiskelujen jatkoa. nyt seuraaviin jaksoihin otan lisäkursseja jo etukäteen ja sitt yritän varmasti suorittaa

harjoittelua äitiyslomalla hitaammalla tahdilla,kuten esim.viikonloppuisin. ja siis vasta sitten kun vauva nyt on edes sen 6kk.

mutta sitähän ei vielä voi varmaks sanoa,miten se menee.sen näkee vasta sitten. suunnitelmat on kuitenkin jo valmiit :)

nyt täytyy rientää! tentti alkaa 13.30 ja minä vielä siivousvaatteissa ja poika päiväunilla.. juoksuksi menee!

mukavaa viikon jatkoa!

-annu ja sintti 10+3-

Vierailija
28/31 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tosiaan että täällä etelässäkin on vähän pakkasta. Pysyis nyt tälläisenä joulun yli!

Mulla on pikkuisen tuo väsymys helpottanut ja tänään on ollut ihan kiva olo. Aamulla kävin ekaa kertaa neuvolassa, eipä siellä mitään erikoista, ultra aika 10.1. Yllätyksekseni kuulin että uudelleensynnyttäjällä ei lääkärintarkastuksia ole, vaan ainoastaan nämä ultrat. No, eipä tuo haittaa, vähemmän menoja kun aina täytyy kuitenkin järjestää esikoisen hoito jos ei halua mukaan ottaa. Onkos teistä muista joilla on jo lapsia joku uskaltautunut ottamaan lapsen mukaan neuvolaan, miten sujui?

Tälläiset pikkuisen pirteämmät fiilikset täällä tänään.

Lazo 8+0

Vierailija
29/31 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä molemmat tytöt otan neuvolaan mukaan ja aikoinaan esikoinenkin oli melkeen aina mukana.

Lääkärineuvolaan en ota, koska ne toimenpiteet on varmaan aika pelottavan näköisiä. Meillä on kyllä niin ihana neuvola, ja tytöt tykkäävät kauheasti leikkitilasta, jossa on mm. leikkimökki tai sellanen hyllyistä ja ikkunallisesta seinästä rakennettu maja, että luulen etteivät malta edes tutkimushuoneeseen mun mukana tulla:)

Kohta olen pitkästä aikaa lähdössä pumppiin. Mahtaapi olla rankkaa, kun en melkis pariin viikkoon ole jaksanut käydä:0

Pricilla ja Muru 8+4

Vierailija
30/31 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon miettinyt tuota, että ottaisinko lapsen mukaan neuvolaan ym menoille. Pakko se kai on ottaa, jos ei hoitajaa saa. Toivon mukaan miehellä ei juuri silloin ole töitä, mutta sitä ei oikein etukäteen voi tietää, pätkätöissä kun on. Eikä oikeen ole varaa palkata hoitajaakaan. Hammaslääkäriin kylläkään ei voi lasta ottaa mukaan... On tämä hankalaa.

Poika on nyt parantunut kuumeestaan, hyvä niin. :)

Joulukortteja olen tässä kirjoitellut, osoitekirja vaan on hävinnyt jonnekin, niin on pitänyt soitella pitkin maailmaa. :) Pitäisi jaksaa viimeiset lahjatkin paketoida, onneksi alkaa tämä väsymys jo vähän helpottaa.

Anne ja poika 02/06 ja rv 9+1

Vierailija
31/31 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Mie tässä mietin että onko teillä muilla selkeä ajatus siitä kumpi on tulossa?Siis ellette jostain syystä ennenmin tai myöhemmin sitä tiedä.

Mulla on joka raskaudesta tullut heti alussa vahva tunne sukupuolesta ja aina on menny oikein.Esikoisesta olin aivan varma pojasta,tytölle ei ollu edes keksitty nimeä valmiiksi.Nyt viimekerralla olin 100-varma tytöstä ja ostin suoraan vaaleanpunaisia ja tyttömäisiä vaatteita raskausaikana!Ja tyttöhän se oli!

Nyt mulla on taas poikatunne.Raskaus muistuttaa ekaa raskautta ja mulla muodostuu jo kuva suht helposta poikavauvasta...on vaan sellainen mielikuva etukäteen!On tää hassua!Ihan samahan se on kumpi sieltä tulee,kunhan hän voi hyvin ja saan nauttia vauva-arjesta täysillä.

(.)Masu tuntuu pyöristyvän pikkuhiljaa ja yritän vielä piilotella töissä.Onneksi meillä on sellaiset työvaatteet että ne vähän piilottaakin.Tissejä nipistelee ja kohdun kasvukivut on välillä järkkyjä.Vähänkin liian nopea liike tai yskäisy niin vedet tulee silmiin.Töissä jaksan kuitenkin hyvin.Suorastaan pursuan energiaa ja olen todella hyväntuulinen,tää raskaus on niin outo!:)