Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tonskattaret joulutunnelmissa

10.12.2007 |

Aloitanpa yli-innokkaana tänne o-puolelle pinon, kun sitä en omien silmieni mukaan ainakaan vielä nähnyt ja meitä plussanneita jo kuitenkin tuntuu olevan muutama. Kovasti tietenkin toivon, että tänne saadaan lisää väkeä tuolta kuumeilupuolelta!

Mitä mieltä muut olette esittelyistä?

Tänään soitin neuvolaan, neljän testin jälkeen. Miksiköhän minulla on niin epävarma olo, en millään usko kaikkia neljää plussaa plussaksi? Selviä plussiahan ne ovat, mutta jotenkin vaan en millään usko... ehkä juuri siksi, että esikoinen on vasta 8kk ja ajattelin raskautuvani vasta ensi vuoden puolella... :):)

-A laskurista riippuen rv 4+5 tai 6+2, ota tästäkin nyt selvää...

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan pihalla noista viikoista kun neuvolan la:ssa (29.6) ja sen ekan ultran mukaisessa la:ssa (13.7) on noinkin paljon eroa..eli en oo sitten laskenut viikkoja ensinkään vaan keskittynyyt tähän oksentelu puoleen;) Voipi siis olla että meidän laitetaan np-ultrasta takaisin kotiin vauvaa kasvattamaan (voi, toivottavasti siellä on kaikki hyvin..) ja saadaan uusi lähete muutamaa viikkoa myöhemmäksi..mutta huomenna se sitten selviää. Mä en ymmärrä miksi oon ihan hermona sen huomisen suhteen kun en ollut Liiastakaan, kait tämä oma olo on vaan nyt niin kauhea kuumeisena että tosiaan epäilyttää ettei pienikään siellä voisi hyvin. Tiedän kyllä että äidin kuume ei ole masuvauvalle vaaraksi mutta minkäs teet kun on tälläinen hermoheikko..:)

Nyt lähden muualle omanapailemaan (alakertaan vonkumaan miehelle vointiani;))

Vierailija
22/39 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ýksi lisää!

Turussa asustellaan ja koulussa pitäisi vielä jaksaa tiukasti painia - onneksi alkaa joululoma...

Ensimmäinen viipottaja syntyi 8/06, joten ikäeroa näille kahdelle tulee aika tarkalleen kaksi vuotta (la 14.8). Pahoinvoipaisuus ei vielä ole saanut yliotetta, mutta ennusmerkit ovat kyllä ilmassa... Eilen väänsin illalla joulukinkkua monta lautasellista surutta, mutta tänään pelkkä ajatuskin etoo. Myös mun suosima jouluglögi maistuu ihan muulta kuin herkulliselta.

Yritän tässä parhaillaan lukea (huonolla menestyksellä) tenttiin, kun sain äsken vietyä miehen ja pikkumiehen töihin ja hoitoon. Olo on jotenkin vetämätön, vaikka pitäisi rutistaa vielä pari tenttiä sekä pakata perjantaina starttaavalle matkalle. Kauhistuttaa jo etukäteen pitkä lento ällötyksen alaisena ja pikkuviikarin temmeltäessä pitkin konetta...

Parempia vointeja itse kullekin:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]Väsyttää niin älyttömästi. Viikonloppu meni ihan reisille miehen baarireissun vuoksi. Milo valvotti koko yön masukipu itkulla ja jouduin kanniskelemaan poikaa pitkin yötä. Ja koko ajan oli sellainen olo että nyt oksennan. Mulla on aina öisin tosi paha olo jos joudun käymään esim. vessassa. No ukolla oli tietenkin aamulla hirveä krapula ja mulla entistä huonompi olo ja väsytti ihan järkyttävästi. Onneksi sain vedettyä kuitenkin itseni kasaan ja myös ukon niin saatiin hoidettua jouluostokset pois alta. Huh!

Eilen ei sitten tehty muutakun huilattiin ja leikittiin Milon kanssa.

Onneksi mies ei ole hirveän innokas ravaamaan baareissa ja lupasi ettei lähde taas pitkiin aikoihin mihinkään :)

Mulla on jo alkanut maha kovasti pullottamaan. Turvotusta se tietenkin vielä on, mutta aika paljastavaa sellaista :)

En vaan hirveästi tykkää että ihmiset vielä arvais mistä on kyse koska keskenmenon pelko on mulla niin suuri. Mun vanhemmat ja appivanhemmat kyllä jo tietää mutta osaavat olla vielä hiljaa asiasta.

Queen. Kiva kun jaksoit tulla kertomaan kuulumisia. Onnea ultraan! Eiköhän luulisi että siellä on kaikki kunnossa kun on noin rajut oireet. Jaksuja pahoinvoinnin kanssa! Ja tuu heti sitten kertomaan ultrakuulumiset :)

Pikkuruiselle tervetuloa!

Nyt taidan mennä huilaamaan kun poikakin nukkuu.

Hyvää päivän jatkoa kaikkille!

Hermione rv 7+0 ja Milo 10kk

Vierailija
24/39 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käytiin ja kyllähän siellä eläväinen kaveri heilui:)

Viikkoja ei kuitenkaan ihan vielä ollut tarpeeksi turvotuksen mittaamiseksi joten saatiin uusi aika vielä tämän vuoden puolelle, kätilö veikkasi että viikkoja olisi nyt 10+2 mutta sanoi että voi hyvinkin olla enemmänkin, katsoo la:n sitten ensi kerralla..sen verran katsoi että niskaturvotusta ei ainakaan nyt näkynyt ja kaikki näytti muutenkin olevan ok joten ei pitäisi tulla ikäviä yllätyksiä sitten siinä uudessakaan ultrassa, kiva juttu:)

Nyt sohvalle voimaan pahoin.

Queen

Vierailija
25/39 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkös sä käynyt myös siinä alkuraskauden ultrassa, eli tiesit jo että joku siellä kohdussa kasvaa? Vai muistanko ihan väärin..?

Mä nyt pohdiskelen sitä alkuraskauden ultraa. On niin kovin kallista vaan! Täytyy kysyä neuvolasta, millä viikoilla suostuvat kuuntelemaan sydänääniä. En ehkä rv12 asti malttaisi odotella varmistusta...

Kohta sieltä tuleekin lisää väkeä odotuspuolelle, kunhan uskaltavat :)

Kandi 4+6

Vierailija
26/39 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan hihkasen tänne moi... =) Onnea kaikille plussanneille!!! =) Kiva kun monet on päässy tonska-masuilee. ;)

Eipä muuta tällä erää.

Burde, heidi 1v2kk ja vilho-viljami rv 24+1

Vierailija
27/39 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varovaisesti jo tänne kurkin. Kait sitä vois jo tänne puolen siirtyä. Lähetään sit maitojunalla takasin, jos ei tästä tuukkaan mitään.

Mulla ei vieläkään oo mitään oireitä, mutta eipä ollut Jonskustakaan ennen kun joku pari viikkoa plussasta. Mies sano tosin tänään, et rinnat ois kasvanu ;)

Mä myös oon miettinyt tota alkuraskauden ultraa ja sen kalleutta. Toistasataa euroa !?! Huhu, huh!!! Kovasti silti sinne haluisin, mutta mietiään vielä. Jonskukin nähtiin vasta np-ultrassa :)

Nyt pakko mennä auttamaan miestä iltapalan laitossa

pesukarhu rv 4+1

Vierailija
28/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä täälläpäin maksoi alkuraskauden ultra yksityisessä äitiysneuvolassa 45e ja toisaalla yksityisellä puolella ois ollu 60e.

Vierailija
29/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas minäkin raapustamaan muutaman sanasen. Ihan ensiksi ONNEA kaikille uusille! Plussajuna se vaan puksuttelee...

Kommentointi jää nyt vähän vähemmälle ja saatte lukea omaa napaani. Sorry. Kävimme siis perjantaina siellä tähystyksessä sen kasvaimen vuoksi. Ja ylläri, ylläri, se oli KADONNUT! Paras joululahjani siihen mennessä! Ja siihen ne positiiviset asiat sitten jäivätkin. Sain pissatulehduksen tähystyksen kylkiäisenä. Oireet alkoivat sunnuntaina ja nyt kärvistelen oikein kunnolla. Eilen veksireissulla huomasin ihan vähän rusehtavaa valkovuotoa. Kiva. Ensimmäinen ajatus oli, että tässäkö tämä nyt sitten oli. Blääh. Vuotoa ei sen kooppis ole enää tullut, mutta ihan tuolla emättimen tienoilla on tänään ollut seistessä ihan ihmeellinen tunne. Ei se ole kipua, mutta jotain outoa se on. Ei tee mieli seisoa olleskaan. Jotenkin tuntuu, että outo tunne voisi johtua tulehdukseen, mutten kuitenkaan tiedä. Pojalla on huomenaamulla neuvola ja kärvistelen sinne saakka.

Anteeksi omanapaisuuteni, mutta tällä kertaa se oli kaikista lähin napa. Jaksamisia teille kaikille ja nauttiaa joulun rauhasta!

-A

Vierailija
30/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutin tytön tossa välissä, niin siis noi ultrahinnat oli kätilön ultratessa, lääkärin tekemänä taisi olla puolet kalliimpaa. Hyvin se kätilökin sieltä vauvanalun, sykkeen ja ruskuaispussin löysi, muuta niillä viikoilla ei kai voi katsoakaan. Mä kyllä menin heti alkuraskauden ultraan kun vaan viikkoja oli tarpeeksi, mun kaveripiiristä löytyy tapaus missä tuulimuna tuli esille vasta np ultrassa viikoilla 12+ ja siinä vaiheessa oli tietty jo parikuukautta vauvafiiliksiä nostatettu ja shokki oli aikamoinen:/ En tahdo maalailla piruja seinille mutta mä en kyllä itse pystynyt odottamaan niin kauan. Edellisessä raskaudessa meidän silloisessa neuvolassa oli ultralaitteet ja siellä oli yleisenä käytäntönä tehdä kaikille alkuraskauden ultra rv 8 joten silloin kärvistelin niille viikoille ja sekin tuntui pitkältä;)

Hienoa avecos että sait hyviä uutisia!!!:) virtsatietulehdus on kyllä inhottava, toivottavasti saat sen äkkiä hoidettua!

Nyt kipinkapin päikkäreille (eilen en ultran takia ehtinyt nukkumaan tytön kanssa samaan aikaan ja meinasin kuolla väsymykseen jo alkuillasta..)

Queen

Vierailija
31/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queen, teidän kunnassa on asiat tosi hyvin sitten :) Mä olen nyt soittanut viiteen eri lääkärikeskukseen, ja mistään ei alle satasella saa ultraa. Hinnat vaihtelevat välillä 110-150e..! Mies ei kyllä suostu noin kalliiseen ultraan, kun sehän sen maksaa. Jos pääsisi noin 80 eurolla tai alle, saisin sen ehkä taivutelluksi. Noelin kohdalla odottelin suosiolla sydänäänien kuunteluun jonnekin rv 10+1 asti, ja kyllähän se aika sitten kului kun oli pakko. Nyt kyllä houkuttelisi tuo ultra, mutta ei ole varaa maksaa yli satasta. Enkä kyllä ihan periaatteesta maksakaan, kun kerran muualla päin Suomea pääsee 50-80 eurolla samaan toimenpiteeseen... Taas iskee vastaan nämä pk-seudun hinnat, vaikka kodinhoidontuki on sama kaikkialla :(

Mulla hyvin vähän oireita. Muistelisin että Noelista oli sama. Aluksi oli vähän enemmän, sitten nekin katosi. Jos olisi ensimmäinen raskaus, olisin varmaan aika paniikissa ;) Mutta eiköhän kaikki ole hyvin. Tai jos ei ole hyvin, niin eiköhän sieltä ala verta tulemaan. Loppujen lopuksi " abortoitumaton" keskenmeno on tosi harvinainen, yleensähän sitä verta tulee. Mullakin on kahdella naapurilla havaittu vasta np-ultrassa, että alkio onkin kuollut kohtuun. Tosi surullista, ja varmaan paljon rankempaa kuin " tavallinen" keskenmeno varhaisemmilla viikoilla.

Kandi 5+0 (?!)

Vierailija
32/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee kans ihan omaa napaa vaan, sen verran sekavat tunnelmat...

Meillä oli tänään neuvola. Hemppa oli 110, mistä oon tosi ilonen. Joelin odotuksessa kun pysyi melkeen koko ajan alle 100, voitte uskoa miten huono olo oli. Verenpainekin oli tosi hyvä. Mutta... Sf-mitta oli tippunut sentillä viime kerrasta (marraskuun lopusta), nt siis 23cm, viimeksi 24cm. Painoa tullut kuukaudessa lisää vaan 100g. Oli terkka vähän huolissaan. Ite en aluksi osannut olla, mutta kun kotiin päästiin niin iski kamala paniikki. Kontrollikäynti on vasta 7.1, mutta terkka sanoi että jos kovasti huolestuttaa niin saan käydä ihan koska vaan. Ottaa jossakin välissä vaikkei aikaa oliskaan.

Nyt ei taida irrota mitään muuta, tämä kun on ainut asia mikä mielessä pyörii...

Henna, Joel viikkoa vajaa 10kk ja Ninni 27+4

Vierailija
33/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, eikös nuo nyt voi mennä myös ihan mudien syiden piikkiin..? Eipä se paino nouse jos juokset pojan ja koirien perässä! Ja sf-mittahan riippuu myös siitä mittaajan senhetkisestä tuntumasta. Eiköhän se olisi laittanut sut ultraan saman tien, jos olisi tosi huolissaan. Toki on huippua että sitä seuraillaan, koska ainahan siellä voisi olla joku ongelma. Mutta itse voit kuitenkin tehdä liikeseurantaa kotona, sehän on yksi parhaista sikiön voinnin mittareista. Heti vaan polille, jos tuntuu ettei Ninni joraa tavalliseen tapaan!

Omaan napaan ei uutta. Kuulin eilen että hyvä kaveri on viikolla 10 menossa, he ehtivätkin jo kesästä asti yrittää. Ihanaa saada mahakavereita!

Olo on mitä parhain, ei vaivaa oireet muutoin kuin satunnainen huimaus ja selkäkipu. Miten tämä alkuraskaus voikin olla näin helppoa?! Paitsi että tietty tulee välillä sellainen olo, että jospa siellä ei mitään alkiota olekaan, että siksi on näin vähän oireita... Mutta tällaista se oli Noelistakin, joten taitaa olla vaan mun kropan tapa suhtautua raskauteen :)

Kandi 5+1 (?)

Vierailija
34/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas paremmalla mielellä kuin viimeksi.

Olenkohan onnitellut plussanneita tällä puolen? Tämä raskaus todellakin on dementoivaa aikaa! Millään en selviä enää arjesta ellen kirjoita kaikkea ylös! Onnea kuitenkin vielä kaikille!

Ihanaa, kun te olette noin selvillä rv:stanne. Minulla ei niin mitään hajua moisista enkä tuon dementian takia edes pysy niissä mukana! Eiköhän ne minunkin viikkoni ensi vuonna selviä :D Ja laskettuaika sitä myöden. Pitää aina käydä Tekayn sivuilla varmistamassa mahdollinen viikkotilanteeni. Nyt se näyttäisi tasan 6. Tuon olen arvioinut oletetun oviksen mukaan, en neuvolan normikierron mukaan. Ajatelkaas, mulla oisi jo eka neuvolalääkäriaikakin tiedossa! Hurjaa!

Listeriastakin olitte keskustellut. Itse olen miettinyt, miten sen suutarinlohen syönnin laita onkaan. En muistanut kysyä pojan neuvolakäynnillä moista, kun päällimmäisenä oli se ärsyttävä VTI. Sain onneksi siihen lääkekuurin ja heti ensimmäinen tabletti auttoi parin tunnin kuluessa ja nyt on jo melkein normaali olokin. Sain lähdettyä jopa kauppoihin hoitamaan asioita. Kivaa! Eilinen päivä kyllä menikin ihan kotoisalla, sillä ei huvittanut ei niin mikään. Ja viime yö oli painajaismainen, ravasin veskissä vajaan tunnin välein. Mieskin sai osansa kiukusta, kun änkesi liian lähelle nukkumaan. Mutta siis, se listeria. Itsellä ei ole hajuakaan, voiko niitä vakuumipakattuja syödä kuumennuksen jälkeen. Tietääkö joku tuon suutarinlohen kohtaloa? Heh, en ole jaksanut väsymykseltäni hakea tietoa edes netistä, josta saisin vastauksen varmaan heti. :)

Kandi ainakin kärsii pahoinvoinnista. Jaksuja sen kanssa kaikille! Itse en voi syödä mitään, kun öklöttää kaikki. Pakolla olen yrittänyt ruisleipää syödä, mutta huonolla tuloksella. Illalla niinkin pystyn syömään normaalisti, mutta aamu ja päivä ovat ihan OUT.

QueenBzZ oli käynyt jo np-ultrassa! Ihanaa, että sieltä kaveri löytyi! Ja alkuraskaudenultraan ainakin Kandi oli menossa. Tai ainakin harkitsi. Meillä ainakin viimeksi ekalla käynnillä terkka ultras ja katsoi, että raskaus on normaali. Siksi en olekaan oikein miettinyt koko asiaa. Ja sitä paisti täällä periferiassa ei juuri paljon mahdollisuuksia moiseen ole, ellei ole valmis ajelemaan satoja kilometrejä lähimmälle yksityiselle asemalle.

Oireita raskaudesta ei oikein ole muita kuin tuo öllöolo päivällä. Muuten en varmaan edes tietäisi olevani raskaana. Ja juuri se joskus vaivaakin, onko kaikki masussa ok. Paitsi: joko olen turvonnut tai sitten maha on jo kasvanut sillä vanhat housut eivät mene enää jalkaan yhtä hyvin kuin esim pari viikkoa sitten! Pitänee hakea vanhat äitiyshousut jalkaan! :S

Henna, en sinuna olisi siitä sf-mitasta huolissani. Mulla ekassa raskaudessa mitta huitelin ihan omilla käyrillään (tai ei kai siihen enää riittänyt kai koko neuvolakortin sivukaan :S). Kysyessäni keskussairaalassa asiaa, lääkäri sanoi, että mittaustulos johtuu niin monesta asiasta. Ja se ei kerro oikeastaan mitään, mitä kohdussa tapahtuu. Jokainen mittaa sen vähän omalla tavallaan. Mullakaan ei silloin joskus yhteen väliin kasvanut mitta olleskaan kun mitan otti eri henkilöt. tasasen paksua viivaa vaan piirrettiin. Sitten ykskaks se pomppasikin huitshiiteen saakka! Joten ihan rauhallisesti vain.

Mutta nyt lopettelen, jotta en tuki koko sivustoa tekstilläni! Olettekos muuten kirjoittaneet esikoisen raskausajasta päiväkirjaa? Entä nyt? Esikoisesta pistin vain tärkeimpiä juttuja ylös. Nyt aloitin odotusblogin kirjoittamisen. Se, jos mikä ainakin on kivaa!

-A rv6

Vierailija
35/39 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikansa tutkittuaan nettiä, tää lähtee ostaan suutarinlohta... :D

-A

36/39 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeks nyt heti kun en voi kommentoida kenenkään juttuja, kun mielessä vaan oma ja vauvelin vointi.

Eli mulla tuli eilen hyvin vaaleanruskeaa vuotoa. Niukasti, mutta kuitenkin erotin sen pikkuhousuista. Ajattelin kuitenkin perusoptimistina, että ei se vakavaa ole. Tänään olin töissä ja huomasin koko ajan olevan jotenkin ihan loppu. En ois jaksanut tehdä yhtään mitään. Sitten joskus puol yhden aikaan alkoi tulla maha kipeeks. Sinnittelin ja ajttelin, että kyllä se ohi menee. Kävin tauolla ja kipu yltyi aivan mahdottomaks. En pystyny nousemaan tuolilta ylös. Kohtua ja alaselkää poltteli kamalasti. Kipu oli samanlaista kuin ovulaatiokipu, mutta kovempaa. No, sit olin jo varma, että keskenmeno kyseessä. Itkin takahuoneessa ja työkaverit lähetti mut kotiin. Kotona painuin suorinta tietä sänkyyn ja ehkä n. 15-30 min kuluttua kipu hävis. Ja nyt ei mitään. Ei ole tullu kuin ihan normaalia valkovuotoo ja ei tosiaan enää minkäänlaista kipua. Onko kellään kokemusta tällaisesta esim. edellisissä raskauksissa? Mitä olette mieltä, onko vakavaa? Mä nyt aion jokatapauksessa soittaa huomenna neuvolaan ja kysyä pääsiskö ultraan... Mua niin kamalasti huolettaa.

No joo, mut ei muuta tällä kertaa. Meen laittaam ruokaa... Moikka!

-Larsku rv 8+3

Vierailija
37/39 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Noelia odottaessa kerran tosi kova kramppi alavatsan ja -selän lihaksissa. Liekö sulla samantapainen..? Mulla ei tullut sen ohessa mitään vuotoa.

En ole vielä edes varaillut neuvolaa. Ahdistaa, jotenkin tuntuu vahvasti etten kuitenkaan ole raskaana (ts. tuulimuna). Ja ahdistaa kun ei ole rahaa mennä siihen alkuraskauden ultraan. Tai on rahaa, mutta sitten ei ole rahaa johonkin muuhun. Miehen ylityölisätkin tulee vasta tammikuun puolivälissä...

Saa nähdä saanko huomenna aikaiseksi varata neuvolaa, vai jääkö se vasta joulun jälkeiseksi asiaksi. Neuvolan saisin joka tapauksessa aikaisintaan 3.1., jolloin viikkoja 7+2. Onhan siihen vielä aikaa!

Kandi, joka ei osaa nauttia oireettomasta raskaudesta

38/39 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin nyt vielä moikkaan, kun huomenna lähdetään reissuun ja tullaan sit viikon päästä...

Eli oman mielenrauhani vuoksi kävin tänään yksityisellä ultrassa sen eilisen mahakivun vuoksi. Ja voi sitä onnen tunnetta, kun siellä pieni toukka eleli minun massussa! Pienen pieni sydän siellä sykki <3 Lääkäri sanoi, että tässä vaiheessa keskenmenon riski on tosi pieni. Eli kaikki hyvin. Toukka vastasi raskausviikkoja 8+1, eli vähän mentiin taaksepäin. Mutta ei se mitään, pääasia, että masussa oli kaikki ok. Se kipu johtui ilmeisesti mustelmasta kohdussa... Outoo, mutta niin se lekuri vaan sanoi.

Ok, mut mä lähen nyt nukkumaan. Oikein hyviä vointeja tonskille ja rauhallista Joulua!

-Larsku 8+1

Vierailija
39/39 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain aikaiseksi varata neuvolan. En halunnut ihan aikaista kertaa, koska eiköhän ne asiat ole muistissa edellisestä raskaudesta ;) Painon tiedän kotonakin, ja hemppa mulla on perinteisesti hyvä. Eka käynti siis vasta kuun puolivälissä, silloin viikkoja jo 9+2. Ilmeisesti kuunnellaan sydänäänetkin silloin, tai niin ainakin käsitin. Se olisi vähän niinkuin se pointti, että käynti vasta niin myöhään että voitaisiin edes kokeilla kuuluisiko jo äänet. Noelista kuului ihan helposti 10+1, eli kovasti toivon et saataisiin jo noilla viikoilla tästä. Jos ei kuulu, parin viikon päästä uudestaan (ellen juokse pää kolmantena jalkana ultraan siinä vaiheessa ;)).

Larskulle onnea ultrakäynnin johdosta! Varmaan helpotti.

Mulle taas naapuri tuossa muistutti, että hänen keskenmenossaan kohdussa oli jo nähty sykkivä sydän ja terve alkio, ja siitä parin viikon päästä alkio kuoli. Mä kun hänelle niin sanoin, että tekisi mieli mennä ultraan, jotta pääsisin keskenmenon pelosta. Mutta harvoinhan siinä niin käy. Ja mitä nuorempi nainen, sen pienempi keskenmenoriski!

Kandi & " Linnea" 5+4