Muita piinaviikkolaisia?
Heippa!!
Itsellä menossa jännät ajat, kun kp 28/31 menossa. Ajattelin pistää tänne pientä pinontynkää pystyyn, kun tuntuu aika matelevan eikä miehellekään viitsi koko ajan oireista tms. jauhaa.
Menin tänään jo testaamaan ja puhdas negahan se oli. Eihän mitään olisi vielä voinut näkyäkään, kun oviksesta vasta 9päivää. Oireet ovat vain NIIN selvät. Alaselkää ja alavatsaa jomottaa menkkamaisesti ja iltaisin maha paisuu kuin ilmapallo; näytän ihan oikeasti kuin olisin raskauden puolivälissä!! Kovasti siis ihmettelen, jos nämä eivät ole merkkejä raskaudesta. Entuudestaan on kaksi poikaa 5/04 ja 8/06 ja kovasti kolmatta kuumeillaan. Clomeja söin kuluneessa kierrossa, joten oman jännityksensä on sekin, että montako masussa on, jos tärppää.
Kovasti lukisin muidenkin piinaviikkolaisten tuntoja ja ajatuksia.
Terv. Piinaileva Hibiskus
Kommentit (34)
....joten piinailu jatkuu. Testasinkohan liian varhain kun on kp 25/24-26 menossa...Kuinka herkkiä nämä testit ovat? Onko teillä kokemuksia. Voinko jo kirveen tällä kierrolla heittää kaivoon?
... nimittäin olen vaan niin varma ettei tärpännyt. Oireita ei ole minkäänlaisia, ihan samalla lailla kuin viime kierrossakin (silloin oli edes nännit vähän arat, liiasta puristelusta?). En edes pysty kuvittelemaan itelleni oireita vaikka toivoisin että edes vähän nipistäis jostain! Muistan että edellisissä raskauksissa oli menkkamaisia tuntemuksia ennen plussaamista.
eewokki yk 7 kp 30/28-31
nyt vähän jo jännittää...mensut jo kaksi vkoa myöhässä ja masu kramppaa. hajutkin yököttävät! ( koiralla vatsatauti ja ei meinää jätösten siivoamisesta tulla mitään! ) kaksi yötä sitten tuli vessakäynnin yht kaksi tippaa laimeaa verta...voisiko olla kiinnittymisestä kyse? enempää ei sitten ole tullutkaan. joskos kohta uskaltaisi tikun hakea?!
onko muilla kokemuksia uudesta raskaudesta pian sektion jälkeen? menikö odotus hyvin? oliko arven kanssa ongelmia? pikkuisen sekin hirvittää että jos tässä todellä on leikkikaveri tulossa että kuinka kroppa kestää, kun arpi vihoittelee vielä 6kk sektion jälkeen.
luin pikaisesti että jollakin laskuri antoi la.ksi 17.7. sama päivä tuli minullekin. ( ? )
kiva olisi tietää, ketkä muut on plussanu tai muuten oireilevat!
yrityskerta 1, nyt kp 29/30-34...
yhteensä 1,5v pettymystä, toivottavasti ei tarvis yrittää pitkään tällä kertaa.. siis puoli vuotta ennen pojan (04) raskautta ja vuosi yritettiin ennen keskenmenoa vuonna 06.
...tai nyt se vasta alkaa!!!
ensiksi hirmuisen suuret onnittelut kaikille ( muille ) odottaville!!
testi piti päivällä hakea ja kaksi kaunista viivaahan sieltä tuli. oireet oli kyllä jo selvät, mutta en uskonut ennen kuin tein testin. käyn aamulla vielä labrassa verikokeessa että voin olla ihan varma. sitten taas jännitetään ekaan ultraan ettei ole mikään tuulimuna.
voi riemua, oli miehenkin ilme näkemisen arvoinen, tituleerasi jo itsensä alfa urokseksi (hänen mielestään pelkkä katse saa minut raskaaksi ) ja tavallaan se totta onkin. molemmat raskaudet ovat niin helposti saaneet alkunsa, että ihan hirvittää.
toivotan kaikille piinaaville jaksamista ja yrittämistä jos ei tällä kertaa!
...lisää muiden tuntemuksia, olisi kiva tietää alkuraskauden tuntemuksia!
~mymmeli
Onneksi olkoon Mymmeli!! :) :)
Mä tein testin ja oli nega.. ja ihan selvät menkkakivut nyt just, eli alkaa varmaan viim. huomenna. :S
Tietsikka hajosi viikonloppuna, joten en ole päässyt piinailemaan kanssasisarten kanssa.
Onnea mymmelille!!
Eilen sitten ne maagiset kaksi viivaa pamahti tikkuun päiväpissasta!! Soitin heti miehelle töihin ja hän oli ihan onnessaan eikä meinannut pystyä enää keskittyä työntekoon. Tulos ei ollut yllätys, sillä oireet olivat aika selvät. Turvotus on ollut päällimmäisin oire sekä menkkajomotus, joka on jatkunut jo toista viikkoa. Minähän ehdin tehdä jo kaksi negatestiä viime viikolla ja eilen kp 36/31 antoi vahvan plussan. Laskettu aika olisi laskurin mukaan 19-20.7 eli oikea keskikesän vauva.
Tunneherkkyyttä on havaittavissa. Itkun saa aikaa ties mistä. Olin jo ihan unohtanut millaista tunteiden vuoristorataa raskausaika onkaan. Voi miesparkaa...:)
Viime yönä en saanut nukuttua kuin kaksi tuntia. Iski hirvittävä ahdistus ja paniikki. Herätin miehenkin ja pähkäilin, että miten ikinä selviämme arjesta kolmen pienen kanssa (pojat ensi kesänä vauvan syntyessä 3 ja 5). Ei minua huoleta lisääntyvä pyykki tai ruoanlaitto, vaan yövalvomiset sekä kuinka jokaiselle lapselle riittää huomiota tasapuolisesti omaa aikaa ja parisuhdeaikaa tyystin unohtamatta. Joku voisi sanoa, että turha täristä, kun pullat on jo uunissa. Mies sanoikin, että ihan samalla lailla hermoilin kahden aiemmankin lapsen alkuraskaudessa. Täytyy ajatella, että on moni muukin selvinnyt, joten miksi emme mekin.
Tulipas tästä melkein romaani. Lisää piinaviikkolaisia kehiin!
Terv. tunnekuohuinen Hibiskus :)
Heippa!
Itselläni menossa kp 33/30 ja oon tässä miettiny et missä vaiheessa mä teen testin?? kun Apteekkien testithän lupaa että jo samana aamuna ku menkkojen ois pitäny alkaa niin vois testailla? mutta lääkärissä sanottiin et viikko siitä, niin ois hyvä testaa?Ekan testin tein kp 25/30 eli aivan liian aikaisin.. ja sehän oli tietty negaseuraavan tein 28/30 (malttamaton kun olen) ja sekin oli nega (yllättäen!!)Nyt oon sitte aatellu et odottelen rauhassa ja katselen mitä tapahtuu, mutta kun oon jo 2 viikkoa potenut pahoinvointia ja rinnat on turvoksissa ja todella arat, pientä poltetta alavatsassa on ollu välillä.. mut todella vähän.mitä mieltä ootte?? voiskohan olla että oisin raskaana vai oonkohan vaan pahasti luulosairas :D
tekis niin mieli tehä testi :p
Onnea hibiskus!!
verikoe todellakin vahvisti . kertoi myös sen että raskaus onkin varhaisempi kuin luultiin. rv 4+? ehkä. la siis siirtyy heinä-elo vaihteeseen. mutta aivan sama.
nyt kyllä jo pelottaa, kun ed kerralla tuli korkeita sokeriarvoja että kuinka käy tällä kertaa. oitää varmaan jo nyt vahtia syömisiä.
ihan semmoinenkin tuli mieleen että jos nyt kerran meitä on useampi la samoja aikoja, niin olisi kiva kyllä vaihdella kuulumisia ja vointeja pitkin odotusta. laitetaan korvan taa hautumaan!
lyhyeksi jää, vauva haluaa välipalaa!!
~mymmeli
Hei vaan!
Hauska lueskella samassa jamassa olevien viestejä. Meillä ennestään kaksi poikaa (05 ja 03) ja nyt kuumeillaan kolmatta. Taitaa olla yk6 tai jotain sinne päin. Mulle kaikki nuo termit ja lyhenteet on ihan uusia, mutta selkisivät kyllä viestejä lukiessani. :)
Kovasti toivoisin jo plussaa. Kuukautiset on jotenkin niin masentavat aina. Eka raskaus alkoi melkolailla ekalla yrittämällä, toinen viidennellä kierrolla ja nyt mennään taas yli siitä. - Aika monta kertaa olen jo luullut olevani raskaana. On ollut rintojen aristusta ja huimausta ja vatsanippailuja ja vaikka mitä. Mutta niin vaan on kuukautiset tulleet ja romahduttaneet vauvatoiveet.
Nuo ovulaation laskujutut on mulle kans ihan hepreaa. En jotenkin jaksa liiaksi kytätä päiviä, vaikka ymmärrän kyllä niitä jotka sen tekevät. Ei taida vaan olla mun juttuni. Yritetään edelleen ja toivotaan parasta.
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä meille muille!!
joo mulla kans piinaviikot, tosin kierto on todella epäsäännöllinen, ollu siitä asti ku lopetin pillerit (viime menkat 15.10.). Joskus saattaa olla jopa 6 vk kierto.. Siks vaikee arvioida mitää. Mut heräsin viime aamuyöllä ihan hirveesee alavatsa kipuu. Sattu ihan törkeesti. Ajattelin et voiskohan tarkottaa raskautta? Tai sit menkkoja :( ei oo ainakaa tänää alkanu. Ei olla sovittu et yritettäis viel mutta eipä olla ehkäisyäkää käytetty. eli vähä niiku tjot. Miten nopeesti sulla tärppäs pojat? Lopetin pillerit heinäkuun lopus. Onkohan kuinka yleistä et tärppää 3-4 yk?
T. Tahtoo mammaksi
Lueskelin teidän ketjua ja ajattelin minäkin kirjoittaa. Ei olla yrittämässä vauvaa, mutta mutta... Kävi niin, että laskin kiertopäivät väärin (muutama viikko olleet sellaista myllerrystä, kun monta ikävää asiaa tapahtunut lähipiirissä ja viikotkin sitten itsellä jo sekaisin menneet..) ja jätettiin sitten ehkäisy pois. Piti olla kuukautisten alkamassa, mutta hupsis - laskin väärin!
Nyt on siis tilanne, että epäilen raskautuneeni. Eikä se niin paha asia ois. Vauvat on ihania!
Mahaa nipistelee kummasti navan alta. Luin täältä, että se ois merkki raskaudesta? Onko näin? Itselläni on takana 3 raskautta, mutta en muista tuollaisia pistelyjä olleen. Tosin tiedän jo kokemuksesta sen, että kaikki ei mene samankaavan mukaan.
Kiva kun on tällainen palsta, ja muita suunnilleen samassa tilanteessa!
Testata aion vasta ensi viikon viikonloppuna, jos ei siihen mennessä menninkäisiä kuulu.
Tein just 26.11. labrassa positiivisen testin! Oon nii onnellinen! Nyt rv 7 :D
jännitetään. Meilläkin kolmas kerta ja tod. näk viimeinen. Joten eletään kaikkea kuin viimeistä kertaa ja koitetaan nauttia tästä piinastakin ;) . Yk 1 kp 24/24-26. Huomen aamuna varmaan jo testaan....ei malta pitempään odottaa...