määräaikainen työsuhde ja työsuhteen loppuminen!onko tämä ihan oikein?
olin päiväkodissa töissä ja minulla oli märäaikainen työsuhde joka oli sopimukseen laitettu loppuvaksi 3.11.08 suullisesti oli puhe että jatkuu joulukuun loppuun. no työsuhde ei jatkunutkaan ja sanottiin että eivät saa palkata enään ryhmään uutta sijaista koska sille ei ole tarvetta.
eilen kun hain tavaroitani työpaikalta siellä olikin uus sijainen jonka sopimus on tehty joulukuun lopuun. onko tämä ihan laillista touhua tehdä näin?
työni hoidin hyvin ja noudatin työaikoja yms.. mitään valittamista ei pitäisi olla paitsi se että lapseni oli muutamaan otteeseen kipeä ja olin kotona silloin ja toimitin lääkärintodistuksen pomolle.
Kommentit (22)
ja kunnassa on ns. kiertävä sijainen, siirtyy hän aina tarvittaessa sijaistamaan mihin tahansa paikkaan kunnassa eli jos tälle sijaiselle ei ollut töitä tiedossa, niin silloin oli kunnan velvollisuus sinun tekemääsi paikka laittaa juuri hänelle.
Mutta sen sijaan että tuskailet asiaa täällä, ole rohkea ja soita ja kysy asiaa suoraan johtajalta - kerro että pahoitit mielesi, kun sinulle ei asiaa kerrottu suoraan.
Ei ole laitonta olla jatkamatta määräaikaista työsopimusta ja palkata joku toinen seuraavaan määräaikaisuuteen.
Sen sijaan se olisi laitonta, mikäli työsuhteitasi oli ketjutettu (jolloin voitaisiin tulkita jo toistaiseksi voimassa olevaksi työsuhteeksi).
Eri asia sitten on, jos sulla on jo ollut suullinen sopimus jatkosta. Valitettavasti sulla on näyttötaakka suullisen sopimuksen olemassa olosta. Siksi ei nämä asiat kannattaa aina ottaa vähintäänkin sähköpostitse, että on jotain muuta kuin ns. sana sanaa vastaan.