Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet pph:sta joka pyytää sinua, kun tulet hakemaan lastasi

Vierailija
09.12.2007 |

katsomaan hetken koko ryhmää? Pph siis käväisee muualla ja pyytää yhtä omaa lastansa hakevaa vanhempaa huolehtimaan ryhmästä n. 15 minuuttia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut yhtä kunnallista hoitakaa joka tuo kaksi isointa kerhoon. Kun hoitaja on viemässä ja riisumassa isompia niin kaksi pientä istuu avokaksostenrattaissa kerhon ulkopuolella odottamassa. Kerho on vilkasliikenteisellä paikalla, näköyhteyttä hoitajaan ei ole edes ikkunasta ja se riisuminen voi kestää useita minuutteja. En usko että vanhemmat tietää tästä käytännöstä, koska kerran kun yhden lapsen isä oli tuomassa niin pienetkin oli otettu sisälle...

Eikai tämäkään nyt ole ihan sallittua?

Vierailija
22/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastanne kerhoon. Pitäisikö ne kaksi sieltä rattaista ottaa hikoilemaan sisälle? Mikset jäisi niiden lasten seuraksi sinne rattaiden luo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai se nyt ole ulkopuolisten asia jäädä siihen seurustelemaan hoitolasten kanssa?? Itselläni on ainakin vauva ja 2v mukana kun isoveli viedään kerhoon. Eipä siinä hikeen kuole kun istuu ne minuutit penkillä/lattialla...Ja vaikka lapsia ei olisikaan niin kerhon ansiosta saatava vapaa-aika on niin kortilla että niitä kallisarvoisia minuutteja en käytä kenenkään muun lasten paapomiseen, sorry.

Ja jos tässä tapauksessa nyt sattuisi jotain, esim irtokoira tulisi ja purisi toista lasta naamaan/ narkkari alkaisi rettelöidä ja lapseen sattuisi niin eikö se sitten olisi vieraan vastuulla joka siinä olisi seurustellut lasten kanssa? Ihan kuin alkuperäisessä kyssärissä hoitajan poissaollessa hoitolapsen äiti on vastuussa jos on suostunut hoitolapsia vahtimaan?

Vierailija
24/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari minuuttia kun pph kävi hakemassa kotoaan jotain tai vessassa enkä kyllä ajatellut asiaa mitenkään pahalla. Kyllähän minäkin nyt sentään pystyn kolmen lapsen perään katsomaan pari minuuttia ilman mitään kriisejä, mut kukin tavallaan. 15 minuutiksi en kyllä suostuisi ihan siksi, että haluan itsekin nopeasti kotiin, mutta eipä sellaista ole koskaan pyydettykään. Ymmärrän kyl ihan hyvin sen, ettei koko rypästä viitsis viedä hissittömän kerrostalon kolmanteen kerrokseen vessahädän sattuessa ja kun kerran satuin sopivasti paikalla niin mikäs siinä.. :-) (tärkeintä minulle on, ettei niitä lapsia jätetä yksin!)

Vierailija
25/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asenne ' vastuu ei ole minun, en voi tehdä hänen töitään' -ajattelumalli.

Ymmärrän jollain tavalla ajattelun, että vastuu pelottaa, mutta enemmänkin luultavasti ollaan käärmeissään siitä,että pph ei olekaan 24/7 kiinnostunut vain minun lapseni hyvinvoinnista, vaan hyvänen aika, sillä onkin omaa elämää!

Minusta tuo 15 min. ei ole kohtuuton pyyntö. Tuskin kukaan (tässä tapauksessa alan ammattilainen) saa lapsia saatettua vaaraan vartissa. Joskus voi olla sellainen tilanne, että pph:lla on jokin yksityinen asia, jota ei esim. arkaluontoisuuden vuoksi haluaisi toitottaa, ja kipaisee hoitamaan sen.

Onko tässä maailmassa niin hirvittävää auttaa, se apu saattaa joskus tulla bumerangina itsellekin takaisinpäin.

Naurettava väite oli tuo ' jos pidän rattaissa istuvalle lapselle seuraa, saattaa koira puraista naamaan ja vastuu on minun.'

Vastuu yhteiskunnasta ja lapsista on mielestäni tietyllä tapaa kaikkien, jäljet siitä, kun mikään muiden asia ei kiinnosta, näkyvät selvästi.