Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku mennyt suoraan naimisiin ilman kihloja?

Vierailija
28.05.2011 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin kihlasormukset sormiin juuri kirkkoon mennessä, että olisi sitten sormus miehelläkin ja minulla kaksi, kuten tapana on.

Vierailija
2/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty menemään naimisiin ilman että on kihloissa, kai siitä etukäteen sovitaan? Vai tarkoitatko hankkimatta kihlasormusta? Kihloissahan ollaan siitä hetkestä lähtien kun ollaan sovittu että naimisiin mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, arvasin, että tänne tulee heti mammat saivartelemaan että ei voi mennä naimisiin ilman kihloja kun se on niin ja näin ja blaa blaa.

Itse asiassa se ei ole mitään saivartelua. Koska kihlaus EI tarkoita niitä sormuksia (ne ovat täysin yhdentekevät) vaan pari on kihloissa siitä hetkestä lähtien kun ovat päättäneet, että menevät naimisiin.

Eli kihlaus on päätös naimisiinmenosta ja sormukset vain sen ei-pakollinen symboli, jolla ei periaatteessa ole mitään merkitystä.

Vierailija
4/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän me puhuttiin kerran (no joo, ehkä monta) naimisiin menosta ja päätettiin että mennään naimisiin ja sovittiin päivä. kihlasormuksia ei koskaan ostettu, vaan oltiin hiljaa koko asiasta ja mentiin naimisiin salaa. Vasta vihkisormukset vaihdettiin. Mulla on siis yksi sormus.

Vierailija
5/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sillä hetkellä, kun naimisiin menosta sovitaan, ollaan kihloissa. Ei kihloihin tarvitse sen kummemmin "mennä". En osaa edes kuvitella tilannetta, jossa ei oltaisi kihloissa. Ehkä, jos kauppareissulla ilman ennakkopuheita poiketaan maistraattiin, tosin siinäkin vähintään se kävelymatka + hetki ennen vihkimistä ollaan kihloissa. ;)

Vierailija
6/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos sopii menevänsä naimisiin, on kihloissa. Oli sormuksia tai ei. Eli jokainen on kihloissa vähintään sen pari viikkoa, minkä esteettömyystodistuksen saaminen kestää.

Vierailija
7/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommattu kihlasormuksia tai puhuttu kihloihinmenosta vaikka häät tulossa.

ap

Vierailija
8/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki naimisiinmenosta oli sovittu aikaisemmin eli siis menty kihloihin. Mutta samalla hommattiin ja otettiin käyttöön kihla- ja vihkisormukset.

Vierailija
9/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennýt suoraan naimisiin, enkä oo edes ajatellut olleeni kihloissa ennen sitä vaikka toki asiasta etukäteen sovittiin :) eli siis kihlasormuksia ei ollut ja suoraan naimisiin mentiin :)

Vierailija
10/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis kihlasormuksia ei ole ollut missän vaiheessa, vain vihkisormus.

Vierailija
11/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennýt suoraan naimisiin, enkä oo edes ajatellut olleeni kihloissa ennen sitä vaikka toki asiasta etukäteen sovittiin :) eli siis kihlasormuksia ei ollut ja suoraan naimisiin mentiin :)

Vierailija
12/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ostaneet mitään kihlasormuksia, pidimme niitä ihan turhina. Yksi yö vain pätettiin että mennään naimisiin ja kolmen kuukauden päästä oli häät.

Vierailija
13/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kihlasormuksia tai kihjalaisia, mutta virallisesti ollaan kihloissa, kun päätös tulevasta avioliitosta on tehty. Esim. kirkkoherranviraston kaavakkeissa kysytään kihlaparin nimiä. Tarkoittaa sitä, että kihloissa ollaan, koska naimisiin aiotaan.

Joskus tuntuu, että kihloihin menneet ei tätä oikein tajua. Eihän se mikään kosinta ole, kun kysyy, että mennäänkö kihloihin.

Vierailija
14/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kihlasormuksia emmekä pitäneet kihlajaisia tms.

Emme kokeneet tarpeellisiksi.

Vierailija
15/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku meni naimisiin ilman kihlausta tai oikeastaan onhan se kihlaus kun päättää mennä naimisiin.

Vierailija
16/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olitte 3kuukautta kihloissa..

Vierailija
17/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei voi mennä naimisiin ilman kihloja kun se on niin ja näin ja blaa blaa.

Itse kyllä ymmärsin, mitä tarkoitit. Siis meillä ei ollut kosintaa, emmekä menneet kihloihin yms. Sormuksia tuli minullekin vain yksi ja kukaan ei tiennyt etukäteen, että olemme menossa naimisiin.

Ei ollut tarvetta esitellä sormusta tyttökavereille ja sen jälkeen alkaa järjestää äidin ja tyttökavereiden kanssa häitä ja pukata miestä vuodeksi piiloon tieltä, että saa rauhassa hössöttää vuoden.

Vierailija
18/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstalla tosin väitetään kiven kovaan, että ollaan oltu kihloissa.

Vierailija
19/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisissa ollenkaan, kun minulla ei ole vihkisormusta. Ei ole kihlasormustakaan, joten en vissiin ollut koskaan kihloissakaan. Vihkitilaisuus oli, ja vieraitakin juhlimassa, mutta naimisissa en ole, kun ei ole sormusta.

Jeesus kuinka jotkut on yksinkertaisia. Ei se kihlaus-sanan merkitys muutu, vaikka kuinka polkisi jalkaansa ja vänkyttäisi, että kihloissa ei ikinä ollut. Jos on naimisiin mennyt, on ollut kihloissa. Piste.

Vierailija
20/24 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos ap sitä tarkoitti. Kihloihin mentiin 3kk ennen naimisiin menoa, jolloin siis päätimme menevämme naimisiin. Kihlasormuksia emme erikseen hankkineet, vaan vain vihkisormukset joihin sitten kaiverrettiin molemmat päivämäärät.

Ja olen samaa mieltä kuin valtaosa palstalla, että kihlausaika on vähintään sen viikon minkä esteettömyystodistuksen saaminen kestää. Eli naimisiin et pääse kihlautumatta oli sormuksia tai ei.