Mitä mieltä nimestä?
Mies eilen nimiä mielessään pyöritteli ja yhtäkkiä tokaisi: ' Welma' .
Minkälaisia mielikuvia siis herättää nimi V/Welma (sukunimi alkaa W:llä, joten mieluusti sitten laitettaisiin etunimikin alkamaan, kun muuten lapsiparasta tulee Volkswagen :D ) ihmisissä?
26 kpl oli muistaakseni V:llä alkavia kastettu yhteensä, W:llä alkavia vähän vähemmän...
Kommentit (11)
kiitokset jo tulleista kommenteista. :) mä olen itse aika kahden vaiheilla ton suhteen... tykkään tosin selma-nimestä, samoin mies, mutta en oikein tiedä.
itse haluaisin tytölle nimeksi nelma, mutta siitä taas ei mies tykkää...
ei oo heleppoo. :D
kivempi kuin Selma. Mullekaan ei oikein tule mitään mieleen Welmasta, ihn kivan kuulonen nimi. Mulla on itsellä erikoisempi nimi ja musta se on aina ollut kiva :) mut jos Welmaan päädytte niin laittakaa tosiaan W.
Welma on ihan kiva, mutta Wilma parempi. :)
...sopisi suomen kieleen paremmin. Minulla tuo V.W.-yhdistelmä ei herätä koomisia mielleyhtymiä. Pikemminkin Welma Wilhelmsson (tai mikä teidän nimi nyt sitten onkaan) tuntuu mielestäni vähän tehdyltä.
Pidän muutenkin samantyyppisistä nimistä kuten esim. Selma, Telma, Nelma, Elma, Alma, Salma.
Asiaan varmaan vaikuttaa naapurin suloinen pikku Selma : )
Mennikki: mun hyvä ystävä on wilma, joten ei onnistu se nimi. ;)
alma taas oli pikkuveljen exän koira, ei onnistu sekään.
ja tosiaan, oma ehdoton suosikki edelleen on nelma, se sopisi niin hyvin jo ennaltapäätettyihin (sukurasitteena tuleviin) toisiin nimiin, jotka on tyyne elina.
mun mielestä vaan nelma tyyne elina olisi todella hyvä kokonaisuus, mutta mies on edelleen nelmaa vastaan. pöh. noh, ehkä mä saan sen pään vielä käännettyä.
selma on myös hyvä, samoin hilma. etenkin toi hilma mua miellyttää, kun aloitin mammalomankin hilman päivänä. selma sitten taas olisi ehkä jotenkin ' reippaampi' kuin hilma...
noh, ehkä me päästään johonkin yksimielisyyteen, kun vauva syntyy.
Eipä ole tullut mieleen, että se olisi jollain oikeana nimenä :-)
Nappasin sen, koska Anelma oli varattu. Anelmaan taas liittyi eräs hauska nimi-episodi.
KÄvisikö teille Anelma?
Nelma:
Eipä ole tullut mieleen, että se olisi jollain oikeana nimenä :-)
Nappasin sen, koska Anelma oli varattu. Anelmaan taas liittyi eräs hauska nimi-episodi.KÄvisikö teille Anelma?
heh, juuri sen takia, että nelma-nimestä kuulemma tulee mieleen unelma, anelma, sanelma jne. mies ei halua sitä lapselle nimeksi. ;) mä taas en näe sitä niin samanlaisena, että se häiritsisi...
ehkä mä vielä saan sen käännytettyä nelma-nimen kannalle. mun mielestä se on ihan paras nimi tällä hetkellä. :)
Hmm.. onhan tuo ainakin omalaatuinen.. Itellä kyseinen nimi ei tuo mitään ajatuksia oikeastaan mieleen.. Mutta jos haluatte lapsoselle erikoisen nimen niin mikäpäs siinä, ei varmaan tule montaa samanlaista heti vastaan =). Itellä ois ainakin kiva olla joku vähän harvinaisempi nimi, tosin lapsesta voi sitten lapsuusaikana tuntua että se on just tyhmää, kun ei ole omalla nimellä varustettuja tarroja, nimikylttejä yms. " krääsää" ..