Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä klikkaa päässä jos on lentopelkoinen?

Vierailija
05.12.2007 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ihmisillä nyt sattuu vaan olemaan irrationaalisia pelkoja, jotka usein johtuvat jostain tapahtumasta.

Vierailija
2/5 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuskin kaikki lentopelkääjät ovat tippuneet taivaalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentopelko on yllättävän yleistä miehillä, jotka mielellään " hallitsevat" itse kaikkia tilanteita.

Vierailija
4/5 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentopelon puhkeaminen liittyy elämän muihin stressi- ja muutostilanteisiin, jos siis taustalla ei ole mitään traumaattista kokemusta onnettomuusuhasta tms.

Hyvä kirja aiheesta: Paula Kinnunen: Lentopelko hallintaan (WSOY 2001).

Myös finskin sivuilta löytyy infoa.

Vierailija
5/5 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mukana on hallinnan menettämisen pelkoa. Lentämistä voi pelätä myös siksi, että jos jotain menee vikaan, seuraukset ovat niin dramaattiset. Mukana voi olla suljetun paikan pelkoa ja yleistä kuolemanpelkoa.

Itse en pidä lentämisestä ja ajoittain olen sitä vähän pelännytkin. Olen ehkä joutunut tekemään himpan verran liikaa juttuja lento-onnettomuuksista, joten alitajunnassa ON kuva niistä palasiksi revenneistä lentokoneista ja matkustajista.

Minua auttaa, kun mietin, miten turvallinen liikkumismuoto lentäminen silti on ja kuinka paljon lentokoneita on joka hetki taivaalla ilman, että ne putoavat. Lento-onnettomuudet ovat kuolonuhrien määrän vuoksi iso uutinen, mutta silti niitä on melko harvoin suhteessa lentomääriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä