Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua raskaana ja määräaikaista ei jatketa!

Vierailija
07.12.2007 |

Olen ollut ketjutetuilla määräaikaisilla ja nyt kun kerroin että olen raskaana, niin TYÖT LOPPUU! Apua eikö mikään laki estä tällaista?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajattelin että työnantaja mustaa maineeni rettelöitsijäksi enkä sitten enää saa töitä muualtakaan... olinkohan liian nöyrä...

Vierailija
22/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki menettelisivät noin, että paskasta paikasta vähin äänin vaihtoon, kaikki työnantajat voisivat lopulta menetellä kuten Ap:n työnantaja. Kukaan ei tappelisi oikeuksistaan.

Valitan Ap. Jos et kuulu liittoon, olet tosi heikoilla kun et saa liiton lakimiestä taaksesi, ilmaiseksi. Et sitten vissiin kuulunut ansiosidonnaisenkaan piiriin?

Minä tappelin aikoinaan palkkani ja työni vaativuuden määrittelyn perusteista liiton edustajan avulla ja voitin. Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun jouduin liittoon turvautumaan apua saadakseni. En saanut liittoaktiivin mainetta vaan ylennyksen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä, älkääkä nielkö mitä tahansa paskaa.

Vierailija
24/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ihmisen " maineen" pilaa se, että pitää oikeuksistaan kiinni, niin jo on ihmeelliseksi mennyt meininki.

ALla olevan tekstin kirjoittaja on selvästi joku kusipääpomo, tai sitten nössykkä, joka antaa kenen tahansa kävellä ylitseen.

Vierailija:

irtisanoutumiselle löytyy syy ja tieto liittoaktiivista kiirii myös muiden työnantajien korviin. Parempi lähteä vaan pois ja antaa paskan olla kuin pilata oma maine.

Vierailija
25/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että työnantajasi rikkoi lakia, kun kirjoitti määräaikaisen sopimuksen siihen asti, kun jäät äitiyslomalle. Määräaikaisen työsopimuksen mittaa ei saa rajoittaa raskauden vuoksi eli jos ilman raskautta kirjotettaisiin pitempi määräaikainen sopimus, samanlainen sopimus tulee lain mukaan tehdä, vaikka olisikin raskaana ja jäämässä tiettynä ajankohtana äitiyslomalle.

Muistaakseni tämä löytyy jostain tasa-arvolain kiemuroista :) Määräaikaisillakin on oikeuksia turvattu lailla, joskaan näitä lakeja harva työnantaja mielellään noudattaa...

Vierailija
26/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijän saa aina ottaa vakinaiseksi eli toistaiseksi voimassaolevaan työsuhteeseen. Jos työnantaja aikoo ottaa työntekijän määräajaksi, määräaikaisuudesta tulee sopia ja sille on oltava hyväksyttävä peruste, joka mainitaan työsopimuksessa. Näitä ovat esimerkiksi sijaisuus, työn kausiluontoisuus, määräaikainen hanke, kertaluontoinen työsuoritus, oppilaitoksen harjoitteluaika, oppisopimuksen määräaika tai jokin muu, yrityksen toimintaan tai tehtävään työhön liittyvä, määräaikaista sopimusta edellyttävä seikka.

Jos työnantaja ei voi osoittaa työsopimukselle määräaikaista tarkoitusta, työsopimuksen katsotaan olevan voimassa toistaiseksi.

Vierailija
27/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valtiolla töissä, ja sopimus on virantäyttökiellosta johtuen aina vuoden loppuun kerralla. Työ on projekti, joka kestää useamman vuoden. Minun nimittämiseen haetaan ja saadaan aina jostain ylempään lupa vuodeksi kerrallaan. Määräraikaisuuden peruste on virantäyttökielto. Mikä on virantäyttökiellon peruste, kun työ kestää useita vuosia, ja silti monet suunnitelmat käytännössä lyödään lukkoon niin, että vastaan niistä esim vuonna 2009.

Vierailija
28/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun maalaisjärki sanoo, että jo sun palkkaaminen on ollut laitonta. Mutta mistäpä sen tästä näin vaan tietää, että mitä tehtäviä se virantäyttökielto oikeesti koskee.

Mutta ei kuitenkaan mee mun kaaliin, että miksi siihen muka on saanut ottaa työntekijän siihen virkaan, kun se on ensin kielletty täyttämästä. Ja jos taas sinä teet eri tehtäviä kuin mitä sen viran tehtävät on, niin silloinhan se virantäyttökielto ei käy perusteluksi sun sopimukseen, kun kyse on eri töistä.

Onpa tosiaan omituinen tapaus.

Vierailija
29/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvontapuhelinnumero (09) 160 73248

He neuvovat eteenpäin.

Että toiminta olisi tasa-arvolain vastaista, se edellyttää, että todellakin taustalla on pitkä, osoitettava ketjutus.

Kyllä valituksen tekeminen kannattaa, voi ainakin saada jonkin verran taloudellista hyvitystä, vaikkei työtä jatkettaisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi