Onko kukaan seurustellut saudiarabialaisen miehen kanssa? Kokemuksia kaivataan! Onko jotain erityista mita pitaisi tietaa tai varoa?
Kommentit (52)
olisi kultaa ja timantteja, jos joudut elämään alistettuna.
sitä et koskaan tiedä pääsetkö itse vai tuleva tyttäresi hengestään
paikan päällä tuskin tulee näkemään...
Itse tekisin sinun tilanteessasi seuravat jutut:
-kävisin lomalla Saudeissa. Jos mies sanoo, ettei sinne voi saada viisumia tai että tyttökaveria ei voi suvulle esitellä ennen naimisiinmenoa, alkaisi hälytyskellot soida heti. Ts. suku silloin on vanhoillista ja uskonnollista sorttia ja mitä todennäköisimmin ei auttaisi jos teillä miehen kanssa menee sukset ristiin
-puhuisin ummet ja lammet ja kaiken läpikotaisin miehen kanssa ja silti tiedostaisin sen faktan, että ihmiset muuttuu ajan kanssa ja vaikka tällä hetkellä mies on liberaali ajatuksiltaan, niin ikä saattaa tuoda ikäviäkin piirteitä ja fanaattisuutta miehen ajatuksiin. Yleensä iän karttuessa uskontokin saa eri painon ajatuksissa.
-mies Euroopassa on ihan eri asia kuin mies omassa kotimaassaan muiden kiihkouskovaisten ympäröimänä.
Good luck, itse en TODELLAKAAN edes harkitsisi naimisiin menoa ensi vuonna, jos takana olisi vasta 6kk yhteistä elämää. Se on lyhyt aika ja sitä jaksaa olla uudessa suhteessa kiltti ja kiva koko ajan. Kun arki astuu kuvioihin ja vauva valvottaa, niin en usko että enää naurattaa.
t. muslimin vaimo viimeiset 12 v ja erittäin tyytyväinen elämäänsä, mutta minä testasinkin tapausta 4v ennen kuin mentiin naimisiin.
iten naiset voivat olla niin tyhmiä?
kannattaa lukea. Karua tekstiä :(
Saudi-Arabia on naisen aseman kannalta maailman huonoin. Naisella ei ole mitään oikeuksia. Et voi liikkua ilman miestäsi tai muuta miespuolista sukulaista, se on laitonta. Jos haluat matkustaa, siihen tarvitaan miehen lupa. Siveyspoliisit antavat raippoja jos nilkkasi vilahtaa liikaa ostosreissulla.
ja ehdottaisin myös erään edellisen tapaan, että puhutte puhutte puhutte, tutustutte, käyt lomalla saudeissa tosiaan ja monta kertaa, ei mitään kiirettä mihinkään.
Jos kaikki näyttää ja tuntuu hyvältä vielä parin vuoden jälkeen, niin sitten asioissa eteenpäin.
T:Muslimin vaimo 7 vuotta
Varsinkaan jos ei ole naimisissa ja on nainen niin voi unohtaa sen viisumin.
Vierailija:
-kävisin lomalla Saudeissa. Jos mies sanoo, ettei sinne voi saada viisumia tai että tyttökaveria ei voi suvulle esitellä ennen naimisiinmenoa, alkaisi hälytyskellot soida heti. Ts. suku silloin on vanhoillista ja uskonnollista sorttia ja mitä todennäköisimmin ei auttaisi jos teillä miehen kanssa menee sukset ristiin
säännöllisesti. Esim raamatun omistaminen voi aiheuttaa julkisen hirttämisen.
Kieltäytyi kohteliaasti, mutta isäntäväki närkästyi todella. Onhan se moukkamaista kieltäytyä kutsusta, varsinkin kun se heistä on niin hauskaa.
Mitä merkitystä sillä on, että rannoilla on miesten ja naisten vuorot? Olisit muuttamassa maahan pelkästään miehesi turvin, missä sinun ne uimassa käyvät ystäväsi ovat? Ethän pääse yhdessä miehesi kanssa sinne uimaan... Mieti nyt vielä hyvä ihminen - itse en koskaan sitoutuisi mieheen, joka jo 6kk seurustelun jälkeen määrittää missä tullaan elämä viettämään, siitä huolimatta ettei se olisi länsimaalaiselle naiselle se oikea paikka elää ja asua.