Ei jumalauta! 3 päivän ikäinen vauva kauppakeskuksessa!
Törmättiin kauppareissulla naapureihin ja tottahan toki ne idiootit oli ottaneet 3 päivän ikäisen vauvan mukaan! Missä on vanhempien järki vai onko sitä ollenkaan???
Kommentit (67)
Ihmeen paljon vastauksia jossa tämä on ikäänkuin täysin hyväksyttävää..
Kyllä niitä vaarallisiakin pöpöjä lentelee paljon enemmän ihmismassojen keskellä kuin kotioloissa.
Täällä ei varmaan palstaile myöskään esim. keskoslasten vanhempia paljon..
Nyt ollaan pysytty visusti poissa ostoskeskuksista vauvan kanssa joka on nyt 10kk (!!) Lähikaupassa olen käynyt niin että vauva vaunuissa ja sade-ja tuulensuoja päällä. Rs-viruksen saaminen kauhistuttaa, lapsi oli hengityskoneessa 2kk elämästään ja edelleen keuhkotilanne huonompi kuin terveellä lapsella..
Käsidesit käytössä, sitä laitetaan AINA kotiin tullessa ym.. Kyllä sitä kuulkaa varovaiseksi oppii ihan eri tavalla kun lapsen HENKI on kyseessä. Eikä se sairaalassaolo kovin mukavaa ole, kun pelkää vauvan hengen puolesta.
Ja se rs-virus voi olla TODELLA vaarallinen alle 6kk ikäiselle terveellekin, ja tänä vuonna taas luvassa ärhäkkä kanta. Että miettikää nyt oikeasti mihin niitä vastasyntyneitä viette.
Vierailija:
On ihan eri asia pistäytyä lähikaupassa kuin lähteä isoon markettiin, josta ei kunnialla selviä alle puolen tunnin vaikka kuinka yrittäisi.
Tulehan sanomaan mulle päin naamaa, että mä en saa mennä kauppaan vastasyntyneen kanssa, kun mies on työreissulla, ruoka ja vaipat loppu ja lähin kauppa on Prisma. Sinne siis jaksaa synnytyksenkin jälkeen kipittää rattaiden kanssa, jos asiasta tehden lähtee pienempään kauppaan, pitää ottaa auto.. Äly älä jätä.
Miehen työreissu tuskin tuli täytenä yllätyksenä, joten ruoka- ja vaippavarastot olisi hyvin voinut täydentää etukäteen. Mieluummin autolla pikkukauppaan kuin kävellen ihmisjoukkoihin!
Vierailija:
Miehen työreissu tuskin tuli täytenä yllätyksenä, joten ruoka- ja vaippavarastot olisi hyvin voinut täydentää etukäteen. Mieluummin autolla pikkukauppaan kuin kävellen ihmisjoukkoihin!
Miehen työreissu ei ollut yllätys, mutta pitkä se oli, tosiaan kolmatta viikkoa. Hän lähti (ulkomaille siis) pari päivää ennenkuin mä jouduin synnärille. Oli siis vielä 2 viikkoa pois kun vauva oli syntynyt. Niitä vaippoja olisi tietysi voinut ostaa varastoon, sen myönnän, mutta se taas ei muuta asiaa mihinkään.
Arvaas muuten paljonko porukkaa paikallisessa marketissa on aamupäivisin? Hyvin vähän.. Pari eläkeläistä ja pph:ta.
Sitäpaitsi mun käsittääkseni vauva on paremmassa tallessa omissa vaunuissaan harson takana (talvivauva) kuin autokaukalossa.. Ja vasta synnyttänyt äiti pääsee paljon vähemmällä, kun tuuppaa vauvan vaunuihin ja lähtee lykkimään, kuin että vauva kaukaloon-kaukalo autoon-kaukalo pois autosta-kaukalo ostoskärryihin-kaukalo autoon-kaukalo pois autosta jne..
Jokainen tietysti taaplaa tyylillään, mutta mä en näe mitään järkeä siinä, että väsytän itseni ja lapseni roudaamalla maitoa toiselta puolen kaupunkia ihan vain siksi, että sieltä löytyy seudun pienin Siwa.
Ja arvaas muuten mikä on mun ennätysaika sen Prisman kiertämisessä? Autolla tosin, lähtö omalta pihalta ja paluu takaisin, tuloksena kassillinen ruokaa? 14 minuuttia. Ei siellä isossakaan marketissa tarvitse tuntia roikkua, jos ei halua.
Minäkään en ymmärrä tuota shoppaamaan lähtemistä, mutta on aivan turha tulla syyllistämään naista, jonka on _pakko_ ruokkia perheensä.
Pitkän tauon pitänyt tällä palstalla käynneissäni, ja ilmeisesti tauko jatkuu.
Naiset ovat kyllä uskomattomia toisillensa, tässä tapauksessa tietysti vielä äidit. Jotenkin en ihmettele yleistä pahoinvointia, jne kun meno on näinkin kusipäistä!!
Mitä itse aiheeseen tulee, eipä heti löydy perusteluja miksei vastasyntyneen voisi viedä kauppaan/kauppakeskuskäynnille. Mieluusti opin uutta, jos jollain PERUSTELUJA vastaan.
ottaa, jotka eivät voi vauvan kanssa elää normaalia elämää.
Esikoinen oli neljän päivän ikäinen, kun menimme siskoni häihin. Lapsi nukkui suurimman osan ajasta ulkona vaunuissa, kesä kun oli.
2. vanhin oli viiden päivän ikäinen, kun menimme isäni hautajaisiin. Lapsi nukkui lähes koko ajan mummolan perintö pinniksessä, joka oli minun ja siskojeni vanha (muistotilaisuus pidettiin lapsuudenkodissani). Muuten lapsen olisi voinut laittaa ulos nukkumaan, mutta tuona päivänä oli karmea kaatosade.
Keskimmäinen oli viiden päivän ikäinen, kun minä ja mies mentiin syksyn ekoihin tanssi harkkoihin. Lapsi nukkui koko tuon kolmi tuntisen. Samainen muksu oli yhdeksän päivän ikäinen, kun mentiin esiintymään isompaan yleisötapahtumaan (mieheni on ryhmän toinen säestäjä) ja lapsi nukkui koko tapahtuman ajan.
Toiseksi nuorin oli kolmen päivän ikäinen, kun mentiin seuran vuosikokoukseen (minä ja mies kuulutaan molemmat seuran johtokuntaan). Lapsi nukkui koko ajan sohvalla. Samainen muksu oli myös kahdeksan päivän ikäisenä seuran pikkujouluissa mukana.
Kuopus oli neljän päivän ikäinen, kun mieheni veli meni naimisiin.
Isommat lapset (8v ja 6v2kk) ovat sairastaneet elämänsä aikana kaksi flunssaa ja vanhin on sairastanut vesirokon.
Muut lapset (4v4kk, 2v8kk ja 1v) ovat olleet terveitä.
Lapset ovat kulkeneet meidän mukana esiintymisissä sekä harjoituksissa ihan vauvasta asti. Vauva on ollut pakko ottaa mukaan, vaikka isompi/isommat lapset ovatkin olleet kotona äitini kanssa. N. 4 kuukauden iässä lapset ovat jääneet mummon kanssa kotiin.