päijät-hämeessä amme?kokemuksia?
Onko kellään kokemusta saako päijät-hämeen keskussairalassa lojuilla ammeessa? Onko siellä vain yksi? Aina olen toivonut ammetta edellisillä kerroilla, on ollut siivottavana tai varattuna jne. Tosin nämä molemmat kerrat eri sairaaloissa. Nyt viimein haluisin kokeilla. Vauhdittaako amme synnytyksen kulkua? Auttaako kestämään supistuksia paremmin? Kiitos jos vastaatte.
Kommentit (2)
Kaksi kertaa olen kyseisessä sairaalassa käynyt synnyttämässä ja molemmilla kerroilla olen loikoillut ammeessa. Toisella kerralla pääsin ammeeseen heti, mutta toisella kerralla jouduin hieman odottelemaan, koska se oli varattu. Aika nopeasti sinne kuitenkin pääsin ja muistelisin, että minulle sanottiin kuinka kauan ammeessa voi olla. En vaan nyt milllään muista sitä aikaa :( Kun ammeen teho häviää, on siirryttävä synnytyssaliin, koska ammehuoneessa ei ole mahdollisuutta esim. ilokaasuun.
Omat kokemukset ammeesta ovat todella positiiviset! Muutenkin nautin vedestä elementtinä, joten oli selvää, että tulen ammetta kokeilemaan. Koska vesi kannattelee, on siinä paljon helpompi rentoutua ja ottaa näin supistuksia vastaan. Sitä en osaa sanoa, että nopeuttaako se synnytystä. Ehdottomasti, jos vielä menisin synnyttämään, haluaisin aluksi loikoilla ammeessa. Toivottavasti saat itsellesi ammekokemuksen ja positiivisen sellaisen ja onnea tuleviin hetkiin.
-Hi-5
sen tiedän että päijäthämeen keskussairaalassa on vain yksi amme. Ollaan käyty siellä tutustumassa. Ja sen tiedän myös että siellä ammeessa ei voi synnyttää mutta avautumis vaiheessa voi yrittää helpottaa kylvyllä oloa!
Toivottavasti tällä kertaa pääset ammeeseen : )
sannis85 ja masuasukki rv 40+2