Mitkä tuplarattaat kannattaa ostaa?
Lasten ikäero tulee olemaan 11kk. Eli tarvitaan rattaat joihin saa kopan ja joissa olis tilaa sitten sillä isommallakin loikoilla.
Mitä suosittelette?
Kommentit (12)
Mä taas en ostas emmaljungia, ihan ylihintaset eikä ainakaan mun kokemuksen mukaan yhtään maineensa arvoiset.
Siis kun niitä tuntuu kaikki hehkuttavan, mut ei ne mitkään erikoiset ole. Ja merkkihän siinä maksaa paljon.
Mä valitsisin jonkun muun merkin. Kallein ei aina ole paras.
mitähän järkee lopettaa parhaan tuplavaunun valmistus :( noh.. onnex en ite tarvii t. 2
Gracon duo sport:
Tosi huonot työntää, ei mahdu kunnolla edes pehmeää kantokassia. Kankaat haalistuvat nopeasti. En ostaisi näitä edes satunnaiseen kesä käyttöön.
Carena twin shopper:
Ovat kivan näköiset, mutta siihen se sitten jääkin.
Tosi vaikea saada katukivetysten yli, muutenkin huonot työntää.
Brio twinette:
Istuimet vain kasvot menosuuntaan. Jalkatuki vääntyy helposti käytössä ja tavarakori saattaa alkaa tipahtelemaan. Istuinten välillä ei ole " seinämää" , joten hieman isommat lapset häiritsevät toisiaan ja tappelevat enemmän rattaissa ollessaan.
Yleisenä neuvona:
Rattaat eivät saa olla liian painavat, eivätkä liian huterat. Kannattaa miettiä tarkkaan missä ja kuinka paljon rattaita tulet käyttämään ja valita sen perusteella rattaiden ominaisuuksia.
Omat suosikkini:
Peräkkäin istuttavat tai väliseinällä varustetut mallit. Esim. I' coo Platon Duo rattaat. Niissä istuimet ovat peräkkäin ja tarvittaessa ne saa myös yhden istuttaviksi irrottamalla yhden istuimen. Isommilla lapsilla (1v ja 2v) olen ollut tyytyväinen myös Emmaljungan tupla softyihin lyhyemmillä matkoilla. Ovat tosi hyvät työntää (jos vain työntö korkeus riittävä työntäjän pituuteen nähden). Menevät myös tosi pieneen tilaan kasattuina.
Vielä tuli mieleen huonoja puolia noista Brion Twineteistä. Selkänojatkin vääntyvät käytössä. Tosi oudosti kasautuvat, selkänojat jäävät pystyyn kun rattaat ovat kasassa, joten eivät mahdu useimpiin autoihin kasattuina.
Minulla on huonoja kokemuksia Emmaljungan normaaleista kuomurattaista, enkä siksi ostaisi emmljungan tuplarattaitakaan. Poikkeuksena nuo softyt, joista pelkkiä hyviä kokemuksia sekä yhden, että kahden istuttavana mallina. Mutta eikö se niin ole, että poikkeus vahvistaa säännön. =)
Siis että selkänoja täytyisi saada ihan makuuasentoon, koska tullaan käyttämään lapsilla joista toinen 11kk ja toinen vastasyntynyt.
Ja tulisivat siis lähinnä lenkkeily/ulkoilukäyttöön, pelkät pienirenkaiset rattaat/matkarattaat ei siis riitä.
Oli aiemmin toiset ja hajosivat. Nyt ovat kestäneet hyvin. Loistava kääntyvyys, isot renkaat takaavat hyvän kyydin. Löytyy www. at-lastenturva. fi
Ainoa heikkous, jonka olen löytänyt on kiikkeryys. Bussissa on pakko laittaa aina koukuilla kiinni, ettei kaadu reilummassa mutkassa. Ihan ok näköiset. Vauvalle oli teutonian pehmeä koppa edellisistä vaunuista.
Meidän ehdot oli aikoinaan: hyvä liikkuvuus, isot renkaat ja erillinen istuinten kallistus.
9. ei ne rattaat siellä bussissa kaadu jos niistä pitää kiinni,niinkuin kuuluukin tehdö :)
Joo en halua kyllä mitään kiikkeriä vaunuja.
Onko kellään kokemusta herqules twin raptoreista??
TwinCeroxeja ei vain kuulemma enää valmisteta.
Juuri myin omani ja hyvin oli arvonsa säilyttäneet, heti meni kaupaksi