Millainen on limatulppa? Miten pian sen irtoamisesta synnytyksesi alkoi?
Kommentit (10)
Multa aina mennyt suoraan vedet ja limatulppaa en siis koskaan ole nähnytkään!
mutta vasta sairaalan vessassa. Ja ihan selkeä pötkylä se kyllä on ollut. Tästä vaiheesta on mennyt 2-6 h vauvan syntymään.
Riippuu varmaan siitä, miten synnytys käynnistyy, näkyykö koko tulppaa. Minulla on kaksi käynnistettyä synnytystä takana, ja tulppa on irronnut kun kohdunsuu on alkanut aueta (n. 4cm auki). Ensimmäisessä, luonnollisesti käynnistyneessä synnytyksessä tulppa irtosi myös vasta sairaalassa.
Jos kohdunsuu alkaa kypsyä jo hyvissä ajoin ennen synnytystä, tulppa saataa irrota vähitellen, luulisin.
Mulla tuli sellaista eilen muutamana ryöpsäyksenä ja sitten loppui. Enteilisiköhän siis vihdoin synnytystä? AP
Vierailija:
Mulla tuli sellaista eilen muutamana ryöpsäyksenä ja sitten loppui. Enteilisiköhän siis vihdoin synnytystä? AP
Mulla tulppa irtosi tasan kaksi viikkoa ennen synnytystä, joten siitä ei voi mitään tarkkaa ajankohtaa ennustaa. Olen varma että kyseessä oli juuri tuo paljon puhuttu limatulppa, koska minulla koko raskauden aikana ei ollut mitään muita vuotoja.
Mutta harmi, että limatulpan irtoamisesta voi siis kulua parikin viikkoa synnytykseen. Itselläni kun on LA ohitettu ja toivoisin jotain merkkiä pikaisesta käynnistymisestä... Limatulppa ei siis kuulu niihin merkkeihin. Huoh. AP
Vierailija:
Mutta harmi, että limatulpan irtoamisesta voi siis kulua parikin viikkoa synnytykseen. Itselläni kun on LA ohitettu ja toivoisin jotain merkkiä pikaisesta käynnistymisestä... Limatulppa ei siis kuulu niihin merkkeihin. Huoh. AP
Että älä hätäile, kohta voi alkaa tapahtumaan! Tsemppiä ja onnea synnytykseen! T:12
Lima oli melko veristä mutta sitä ei tullut paljon, seuraavana yönä tuli myös runsaasti supistuksia ja samoin seuraavat kaksi yötä mutta vasta kolmantena päivänä supistukset jatkuivat tihentyen ja synnytys alkoi.
ihan reilusti tuli jotain nestettä ja sänky kastui. sitä valui jonkin aikaa ja sitten se loppui. Synnyttämään lähdin iltapäivällä, kerroin tuosta hulahtamisesta. !tse uskoin sen olevan lapsivettä, mutta kalvot olivat ehyet, joten kätilö meinasi ettei voi olla lapsivettä. toinen kätilö sanoi, että on voinut jostakin kohtaa vähän lapsivettä vuotaa, jos vaikka tullut kalvoon pieni repeämä.
Toiveita siis yhä on, että synnytys käynnistyisi ilman lääkkeitä :) AP
Mulla alkoi limaa tulla sunnuntai iltana ja tiistai aamuna syntyi vauva.