Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ope oli arvotellut lasten pukeutumista koulujuhlaan lapsille : (

Vierailija
05.12.2007 |

Olisi soittanut vanhemmille, mutta miksi piti lasten mielet pahoittaa!

Ei ole lasten vika jos vanhemmat mokaa.

T. 3. luokkalaisen äiti

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moittinut. se että tänne puran ei tee minusta vanhempaa joka sättisi opettajaa lapselleen.

Minä en inhoa/vihaa tai halveksi tätä nuorta ihmistä en todellakaan! Ihan hävytön väite sinulta!

Hän ei ole vain valmis haastavaan työhänsä ja mikä ihme se on hän on vasta 19!

ap

Vierailija
42/65 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on osa opsia. Sijainen ei päätä yksin juhlatiedotuksesta, vaan sen tekee rehtori tai juhlatoimikunta. Sijainen on tehnyt sen, mitä koululla muutkin opettajat ovat tehneet, yhtään riippumatta pätevyydestä tai iästä. Kolmosluokkalaiset ovat jo niin isoja, että heille voi antaa jo melko paljon vastuuta asioiden hoitamisesta. Jos opettaja sanoo, että pukeutukaa juhlavasti huomenna, reipas ja toimiva 3.luokkalainen sen tekee. Ehkä lapsesi on erityistapaus?

T: opettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" opettajan nuorukainen"

" opettaja on osallistunut kiusaamiseen"

" päätti pahoittaa lasten mielen"

" ennenkin on ollut ongelmia"

" onneksi ei kauaa enää opeta kun ei siitä suoriudu"

" minusta oli pölvästi ja onneksi siitä päästään eroon"

Tämä on tukevaa ja arvostavaa suhtautumista? Mistähän olisin saanut sellaisen käsityksen, että panettelet opettajaa? Ehkäpä olen yhtä pölvästi kiusaaja kuin opekin...

Vierailija
44/65 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jos sanoin, se mitä olen ketjuun purkanut on tässä ei lapselleni sanottua. Kyllä minua tuollainen käytös sapetta ja SYYSTÄ!

Elämä on, joo niin on. Jokelakin tapahtui tässä elämässä eikä valitettavasti jää viimeiseksi niin kauan kun kiusaamiseen ihan opettajatkin päättävät ryhtyä tai ainakin antavat sille pökköä pesään : (

ap

Vierailija
45/65 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole vastuussa pukeutumisestaan.

Kuten ap:kin kirjoitti, on paljon lapsia, joiden vanhemmilla on erilaisia ongelmia mielenterveysongelmista alkoholiongelmiin. Näissä perheissä tällaiset asiat jäävät helposti hoitamatta, eikä se todellakaan ole lapsen vika!

Toki voi pyytää pukeutumaan juhlavasti (se on tapakasvatusta), mutta juhlissa ei ole sopivaa arvostella lapsen pukeutumista. Ei varsinkaan julkisesti! (se on sitten vain ala-arvoista ja julmaa).

T. Sosiaalityöntekijä

Vierailija:

on osa opsia. Sijainen ei päätä yksin juhlatiedotuksesta, vaan sen tekee rehtori tai juhlatoimikunta. Sijainen on tehnyt sen, mitä koululla muutkin opettajat ovat tehneet, yhtään riippumatta pätevyydestä tai iästä. Kolmosluokkalaiset ovat jo niin isoja, että heille voi antaa jo melko paljon vastuuta asioiden hoitamisesta. Jos opettaja sanoo, että pukeutukaa juhlavasti huomenna, reipas ja toimiva 3.luokkalainen sen tekee. Ehkä lapsesi on erityistapaus?

T: opettaja

Vierailija
46/65 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän voi olla, että kanssasi eri mieltä olevat ovat kiusaajia ja / tai mielenvikaisia. Voi tietysti olla, että se yksi tuhansista opettajansijaisista jatkaa puolusteluaan juuri tällä palstalla ja tässä keskustelussa. Joskus kannattaisi kuitenkin yrittää kyseenalaistaa omia totuuksiaan ja yrittää nähdä asioita myös toisten näkövinkkelistä.

Loukkaannut esim. minun mielipiteistäni ja siitä, mitä lapsesi on kertonut opettajastaan. Ainakin yhtä loukkaavaa on mielestäni se, että voit kuulopuheiden perusteella nimittää lapsesi opettajaa koulukiusaajaksi ja kykenemättömäksi opettamaan - ja minua kiusaajaksi siksi, että rohkenen olla kanssasi eri mieltä. Tämä on kuitenkin keskustelupalsta ja täällä on oltava tilaa myös eriäville mielipiteille ilman että nimitetään palstakiusaajaksi. Minun mielestäni opettajan kutsuminen kuulopuheiden perusteella kykenemättömäksi ja pölvästiksi on - kiusaamista.

t.45

Vierailija
47/65 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä sitä mieltä että kaikki 19veet on valmiita opettamaan 3.luokkalaisia? osa varmasti on, osa ei. Minä en ala tässä yksityiskohtaisesti revittelemään mitä tässä on koettu näiden kuukausien aikana, mutta kyllä oma kokemukseni on valitettavasti vakiintunut sille kannalle, että hän ei ole kypsä tuohon rooliin.

Ja kyllä julkisesti lapsen vaatteiden arvostelu ON kiusaamista.

ap

Vierailija
48/65 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmasluokkalaisten koulupäivän aikana tapahtuvasta juhlasta pitää ilmoittaa kotiin erikseen? Eikö lapset muuten juttele koulun tapahtumista vanhempiensa kanssa. Ja kyllä, kolmasluokkalaisen olisi pitänyt tajuta että juhlaan pukeudutaan juhlavasti, ihan omine avuineen, ovat kuitenkin käyneet jo parit joulu- ja kevätjuhlatkin koulussa. Mutta silti on opettajalta väärin haukkua pukeutumista, mainita ja muistuttaa toki voi.

Vierailija
49/65 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Itsekö sen kolmasluokkalaisen olisi pitänyt vaatteensa hankkia, jos vanhemmat eivät ole kykeneväisiä.(Tällaisia vanhempia on paljon!)

T. sosiaaliohjaaja

Vierailija:

Eivät ole vastuussa pukeutumisestaan.

Kuten ap:kin kirjoitti, on paljon lapsia, joiden vanhemmilla on erilaisia ongelmia mielenterveysongelmista alkoholiongelmiin. Näissä perheissä tällaiset asiat jäävät helposti hoitamatta, eikä se todellakaan ole lapsen vika!

Toki voi pyytää pukeutumaan juhlavasti (se on tapakasvatusta), mutta juhlissa ei ole sopivaa arvostella lapsen pukeutumista. Ei varsinkaan julkisesti! (se on sitten vain ala-arvoista ja julmaa).

T. Sosiaalityöntekijä

Vierailija
50/65 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ap:llä olisi pitänyt tivata lapseltaan sana sanalta mitä ope oli tälle lapselle vaatteista sanonut? Olisiko se tehnyt jutusta jotenkin uskottavamman?

Vierailija
51/65 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhemmat hävetköön taustoilla, jos eivät sen vertaa seuraa lapsensa koulunkäyntiä. Varmasti asiasta on lukenut lappusella tai reissuvihossa tmv. Ja kyllä tuon ikäisen pitää muutenkin pystyä huomaamaan jo tuollainen asia muutenkin!

Minä ainakin häpeisin, jos lapseni olisi verkkareissa juhlassa.... Turha kääntää häpeää opettajan häpeäksi.

Vierailija
52/65 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet ns. normaali ihminen joka hoitaa lapsensa hyvin, ruokkii ja vaatettaa jne. Kaikki vanhemmat eivät sitä ole.

tv. ystäväni oli alkoholistiperheen lapsi ja sai olla onnellinen jos kotona oli muutakin suuhun laitettavaa kuin kaljaa koulusta kotiin tullessa. Puhumattakaan että olisi ollut mistä laittaa juhlavaatetta päälle.

Vierailija
53/65 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa perheissä ei oltu pystytty jostain syystä huolehtimaan lapselle siistiä päälle, syitä voi olla monia esim. (vanhemmat sairaana, ei olla päästy kauppaan, yhdessä illassa ei kaikki ehdi pestä ja huoltaa vaatteita siistiksi) minä keksin lukuisia syitä, oman työni kauttakin olen nähnyt lapsia niin monista perheistä.

Se mikä on opettajan niskoilla on oma käytös, että hänen piti mennä mainitsemaan niille lapsille julkisesti, etteivät he ole tarpeeksi siistejä ja tästä ainakin yksi lapsi oli itkien kotiin lähtenyt. : (

Ap toivoo HYvää Itsenäisyyspäivää kaikkiin koteihin!

Vierailija
54/65 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautihan itsenäisyyspäivästä siellä jalustallasi:)

Vierailija
55/65 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja komppaan kyllä 45 sta ihan täysillä.

Vierailija
56/65 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ilmeisesti olet ns. normaali ihminen joka hoitaa lapsensa hyvin, ruokkii ja vaatettaa jne. Kaikki vanhemmat eivät sitä ole.

tv. ystäväni oli alkoholistiperheen lapsi ja sai olla onnellinen jos kotona oli muutakin suuhun laitettavaa kuin kaljaa koulusta kotiin tullessa. Puhumattakaan että olisi ollut mistä laittaa juhlavaatetta päälle.

yllättävät harvat tosin :-/

Esimerkiksi tämä lainaamani teksti... Siinä tilanteessa vielä päälle opettaja koko luokan kuullen kommentoi lapsen vaatteita. Ja teistä suurimmasta osasta se on ihan ok? Oksettavaa, todella!

Itse näen työni vuoksi tätä muutakin puolta ihan liikaa ja voin sanoa, että verkkarit juhlissa on jopa pieni murhe. On perheitä joissa lapsi esim. tuodaan hoitoon ilman talvivaatteita yms.

Ap, täällä pahoinvoivat mammat ovat aina erimieltä ihan vaan periaatteesta. Varmaan heidänkin on jossain saatava tapella, ovat luultavasti miehensä nyrkin ja hellan välissä kotona tms. Vaikka kirjoittaisit naapurisi harrastavan ihmissyöntiä olisit tiukkis ja juntti joka ei ymmärrä mistään mitään.

Vierailija
57/65 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään ongelmia sellaisista asioista, jotka eivät ole edes ongelmia. On hyvä, että joukossa liikkuu tervepäisiäkin. Tätä kyseistä tapausta tarkoittamatta yleisemmin sanoisin, että ongelma on tulevaisuudessa, jos lapsen ei tarvi kestää yhtään mitään. Pienet vastoinkäymiset, naapurin tätin ilkeä kommentti jne. ovat ihan normaalia elämää ja vaikeaa tulee lapselle, joka elää ylisiloitellussa maailmassa.

Vierailija
58/65 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta asti oli pointti vaan haukkua opee ja ikärasismi ainakin tuli esiin.

Vierailija
59/65 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen normaaliälyinen sen ymmärää. Tällä palstalla ei vaan taida normaaliäly olla valloillaan.

Vierailija
60/65 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tulee haukkumaan ja arvostelemaan opettajaa vain siksi että hän ei satu ko. opesta pitämään...ilman että edes todellakaan tietää edes itse totuutta siitä mitä koulussa on keskusteltu!!

Mutta kaikkihan nyt huomaa että ap on " parempi" kuin muut;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä