Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin ostanut koulupojalle juhlavaatteiksi uuden kauluspaidan ja vaaleanruskeat farkut, ja poika sanoi ettei kelpaa..

Vierailija
05.12.2007 |

Opettajan mukaan pitää olla kuulemma kansallispuku!!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin, ihan satavarmaolen ettei kansallispukua ole vaadittu, ja sitäpaitsi ueimmissa koulussa poikasi vaatteet ovat ok.

Av elää usein omaa elämäänsä jolla ei hirveästi ole kuitenkaan tekemistä arkitodellisuuden kanssa.

Vierailija
22/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos opettaja korosti, että pitää olla juhlapuku, niin eiköhän juhlissa ole aikalailla kirjavaa sakkia, kun jokaisella meillä voi olla erilainen käsitys siitä, mikä on juhlapuku. Miten voi muuten olla, että jollakin ei olisi juhlapukua? onko sitten lapsia tai perheitä, jotka eivät koskaan käy missään juhlissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei kyllä yhtään ärsyttänyt sen 4-luokkalaisen tytön Jukka Rintala -mekko. Kuten itsekin sanoit, se on perheen asia, ja jos tytön mummo oli hänelle halunnut tuollaisen mekon hankkia niin se oli hänen ja tytön vanhempien asia. Niin kauan ok, kun ei tule normiksi. Mitä en usko.

Vierailija
24/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siksi korostetaan juhlapukeutumista kun muuten osa tulee verkkareissa...kuulemma siistit housut ja kauluspaita on ok.

Vierailija
25/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koulussa riittää siisti pukeutuminen.

Nyt on vaan niin " hölmösti" , että useat koulut ovat ottaneet ohjelmistoon yhden tällaisen " paremman" päivän, jolloin lähetetään kutsuja ja näissä joko maininta juhlapuvusta, taikka juuri tuo maininta, juhlaan sopivasta asusta.

Kiva idea sinänsä, että lapsetkin joskus puettaisiin vähän parempiin vaatteisiin, kuin normaalisti. Ongelman vain tekee se, että maailmassa on paljon perheitä, joilla yksinkertaisesti ei ole varaa ostaa juhlavaatteita vain yhtä tilaisuutta varten.

Ikävä juttu, mutta juhlat, joissa toiset lapset ovat pukeutuneet pukuihin ja osa menee farkuissa, teettää kyllä eriarvoisuutta. Itse jättäisin kyllä juhlat väliin, jos ei lapselle saa hankittua juhlavaatteita. Mikään tai kukaan ei ole niin julma suustaan, kuin muut lapset....

Vierailija
26/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juhlavaatteet. Koulusta sanottiin, ettei kenenkään tarvitse puku erikseen ostamaan, mutta että lapsilla olisi puhtaat ja siistit vaatteet.

Jollain perheellä juhlavaatteet taitaa olla verkkarit ja likainen paita :(

Näitäkin kun näki useamman!!

Vierailija
27/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mua ei kyllä yhtään ärsyttänyt sen 4-luokkalaisen tytön Jukka Rintala -mekko. Kuten itsekin sanoit, se on perheen asia, ja jos tytön mummo oli hänelle halunnut tuollaisen mekon hankkia niin se oli hänen ja tytön vanhempien asia. Niin kauan ok, kun ei tule normiksi. Mitä en usko.

esitelleet mieluummin/ tai lisäksi jonkun tavallisen perheen lapsen, kun jotenkin siinä korostettiin sitä kaikkea huikeutta mitä saa vain rahalla. Varmaan moni joka kamppailee jokapäiväisen arjen kanssa pahoitti mielensä jos on itse joutunut oikeasti miettimään miten vaatettaa lapsensa noihin juhliin.

Vierailija
28/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö pidä konfirmaatiota juhlana? Vai oliko tuo tosiaan jonkun mielestä juhlavaatetus?

Vierailija
29/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi olisin? Kai minulla muutenkin oli tiedossa että on ihmisiä, perheitä joissa rahaa riittää.

En pahoita siitäkään mieltäni kun luen lehdestä kuinka paljon jotkut jääkiekkoilijat ja vaikka kimi räikkönen tienaa. Vaikka oma palkkani onkin mitätön.

Vierailija:

Vierailija:

esitelleet mieluummin/ tai lisäksi jonkun tavallisen perheen lapsen, kun jotenkin siinä korostettiin sitä kaikkea huikeutta mitä saa vain rahalla. Varmaan moni joka kamppailee jokapäiväisen arjen kanssa pahoitti mielensä jos on itse joutunut oikeasti miettimään miten vaatettaa lapsensa noihin juhliin.

Vierailija
30/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoja ovat olleet aina, vaikka rahaa meillä ei juurikaan ole.

Vierailija
31/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaatteissa lapsenne käyvät häissä, hautajaisissa, ristiäisissä, isommilla syntymäpäivillä,, valmistujaisjuhlissa?

Missä vaatteissa mennään hienommin ulos syömään, kutsuille?

Miten pukeudutaan jouluna?

Kyllä kai oikeasti useimmissa perheissä lapsilla on useitakin erilaisia juhlavaatteita erilaisiin juhliin, vai?

Vierailija
32/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä kai oikeasti useimmissa perheissä lapsilla on useitakin erilaisia juhlavaatteita erilaisiin juhliin, vai?

On valtava määrä perheitä, joissa lapsilla on vain yhdet " vähän paremmat" vaatteet ja nekin ovat tyyliltään jonkun toisen perheen käsitys kouluvaatteista.

Vierailija
33/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

opettajan viestissä nimen omaan korostettiin että juhlapuku pitää olla.

Tuleeko kellekkään mieleen, ettei lapsi välttämättä edes halua itse pukeutua siihen, en ainakaan itse ala pakottamaan poikaa pukupelleksi, jos sitä halua, sitä paitsi todellakin hei -yhdet hemmeti juhlat ja siksi pitäsi ostaa puku.

Vaikka viestissä käytettiinkin tuota sanaa, niin se ei todellakaan tarkoita sitä, että pojalla pitäisi olla puku. Mikään koulu Suomessa ei vaadi sitä, että pojalla pitäisi olla puku jossain tilaisuudessa ennen omia ylioppilasjuhlia. Siisti kauluspaita ja tummansiniset tai mustat suorat housut (eivät farkut) olisivat aivan hyvin täyttäneet tuon juhlapukuvaatimuksen.

Vierailija
34/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liivimekkoja, boleroita ym. en nyt varmaan pojalle ostais montaa pukua esim. mutta yksi puku ja sitten joku slipoveri-paita-housut ja pari kauluspaita-housut yhdistelmää.

farkut, farkkumekot, tavalliset kangas/sametti liivimekot tms. ovat meillä päiväkoti tai kouluvaatteita, ei juhlavaatteita.

Vierailija
35/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Missä vaatteissa lapsenne käyvät häissä, hautajaisissa, ristiäisissä, isommilla syntymäpäivillä,, valmistujaisjuhlissa?

Missä vaatteissa mennään hienommin ulos syömään, kutsuille?

Miten pukeudutaan jouluna?

Meillä ei ole aina ollut rahaa ostaa paljonkaan vaatteita. Juhlavaatteet ovat olleet kortilla siinä missä muutkin vaatteet. Yleensä kun uusia vaatteita piti ostaa, niin mietin, minkähän laskun saan siirrettyä myöhemmäksi. Olin iloinen, että olen saanut edes joskus ostettua jotain parempaa. Näin oli tilanne vielä vuosi sitten. Nyt rahatilanteemme on muuttunut ja siten vaatetilannekin on aivan erilainen.

Vierailija
36/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ta!:O

Koulussa oli opettaja siis sanonut että juhlavavaatetus, mutta kun joku oli kysynyt että kelpaako siistit farkut ja paitis niin ope oli sanonut että kelpaa...

Niinpäs meilläkin sitten pojat lähtivät kouluun siisteissä farkuissa ja siisteissä paitiksissa ja olivat tyytyväisiä, niin pojat kuin opettajatkin:) Eivätkä siis erottuneet muusta porukasta! Ja juhla oli siis vain koululaisille ja kouluaikaan...

Jos juhla olisi ollut illalla ja myös vanhemmille niin olisin varmasti vaatinut nuo oikeat juhlavaatteet päälle, mutta kouluaikana tuo vaatetus mielestäni riitti, varsinkin kun opettajakin oli sen hyväksynyt:)

Vierailija
37/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi voinut lisätä krakan (tosiaan 3-5e saa) .

Mutta taas se eräs yh tässä,120e??? Mun pojalla on suorat housut (17e Cittarista) ja kauluspaita (5e HM:n alesta) ja kraka (2e Huutiksesta)... Ei siis mene 120e... Pikkutakin ostin kirpparilta just eilen 4e joten nyt olis sekin laittaa.

kaikki nämä ovat erittäin siistejä,oikein kokoisia ja sopivat väriltään toisiinsa.

Pienempänä (kun mulla oli vähän enemmän rahaa) ostin pojalle juhlavaatteet aina HM:ltä enkä muista maksaneeni koskaan yli 50e... Ja tuo oli jo mun mielestä paljon :D Ja ei edes tarvi asua HM lähellä,nettikauppakin on.

Vierailija
38/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojille joutuu ostamaan sellaiset ettei niitä aina voi pitää.

Silti tuo on hyvää tapakasvatusta. Olen aina alaluokilla pojille pukenut suorat housut, kravatin ja neulepuseron/pleizerin.

Murkkuna eivät tunnu kelpaavan mutta aikuisena kuitenkin sitten tietävät kuinka pukeudutaan. Juhla on juhla ja arki on arki.

Jouluksi myös pukeudumme kauniisti ihan kotonakin ja isompiin juhliin.

Hautajaisiin murkkuni vielä suistui noihin pukeutumaan.

Vierailija
39/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja piti olla halpa joten henkkmaukalle...niin eikähän se ainut hyvännäköinen ja riittävän edullinen paitis sisältänyt krakan, jossa oli PÄÄKALLO! Että mä inhoan niitä pääkalloja...ostin sen kuitenkin kun se paitis oli muuten ainut oikeenvärinen. Ja pääkallokrakalla se on nyt juhlinut.

Vierailija
40/40 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tytöillekin juhalapukeutumisen kaava olisi tylsästi :musta hame ja valkoinen paita, niin montakohan juhlasettiä tyttölapisltanne löytyisi?

Minulla on 2 poikaa, jotka puen mielelläni kivasti arkeen ja kevyemmät juhlat menevät kivoissa kauluspaidoissa ja farkuissa. Mutta - muita kuin häitä varten en koskaan hankkisi pukukokonaisuutta lapsilleni. Eli sitä odotellessa.

Vierailija:

Pojille joutuu ostamaan sellaiset ettei niitä aina voi pitää.

Silti tuo on hyvää tapakasvatusta. Olen aina alaluokilla pojille pukenut suorat housut, kravatin ja neulepuseron/pleizerin.

Murkkuna eivät tunnu kelpaavan mutta aikuisena kuitenkin sitten tietävät kuinka pukeudutaan. Juhla on juhla ja arki on arki.

Jouluksi myös pukeudumme kauniisti ihan kotonakin ja isompiin juhliin.

Hautajaisiin murkkuni vielä suistui noihin pukeutumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän