Oma ura Suomessa vs. miehen ura ulkomailla?
Kinkkistä...
Menty n. 10 vuotta miehen uran perässä ja lapset hankittu ja ihan hyvin olen saanut omat opinnot hoidettua ja työuran aloitettua. Olen tosi kunnianhimoinen ja tähän ikään (30v.) mennessä tunnen itseni siinä suhteessa, etten ole yhtään kotona viihtyvää tyyppiä. Elän omista haasteista ja haluan panostaa omaan uraani.
Kaiken lisäksi sain puoli vuotta sitten unelmaduunin ja kaikki olis hyvin, ellei... Miehen ura vaatisi perheen muuttamista ulkomaille! Käytännössä se tietäisi kotirouvan elämää ja omasta vakityöstä luopumista. Oma alani on myös sellainen, ettei siihen noin vain palata vuosien(?) kotona olon jälkeen.
Perheen hajottaminenkaan ei ole vaihtoehto, tietenkään. Ja tietysti tilannetta vaikeuttaa se, että mies tienaa työssään 5-kertaisesti omaani verrattuna.
Ehdotuksia?
Kommentit (4)
Tiedän itseni ja olen varma, että kehittäisin jotain puuhaa ihan sama missä olisin. Ulkomailla tietysti haastaa lasten hoitoon saaminen... Emme ole kuitenkaan niin hyvätuloisia, että varaa au pairiin (kai?). En ole niistäkään vielä selvillä sen tarkemmin.
Nykyisessä työpaikassa se tilanne, että alkanut projekti, jonka tulokset tulevat onnistuessaan näkymään n. 5 vuoden kuluttua ja uskon, että käsissäni avaimet tuon projetin läpiviemiseksi.
Toisaalta ulkomaa varmaan aivan mahtava kokokemus. Mielummin olisin vaan ottanut sen kokemuksen vasta, kun omalla uralla fiilis, että haluaa breikin. Nyt olen kuitenkin aivan eri vaiheessa. Täynnä intoa ja näyttämisenhalua!
Pelkää oikeesti, että omasta jutusta luopuminen voi pahimmassa tapauksessa tuhota parisuhteen. Tulis tunne, että uhrannut itsensä toisen vuoksi. Ja olenhan jo joustanut miehen vuoksi 10 v.
Jos taas mies joustaa, se voi olla hallaksi hänen urasuunnitelmille ja kun talouskriisit ja asuntolainat painaa päälle, pakkohan tässä on ajatella taloudellisia seikkoja ja ne puoltaa miehen uraa.
Uskon, että asioilla tarkoitus lutviintua. On vaan jännä tilanne ja mietin, mistä tää kertoo, että meille avautunut samaan aikaan mahdollisuudet, jotka vie meitä eri suuntiin? Ja olen aina pitänyt meidän liittoa ykkösjuttuna!
Saako miehesi ns. expat-sopimuksen, eli korkeamman palkan, asunnon, paluupaikan, lapsille koulut jne. Nämähän merkkaavat myös paljon.
Kuinka pitkäksi aikaa olisitte lähdössä? Täytyyhän sinunkin saada sanasi sanottua ja jos lähdet vähänkin epäröiden, se tulee testeissä esiin!
vai onko kyseessä vain tilaisuus, jota miehesi ei haluaisi jättää käyttämättä? Nämäkin asiat on hyvä miettiä tarkkaan
Oletko tutkinut kaikki mahdollisuudet?