Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saisi edulliset joululahjat? Saisiko halvalla itse tekemällä? Mitä tekisi?

07.11.2008 |

Mitä tekisi lapselle ja mitä aikuiselle?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan päätetty kehitellä vähän luontoystävällisempää joulua tänä vuonna ja usein luontoystävällisempi tarkoittaa myös edullisempaa.

Lapsille ollaan ostettu esim. kirpputoreilta kirjoja ja pelejä jo valmiiksi.

Aikuisille kelpaa varmaan syötävät lahjat, kuten vaikka sinappi, karkit, piparit, joulukakku jne. Joskus nuorempana myös ompelin ihmisille pöytäliinoja jouluksi. Jossain Anttilassa ja Ikeassa ei ne kankaat niin kovin kalliita ole ja jos ei rahat riitä kokonaiseen pöytäliinaan, niin kaitaliina tulee halvaksi, kun valitsee kuosin, josta voi tehdä 140 leveästä sen kaitaliinan vaakasuoraan.

Vierailija
2/3 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko lasten lahjat tytölle vai pojalle? Tuli vaan mieleen keppihevonen itse tehtynä. Meidän neidit saivat kokeilla kesällä keppihevosella ratsastamista ja olivat aivan myytyjä hommaan. Nyt sitten pukinkonttiin onkin ostettu keppihevoset,kun löytyi sittarista 7 €/kpl. Olisin itse tehnyt,jos ei tuota tarjousta olisi tullut vastaan. Ohjeita löytyy netistä googlettamalla.

Aikuisten lahjoiksi minäkin suosittelen syötävää,kuten Melba jo kirjoittelikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina tottunut tekemään osan lahjoista itse.

Piparitaikinasta saa monenlaista kivaa syötävää lahjaa, ja kun taikinan tekee itse, ei hintakaan ole paha.

Olen tehnyt mm enkelin, jolle kiinnitetään jalusta kuumennetulla sokerilla piparkakun paloista. Helmassa on aukko, johon silputaan viininkumeja ennen uuniinlaittoa, jolloin ne sulavat kuin lasiksi. Ihana tuikun kanssa, piparintuoksua ja hämyisää valoa.

Piparkakkutaikinasta voi tehdä myös isotja koristeellisia pipareita, piparkakkutaloja jne.

Olen kutonut tonttuja, joille on ommeltu vanhanaikaiset vaatteet. Työlästä, mutta kiiteltyjä lahjoja.

Joka joulu kudon ystävien lapsille hassuja pipoja, sukkia ja lapasia, niitä toivotaan pitkin vuotta. Langat yritän valita lasten ulkovaatetuksen sävyihin. mysö aikuiset saavat toisinaan sukkia, mutta pitää olla persoonallista ideaa!

Itse tehdyt daim-karkit koristeellisessa peltirasiassa ovat myös kiva lahja, jonka olen itse saanut.

kannattaa käydä selaamassa kirjastossa käsityö- ja askartelulehtiä, niistä löytyy aina hyviä ideoita.