Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla puristaa rintaa, onko sydäri?

Vierailija
09.12.2007 |

Sattuu aivan pirusti rintalastan kohdalle, sellainen puristus.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kuoli just ylipainoon ja sepelvaltimotautiin 56-vuotiaana. Itsellä ylipaino, en tupakoi

Vierailija
2/7 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen puristaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä puristaa monesti rintaa ihan hirveästi, jos yläselän alueella on lihasjumitusta ja nikamalukkoja.

Vierailija
4/7 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäsi juuri kuoli sepelvaltimotautiin, minun veikkaukseni on psykosomaattinen oireilu (paniikkikohtaus). Sydänkohtauksen oireiat muistuttavat mm. närästys- ja ruuansulatusoireet ja etenkin paniikkioireet.

Itse soitin kerran ambulanssin, ja monta kertaa olin " kuolemassa" sydäriin (ihan tosissani, olin aivan kauhuissani, tunteet olivat aivan todellisia; rintaa painoi ja henki tuntui salpaantuvan)...Kunnes lukuisten kokeiden (mm. EGK, sydämen röntken, kilpirauhaskokeet, verikokeet) sain paniikkihäiriödiagnoosin, ja lääkityksen. Oireet loppuivat kuukaudessa, mutta en vieläkään ymmärrä, miten ne saattoivat olla psykosomaattisia: ne olivat niin " todellisia" .

Mikäli kipu ei ole vihlovaa ja akuuttia, vaan lähinnä " puristuksen tunnetta" , uskoisin, että kärsit nimenomaan paniikista. Tietenkään en ole asiantuntija, ja jos tosi pahalta tuntuu, miksi et soittaisi terveyspalveluiden neuvontaan...Ekana neuvoisin kuitenkin juomaan lasin JÄÄKYLMÄÄ VETTÄ, menemään makuulteen ja NOSTAMAAN JALAT YLÖS, kuuntelemaan radiota tai tv:tä (jotain neutraalia ja turhanpäiväistä; se rauhoittaa) tai vaikka soittamaan ystävälle jos mahdollista (arkipäiväinen jutustelu irroittaa paniikkikohtauksesta). Niin, ja ikkuna auki, raitis ilma auttaa.

Ota ihan lungisti, ja ilmoittele vaikka tänne voinnistasi. Tai " jutellaan" jostain muusta kunnes rauhoitut. Minä kuuntelen.

Vierailija
5/7 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo! Onhan kaikki hyvin?

Vierailija
6/7 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

infarktin. Nuorin ollut 22-vuotias, urheilullinen, ei tupakoiva, MUTTA sukurasite! Sitä ei pääse pakoon kukaan. Mene näytille vaan jos puristaa, säteilee lapojen väliin, olkapäihin, leukaperiin tai tuntuu vanne ylävatsalla. Varsinkin kun on sukurasite. Ekg, sydänentsyymit ja kolesterolit, niistä on hyvä aloittaa. Ja sydänlihastulehdus on myös sairaalassa hoidettava tauti, voi altistaa hengenvaarallisille rytmihäiriöille.

Vierailija
7/7 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ota buranaa, mene ulos raittiissen ilmaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi