Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä huonoja lahjoja antaa ne " osta vuohi kehitysmaihin" ym.

Vierailija
05.12.2007 |

Ideana ihan oivallinen, mutta tarkoitan että itse en sellaista halua enkä myöskään halua lahjaksi antaa. Esim. joululahjana typerä, mutta muuten vaan ostettuna " hyväntekeväisyytenä" hyvä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vähävarainen, jolla ei ole varaa ostaa mitään " ylimääräistä" , ilahtuu varmasti enemmän hemmottelulahjasta itselleen.

Vierailija
2/14 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en väitä, etteikö ois fiksua ostaa vuohi afrikkalaiselle, mutta se on lahjal sille, ei mun kaverille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä vuonna veljelle ja vaimolleen vuohen. Koska halusin antaa lisäksi muutakin, kehittelin vuohi-ideaa eteenpäin vuohenmaitoshampoon ja -saippuan merkeissä. Sain " isomman" lahjan, mutta vähemmän todellista tavaraa (sekin toki pois kuluvaa) ja samalla hyväntekeväisyyttä laakemminkin. Myös muut lahjaideat kehittelin samalla tapaa eri järjestöjä vaihdellen.

Vierailija
4/14 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä sopivat sellaisessa tilanteessa, jos ihmistä ei oikein kunnolla tunne. Ei mun sukulaisetkaan tosin ole valittaneet.

Vierailija
5/14 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse haluaisi tuollaista lahjaa. Mutta sellaisen " kodinhoitajakäynti sotaveteraanille/-lotalle" -lahjan vastaanottaisin mielelläni.

Vierailija
6/14 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin niitä iänikuisia suklaarasioita ja kuivattuja ananaksia. Minulla on krääsää ihan riittävästi, vaikka oelnkin tosi vähätuloinen (400e/kk). Mitään kynttilänjalkoja en tarvitse.

Vierailija
7/14 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta itse en välitä lahjoista (ostan mitä haluan ja mieluiten valitsen tavarani itse), joten mulle voi hyvinkin antaa.

Stressaisi se vähemmän kuin arvotavaran nakkaaminen roskiin (kun ei vaan miellytä).

Vierailija
8/14 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse en kehtaisi antaa tuollaista lahjaa, ellei lahjansaaja itse toivoisi sitä. Tulisi sellainen olo, että kiillotan sädekehääni. Idea on ihan hyvä kyllä, se herättelee ihmisiä hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
9/14 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempi on " Lahjoita pullo puhdasta juomavettä nokialaiselle" .

Vierailija
10/14 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla tasan tarkkaan buustataan omaa egoaan.

Hyväntekeväisyyttä voi tehdä ihan hiljaa itsekseen.

Vierailija
11/14 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Menevätkö rahat todella perille, eli jos vuohi maksaa X euroa, niin paljonki summasta on " vuohen hinta" ja paljonko summasta menee " hallinointi-" " mainos-" tmv. kuluihin?

-Lahja on tavallaan mauton... Jotenkin tuntuisi karulta antaa " Hei mä ostin sun nimissäs vuohen Afrikkaan" ilmoitus lahjaksi, tulee jotenkin mieleen että antaja haluaa olla " hyväntekijä" , mutta kummalle lahjasta tulee parempi mieli, sen antajalle itselleen vai saajalle?

-Ja tuokin hiukan tökkii, että miksi niitä vuohia ymv. pitää lähettää Afrikkaan ymv. kun Suomessakin on avuntarvitsijoita? +Että Suomessa tietää paremmin, että lahja vastaa oikeaa arvoaan---> jos tilaa veteraanille esim. kotisiivouksen, tietää onko hinta suhteessa lahjan arvoon.

Ja miksei lahjaa voisi antaa niin, että valitsee itse kohteen, tyyliin; " Tilasin siihen ja siihen Turvataloon sen ja sen lehden vuodeksi, koska ajattelin ettet tarvitse mitään materiaa joululahjaksi" .

Suomessa on paljon hyväntekeväisyys kohteita, jokaisen lähipiirissä on varmasti monia paikkoja joissa montaa ihmistä ilahduttaa esim. lehtitilaus tai jokin tavarahankinta, sim. työttömien työpajat, nuorisotilat ymv.

Vierailija
12/14 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin tuollaisen lahjan tulisi olo että se ei ole mulle tarkoitettu. Mitä varten antaja mulle ilmoittaa siitä että on tehnyt hyväntekeväisyyttä?

Itse en halua antaa tuollaista lahjaa samasta syystä. Haluan muistaa lahjan SAAJAA.

Vierailija
13/14 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sinun ostamastasi siideripullon hinnasta menee mainos ym. kuluihin? Paljon. Mitään ei voi tehdä ilmaiseksi. On ihanaa, että on keino auttaa. Ilmaiseksi kukaan ei voi pyörittää hyväntekeväisyyttä.

Kaikki maksaa, mutta ostat silti siideripullon mieluummin kun autat kehitysmaan lapsia. Koska se on jotenkin enemmän oikein maksaa niistä siiderin tuotannon kuluista?

Vierailija
14/14 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun isälle, sen avovaimolle ja siskolle ja sen miehelle.

Kaikki edellisistä sanoo, ettei tarvitse mitään ja haluan kuitenkin jotain antaa. Mieluummin käytän rahani jonkun riisitautisen lapsen hyväksi, kuin ostan jotain tuoksukynttilöitä ja keittokirjoja ihmisille, jotka niitä eivät halua.

Ihan samalla tavalla se turhan tavaran antaminen on sädekehän kiillottamista, kun oikein ' muistetaan' jouluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi