Mitä mieltä jokailtaisesta oluen juonnista ja imetyksestä
Imetän puolivuotiasta vauvaa kerran yössä, yleensä klo 3-5 välillä. Olen ollut ennen hyvä nukahtamaan, mutta herkkä heräilemään. Nyt myös huono nukahtaja. Olen huomannut, että nukahdan paremmin juotuani puoli pulloa keskiolutta iltaisin. Imettämiseen viimeisestä hörpystä menee vähintään 7 tuntia. Pitäisiköhän lopettaa tissuttelu, ettei siitä tulisi tapaa? Ja vaikuttaakohan määrä lapseen jotenkin maidon kautta, eli saako vauva maidosta vielä silloin promilleja?
nimimerkillä " entinen kukkahattutäti"
Kommentit (4)
vaikka olisit yhden promillen humalassa, maidossa olisi silti häviävän vähän alkoholia. Ainut vaara tuossa on se, että pikkuhiljaa määrä alkaa kasvamaan ja kohta juot mäyräkoiran illassa.
Paha tapa, kyllä, mutta ei vauvalle haitallinen. Äidinmaidon alkoholipitoisuus on sama kuin veren, eli jos yhden pullon keskaria juo, ei maidossa ole edes 0,5 promillea alkoholia. Deevitamiinitipoistakin vauva saa enemmän.
En ole sitä tyyppiä, että ote lipsuisi yhdestä oluesta yhtään enempään. Vaaraa ei ole sen suhteen. Olen tosi huono rentoutumaan, joten tuo puoli pullollista auttaa siinä. Jos joisin enemmän, osaisin vielä huonommin rentoutua syyllissyyden tunnon takia.
Menen tänä iltana nukkumaan ilman tuota " tuttipulloani" : )
ap
eihän se sitä saa vaikka imettäisit tuhannen päissäs. mutta itsesi kannalta totuttautuminen jokailtaiseen olueen (tai sellaiseen mielentilaan itsesi päästäminen, että tarvitset sitä jotenkin) ei ole pidemmän päälle hyvä. jos sulla on univaikeuksia, hoida ne muilla keinoin.