Tein joululahjaksi herkkukoreja.
Kaikki leipomukset on tehty itse.
Koriin kuuluu kahta erimakuista kuivakakkua (toinen hedelmäkakku ja toinen kahvikakku) joita kumpaakin puolikas jolloin muodostuu kokonainen kakku, lisäksi riisimurokarkkeja, tryffelikarkkeja, suklaa-kookospalloja ja saajasta riippuen joko koristeltu piparitalo tai jokaiselle perheenjäsenelle oma reilun kokoinen koristeltu pipari.
Suolaisen puolen hoitaa joululimppu jossa seassa hiukan rusinoita.
Syötävät kootaan muovikoriin (perus pinox- vai miksikä niitä nyt sanotaan, euron yleiskoreja marketista) ja pakataan nätiksi lahjapaperilla. Sellofaania en halua ympäristösyistä käyttää lainkaan.
Kuulostaako ihan säälittävältä? Meillä ei ole ylimääräistä rahaa tässäkään kuussa ja yhden korin hinnaksi tulee alle 5e. Lisäksi sukulaiset saavat itse tehtyjä villasukkia, lapasia jne.
Kommentit (6)
ja herkulliselle! Paljon parempi lahja kuin jotkut krääsä-" koriste" -esineet, mitkä maksaa saman verran.
ne niinkuin sanoit säilyykö ne tuoreena yli kaksi viikkoa?
Muuten ihan kiva idea.
Se, että olet nähnyt lahjan eteen vaivaa ja käyttänyt omaa aikaasi tekee siitä todella kallisarvoisen.
Kierrämme itsenäisyyspäivänä sukulaisilla ja koska osaa emme tapaa enää ennen joulua, annamme korit jo nyt.
Ajattelimme myös sitä, että kun kaikki muut keskittyvät suklaineen jne. juuri aattoon, jolloin ihmisten jääkaapit muutenkin pursuavat laatikoita yms. niin ei kaikki herkut kasaudu juuri jouluaatolle ja tulee kiire ehtiä syödä kaikki.
Lahjatkin (eli kudotut jne) annamme jo nyt, mutta kukin avatkoon ne vasta aattona. :)
ap
Mutta saako vitosella tuon kaiken? Jos saa, niin aina parempi!
Olisin onnesta soikeana jos saisin itse tuollaisen lahjan! Itsetehty on monikerroin " rikkaampaa" kuin kaupasta ostettu.